Nová Škoda Octavia RS se prý turbodieselu nevzdá. Může mít až 200 koní

Další den, další spekulace o technice nadcházející generace Škody Octavia. Přesněji o její výkonnější RS verzi, která by si podle některých zdrojů mohla pod kapotou stále ponechat i naftový dvoulitr.

Premiéra nové Škody Octavia je plánovaná až na příští rok, klasickým způsobem se ovšem na povrch již dostávají kusé informace o jejím designu a technice. Ušetřena není přitom ani silnější varianta RS, u které se v poslední době řeší hlavně možné pohonné jednotky.

Jen před pár dny se zmínil šéf vývoje Škody Christian Strube, že myšlenka hybridní Octavie RS není vůbec špatná. Samozřejmě tím naznačil velkou inspiraci v technice představené v nedávném konceptu Vision RS, který jsme si na pařížském autosalonu mohli do detailu prohlédnout. I když je ale elektrifikace cestou vpředu, tradičnějšího pohonu se prý nová Octavia RS ještě nevzdá.

Škoda Octavia RS s hybridním pohonem? Dobrý příklad, řekl šéf vývoje

Škoda Octavia RS s hybridním pohonem? Dobrý příklad, řekl šéf vývoje

Podle informací německého Auto Bildu se má totiž v nabídce pohonných jednotek Octavie RS objevit kromě benzinových motorů a možného hybridního systému nadále taky dvoulitrový naftový čtyřválec TDI. Zatímco však současný diesel v RS zajišťuje výkon 135 kW (183 koní), v nové generaci by TDI zřejmě produkovalo okolo 147 kW (200 koní).

Předpokladem je, že tato motorizace by opět fungovala jako nejslabší verze Octavie RS. Vrchol by stále představovala benzinová varianta nebo hybrid. Ve zmíněném konceptu Vision RS se nacházela přeplňovaná patnáctistovka a elektromotor o kombinovaném výkonu 180 kW (245 koní).

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

O standardní Octavii nicméně víme, že využije vylepšenou platformu MQB, která již umožňuje možnost zástavby mild-hybridního a plug-in hybridního pohonu. Po stránce designu se prý bude nová generace proporcemi a siluetou podobat Superbu, zdvojeným předním světlometům bude konec a nebude chybět široké využití ostrých hran, viditelných i na posledních modelech Škody.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik