Škoda Scala na plyn oficiálně: Nízké spotřebě obětovala i to, co Češi milují

Verze na zemní plyn doplní stávající paletu konvenčních spalovacích motorů. Vůz se objeví v prodeji koncem roku a nízké spotřebě obětoval i to, co Češi milují.

Z rozhovorů se šéfem Škodovky jsme se dozvěděli, že aktuální trend elektrifikovaných a plně elektrických vozů není jedinou oblastí, kterou se značka zabývá. Luboš Vlček v minulosti avizoval, že pohon na stlačený zemní plyn vnímá jako inteligentní pohon, který má na trhu své místo. Průkopníkem tohoto pohonu se u Škodovky stala Octavia, ta ale v nabídce nezůstane osamocena na dlouho.

Škoda Octavia G-Tec dostala nový motor. Bude pouze s DSG a jako kombi

Škoda Octavia G-Tec dostala nový motor. Bude pouze s DSG a jako kombi

Na právě probíhajícím veletrhu CNG Mobility Days v Berlíně totiž byla představena nová Scala G-Tec, která mladoboleslavský bestseller doplní v posledním čtvrtletí letošního roku. Již dříve bylo avizováno, že se o pohon postará tříválec 1.0 TSI G-Tec o výkonu 66 kW a točivém momentu 160 N.m, který již nyní najdete třeba v Seatech Ibiza a Arona na zemní plyn. Párován je s manuální šestistupňovou převodovkou a stlačený zemní plyn je pro něj jako palivo na prvním místě.

Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat

Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat

Stejně jako Octavia 1.5 TSI G-Tec je vůz osazen hned trojicí tlakových nádrží na CNG – jednou před zadní nápravou a dvěma za zadní nápravou (dohromady pojmou 13,8 kg plynu). Těm sekunduje pouze devítilitrová nádrž na benzin. Škoda uvádí, že výhradně na plyn vůz ujede asi 410 km a v kombinaci s pohonem na benzin dělá maximální jízdní dosah až 630 kilometrů.

První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Výhodou provozu na CNG ve srovnání s konvenčním benzinovým motorem je až o čtvrtinu menší produkce emisí oxidu uhličitého, vzniká méně oxidů dusíku a žádné pevné částice. Nevýhodou Scaly G-Tec jako takové je menší přepravní kapacita, protože kvůli zástavbě tlakových nádob došlo ke zmenšení základního objemu kufru ze 467 na 339 litrů. To je objem, jakého dosahují o třídu menší vozy.

Škoda Kamiq oficiálně: Už jsme v ní seděli! A udělala nám velkou radost

Škoda Kamiq oficiálně: Už jsme v ní seděli! A udělala nám velkou radost

Verze G-Tec bude dostupná u obou nabízených linií (Ambition, Style), ceny zatím nebyly zveřejněny. Stejného pohonu se v budoucnu dočkáme také u městského crossoveru Škoda Kamiq, u nějž byl, stejně jako u Scaly, avizován od samotného začátku.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků