Nová Škoda Octavia RS je tady. Zvládne až 248 km/h

Na světě jsou všechny důležité informace týkající se Škody Octavia RS nové generace. Jak automobilka slíbila, tak se také stalo. Půjde o nejrychlejší Octavii vůbec.
Seznam kapitol
  1. Nová Škoda Octavia RS
  2. Škoda Octavia RS - oficiální tisková zpráva

S předstihem zveřejnila mladoboleslavská automobilka všechny podrobnosti týkající se nové generace Škody Octavia RS, která se světu oficiálně představí 10. července v Goodwoodu. Údajně se máme na co těšit. Představitelé automobilky o novém „eresu“ mluví jako o dokonalém autě pro všední den i volný čas, které kombinuje maximální výkon, nejmodernější techniku a vysokou užitnou hodnotu.

Škoda Octavia Combi – první jízdní dojmy (aktualizováno)

Škoda Octavia Combi – první jízdní dojmy (aktualizováno)

Stejně jako tomu bylo dříve, také nová generace se bude nabízet v provedení s benzinovým i naftovým motorem. Dvoulitrové TSI je naladěno na 220 koní, což v praxi znamená zrychlení z nuly na stovku za 6,8 s a v kombinaci s manuální převodovkou také maximální rychlost 248 km/h. Naftová alternativa nabídne 184 koní, stovku zdolá za 8,1 s a maximální rychlost má opět v kombinaci s manuální převodovkou hodnotu 232 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nová Octavia RS dostala sportovní nárazník a dozadu dvě koncovky výfuku. Na výběr budou čtyři různé sady kol o velikosti 17 - 19 palců.

V porovnání s předchozí generací je nové RS výkonnější a zároveň výrobce slibuje o devatenáct procent nižší spotřebu. V sériové výbavě najdeme start/stop systém a systém rekuperace brzdné energie. Jak už jste asi pochopili, kromě manuální převodovky je na přání možné přidat dvouspojkové DSG, které je taktéž šestistupňové.

Škoda Octavia RS III: takto bude vypadat

Škoda Octavia RS III: takto bude vypadat

Velká pozornost byla kladena na vývoj podvozku. Oproti standardní verzi má nové RS nižší světlou výšku o 12 mm v případě liftbacku, u kombi to je ještě o jeden milimetr více. Na zadní nápravě je nově vyvinuté víceprvkové zavěšení, vpředu McPherson s trojúhelníkovými spodními rameny. Na rozdíl od Golfu GTI se Octavia RS musí obejít bez samosvorného diferenciálu, který je zde nahrazen pouze elektronickou pomůckou XDS integrovanou do stabilizace ESC.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nabídka zůstává stejná. Zájemci budou moci vybírat mezi karoserií kombi a liftback, respektive mezi benzinovým a dieselovým motorem.

Prodej odstartuje krátce po premiéře v Goodwoodu. Stane se tak přesně 12. července u příležitosti startu čtyřicátého ročníku Rally Bohemia. Pokud vás zajímá kompletní představení tak, jak jej zveřejnila Škoda, v následující kapitole najdete celou českou tiskovou zprávu. 

 Škoda Octavia RS 2. generaceŠkoda Octavia RS 3. generace
Max. výkon200 k220 k
Zrychlení 0-100 km/h7,2 s6,8 s
Max. rychlost (s man.)242 km/h248 km/h
 Škoda Octavia RS TDI 2.generaceŠkoda Octavia RS TDI 3.generace
Max. výkon170 k184 k
Zrychlení 0-100 km/h8,3 s8,1 s
Max. rychlost (s man.)226 km/h232 km/h

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nová Škoda Octavia RS
  2. Škoda Octavia RS - oficiální tisková zpráva

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 697 km
Cena: 295 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 90 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 317 km
Cena: 50 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 871 km
Cena: 275 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků