Škoda Scala na plyn oficiálně: Nízké spotřebě obětovala i to, co Češi milují

54 komentářů

CNG
21. srpna • 22:24

Jsou to úžasné příspěvky převážně od "odborníků", kteří nemají ponětí, auto na CNG viděli omylem a pouze zvenčí. Již dávno měla být zavedena eko daň na diesly, ale myslím, že se konečně brzy dočkáme.

Jarek
30. června • 9:51

CNG je pro obyčeného člověka utopie. Pořizovací cena o 100 tisíc vyšší a pár čerpaček v republice. Měli by tam dát LPG to by mělo význam.

Frantisek
27. června • 8:49

Proč se nebude vyuzivat "nova" 1.5gtec?

Nothing
26. června • 9:17

mladoboleslavský bestseller..... tohle me fakt pobavilo :-)))

.
26. června • 9:29

Co je na tom k pobavení? Není snad auto, které je v Evropě druhé nebo třetí nejprodávanější ve třídě a za květem myslím čtvrté celkově bestseller té či oné automobilky?

Joe Doe
26. června • 8:33

Som zvedavy, ci cena bude rovnako vtipna ako dojazd a 'vychytavka' s malou nadrzou a mensim kufrom - dosledok snahy narvat do auta co najviac CNG nadrzi po tom, co bolo dizajn schvaleny do vyroby....Pretoze ak cena nebude brutalne nizka, bude obycajny hybrid logisticky a nakladovo lepsim riesenim.

Bunda z hradu
26. června • 0:07

"Nízké spotřebě obětovala i to, co Češi milují" ... takže v loketce už nemůže být pivo?:-O

Pittbull
25. června • 21:46

Mel jsem 1,4 pasika ( fungla) a co jsem usetril stal servis nadrze ventily ,tedka 2.0 tdi aje klid. Ten vykon66 je celkem bida proc to tak skrti?

Takurcite
25. června • 20:54

Bez kufru a bez motoru.
Bravo panove (a damy) z Boleslavi.

Marek
25. června • 21:07

Člověku, který si jde koupit auto na plyn je uplně jedno, jestli je tam tříhrnek... Na který se mimojiné nesou docela slušné slova pochvaly... Viz nedávní článek ve světě motorů (jestli se nepletu) po 100000km.

Lukas Pavluch
25. června • 21:21

Kdyby to byla ta neseskrcena verze 85 kW tak budiž, takhle je to maximálně auto na rozvážku pizzy. Předchozí verze Octavie g-tec zastane dustojne fci rodinného auta, tato Scala nikoli.

Marek
26. června • 8:59

Ale prosimtebe. V minulé dekádě byl výkon 70-90kw naprosto normálně a dostačující. Viz staré Octavie jak benzín, tak tdi... A nejen škodovky, ale vlastně každé běžné auto v té době. Proč by to nemělo stačit dnes?
To se změnil vzduch kolem nás, že ty auta jedou hůř než dříve?

KO
26. června • 9:34

Firmy, které charakterem provozu využijí výhody CNG pohonu se na ty jednoduché výkřiky prosťáčků vyprdnou a samozřejmě tento model využijí stejně jako využívají octu cng. Že to není auto pro českého Pepíka na cestu do Chorvatska o tom žádná, ale fleet manažeři určitě tohle auto budou mít v hledáčku, výkon vzhledem k velikosti auta je pro firemní použití v cajku.

PPP
25. června • 20:24

Mám octu zhruba měsíc, vzal jsem roční 1.4, má plnohodnotnou nádrž na benál 50 l.
Mimo menšího (nižšího) kufru žádný omezení. Čerpání bez problémů (autobusy mají jiné plnící pistole, takže čerpání samozřejmě nijak neomezují), naposledy jsem platil (městský provoz) 250 Kč při najetí 225 km. Delší trasa 380 km, v tom dálnice, okresky, Praha spotřeba 3,4 kg na 100 km, cena plynu u nás 24,90 za kg. Kluci není to úplně špatný :-)

Alexejevič Gusarov
25. června • 20:31

Revize a čištění dodržuješ?

PPP
25. června • 21:00

Žádné revize u tovární přestavby nejsou, kontrola koncovky plnění (optická) každé dva roky, kontrola nádrží (optická, sundá se kryt) každé čtyři roky. Toť vše.

Roman
25. června • 19:29

Né díky rači narvu nádrž naftou a ujedu 1100km

Petr
2. září • 22:12

Minimálně o polovinu dráž....
Díky bohu za všechny tyto příspěvky, protože díky nim máme volné plničky. Pokud budu vyvracet jen některé mýty: v životě jsem nestál za autobusem (autobusy mají větší hrdla a tudíž jiné plničky), plniček je plná republika (stáhněte si například aplikaci EcoMotori, výhoda je, že většina funguje automaticky v nepřetržitém provozu - neřeším otevírací doby), kufr je stejný jako u normálních aut, přepnutí na plyn v žádném případě nepoznáte atd....
Reálná spotřeba u Passata na dálku je 4Kg plynu na sto, při jízdě na dálnici kolem 4,5kg, aktuální cena kolem 27Kč. V Praze i 26,50Kč.
Je škoda, že hodně lidí odradí od koupě fajn pohonu přečtení podobných diskuzí, které jsou plné "odborníků", kteří mají buď nulovou zkušenost, nebo si nechali před patnácti roky nechat udělat do kufru nádrž a teď budou chytračit o tom, jak jse jim tam nevešel kočárek, nebo jak stáli za autobusem, nebo jak musíte mít plničku doma, i když dnešní technologie je úplně jinde.
Ať si každý koupí auto jaké chce a jaké potřebuje, ale ať se rozhoduje na základě faktů a ne nesmyslů z diskuzí.

Pták loskuták
25. června • 19:22

Kdyby udělali tovární verzi LPG, domnívám se, že by o to byl větší zájem. ;-)

Lojza
26. června • 8:31

Vsechny automobilku od LPG ustupuji, diky slozitosti stavajicich benzinovych motoru.
Clovek i nemuze do podzemnich garazi.
Koupit radeji novou naftu a ma clovek relaitivne klid.

CF
26. června • 15:13

Proti, které se všude bouří. Super nápad..

bzzz
26. června • 15:33

Myslim, ze s novou/moderni naftou nemusi to 'vsude' (ktere zdaleka neznamena vsude) resit.

pacho
25. června • 18:10

tak toto určite nie!!. Pri ceste trebarz do chorvátska, keď nenajdem plničku, tak by som musel stáť pri každej pumpe, a triasť sa či tých 9l vydrží po ďalšiu. Auto pokiaľ nemá dojazd aspoň 800-1000km tak je o ničom. Bohu žiaľ situácia je stále taká, že auto musí zvládať mesto ako aj dlhé trasy.

šofér
26. června • 9:21

Co mám novou Octavii TDi a AD Blue tak už se také na dojezd 800 km nechytám... tedy s odřenýma ušima. nádrž je tak 40 litrů a zbytek močovnia :(

Joe Doe
26. června • 9:31

Tak to ja mam hybridneho aurisa a 800 km na 45 litrovu nadrz je bez problemoc. S troskou usilia, resp. pri vhodnom profile trasy 900.

Kurt
25. června • 20:32

Ty retardo z rozvojové země vedle Ukrajiny - nikdo ti to auto nenutí. Do Chorvatska můžeš s basou Zlatého bažanta jezdit dál v nějaké historické rachotině. Na CNG to vezme třeba někdo, kdo rozváží Pizzu nebo balíky po městě a prostě ušetří. To je vy, postkomunistická chátra, si pořád myslí, že každý výrobek by měl sloužit všem bez rozdílu - ale to už neplatí, už nemusíš stát frontu na banány, už nemusíš kupovat auto podle doporučení soudruha komanče, je tady kupodivu 30 let možnost volby a můžeš jezdit na benzín, nafta, LPG, CNG, vodík, nabíjet baterky - tak nesmutni nad svým životem a užij si možnost volby!

stealth01
28. června • 10:06

Ten příspěvek je vrchol debility.

Joe Doe
26. června • 8:28

"Na CNG to vezme třeba někdo, kdo rozváží Pizzu nebo balíky po městě a prostě ušetří."Dame Jidlo jazdi po prahe elektrickymi Up!mi.

jean
26. června • 7:26

Asi je lepsie byt POSTkomunistickou chatrou a pomaly sa z toho dostavat, ako mat v sucasnej vlade KSC soudruhu :-D.

pacho
25. června • 21:17

véééľmi prudko inteligentný príspevok, ten sa Ti teda podaril.

.
25. června • 18:41

Tohle není auto pro soukromníky, ale typicky fleetová záležitost pro firmy s vlastní plničkou. Tam je důležitý co největší dojezd na plyn a benal je zcela nezajímavá záležitost, protože když už si někdo kupuje auto na CNG, tak chce jezdit na CNG za 0,9 - 1 Kč/km a nevyhazovat peníze za benal.

pacho
25. června • 18:53

no veď práve, to musí byť veľmi špecifická firma, možno poštári, alebo nejaká rozvážková služba. Fakt neviem si predstaviť, aby si firma kupovala ešte plničku, na neperspektívny pohon. Vo firme mám 8 aut, ale toto ma určite neoslovuje.

lUKÁŠ
26. června • 18:56

PLNIČKU SI KUPOVAT NEMUSÍŠ. Stačí jezdit tankovat ke stojanu, jako s normálním autem. U 8mi aut ve firmě se to vyplatí zásadně, pokud tedy ty auta nejezdí "kolem komína". Mám ve firmě jedno na CNG a druhé na naftu. Z dlouhodobého hlediska je CNG jednoznačně lepší a levnější, rozdíl dělá přesně 1,- na km. Vzhledem k nájezdu obou cca 50tis měs se rozdíl vrátí za dva roky, Že neplatím silniční daň je již jen bonus a na rozdíl od LPG, mohu i do podzemních garáží...

.
25. června • 19:47

Plno firem plničku má, není to žádná velká investice a náklady se rychle vrátí v úsporách za PHM.

petr r. (petrumr)
25. června • 20:59

jaká třeba a odkud berou plyn a hlavně jaký mají plynoměr.Je spočítaný, že plnička se nevyplatí ani při deseti autobusů mhd. hlavně to musí být u vysokotlakého potrubí, ten kompresor nesmí ve vedení plynu udělat podtlak a jestli plní osobák hodinu, tak zaměstnanci jsou štastni, nebot třeba autobusáci jsou placeni za linky néé za vyčkávání u plničky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pepa
26. června • 11:53

Pred sesti lety jsem kupoval auto na plyn a dost jsem to pocital.
Tehdy mi to nejlip vychazelo (jako soukroma osoba) koupit repasovanou plnicku a foukat doma nocnim proudem. Pri dennim najezdu 80-100 km bych takova auta potreboval plnit 2-3. No a protoze jsem dalsi takto postizene nesehnal, zvolil jsem LPG :).
Takze ano, domaci plneni ma smysl ale jako vse jen pri urcitych podminkach...
Ted mame v praci jen podzemni garaz, tak jsem se vratil k nafte...

.
25. června • 23:49

Plyn se bere z normální sítě zemního plynu.
Plničku připojíš na běžný nízkotlaký rozvod plynu, klidně třeba v garáži rodinného domu, u větších kapacit raději na volném prostranství kvůli nárokům na odvětrávání
Tlak na vstupu stačí takový jaký je v běžné nízkotlaké síti.
VRA - tedy zařízení pro pomalé plnění zemním plynem provádí plnění přímo pomocí kompresoru (bez zásobníků), přičemž může být tankováno několik vozidel současně (podle počtu roste cena plničky). Plnění probíhá zpravidla několik hodin v době, kdy vozidlo není v provozu – v nočních hodinách, typický čas naplnění osobáku je 3 hodiny. Režim je takový, že na plnění odstavených aut na dvoře dohlíží noční služba (nějaký mátoha co dělá nočního hlídače) a uživatelé ráno přijdou k naplněným autům, jezdí přes den co je potřeba a přes noc jim služba auta zase naplní, nikdo na nic nečeká. Když jede někdo do Ostravy a zpět, tak holt naplní za vyšší cenu u veřejné plničky (s rizikem, že tam zrovna plní třeba autobus, stane se). Tlak na výstupu těchto pomalých plniček je podle normy v rozmezí 20-22 MPa, čím dražší model plničky, tím většinou výkonnější kompresor a možnost plnit více aut najednou.
I ty nejlevnější modely plniček mají jednocestné ventily aby nevytvořily podtlak ve vedení plynu.
Stanice pro rychlé plnění samozřejmě vyjdou dráž a mají je větší firmy, některé jenom pro sebe, některé je dávají k dispozici i veřejnosti (taková stanice vyjde nejdráž, protože musí mít možnost účtování zákazníkovi přes platební karty). Kompresor plnicí stanice odebírá zemní plyn z plynovodní přípojky a po sušení (zbavení možného kondenzátu a případných nečistot) ho stlačuje v několika kompresních stupních až na tlak 300 bar. Komprimovaný zemní plyn je uskladněn ve vysokotlakých zásobnících. Pro lepší využití zásobníků pro plnění vozidel jsou tyto zpravidla rozděleny do tří dílčích sekcí, a sice do vysoko-, středo- a nízkotlaké sekce. Plnění vozidel zemním plynem se provádí ze zásobníků pomocí výdejního stojanu s hmotnostním měřením průtoku plynu, měřením teploty a tlaku a pomocí elektronického řízení zajišťuje plnění tlakových nádrží ve vozidle na stanovený provozní tlak opět 20–22 MPa. Tady je plnění osobního auta časově srovnatelné s čerpáním benalu nebo nafty.

petr r. (petrumr)
26. června • 15:22

:-Djoo dobře napsaný, ale plničkou v garáži( třeba mercedes to začal dávat zdarma k prvním autům) ty výdaje teprve začínají, musí být tam bezpečnostní odsávání,schválený topení atd. Nevím jestli ten příspěvek napsals z hlavy nebo skopíroval, ale realitu znám každý den a tak se ptám jaká firma má toho nočního technika co plní ty auta a hlavně jaký má školení. jestli napíšeš konkrétní firmu, tak zítra jedem od firmy to odkouknout.

Twan
25. června • 16:45

Nevím co je špatně ale otcova 1.4tsi v Oktávii je sice zlo, nicméně má dojezd přes 1000km (z toho zhruba 350km na plyn co jsem pozoroval počítač) a nijak zvlášť to neubralo na kapacitě kufru, nehledě na to že racionálně to na ty cesty stačí.

Leon
25. června • 20:40

co je špatně ??? že na rozdíl od OIII kde ponechali standardní benzinovou nádrž, tady ji zmrvili,...běžně je pak dojezd i 1400km,.....osobně odzkoušeno, ....jo to se jim povedlo,....a to ještě neznáme cenu tohohle nepovedence !!

Brambora
25. června • 22:55

To se hochu pleteš, to už dávno není pravda.

Pepa
25. června • 17:50

Spatne je to, ze kvuli metodice a emisim zmensili nadrz na benzin a to dost podstatne.

petr r. (petrumr)
25. června • 17:12

Někde sou plničky vysokotlaké, ale jak jsem to už psal, pražáci to vymysleli, mají plničky a nezajímá je zbytek republiky.

petr r. (petrumr)
25. června • 15:26

u nás je jedna plnička a když tem stojí dva autobusy, tak počítejte minimálně 1,30 hod než přijdete na řadu. Škodovce ujel vlak a myslím, že o cng už není zájem-viz nákup autobusů v praze atd.

Adam Moravec
29. listopadu • 12:54

S autem na CNG jezdím od roku 2006 a od té doby samozřejmě řeším příjezd na plnící stanici v době nebo po autobusu. Stává se to, ale dnes už je plniček dost a tam kde jezdí autobusy rychle výdejníky posilují. V Praze CNG autobusy nejezdí, protože na ně Praha nedostala dotaci. Dnes automobilky řeší emise u výrobní flotily a kvůli špatně nastaveným výpočtům jim CNG pohony moc situaci neřeší a proto raději udělají pár elektro aut. CNG vozů ubývá což je škoda, je to nejlevnější, nejekologičtější a nejsmysluplnější palivo současné dopravy. S nástupem BioCNG pak to vše platí několikanásobně.

TVL
25. června • 18:53

U nás 6 stanic s toho dvě na dálnici, MHD má svoji plničku.B-]

E15
25. června • 17:16

pražská MHD je v tomto naprosto absurdní. Nejdřív zrušili trolejbusy a pak ani nezavedly autobusy na cng s tím, že dieselbusy jsou už OK. Ne, to fakt nejsou!

Joe Doe
26. června • 8:26

Kedysi davno jazdili po Londyne elektricky a trolejbusy.Po vojne mal niekto ten skvely napad, nahradit ich... dieselovymi autobusmi.Ludska blbost je nezavisla od politickeho systemu.Poznamka: Elektricky jazdia v Croydone, co je dnes de facto juh Londyna.

pacho
26. června • 19:48

no neviem, strávil som na prelome roka pár týždňov v Londýne. Žeby mi zrovna chýbali električky, alebo trolejbusy, to nemôžem povedať. Podľa mňa hromadná doprava funguje veľmi dobre, je pospájana, koľajová doprava, metro autobusy. Napr jazdí tam DLR, čo by sa dalo prirovnať k električke, a pritom jazdý bez "mašinistu". Všetký prepravné spoločnosti sú poprepájané a k jazde môžeš použit kartu oyster, ktorá funguje na všetky druhy dopravy. Väčšina autobusov sú hybridné. Fakt si neviem predstaviť, keby sa v uliciach mali motať ešte električky, alebo trolejbusy.

Joe Doe
28. června • 15:36

Ako clovek, ktory zil a pracoval Londyne viac ako 6 rokov, mozem len skonstatovat, ze londynska doprava velmi dobre nefunguje :) Ano, metrom sa dostanes vsade ale casto v podmienkach, pri akych je v Britanii zakazane prepravovat zvierata. Hluk vo vozni atakujuci 100 decibelov, teplota atakujuca 50 stupnov, nekonecne prestupy labyrintom chodieb (prestup z DLR na Central Line na Banku da zabrat...). DLR je svetla vynimka, ktora navyse obsluhuje len relativne malu cast Londyna - vychod a cast juhovychodu.Inak, podiel hybridnych a elektrickych autobusov je cca 1/3.

Ne321
26. června • 20:00

Ne v Londyne opravdu MHD nefunguje velmi dobre, funguje velmi spatne, coz je dano historickymi duvody konkretne tim, ze Londyn jako mesto vzniknul pred ani ne padesati lety a to uz bylo na planovani a budovani rozumne MHD trochu pozde.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pacho
27. června • 7:08

je to vec názoru. Netvrdim že tá doprava je zázrak, ale myslím si že je v celku dobre zorganizovaná, a na tak veľmé mesto je určite lepšia alternatíva ako IAD. Určite električky a trolejbusy by jej nepomohli, možno tak v okrajových štvrtiach. Na druhej strane doprava je relatívne drahá.

Alexejevič Gusarov
25. června • 20:28

Trolejbusy snad zavádí, ne? Na prosek jezdí elektrobus a v kopci se připne na trolej.

Zelí
25. června • 15:43

Před lety jsem viděl nešťastníka z pražskou značkou, jak čekal na plničce v Prostějově za cng autobusem městské dopravy. Jel jsem do Kojetína a když jsem se vracel tak borec tankoval..... Docela jsem ho litoval.

Doporučujeme

Články odjinud