Verze na zemní plyn doplní stávající paletu konvenčních spalovacích motorů. Vůz se objeví v prodeji koncem roku a nízké spotřebě obětoval i to, co Češi milují.
Z rozhovorů se šéfem Škodovky jsme se dozvěděli, že aktuální trend elektrifikovaných a plně elektrických vozů není jedinou oblastí, kterou se značka zabývá. Luboš Vlček v minulosti avizoval, že pohon na stlačený zemní plyn vnímá jako inteligentní pohon, který má na trhu své místo. Průkopníkem tohoto pohonu se u Škodovky stala Octavia, ta ale v nabídce nezůstane osamocena na dlouho.
Na právě probíhajícím veletrhu CNG Mobility Days v Berlíně totiž byla představena nová Scala G-Tec, která mladoboleslavský bestseller doplní v posledním čtvrtletí letošního roku. Již dříve bylo avizováno, že se o pohon postará tříválec 1.0 TSI G-Tec o výkonu 66 kW a točivém momentu 160 N.m, který již nyní najdete třeba v Seatech Ibiza a Arona na zemní plyn. Párován je s manuální šestistupňovou převodovkou a stlačený zemní plyn je pro něj jako palivo na prvním místě.
Stejně jako Octavia 1.5 TSI G-Tec je vůz osazen hned trojicí tlakových nádrží na CNG – jednou před zadní nápravou a dvěma za zadní nápravou (dohromady pojmou 13,8 kg plynu). Těm sekunduje pouze devítilitrová nádrž na benzin. Škoda uvádí, že výhradně na plyn vůz ujede asi 410 km a v kombinaci s pohonem na benzin dělá maximální jízdní dosah až 630 kilometrů.
Výhodou provozu na CNG ve srovnání s konvenčním benzinovým motorem je až o čtvrtinu menší produkce emisí oxidu uhličitého, vzniká méně oxidů dusíku a žádné pevné částice. Nevýhodou Scaly G-Tec jako takové je menší přepravní kapacita, protože kvůli zástavbě tlakových nádob došlo ke zmenšení základního objemu kufru ze 467 na 339 litrů. To je objem, jakého dosahují o třídu menší vozy.
Verze G-Tec bude dostupná u obou nabízených linií (Ambition, Style), ceny zatím nebyly zveřejněny. Stejného pohonu se v budoucnu dočkáme také u městského crossoveru Škoda Kamiq, u nějž byl, stejně jako u Scaly, avizován od samotného začátku.