Nová Škoda Octavia RS je tady. Zvládne až 248 km/h

Na světě jsou všechny důležité informace týkající se Škody Octavia RS nové generace. Jak automobilka slíbila, tak se také stalo. Půjde o nejrychlejší Octavii vůbec.
Seznam kapitol
  1. Nová Škoda Octavia RS
  2. Škoda Octavia RS - oficiální tisková zpráva

S předstihem zveřejnila mladoboleslavská automobilka všechny podrobnosti týkající se nové generace Škody Octavia RS, která se světu oficiálně představí 10. července v Goodwoodu. Údajně se máme na co těšit. Představitelé automobilky o novém „eresu“ mluví jako o dokonalém autě pro všední den i volný čas, které kombinuje maximální výkon, nejmodernější techniku a vysokou užitnou hodnotu.

Škoda Octavia Combi – první jízdní dojmy (aktualizováno)

Škoda Octavia Combi – první jízdní dojmy (aktualizováno)

Stejně jako tomu bylo dříve, také nová generace se bude nabízet v provedení s benzinovým i naftovým motorem. Dvoulitrové TSI je naladěno na 220 koní, což v praxi znamená zrychlení z nuly na stovku za 6,8 s a v kombinaci s manuální převodovkou také maximální rychlost 248 km/h. Naftová alternativa nabídne 184 koní, stovku zdolá za 8,1 s a maximální rychlost má opět v kombinaci s manuální převodovkou hodnotu 232 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nová Octavia RS dostala sportovní nárazník a dozadu dvě koncovky výfuku. Na výběr budou čtyři různé sady kol o velikosti 17 - 19 palců.

V porovnání s předchozí generací je nové RS výkonnější a zároveň výrobce slibuje o devatenáct procent nižší spotřebu. V sériové výbavě najdeme start/stop systém a systém rekuperace brzdné energie. Jak už jste asi pochopili, kromě manuální převodovky je na přání možné přidat dvouspojkové DSG, které je taktéž šestistupňové.

Škoda Octavia RS III: takto bude vypadat

Škoda Octavia RS III: takto bude vypadat

Velká pozornost byla kladena na vývoj podvozku. Oproti standardní verzi má nové RS nižší světlou výšku o 12 mm v případě liftbacku, u kombi to je ještě o jeden milimetr více. Na zadní nápravě je nově vyvinuté víceprvkové zavěšení, vpředu McPherson s trojúhelníkovými spodními rameny. Na rozdíl od Golfu GTI se Octavia RS musí obejít bez samosvorného diferenciálu, který je zde nahrazen pouze elektronickou pomůckou XDS integrovanou do stabilizace ESC.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nabídka zůstává stejná. Zájemci budou moci vybírat mezi karoserií kombi a liftback, respektive mezi benzinovým a dieselovým motorem.

Prodej odstartuje krátce po premiéře v Goodwoodu. Stane se tak přesně 12. července u příležitosti startu čtyřicátého ročníku Rally Bohemia. Pokud vás zajímá kompletní představení tak, jak jej zveřejnila Škoda, v následující kapitole najdete celou českou tiskovou zprávu. 

 Škoda Octavia RS 2. generaceŠkoda Octavia RS 3. generace
Max. výkon200 k220 k
Zrychlení 0-100 km/h7,2 s6,8 s
Max. rychlost (s man.)242 km/h248 km/h
 Škoda Octavia RS TDI 2.generaceŠkoda Octavia RS TDI 3.generace
Max. výkon170 k184 k
Zrychlení 0-100 km/h8,3 s8,1 s
Max. rychlost (s man.)226 km/h232 km/h

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nová Škoda Octavia RS
  2. Škoda Octavia RS - oficiální tisková zpráva
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků