Nová Škoda Scala pro Policii ČR poprvé v akci. Zatím vypadá vyšší, ne na dlouho

Nová posila do flotily Policie České republiky odhalila svou tvář. Strážci zákona obdrží přes 1200 kusů.

Takto vypadá výsledek soutěže, kterou Policie České republiky vyhlásila v září roku 2019. Za 840 milionů korun bez DPH chtěly bezpečnostní složky pořídit 1200 vozů, ve hře byla vedle Škody Auto i automobilka Hyundai s modelem i30. Zřejmě díky nižší jednotkové ceně (která nebyla kvůli obchodnímu tajemství zveřejněna) se ale vítězem stal domácí výrobce.

Policejní scaly mají dle požadavků soutěže benzinový motor 1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 k). Ten pohání přední kola srze sedmistupňovou automatickou převodovku DSG – test této specifikace si můžete přečíst zde.

Hyundai i30 dál drtí Škodu Scala nejnižší cenou. O výhodu ale nakonec může přijít

Hyundai i30 dál drtí Škodu Scala nejnižší cenou. O výhodu ale nakonec může přijít

Vedle požadované „civilní“ výbavy typu mlhových světel, manuální klimatizace, zadních parkovacích senzorů nebo šesti airbagů služební vozy dostanou i speciální vybavení: nezbytné polepy, výstražné zvukové, rozhlasové a světelné zařízení, hasicí přístroj, kameru pro sledování prostoru vpředu, komunikační vybavení a také mříž za zadními sedadly, kterou bude možné odmontovat.

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Na fotografiích, které jsme získali od polygonu a školy bezpečné jízdy Max Cars, si můžete prohlédnout výslednou podobu nových policejních vozů na cvičné ploše v Příbrami. Možná vás zaujme poněkud výraznější větší světlá výška oproti klasické scale. Z důvěryhodného zdroje máme informaci, že jde o provedení se specifickým nastavením podvozku, které se změní po instalaci veškerého policejního vybavení. Důvodem má být zkušenost s octaviemi, které po kompletní přestavbě na služební specifikaci a montáži extra výbavy klesly o několik centimetrů blíže k asfaltu. Jak se vám nové policejní vozy scala líbí?

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince 2018 v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků
Renault Captur E-Tech v dlouhodobém testu: Povedený start! Rychlík to ale není

Renault Captur E-Tech 160 (1. díl)

Testovací auta se u nás zpravidla zdrží necelý týden. S plug-in hybridním Renaultem Captur však máme troch větší plány.

8.  1.  2021 | Jan Mička | 14 příspěvků