Nová Škoda Octavia RS se prý turbodieselu nevzdá. Může mít až 200 koní

Další den, další spekulace o technice nadcházející generace Škody Octavia. Přesněji o její výkonnější RS verzi, která by si podle některých zdrojů mohla pod kapotou stále ponechat i naftový dvoulitr.

Premiéra nové Škody Octavia je plánovaná až na příští rok, klasickým způsobem se ovšem na povrch již dostávají kusé informace o jejím designu a technice. Ušetřena není přitom ani silnější varianta RS, u které se v poslední době řeší hlavně možné pohonné jednotky.

Jen před pár dny se zmínil šéf vývoje Škody Christian Strube, že myšlenka hybridní Octavie RS není vůbec špatná. Samozřejmě tím naznačil velkou inspiraci v technice představené v nedávném konceptu Vision RS, který jsme si na pařížském autosalonu mohli do detailu prohlédnout. I když je ale elektrifikace cestou vpředu, tradičnějšího pohonu se prý nová Octavia RS ještě nevzdá.

Škoda Octavia RS s hybridním pohonem? Dobrý příklad, řekl šéf vývoje

Škoda Octavia RS s hybridním pohonem? Dobrý příklad, řekl šéf vývoje

Podle informací německého Auto Bildu se má totiž v nabídce pohonných jednotek Octavie RS objevit kromě benzinových motorů a možného hybridního systému nadále taky dvoulitrový naftový čtyřválec TDI. Zatímco však současný diesel v RS zajišťuje výkon 135 kW (183 koní), v nové generaci by TDI zřejmě produkovalo okolo 147 kW (200 koní).

Předpokladem je, že tato motorizace by opět fungovala jako nejslabší verze Octavie RS. Vrchol by stále představovala benzinová varianta nebo hybrid. Ve zmíněném konceptu Vision RS se nacházela přeplňovaná patnáctistovka a elektromotor o kombinovaném výkonu 180 kW (245 koní).

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

O standardní Octavii nicméně víme, že využije vylepšenou platformu MQB, která již umožňuje možnost zástavby mild-hybridního a plug-in hybridního pohonu. Po stránce designu se prý bude nová generace proporcemi a siluetou podobat Superbu, zdvojeným předním světlometům bude konec a nebude chybět široké využití ostrých hran, viditelných i na posledních modelech Škody.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 70 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků