Nástupce Škody Rapid na prvních fotkách! Vypadá to na revoluci

Již nyní je téměř jisté, že se nástupce Škody Rapid nebude jmenovat Rapid. Ukázat by se měl ještě před koncem letošního roku.

Že se nástupce Škody Rapid už nějaký ten pátek vyrábí, jsme na základě informací zveřejněných ve Škodováckém odboráři psali koncem května. Nejde však o sériovou výrobu, ale prvotní sérii několika desítek vozů, jejichž osud je nevyhnutelný – sloužit budou pro účely testování, ladění výrobní linky a k zákazníkům se nedostanou.

Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Snímky prvního z testovacích prototypů se objevily na foru skodahome.cz, a přestože je prozatím maskování výrazné, už nyní lze rozpoznat důležité detaily. V porovnání se současným Rapidem Spaceback by měl vůz narůst zejména do šířky, větší by měl být i rozvor náprav a pravděpodobně i zadní převis. Kapota by měla navazovat na blatníky podobně jako u Superbu a světlomety s diodovým denním svícením se zdají výrazně užší než u Rapidu. Alespoň prozatím to vypadá na designovou revoluci přídě.

Ptáte-li se na druhou karosářskou verzi, ta nevznikne. O nástupci Rapidu se hovoří jako o Golfu od Škodovky a půjde pouze o hatchback. Spekuluje se rovněž o názvu, přičemž ve hře je údajně i Felicia. Podle neoficiálních informací se však vůz bude jmenovat Spaceback a nápis by měl být nově umístěn uprostřed zadního víka. Špionážní snímky to však zatím nenapovídají.

Škodu Rapid už koupíte jen s tříválci. 1.4 TSI skončilo ze dne na den

Škodu Rapid už koupíte jen s tříválci. 1.4 TSI skončilo ze dne na den

Technicky se vůz bude řadit na úroveň Volkswagenu Polo a Seatu Ibiza. Vyroste totiž na modulární platformě MQB A0 určené pro pohon předních kol, základem nabídky motorů bude litrový tříválec, a pokud odkouká zbytek agregátů od malých koncernových vozů, chybět nebude ani čtyřválec 1.5 TSI a vznětová šestnáctistovka.

Jisté dohady panují také ohledně data premiéry. Některé zdroje uvádějí říjnový pařížský autosalon, jiné březnovou Ženevu. Podle našich zákulisních informací to bude někde mezi, a sice v rámci soukromého představení. Tak jako v případě Kodiaqu v září 2016 a Karoqu v květnu loňského roku.

Studie Škoda Vision RS ukazuje, jak by mohl vypadat nástupce Rapidu!

Studie Škoda Vision RS ukazuje, jak by mohl vypadat nástupce Rapidu!

Je tady totiž ještě jeden faktor, který zatím nikdo nezmiňuje – volba českého Auta roku 2019. Kdyby totiž Škodovka nepředstavila do konce roku nový model, nemohla by se nového ročníku účastnit. Podle pravidel se mohou ankety účastnit pouze vozy, jejichž sériová výroba a prodej na českém trhu začne nejpozději do konce letošního roku. To také znamená, že musejí mít českou cenu. Do nejzazšího data se s vozem rovněž musejí mít možnost projet všichni členové odborné novinářské poroty. Tak uvidíme!

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků