Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

Že jsou nová auta čím dál tím dražší, je už tak nějak obecně známý fakt. Mohou za to rostoucí nároky na bezpečnost, které se odrážejí na množství drahých bezpečnostních prvků zahrnutých už v rámci standardní výbavy, a přísnější emisní normy, pro jejichž splnění musejí automobilky investovat nemalé prostředky do vývoje čistších spalovacích motorů, hybridů, plug-in hybridů a elektromobilů. Část těchto prostředků se pochopitelně promítne do cen nových automobilů.

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Výrobci se snaží průběžné navyšování cen kompenzovat bohatší základní výbavou, což si můžeme ukázat na Škodě Octavia. Minulá generace začínala na ceně 334.900 Kč, měla pod kapotou motor 1.2 TSI/63 kW a ve výbavě chyběla například klimatizace nebo tempomat. Pokud jste tyto prvky chtěli, rázem vás to vyšlo nejméně na 21.000 Kč. Dnes stojí nejlevnější octavia 493.900 Kč, má však výkon 81 kW a ve výbavě třeba Full LED světlomety, klimatizaci, tempomat, digitální příjem rádia, elektrické ovládání předních i zadních oken a spoustu dalšího.

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Mezigenerační zdražení postihlo i Škodu Octavia RS. Ceny novinky Škodovka vypustila do světa teprve minulý týden a asi nejednoho z vás překvapila základní cena 889.900 Kč za verzi 2.0 TSI/180 kW s manuálem. Ereso modelového roku 2019 s tímto motorem vycházelo na 766.900 Kč, cenový rozdíl mezi třetí a čtvrtou generací tedy činí rovných 123.000 Kč. U verze 2.0 TDI s pohonem všech kol a převodovkou DSG není situace tak drastická, rozdíl 88.000 Kč v neprospěch novinky ale stejně nelze přehlédnout.

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Přesto existují tabulky, dle je nové ereso de facto výhodnější. Z produktových informací pro dealery vozů Škoda vyplývá, že standardní výbava, kterou má nová generace s benzinovým motorem navíc oproti generaci modelového roku 2019 (náběh zhruba v polovině roku 2018), je v hodnotě 126.200 Kč. Rázem to vypadá, že je novinka o 3200 Kč výhodnější než vůz, který nahradila.

Škoda ukázala zřejmě nejhezčí verzi nové Octavie. Máme v ní vidět také prvky kupé

Škoda ukázala zřejmě nejhezčí verzi nové Octavie. Máme v ní vidět také prvky kupé

U nafťáku je rozdíl ještě vyšší. I u něj je cena výbavy zahrnuté ve už standardu také 126.200 Kč, jak už ale bylo řečeno, cenový rozdíl mezi novou a minulou generací činí 88.000 Kč. Jedním úhlem pohledu je tedy nová Škoda Octavia RS TDI 4x4 DSG o 38.200 Kč výhodnější než ta minulá, výkonově slabší o 12 kW.

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Kompletní rozpis výbavy, kterou má nové ereso navíc oproti starému, najdete v tabulce níže. Jsou do něj ale započítány i prvky, které třetí generace Octavie RS mít nemohla. Třeba čalounění přístrojové desky Alcantarou, které si Škoda cení na 12.700 Kč, nebo bezklíčové odemykání KESSY na všech klikách dveří za 1300 Kč. Nikde také není řečeno, že by si zákazník chtěl za uvedené prvky skutečně připlatit, ačkoliv je pravdou, že v drtivé většině případů se jedná o velmi praktické prvky.

Výbava, kterou má nová Škoda Octavia RS standardně oproti minulé generaci
Výbavové prvek Cena v Kč
Matrix funkce 3000
Alcantara obložení interiéru a palubní desky 12.700
Potah sedadel Alcantara/kůže 7500
Virtuální kokpit 8900
Asistent udržení v jízdním pruhu (LaneAssist) 15.000
ISOFIX u spolujezdce 900
Asistent rozpoznání únavy (Driver Alert) 1500
Kessy 4x 1300
Adaptivní tempomat 15.200
Vyhřívané čelní sklo 5400
InfotainmnentColumbus 21.000
DAB+ 3.000
Care Connect+ infotainmentonline 3 roky 8300
Dětská pojistka, el. ovládatelná 1800
Sunset 4900
Metalická barva 15.800
Octavia III RS vs. IV RS = + 123.000 Kč Výbava navíc celkem: 126.200 Kč
Octavia III RS TDI 4x4 DSG vs. IV RS = + 88.000 Kč Výbava navíc celkem: 126.200 Kč
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 63 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků