Nová ŠKODA Superb GreenLine: Více než 1.780 km na jednu nádrž

 Nová ŠKODA Superb GreenLine: Více než 1.780 km na jednu nádrž
  • ŠKODA Superb GreenLine 1,6 TDI/88 kW spotřebuje pouhých 3,7 l/100 km a emituje (ve verzi hatchback) jen 95 g CO2/km
  • Snížení spotřeby díky technickým úpravám motoru a optimalizaci aerodynamiky
  • Již 33 variant modelů značky ŠKODA s emisemi pod 100 g CO2/km, 105 variant pak dosahuje emisí nižších než 120 g/km

Nová ŠKODA Superb nadchne nejnižšími hodnotami spotřeby. To platí zejména pro novou verzi ŠKODA Superb GreenLine, kterou automobilka na letošním autosalonu IAA ve Frankfurtu poprvé představí veřejnosti. Se spotřebou pouhých 3,7 l/100 km a emisemi CO2 (ve verzi hatchback) ve výši pouhých 95 g/km definuje ŠKODA Superb GreenLine 1,6 TDI/88 kW ve verzích hatchback i kombi nová ekologická měřítka ve svém segmentu. Na jedno natankování nádrže má ‚zelená’ verze nové vlajkové lodi značky ŠKODA dojezd více než 1.780 km.

ŠKODA Superb GreenLine 1,6 TDI/88 kW je vybavena manuální šestistupňovou převodovkou. Motor 1,6 TDI je – stejně jako všechny motorizace modelu Superb – sériově vybaven systémem start-stop a rekuperací brzdné energie. Verze GreenLine má navíc ještě delší převodové stupně a SCR (Selective Catalytic Reduction/selektivní katalytická redukce).

Kromě toho provedla ŠKODA na modelu Superb GreenLine aerodynamické úpravy. ŠKODA Superb GreenLine se dočkal aerodynamického „doladění“ karoserie, podvozku a podlahy. Podvozek je o oproti standardnímu Superbu o 15 mm snížený. Superb GreenLine má spoiler na pátých dveřích, Superb Combi GreenLine má spoiler na zadní výklopné stěně u hrany střechy. Všechny tyto úpravy přináší podstatné zlepšení aerodynamických vlastností modelů Superb GreenLine a tím i nižší hodnotu koeficientu aerodynamického odporu: Superb GreenLine dosahuje hodnoty 0,263, Superb Combi GreenLine pak 0,275.

ŠKODA Superb GreenLine dosahuje kombinované spotřeby pouhých 3,7 l nafty na 100 km a emituje pouze 95 g CO2 na 1 km jízdy. ŠKODA Superb GreenLine 1,6 TDI/88 kW tak ve verzích hatchback a kombi definuje nová ekologická měřítka ve svém segmentu. Na jedno natankování nádrže (66 l nafty) má Superb GreenLine maximální dojezd více než 1.780 km.

Za účelem splnění různých emisních standardů na celém světě používá Superb pro úpravu výfukových plynů oxidační katalyzátor a filtr pevných částic. Obsah oxidů dusíku v případě modelu Superb GreenLine snižuje systém SCR, využívající redukčního činidla AdBlue – tedy synteticky vyrobeného 32,5procentního roztoku čisté močoviny a demineralizované vody – které se používá k úpravě složení výfukových plynů automobilových vznětových motorů a snižuje nejen obsah oxidů dusíku, ale také šetří pohonné hmoty.

Sériově dodávaná šestnáctipalcová kola (volitelně sedmnáctipalcová) jsou osazena pneumatikami se sníženým valivým odporem. Vůz ŠKODA Superb GreenLine lze identifikovat mj. díky plaketce GreenLine na pátých dveřích. V sériové výbavě jsou navíc mj. skla s vyšším stupněm tónování od sloupku B dozadu (SunSet) a mlhovky s funkcí Corner.

Varianta GreenLine bude v nabídce pro výbavové verze Active, Ambition a Style. Názvem GreenLine označuje ŠKODA již od roku 2008 vždy nejúspornější, samostatnou variantu příslušné modelové řady s nejnižší spotřebou.

Trvale udržitelný rozvoj a ochrana životního prostředí představují stěžejní prvky strategie společnosti ŠKODA AUTO. Individuální mobilita značky ŠKODA startuje s emisí 79 g CO2/km u zemním plynem poháněného městského vozu ŠKODA Citigo G-TEC. Spolu s aktuálním nováčkem dosahuje celkem 33 variant modelů značky ŠKODA emisí CO2 nižších než 100 g/km, 105 variant modelů značky ŠKODA emituje méně než 120 g CO2/km. Vedle modelů ŠKODA GreenLine jsou důležitým pilířem strategie ekologických produktů i vozy s pohonem na zemní plyn. ŠKODA nabízí tři atraktivní modely ve verzi G-TEC – Citigo G-TEC, Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC.

Cesta, po které se ŠKODA ubírá, je jasně definovaná: mobilita, šetrná k životnímu prostředí, musí zůstat dostupná – ve prospěch zákazníků i životního prostředí. S uvedením nové generace modelu ŠKODA Superb přešla automobilka koncem května v Evropě u své kompletní modelové palety na moderní a ekologické motory, splňující emisní normu EU6. Všechny modely značky ŠKODA jsou tedy nyní nabízeny s nejmodernějšími benzinovými a naftovými motory koncernu Volkswagen, vybavenými mimo jiné i systémem start–stop a rekuperací brzdné energie.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků