Škoda Scala na plyn oficiálně: Nízké spotřebě obětovala i to, co Češi milují

Verze na zemní plyn doplní stávající paletu konvenčních spalovacích motorů. Vůz se objeví v prodeji koncem roku a nízké spotřebě obětoval i to, co Češi milují.

Z rozhovorů se šéfem Škodovky jsme se dozvěděli, že aktuální trend elektrifikovaných a plně elektrických vozů není jedinou oblastí, kterou se značka zabývá. Luboš Vlček v minulosti avizoval, že pohon na stlačený zemní plyn vnímá jako inteligentní pohon, který má na trhu své místo. Průkopníkem tohoto pohonu se u Škodovky stala Octavia, ta ale v nabídce nezůstane osamocena na dlouho.

Škoda Octavia G-Tec dostala nový motor. Bude pouze s DSG a jako kombi

Škoda Octavia G-Tec dostala nový motor. Bude pouze s DSG a jako kombi

Na právě probíhajícím veletrhu CNG Mobility Days v Berlíně totiž byla představena nová Scala G-Tec, která mladoboleslavský bestseller doplní v posledním čtvrtletí letošního roku. Již dříve bylo avizováno, že se o pohon postará tříválec 1.0 TSI G-Tec o výkonu 66 kW a točivém momentu 160 N.m, který již nyní najdete třeba v Seatech Ibiza a Arona na zemní plyn. Párován je s manuální šestistupňovou převodovkou a stlačený zemní plyn je pro něj jako palivo na prvním místě.

Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat

Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat

Stejně jako Octavia 1.5 TSI G-Tec je vůz osazen hned trojicí tlakových nádrží na CNG – jednou před zadní nápravou a dvěma za zadní nápravou (dohromady pojmou 13,8 kg plynu). Těm sekunduje pouze devítilitrová nádrž na benzin. Škoda uvádí, že výhradně na plyn vůz ujede asi 410 km a v kombinaci s pohonem na benzin dělá maximální jízdní dosah až 630 kilometrů.

První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Výhodou provozu na CNG ve srovnání s konvenčním benzinovým motorem je až o čtvrtinu menší produkce emisí oxidu uhličitého, vzniká méně oxidů dusíku a žádné pevné částice. Nevýhodou Scaly G-Tec jako takové je menší přepravní kapacita, protože kvůli zástavbě tlakových nádob došlo ke zmenšení základního objemu kufru ze 467 na 339 litrů. To je objem, jakého dosahují o třídu menší vozy.

Škoda Kamiq oficiálně: Už jsme v ní seděli! A udělala nám velkou radost

Škoda Kamiq oficiálně: Už jsme v ní seděli! A udělala nám velkou radost

Verze G-Tec bude dostupná u obou nabízených linií (Ambition, Style), ceny zatím nebyly zveřejněny. Stejného pohonu se v budoucnu dočkáme také u městského crossoveru Škoda Kamiq, u nějž byl, stejně jako u Scaly, avizován od samotného začátku.

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistr slova

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistr slova

Škoda Felicia dostávala v britských médiích celkem dost prostoru. Dokonce vyhrála prestižní anketu.

včera | Vladimír Kadera
Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

3.  6.  2020 | Jan Mička | 14 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků