Škoda Scala na plyn oficiálně: Nízké spotřebě obětovala i to, co Češi milují

petrumr  |  25. 06. 2019 15:26

u nás je jedna plnička a když tem stojí dva autobusy, tak počítejte minimálně 1,30 hod než přijdete na řadu. Škodovce ujel vlak a myslím, že o cng už není zájem-viz nákup autobusů v praze atd.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  25. 06. 2019 15:43

Před lety jsem viděl nešťastníka z pražskou značkou, jak čekal na plničce v Prostějově za cng autobusem městské dopravy. Jel jsem do Kojetína a když jsem se vracel tak borec tankoval..... Docela jsem ho litoval.

Odpovědět  |   | 
E15  |  25. 06. 2019 17:16

pražská MHD je v tomto naprosto absurdní. Nejdřív zrušili trolejbusy a pak ani nezavedly autobusy na cng s tím, že dieselbusy jsou už OK. Ne, to fakt nejsou!

Odpovědět  |   | 
Alexejevič Gusarov  |  25. 06. 2019 20:28

Trolejbusy snad zavádí, ne? Na prosek jezdí elektrobus a v kopci se připne na trolej.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  26. 06. 2019 08:26

Kedysi davno jazdili po Londyne elektricky a trolejbusy.

Po vojne mal niekto ten skvely napad, nahradit ich... dieselovymi autobusmi.

Ludska blbost je nezavisla od politickeho systemu.

Poznamka: Elektricky jazdia v Croydone, co je dnes de facto juh Londyna.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  26. 06. 2019 19:48

no neviem, strávil som na prelome roka pár týždňov v Londýne. Žeby mi zrovna chýbali električky, alebo trolejbusy, to nemôžem povedať. Podľa mňa hromadná doprava funguje veľmi dobre, je pospájana, koľajová doprava, metro autobusy. Napr jazdí tam DLR, čo by sa dalo prirovnať k električke, a pritom jazdý bez "mašinistu". Všetký prepravné spoločnosti sú poprepájané a k jazde môžeš použit kartu oyster, ktorá funguje na všetky druhy dopravy. Väčšina autobusov sú hybridné. Fakt si neviem predstaviť, keby sa v uliciach mali motať ešte električky, alebo trolejbusy.

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  26. 06. 2019 20:00

Ne v Londyne opravdu MHD nefunguje velmi dobre, funguje velmi spatne, coz je dano historickymi duvody konkretne tim, ze Londyn jako mesto vzniknul pred ani ne padesati lety a to uz bylo na planovani a budovani rozumne MHD trochu pozde.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  27. 06. 2019 07:08

je to vec názoru. Netvrdim že tá doprava je zázrak, ale myslím si že je v celku dobre zorganizovaná, a na tak veľmé mesto je určite lepšia alternatíva ako IAD. Určite električky a trolejbusy by jej nepomohli, možno tak v okrajových štvrtiach. Na druhej strane doprava je relatívne drahá.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  28. 06. 2019 15:36

Ako clovek, ktory zil a pracoval Londyne viac ako 6 rokov, mozem len skonstatovat, ze londynska doprava velmi dobre nefunguje :)

Ano, metrom sa dostanes vsade ale casto v podmienkach, pri akych je v Britanii zakazane prepravovat zvierata. Hluk vo vozni atakujuci 100 decibelov, teplota atakujuca 50 stupnov, nekonecne prestupy labyrintom chodieb (prestup z DLR na Central Line na Banku da zabrat...).

DLR je svetla vynimka, ktora navyse obsluhuje len relativne malu cast Londyna - vychod a cast juhovychodu.

Inak, podiel hybridnych a elektrickych autobusov je cca 1/3.

Odpovědět  |   | 
TVL  |  25. 06. 2019 18:53

U nás 6 stanic s toho dvě na dálnici, MHD má svoji plničku.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  25. 06. 2019 16:45

Nevím co je špatně ale otcova 1.4tsi v Oktávii je sice zlo, nicméně má dojezd přes 1000km (z toho zhruba 350km na plyn co jsem pozoroval počítač) a nijak zvlášť to neubralo na kapacitě kufru, nehledě na to že racionálně to na ty cesty stačí.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  25. 06. 2019 17:12

Někde sou plničky vysokotlaké, ale jak jsem to už psal, pražáci to vymysleli, mají plničky a nezajímá je zbytek republiky.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  25. 06. 2019 17:50

Spatne je to, ze kvuli metodice a emisim zmensili nadrz na benzin a to dost podstatne.

Odpovědět  |   | 
Leon  |  25. 06. 2019 20:40

co je špatně ??? že na rozdíl od OIII kde ponechali standardní benzinovou nádrž, tady ji zmrvili,...běžně je pak dojezd i 1400km,.....osobně odzkoušeno, ....jo to se jim povedlo,....a to ještě neznáme cenu tohohle nepovedence !!

Odpovědět  |   | 
Brambora  |  25. 06. 2019 22:55

To se hochu pleteš, to už dávno není pravda.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  25. 06. 2019 18:10

tak toto určite nie!!. Pri ceste trebarz do chorvátska, keď nenajdem plničku, tak by som musel stáť pri každej pumpe, a triasť sa či tých 9l vydrží po ďalšiu. Auto pokiaľ nemá dojazd aspoň 800-1000km tak je o ničom. Bohu žiaľ situácia je stále taká, že auto musí zvládať mesto ako aj dlhé trasy.

Odpovědět  |   | 
.  |  25. 06. 2019 18:41

Tohle není auto pro soukromníky, ale typicky fleetová záležitost pro firmy s vlastní plničkou. Tam je důležitý co největší dojezd na plyn a benal je zcela nezajímavá záležitost, protože když už si někdo kupuje auto na CNG, tak chce jezdit na CNG za 0,9 - 1 Kč/km a nevyhazovat peníze za benal.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  25. 06. 2019 18:53

no veď práve, to musí byť veľmi špecifická firma, možno poštári, alebo nejaká rozvážková služba. Fakt neviem si predstaviť, aby si firma kupovala ešte plničku, na neperspektívny pohon. Vo firme mám 8 aut, ale toto ma určite neoslovuje.

Odpovědět  |   | 
.  |  25. 06. 2019 19:47

Plno firem plničku má, není to žádná velká investice a náklady se rychle vrátí v úsporách za PHM.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  25. 06. 2019 20:59

jaká třeba a odkud berou plyn a hlavně jaký mají plynoměr.Je spočítaný, že plnička se nevyplatí ani při deseti autobusů mhd. hlavně to musí být u vysokotlakého potrubí, ten kompresor nesmí ve vedení plynu udělat podtlak a jestli plní osobák hodinu, tak zaměstnanci jsou štastni, nebot třeba autobusáci jsou placeni za linky néé za vyčkávání u plničky.

Odpovědět  |   | 
.  |  25. 06. 2019 23:49

Plyn se bere z normální sítě zemního plynu.
Plničku připojíš na běžný nízkotlaký rozvod plynu, klidně třeba v garáži rodinného domu, u větších kapacit raději na volném prostranství kvůli nárokům na odvětrávání
Tlak na vstupu stačí takový jaký je v běžné nízkotlaké síti.
VRA - tedy zařízení pro pomalé plnění zemním plynem provádí plnění přímo pomocí kompresoru (bez zásobníků), přičemž může být tankováno několik vozidel současně (podle počtu roste cena plničky). Plnění probíhá zpravidla několik hodin v době, kdy vozidlo není v provozu – v nočních hodinách, typický čas naplnění osobáku je 3 hodiny. Režim je takový, že na plnění odstavených aut na dvoře dohlíží noční služba (nějaký mátoha co dělá nočního hlídače) a uživatelé ráno přijdou k naplněným autům, jezdí přes den co je potřeba a přes noc jim služba auta zase naplní, nikdo na nic nečeká. Když jede někdo do Ostravy a zpět, tak holt naplní za vyšší cenu u veřejné plničky (s rizikem, že tam zrovna plní třeba autobus, stane se). Tlak na výstupu těchto pomalých plniček je podle normy v rozmezí 20-22 MPa, čím dražší model plničky, tím většinou výkonnější kompresor a možnost plnit více aut najednou.
I ty nejlevnější modely plniček mají jednocestné ventily aby nevytvořily podtlak ve vedení plynu.
Stanice pro rychlé plnění samozřejmě vyjdou dráž a mají je větší firmy, některé jenom pro sebe, některé je dávají k dispozici i veřejnosti (taková stanice vyjde nejdráž, protože musí mít možnost účtování zákazníkovi přes platební karty). Kompresor plnicí stanice odebírá zemní plyn z plynovodní přípojky a po sušení (zbavení možného kondenzátu a případných nečistot) ho stlačuje v několika kompresních stupních až na tlak 300 bar. Komprimovaný zemní plyn je uskladněn ve vysokotlakých zásobnících. Pro lepší využití zásobníků pro plnění vozidel jsou tyto zpravidla rozděleny do tří dílčích sekcí, a sice do vysoko-, středo- a nízkotlaké sekce. Plnění vozidel zemním plynem se provádí ze zásobníků pomocí výdejního stojanu s hmotnostním měřením průtoku plynu, měřením teploty a tlaku a pomocí elektronického řízení zajišťuje plnění tlakových nádrží ve vozidle na stanovený provozní tlak opět 20–22 MPa. Tady je plnění osobního auta časově srovnatelné s čerpáním benalu nebo nafty.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  26. 06. 2019 15:22

joo dobře napsaný, ale plničkou v garáži( třeba mercedes to začal dávat zdarma k prvním autům) ty výdaje teprve začínají, musí být tam bezpečnostní odsávání,schválený topení atd. Nevím jestli ten příspěvek napsals z hlavy nebo skopíroval, ale realitu znám každý den a tak se ptám jaká firma má toho nočního technika co plní ty auta a hlavně jaký má školení. jestli napíšeš konkrétní firmu, tak zítra jedem od firmy to odkouknout.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  26. 06. 2019 11:53

Pred sesti lety jsem kupoval auto na plyn a dost jsem to pocital.
Tehdy mi to nejlip vychazelo (jako soukroma osoba) koupit repasovanou plnicku a foukat doma nocnim proudem. Pri dennim najezdu 80-100 km bych takova auta potreboval plnit 2-3. No a protoze jsem dalsi takto postizene nesehnal, zvolil jsem LPG :).
Takze ano, domaci plneni ma smysl ale jako vse jen pri urcitych podminkach...
Ted mame v praci jen podzemni garaz, tak jsem se vratil k nafte...

Odpovědět  |   | 
lUKÁŠ  |  26. 06. 2019 18:56

PLNIČKU SI KUPOVAT NEMUSÍŠ. Stačí jezdit tankovat ke stojanu, jako s normálním autem. U 8mi aut ve firmě se to vyplatí zásadně, pokud tedy ty auta nejezdí "kolem komína". Mám ve firmě jedno na CNG a druhé na naftu. Z dlouhodobého hlediska je CNG jednoznačně lepší a levnější, rozdíl dělá přesně 1,- na km. Vzhledem k nájezdu obou cca 50tis měs se rozdíl vrátí za dva roky, Že neplatím silniční daň je již jen bonus a na rozdíl od LPG, mohu i do podzemních garáží...

Odpovědět  |   | 
Kurt  |  25. 06. 2019 20:32

Ty retardo z rozvojové země vedle Ukrajiny - nikdo ti to auto nenutí. Do Chorvatska můžeš s basou Zlatého bažanta jezdit dál v nějaké historické rachotině. Na CNG to vezme třeba někdo, kdo rozváží Pizzu nebo balíky po městě a prostě ušetří. To je vy, postkomunistická chátra, si pořád myslí, že každý výrobek by měl sloužit všem bez rozdílu - ale to už neplatí, už nemusíš stát frontu na banány, už nemusíš kupovat auto podle doporučení soudruha komanče, je tady kupodivu 30 let možnost volby a můžeš jezdit na benzín, nafta, LPG, CNG, vodík, nabíjet baterky - tak nesmutni nad svým životem a užij si možnost volby!

Odpovědět  |   | 
pacho  |  25. 06. 2019 21:17

véééľmi prudko inteligentný príspevok, ten sa Ti teda podaril.

Odpovědět  |   | 
jean  |  26. 06. 2019 07:26

Asi je lepsie byt POSTkomunistickou chatrou a pomaly sa z toho dostavat, ako mat v sucasnej vlade KSC soudruhu .

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  26. 06. 2019 08:28

"Na CNG to vezme třeba někdo, kdo rozváží Pizzu nebo balíky po městě a prostě ušetří."

Dame Jidlo jazdi po prahe elektrickymi Up!mi.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  28. 06. 2019 10:06

Ten příspěvek je vrchol debility.

Odpovědět  |   | 
šofér  |  26. 06. 2019 09:21

Co mám novou Octavii TDi a AD Blue tak už se také na dojezd 800 km nechytám... tedy s odřenýma ušima. nádrž je tak 40 litrů a zbytek močovnia :(

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  26. 06. 2019 09:31

Tak to ja mam hybridneho aurisa a 800 km na 45 litrovu nadrz je bez problemoc. S troskou usilia, resp. pri vhodnom profile trasy 900.

Odpovědět  |   | 
Pták loskuták  |  25. 06. 2019 19:22

Kdyby udělali tovární verzi LPG, domnívám se, že by o to byl větší zájem.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  26. 06. 2019 08:31

Vsechny automobilku od LPG ustupuji, diky slozitosti stavajicich benzinovych motoru.
Clovek i nemuze do podzemnich garazi.
Koupit radeji novou naftu a ma clovek relaitivne klid.

Odpovědět  |   | 
CF  |  26. 06. 2019 15:13

Proti, které se všude bouří. Super nápad..

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  26. 06. 2019 15:33

Myslim, ze s novou/moderni naftou nemusi to 'vsude' (ktere zdaleka neznamena vsude) resit.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  25. 06. 2019 19:29

Né díky rači narvu nádrž naftou a ujedu 1100km

Odpovědět  |   | 
PPP  |  25. 06. 2019 20:24

Mám octu zhruba měsíc, vzal jsem roční 1.4, má plnohodnotnou nádrž na benál 50 l.
Mimo menšího (nižšího) kufru žádný omezení. Čerpání bez problémů (autobusy mají jiné plnící pistole, takže čerpání samozřejmě nijak neomezují), naposledy jsem platil (městský provoz) 250 Kč při najetí 225 km. Delší trasa 380 km, v tom dálnice, okresky, Praha spotřeba 3,4 kg na 100 km, cena plynu u nás 24,90 za kg. Kluci není to úplně špatný

Odpovědět  |   | 
Alexejevič Gusarov  |  25. 06. 2019 20:31

Revize a čištění dodržuješ?

Odpovědět  |   | 
PPP  |  25. 06. 2019 21:00

Žádné revize u tovární přestavby nejsou, kontrola koncovky plnění (optická) každé dva roky, kontrola nádrží (optická, sundá se kryt) každé čtyři roky. Toť vše.

Odpovědět  |   | 
Takurcite  |  25. 06. 2019 20:54

Bez kufru a bez motoru.
Bravo panove (a damy) z Boleslavi.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  25. 06. 2019 21:07

Člověku, který si jde koupit auto na plyn je uplně jedno, jestli je tam tříhrnek... Na který se mimojiné nesou docela slušné slova pochvaly... Viz nedávní článek ve světě motorů (jestli se nepletu) po 100000km.

Odpovědět  |   | 
Lukas Pavluch  |  25. 06. 2019 21:21

Kdyby to byla ta neseskrcena verze 85 kW tak budiž, takhle je to maximálně auto na rozvážku pizzy. Předchozí verze Octavie g-tec zastane dustojne fci rodinného auta, tato Scala nikoli.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  26. 06. 2019 08:59

Ale prosimtebe. V minulé dekádě byl výkon 70-90kw naprosto normálně a dostačující. Viz staré Octavie jak benzín, tak tdi... A nejen škodovky, ale vlastně každé běžné auto v té době. Proč by to nemělo stačit dnes?
To se změnil vzduch kolem nás, že ty auta jedou hůř než dříve?

Odpovědět  |   | 
KO  |  26. 06. 2019 09:34

Firmy, které charakterem provozu využijí výhody CNG pohonu se na ty jednoduché výkřiky prosťáčků vyprdnou a samozřejmě tento model využijí stejně jako využívají octu cng. Že to není auto pro českého Pepíka na cestu do Chorvatska o tom žádná, ale fleet manažeři určitě tohle auto budou mít v hledáčku, výkon vzhledem k velikosti auta je pro firemní použití v cajku.

Odpovědět  |   | 
Pittbull  |  25. 06. 2019 21:46

Mel jsem 1,4 pasika ( fungla) a co jsem usetril stal servis nadrze ventily ,tedka 2.0 tdi aje klid. Ten vykon66 je celkem bida proc to tak skrti?

Odpovědět  |   | 
Bunda z hradu  |  26. 06. 2019 00:07

"Nízké spotřebě obětovala i to, co Češi milují" ... takže v loketce už nemůže být pivo?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  26. 06. 2019 08:33

Som zvedavy, ci cena bude rovnako vtipna ako dojazd a 'vychytavka' s malou nadrzou a mensim kufrom - dosledok snahy narvat do auta co najviac CNG nadrzi po tom, co bolo dizajn schvaleny do vyroby....

Pretoze ak cena nebude brutalne nizka, bude obycajny hybrid logisticky a nakladovo lepsim riesenim.

Odpovědět  |   | 
Nothing  |  26. 06. 2019 09:17

mladoboleslavský bestseller..... tohle me fakt pobavilo )

Odpovědět  |   | 
.  |  26. 06. 2019 09:29

Co je na tom k pobavení? Není snad auto, které je v Evropě druhé nebo třetí nejprodávanější ve třídě a za květem myslím čtvrté celkově bestseller té či oné automobilky?

Odpovědět  |   | 
Frantisek  |  27. 06. 2019 08:49

Proč se nebude vyuzivat "nova" 1.5gtec?

Odpovědět  |   | 
Jarek  |  30. 06. 2019 09:51

CNG je pro obyčeného člověka utopie. Pořizovací cena o 100 tisíc vyšší a pár čerpaček v republice. Měli by tam dát LPG to by mělo význam.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 6 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 45 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 134 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A