Nová Škoda Octavia RS má první ceny. Překvapivě zatím chybí hybridní varianta

Alespoň nějaké přiblížení cenové hladiny, na které se bude nové „ereso“ pohybovat…

Člověk by řekl, že českých cen se u nové generace Škody Octavie RS dočkáme jako první. Překvapivě tomu tak není, protože s prvními cenovkami teď přichází Motor.es pro španělský trh. V určitém pohledu tak máme alespoň menší představu, kolik bude Škoda za výkonnou Octavii na evropském trhu obecně chtít.

Nejhůře parkující auta v Česku: Drzost těchto řidičů nezná hranic!

Nejhůře parkující auta v Česku: Drzost těchto řidičů nezná hranic!

Zprvu se dozvídáme cenovky klasických spalovacích verzí s motory 2.0 TSI (180 kW/245 k) a 2.0 TDI (147 kW/200 k), přičemž diesel je spojen s automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Později se má ještě objevit plug-in hybrid RS iV s jednotkou 1.4 TSI PHEV (180 kW/245 k), ačkoliv předběžné informace dříve uváděly přesně opačný vstup na trh – v létě nejdřív hybrid a čistě spalovací verze až v září 2020.

Podívejte se na nejlepší úlovky aut Googlu. Už projely skoro celou planetu

Podívejte se na nejlepší úlovky aut Googlu. Už projely skoro celou planetu

Ať už tomu bude jakkoliv, Motor.es zmiňuje cenovku RS s motorem 2.0 TSI od 36.120 eur (asi 982.500 Kč). Cenovka je známá také u karoserie kombi, se kterou začíná benzinové RS od 38.160 eur (asi 1.050.000 Kč). Naftové RS 2.0 TDI pak startuje na částce 36.100 eur (982.000 Kč), zatímco kombi s tímto motorem vychází minimálně na 38.200 eur (asi 1.040.000 Kč).

Nová Škoda Octavia RS oficiálně: Ta do zásuvky je klíčová. Už jsme v ní seděli!

Nová Škoda Octavia RS oficiálně: Ta do zásuvky je klíčová. Už jsme v ní seděli!

V základní výbavě se objevuje kromě tradičně vyšperkovaného exteriéru především podvozek snížený o 15 mm (bez možnosti nastavení tuhosti tlumičů, DCC bude za příplatek), 18palcová litá kola, červeně lakované třmeny silnější brzdové soustavy nebo progresivní řízení. Uvnitř jsou látková sportovní sedadla, tříramenný volant (na rozdíl od běžné Octavie), kontrastní prošívání nebo červené ambientní osvětlení.

Škoda Kodiaq RS 2.0 BiTDI se loučí edicí Challenge. Může stát přes 1,7 milionu Kč

Škoda Kodiaq RS 2.0 BiTDI se loučí edicí Challenge. Může stát přes 1,7 milionu Kč

Cenovka těsně nastavená pod milionem korun by se nemusela příliš vzdálit od oficiálních českých cenovek, na které si zatím musíme počkat. Lze však předpokládat, že hybridní RS iV vytlačí cenovku ještě o kus výše. Nakonec ale uvidíme, se kterými motorizacemi Škoda zprvu opravdu vyrazí na trh. S dodržováním emisních limitů a vytěžením prvotního zájmu o nové zboží by se totiž plug-in hybrid (který byl klíčovou variantou při premiéře) zdál jako logická volba.

Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků