Nová Škoda Octavia RS se prý turbodieselu nevzdá. Může mít až 200 koní

Další den, další spekulace o technice nadcházející generace Škody Octavia. Přesněji o její výkonnější RS verzi, která by si podle některých zdrojů mohla pod kapotou stále ponechat i naftový dvoulitr.

Premiéra nové Škody Octavia je plánovaná až na příští rok, klasickým způsobem se ovšem na povrch již dostávají kusé informace o jejím designu a technice. Ušetřena není přitom ani silnější varianta RS, u které se v poslední době řeší hlavně možné pohonné jednotky.

Jen před pár dny se zmínil šéf vývoje Škody Christian Strube, že myšlenka hybridní Octavie RS není vůbec špatná. Samozřejmě tím naznačil velkou inspiraci v technice představené v nedávném konceptu Vision RS, který jsme si na pařížském autosalonu mohli do detailu prohlédnout. I když je ale elektrifikace cestou vpředu, tradičnějšího pohonu se prý nová Octavia RS ještě nevzdá.

Škoda Octavia RS s hybridním pohonem? Dobrý příklad, řekl šéf vývoje

Škoda Octavia RS s hybridním pohonem? Dobrý příklad, řekl šéf vývoje

Podle informací německého Auto Bildu se má totiž v nabídce pohonných jednotek Octavie RS objevit kromě benzinových motorů a možného hybridního systému nadále taky dvoulitrový naftový čtyřválec TDI. Zatímco však současný diesel v RS zajišťuje výkon 135 kW (183 koní), v nové generaci by TDI zřejmě produkovalo okolo 147 kW (200 koní).

Předpokladem je, že tato motorizace by opět fungovala jako nejslabší verze Octavie RS. Vrchol by stále představovala benzinová varianta nebo hybrid. Ve zmíněném konceptu Vision RS se nacházela přeplňovaná patnáctistovka a elektromotor o kombinovaném výkonu 180 kW (245 koní).

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

O standardní Octavii nicméně víme, že využije vylepšenou platformu MQB, která již umožňuje možnost zástavby mild-hybridního a plug-in hybridního pohonu. Po stránce designu se prý bude nová generace proporcemi a siluetou podobat Superbu, zdvojeným předním světlometům bude konec a nebude chybět široké využití ostrých hran, viditelných i na posledních modelech Škody.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků