Již na svatého Valentýna se konečně podíváme na vylepšenou stálici domácí automobilky. Bude to láska na první pohled?
Oficiální odhalení se kvapem blíží, tak nás Škodovka ještě naposledy láká na nové tvary a designové prvky svého stěžejního modelu. Na právě zveřejněných skicách můžeme pozorovat upravené nárazníky, odlišnou masku chladiče a také nové světlomety. Jde o LED Matrix jednotky druhé generace s novým světelným podpisem, v nichž nově najdeme prvek Crystallinium. Ten jim dodává modrý odstín uvnitř a má evokovat český křišťál. Tím dojde k sjednocení designu s novými generacemi Superbu a Kodiaqu, které se představily koncem loňského roku.
„Oživit a rozvíjet designové charakteristiky ikon naší značky je fascinující úkol. Při nejnovější modernizaci modelu Octavia jsme upravili nárazníky a masku chladiče. Zároveň jsme zostřili kontury světlometů, čímž jsme našemu bestselleru propůjčili ještě výraznější a sportovnější vzhled. Ten společně s novými prvky, jako jsou LED Matrix světlomety druhé generace, zajistí modelu Octavia atraktivitu i v příštích letech,“ uvedl Oliver Stefani, vedoucí Škoda Design.
I po faceliftu bude škodovácká stálice k dispozici jako liftback a kombi, v nabídce nebudou chybět verze Sportline a RS. Dle statistik Sdružení dovozců automobilů bylo v loňském roce v ČR registrováno 21.815 kusů, zatímco v roce 2022 13.906 kusů. Celosvětově dodala Škoda Auto za rok 2023 191.900 kusů Octavie, která se tak stala globálně nejpopulárnějším modelem značky. Druhou příčku vloni držel Kamiq se 116.500 exempláři, třetí pak Kodiaq se 105.900 kusy.