Nová Škoda Octavia RS má první ceny. Překvapivě zatím chybí hybridní varianta

Alespoň nějaké přiblížení cenové hladiny, na které se bude nové „ereso“ pohybovat…

Člověk by řekl, že českých cen se u nové generace Škody Octavie RS dočkáme jako první. Překvapivě tomu tak není, protože s prvními cenovkami teď přichází Motor.es pro španělský trh. V určitém pohledu tak máme alespoň menší představu, kolik bude Škoda za výkonnou Octavii na evropském trhu obecně chtít.

Nejhůře parkující auta v Česku: Drzost těchto řidičů nezná hranic!

Nejhůře parkující auta v Česku: Drzost těchto řidičů nezná hranic!

Zprvu se dozvídáme cenovky klasických spalovacích verzí s motory 2.0 TSI (180 kW/245 k) a 2.0 TDI (147 kW/200 k), přičemž diesel je spojen s automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Později se má ještě objevit plug-in hybrid RS iV s jednotkou 1.4 TSI PHEV (180 kW/245 k), ačkoliv předběžné informace dříve uváděly přesně opačný vstup na trh – v létě nejdřív hybrid a čistě spalovací verze až v září 2020.

Podívejte se na nejlepší úlovky aut Googlu. Už projely skoro celou planetu

Podívejte se na nejlepší úlovky aut Googlu. Už projely skoro celou planetu

Ať už tomu bude jakkoliv, Motor.es zmiňuje cenovku RS s motorem 2.0 TSI od 36.120 eur (asi 982.500 Kč). Cenovka je známá také u karoserie kombi, se kterou začíná benzinové RS od 38.160 eur (asi 1.050.000 Kč). Naftové RS 2.0 TDI pak startuje na částce 36.100 eur (982.000 Kč), zatímco kombi s tímto motorem vychází minimálně na 38.200 eur (asi 1.040.000 Kč).

Nová Škoda Octavia RS oficiálně: Ta do zásuvky je klíčová. Už jsme v ní seděli!

Nová Škoda Octavia RS oficiálně: Ta do zásuvky je klíčová. Už jsme v ní seděli!

V základní výbavě se objevuje kromě tradičně vyšperkovaného exteriéru především podvozek snížený o 15 mm (bez možnosti nastavení tuhosti tlumičů, DCC bude za příplatek), 18palcová litá kola, červeně lakované třmeny silnější brzdové soustavy nebo progresivní řízení. Uvnitř jsou látková sportovní sedadla, tříramenný volant (na rozdíl od běžné Octavie), kontrastní prošívání nebo červené ambientní osvětlení.

Škoda Kodiaq RS 2.0 BiTDI se loučí edicí Challenge. Může stát přes 1,7 milionu Kč

Škoda Kodiaq RS 2.0 BiTDI se loučí edicí Challenge. Může stát přes 1,7 milionu Kč

Cenovka těsně nastavená pod milionem korun by se nemusela příliš vzdálit od oficiálních českých cenovek, na které si zatím musíme počkat. Lze však předpokládat, že hybridní RS iV vytlačí cenovku ještě o kus výše. Nakonec ale uvidíme, se kterými motorizacemi Škoda zprvu opravdu vyrazí na trh. S dodržováním emisních limitů a vytěžením prvotního zájmu o nové zboží by se totiž plug-in hybrid (který byl klíčovou variantou při premiéře) zdál jako logická volba.

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků