| Škoda Octavia 4 po faceliftu Foto: Škoda Auto

 | Škoda Octavia 4 po faceliftu | Foto: Škoda Auto

 | Škoda Octavia 4 po faceliftu Foto: Škoda Auto

 | Škoda Octavia 4 po faceliftu | Foto: Škoda Auto

 | Škoda Octavia 4 po faceliftu Foto: Škoda Auto

 | Škoda Octavia 4 po faceliftu | Foto: Škoda Auto

 | Škoda Octavia 4 po faceliftu Foto: Škoda Auto

 | Škoda Octavia 4 po faceliftu | Foto: Škoda Auto

 | Škoda Octavia 4 po faceliftu Foto: Škoda Auto

 | Škoda Octavia 4 po faceliftu | Foto: Škoda Auto

TEST Škoda Octavia RS 2.0 TSI (180 kW) liftack Foto: Vladimír Kadera

TEST Škoda Octavia RS 2.0 TSI (180 kW) liftack | Foto: Vladimír Kadera

TEST Škoda Octavia RS 2.0 TSI (180 kW) liftack Foto: Vladimír Kadera

TEST Škoda Octavia RS 2.0 TSI (180 kW) liftack | Foto: Vladimír Kadera

TEST Škoda Octavia RS 2.0 TSI (180 kW) liftack Foto: Vladimír Kadera

TEST Škoda Octavia RS 2.0 TSI (180 kW) liftack | Foto: Vladimír Kadera

TEST Škoda Octavia RS 2.0 TSI (180 kW) liftack Foto: Vladimír Kadera

TEST Škoda Octavia RS 2.0 TSI (180 kW) liftack | Foto: Vladimír Kadera

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

| TEST Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT (110 kW) Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT (110 kW) | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT (110 kW) Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT (110 kW) | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT (110 kW) Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT (110 kW) | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT (110 kW) Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT (110 kW) | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT (110 kW) Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT (110 kW) | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT (110 kW) Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT (110 kW) | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT (110 kW) Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT (110 kW) | Foto: Ondřej Kroutil

| Škoda Octavia LB 2.0 TDI Evo DSG Foto: Petr Homolka

| Škoda Octavia LB 2.0 TDI Evo DSG | Foto: Petr Homolka

 | Škoda Octavia 4 po faceliftu Foto: Škoda Auto
 | Škoda Octavia 4 po faceliftu Foto: Škoda Auto
 | Škoda Octavia 4 po faceliftu Foto: Škoda Auto
 | Škoda Octavia 4 po faceliftu Foto: Škoda Auto
21
Fotogalerie

Nová Škoda Octavia se odhaluje! Toto jsou vůbec první záběry nové jedničky českého trhu

V okolí Mladé Boleslavi se už dlouho prohánějí modernizované octavie s nápadně maskovanou přední i zadní částí. Do světové premiéry moc času nezbývá.

Představení faceliftu čtvrté generace Škody Octavia je jedním z velkých úkolů Škodovky pro letošní rok. Nejprodávanější Škoda i nejprodávanější osobní vůz na českém trhu v jednom tak bude následovat Volkswagen Golf, který se v nejnovějším provedení odhalil teprve před týdnem. Co očekávat?

Stran karoserií zůstane vše při starém. Octavia vyjede jako liftback i oblíbenější kombi, největší změnou bude přepracovaná přední část s širší maskou chladiče a upravenými světlomety, jak napověděla nedávno zveřejněná upoutávka. Z nabídky by měl vypadnout motor 1.0 TSI a základem by se mohla stát jedna-pětka TSI s výkonem 85 kW. Jsou to ale jenom odhady pramenící z techniky nejnovějšího golfu.

Škoda zatím nestanovila datum premiéry nové octavie, na včerejší tiskové konferenci hodnotící uplynulý rok automobilky na českém trhu se však hovořilo o řádu týdnů. Do prodeje by se vůz měl dostat v první polovině tohoto roku. Společně s novým modelem Elroq půjde o největší novinky letošního roku, nebereme-li v potaz první dodávky vozů Superb a Kodiaq zákazníkům. Ty totiž měly světové premiéry už v loňském roce.

Škoda Octavia za rok 2023 na našem trhu zaujímá 9,9procentí podíl v registracích nových osobních aut. Následují modely Fabia, Scala a další, vedle škodovek se do první desítky nejprodávanějších osobních aut v Česku vešly už jenom vozy i30 a Tucson od Hyundaie a Volkswagen Golf. Dá se říct, že každé desáté nové registrované auto v Česku je octavia.

Loni bylo na českém trhu registrováno 77.490 nových vozů Škoda, což značí meziroční nárůst o 23 %. Samotný trh si pak polepšil „jen“ o 15 % (221.422 nových osobních vozů) a jeho návratu na předkovidová čísla by dle Jiřího Maláčka, šéfa českého zastoupení Škody, pomohlo posílení v řadách soukromých zákazníků. V prodeji nových vozů soukromníkům Škoda za rok 2023 figuruje na první příčce (17,9 %), v každém případě však platí, že se soukromníci u Škodovky orintují hlavně na vozy z programu Škoda Plus.

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Doporučujeme

Články odjinud