Škoda Scala na plyn oficiálně: Nízké spotřebě obětovala i to, co Češi milují

Verze na zemní plyn doplní stávající paletu konvenčních spalovacích motorů. Vůz se objeví v prodeji koncem roku a nízké spotřebě obětoval i to, co Češi milují.

Z rozhovorů se šéfem Škodovky jsme se dozvěděli, že aktuální trend elektrifikovaných a plně elektrických vozů není jedinou oblastí, kterou se značka zabývá. Luboš Vlček v minulosti avizoval, že pohon na stlačený zemní plyn vnímá jako inteligentní pohon, který má na trhu své místo. Průkopníkem tohoto pohonu se u Škodovky stala Octavia, ta ale v nabídce nezůstane osamocena na dlouho.

Škoda Octavia G-Tec dostala nový motor. Bude pouze s DSG a jako kombi

Škoda Octavia G-Tec dostala nový motor. Bude pouze s DSG a jako kombi

Na právě probíhajícím veletrhu CNG Mobility Days v Berlíně totiž byla představena nová Scala G-Tec, která mladoboleslavský bestseller doplní v posledním čtvrtletí letošního roku. Již dříve bylo avizováno, že se o pohon postará tříválec 1.0 TSI G-Tec o výkonu 66 kW a točivém momentu 160 N.m, který již nyní najdete třeba v Seatech Ibiza a Arona na zemní plyn. Párován je s manuální šestistupňovou převodovkou a stlačený zemní plyn je pro něj jako palivo na prvním místě.

Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat

Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat

Stejně jako Octavia 1.5 TSI G-Tec je vůz osazen hned trojicí tlakových nádrží na CNG – jednou před zadní nápravou a dvěma za zadní nápravou (dohromady pojmou 13,8 kg plynu). Těm sekunduje pouze devítilitrová nádrž na benzin. Škoda uvádí, že výhradně na plyn vůz ujede asi 410 km a v kombinaci s pohonem na benzin dělá maximální jízdní dosah až 630 kilometrů.

První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Výhodou provozu na CNG ve srovnání s konvenčním benzinovým motorem je až o čtvrtinu menší produkce emisí oxidu uhličitého, vzniká méně oxidů dusíku a žádné pevné částice. Nevýhodou Scaly G-Tec jako takové je menší přepravní kapacita, protože kvůli zástavbě tlakových nádob došlo ke zmenšení základního objemu kufru ze 467 na 339 litrů. To je objem, jakého dosahují o třídu menší vozy.

Škoda Kamiq oficiálně: Už jsme v ní seděli! A udělala nám velkou radost

Škoda Kamiq oficiálně: Už jsme v ní seděli! A udělala nám velkou radost

Verze G-Tec bude dostupná u obou nabízených linií (Ambition, Style), ceny zatím nebyly zveřejněny. Stejného pohonu se v budoucnu dočkáme také u městského crossoveru Škoda Kamiq, u nějž byl, stejně jako u Scaly, avizován od samotného začátku.

Speciál: Škoda Kamiq

Škoda Kamiq je městské SUV (tzv. B-SUV) automobilky Škoda Auto. Vůz byl oficiálně představen 26. 2. 2019, světová premiéra připadla na Autosalon Ženeva 2019. Kamiq stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

Cena, výbava, motoryNejlevnější verzePrvní statické dojmyČínská Škoda KamiqStudie Vision X

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků