Nová Škoda Octavia RS se prý turbodieselu nevzdá. Může mít až 200 koní

Další den, další spekulace o technice nadcházející generace Škody Octavia. Přesněji o její výkonnější RS verzi, která by si podle některých zdrojů mohla pod kapotou stále ponechat i naftový dvoulitr.

Premiéra nové Škody Octavia je plánovaná až na příští rok, klasickým způsobem se ovšem na povrch již dostávají kusé informace o jejím designu a technice. Ušetřena není přitom ani silnější varianta RS, u které se v poslední době řeší hlavně možné pohonné jednotky.

Jen před pár dny se zmínil šéf vývoje Škody Christian Strube, že myšlenka hybridní Octavie RS není vůbec špatná. Samozřejmě tím naznačil velkou inspiraci v technice představené v nedávném konceptu Vision RS, který jsme si na pařížském autosalonu mohli do detailu prohlédnout. I když je ale elektrifikace cestou vpředu, tradičnějšího pohonu se prý nová Octavia RS ještě nevzdá.

Škoda Octavia RS s hybridním pohonem? Dobrý příklad, řekl šéf vývoje

Škoda Octavia RS s hybridním pohonem? Dobrý příklad, řekl šéf vývoje

Podle informací německého Auto Bildu se má totiž v nabídce pohonných jednotek Octavie RS objevit kromě benzinových motorů a možného hybridního systému nadále taky dvoulitrový naftový čtyřválec TDI. Zatímco však současný diesel v RS zajišťuje výkon 135 kW (183 koní), v nové generaci by TDI zřejmě produkovalo okolo 147 kW (200 koní).

Předpokladem je, že tato motorizace by opět fungovala jako nejslabší verze Octavie RS. Vrchol by stále představovala benzinová varianta nebo hybrid. Ve zmíněném konceptu Vision RS se nacházela přeplňovaná patnáctistovka a elektromotor o kombinovaném výkonu 180 kW (245 koní).

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

O standardní Octavii nicméně víme, že využije vylepšenou platformu MQB, která již umožňuje možnost zástavby mild-hybridního a plug-in hybridního pohonu. Po stránce designu se prý bude nová generace proporcemi a siluetou podobat Superbu, zdvojeným předním světlometům bude konec a nebude chybět široké využití ostrých hran, viditelných i na posledních modelech Škody.

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 45 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků