Nová ŠKODA Octavia Scout: Drsný dobrodruh již od 682.900 Kč

V srpnu na český trh dorazí nová ŠKODA Octavia Scout. Ceny začínají na částce 682.900 Kč. Nová Octavia Scout je individualistický, univerzálně využitelný vůz pro rodinu i volný čas. Nadchne špičkovými jízdními vlastnostmi i na špatných cestách, moderním pohonem všech kol a robustním off-roadovým vzhledem. Hodnoty emisí CO2, resp. spotřeby paliva v porovnání s předchozí generací klesly v průměru o 20 procent.
Nová ŠKODA Octavia Scout: Drsný dobrodruh již od 682.900 Kč

„Nová ŠKODA Octavia Scout je drsný chlapík, který si skvěle vede jak na silnici, tak v terénu,“ říká Luboš Vlček, šéf prodejní organizace ŠKODA AUTO Česká republika. „Nový model zaujme nejen svým atraktivním designem, ale také všestranností, maximální robustností a propracovanými detaily. Se skvělou tažnou silou a stoupavostí, nižší spotřebou a vynikající užitnou hodnotou modelu Octavia nabízí nová Octavia Scout opět ‚o kousek auta navíc’, jak je pro značku ŠKODA typické. Scout je ideálním vozem pro rodinu i volný čas, a také naší odpovědí na sílící poptávku našich zákazníků po individualizovaných modelech,“ dodává Vlček.

Nová ŠKODA Octavia Scout je v nabídce se třemi motory a to výhradně s pohonem všech kol. Ceník modelu Octavia Scout 2.0 TDI/110 kW (150 k) s manuální šestistupňovou převodovkou začíná částkou 682.900,- Kč. Základní cena pro benzinovou motorizaci 1.8 TSI/132 kW (180 k) se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG činí 694.900,- Kč. Poprvé pro model Octavia je navíc k dispozici i špičková naftová motorizace 2.0 TDI/135 kW (184 k) v atraktivní kombinaci se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech kol za ceny začínající na částce 734.900,- Kč. Nový model bude na český trh uveden v srpnu, počínaje dnešním dnem mohou zákazníci vůz objednávat u všech autorizovaných obchodníků značky ŠKODA
v České republice.

Agregáty jsou silnější a zároveň v průměru o 20 procent úspornější než motory předchozí generace. Všechny tři motory splňují normu Euro 6, platnou od září 2014, a jsou sériově vybaveny systémem start-stop a rekuperací brzdné energie.

ŠKODA Octavia Scout na první pohled zaujme svým mohutným, pro verzi Scout specifickým vzhledem. Světlá výška byla ve srovnání s modelem Octavia Combi zvýšena o 33 milimetrů, na celkových 171 milimetrů. Součástí sériové výbavy jsou atraktivní 17palcová kola z lehkých slitin ve třech volitelných designech a pneumatiky s vyšším profilem (225/50 R17). Ke standardu patří také paket pro špatné cesty s dodatečnou ochranou podvozku.

Díky nejmodernější technice pohonu všech kol využívající spojku Haldex 5. generace se novinka stává nejuniverzálnějším modelem ŠKODA Octavia Scout všech dob. Maximální přípustná hmotnost přívěsu vzrostla o 25 procent, na dvě tuny. Inženýři dále podstatně zlepšili chování vozu na nezpevněných cestách a zvětšili nájezdové úhly. Součástí sériové výbavy je elektronická uzávěrka diferenciálů EDS, pracující na obou nápravách, a asistent pro rozjezdy do kopce.

Prostorný interiér byl individualizován speciálně pro model Scout. Přístrojová deska může buď černá nebo černo-hnědá. V interiéru jsou nové dekorační a prahové lišty ve speciálním designu Scout, tříramenný volant i hlavice řadicí páky jsou opatřeny emblémy Scout. Výškově stavitelná sedadla s bederními opěrami jsou potažena hnědou textilií, za příplatek ve výši 35.700,- Kč je v nabídce také provedení Alcantara v černé nebo hnědé barvě.

Nová Octavia Scout má už v základní výbavě atraktivní prvky komfortní výbavy. Mezi ně patří například dvouzónová klimatizace CLIMATRONIC, elektricky ovládaná boční okna, barevný displej Maxi DOT, malý kožený paket, dešťový senzor, infotainment rádio SWING, tempomat a vyhřívaná přední sedadla.

Příplatková výbava zahrnuje Adaptive Cruise Assistant (adaptivní tempomat), Intelligent Light Assistant (asistent dálkových světel), Automatic Parking Assistant (parkovací asistent), Traveller Assistant s identifikací dopravních značek, systém automatického zamykání a startování KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System) a Optical Parking Assistant (parkovací kamera).

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků