Škoda konečně ukázala nejsportovnější Octavii RS. Za jedovatost se nepřiplácí

Tahle Škoda Octavia RS má údajně sport v srdci. Stoprocentně je však hlasitější a nepůjde přehlédnout.

Aktualizace 2. 6. 2021: Výroba Škody Octavia RS 120 let motorsport není omezena počtem kusů. Vůz bude možné objednávat až do poloviny roku 2022.

Poznámku o sportu v srdci jsme si nevymysleli – takhle Škoda v oficiálním konfigurátoru popisuje Octavii RS v edici 120 let motorsport, o níž jsme psali už koncem minulého měsíce. V článku jsme shrnuli výbavu, rozdíly oproti běžnému eresu a přehledně uvedli ceny, chyběly nám však snímky, které se až dnes objevily právě v konfigurátoru. Čekali jsme hlavně černě lakované díly karoserie včetně koncovek výfuku, místo toho ale Škoda naservírovala auto, které vypadá hodně jedovatě.

Takto vypadá nová Škoda Fabia v úplném základu. Rozdíl 30.000 Kč je pořádně znát

Takto vypadá nová Škoda Fabia v úplném základu. Rozdíl 30.000 Kč je pořádně znát

Výroční Škoda Octavia RS má motory shodné s běžným provedením, jedovatost je tedy vyjádřena hlavně novým zeleným lakem karoserie. Jmenuje se Mamba, má jej pouze ereso a překvapivě se za něj nepřiplácí. Další novinkou v barevné paletě je oranžový lak Phoenix, známý z nové generace modelu Fabia. Na ten si budete muset připravit rozumných 6300 Kč (u běžné octavie stojí 23.300 Kč). Pokud ale nechcete vyčnívat, můžete i nadále sáhnout po modrém, stříbrném, šedém, černém nebo bílém laku. Na většině z nich černé díly karoserie (včetně 19palcových kol Altair) vyniknou.

Škoda šetří tam, kde to není hned vidět. Vozy Scala a Kamiq přišly o chytrá řešení

Škoda šetří tam, kde to není hned vidět. Vozy Scala a Kamiq přišly o chytrá řešení

Nad rámec výbavy běžného eresa dostanete paket Asistovaná jízda 2.0 Top, adaptivní podvozek, sportovní ergonomická sedadla s masážní funkcí a potahem Suedia, audio Canton a dojezdovou rezervu v případě, že nejde o plug-in hybrid. A samozřejmě černé doplňky karoserie. K motoru 2.0 TSI/180 kW se váže i sportovní výfuk, který se u čtvrté generace Škody Octavia RS objevuje poprvé. Něco podobného měla už i minulá Octavia RS 230, a přestože to nebylo žádné terno, zněl lépe než standardní verze.

Nejdražší Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI může vypadat takto. Připlácí se i za maličkosti

Nejdražší Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI může vypadat takto. Připlácí se i za maličkosti

Co se oficiálních informací týče, je Škoda stran Octavie RS 120 let motorsport tajemná jako hrad v Karpatech. Zatím proto není jisté, o jak exkluzivní edici se vlastně jedná. Pokud bude situace stejná jako u modelů Scala a Kamiq, které v dané edici dorazily už dříve v tomto roce, bavíme se o tisíci kusech. Po těch se nezaprášilo, protože stále figurují i v cenících pro modelový rok 2022 (platnost od 20. května).

Škoda Octavia RS 120 let motorsport: Ceny na českém trhu
Motor Cena [Kč]
2.0 TSI 180 kW 999.900
2.0 TSI 180 kW DSG 1.049.900
1.4 TSI iV 180 kW DSG 1.049.900
2.0 TDI 147 kW DSG 1.009.900
2.0 TDI 147 kW DSG 4x4 1.064.900
Ceny verze Combi jsou o 40.000 Kč vyšší

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

TEST Dacia Duster 1.3 TCe 130 4x4 N1: Řešení emisní otázky, ovšem s následky

Dacia Duster TCe 130 N1

Dacia od začátku letošního roku nabízí SUV Duster v užitkové variantě N1. Kde se verze vzala a jaká přináší omezení? To jsme zjišťovali v redakčním testu.

včera | Vladimír Kadera | 12 příspěvků
Dlouhodobý test Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Zajetá! Super spotřeba je standard (1. díl)

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

S titulem evropské Auto roku 2021 (COTY) přichází velká zodpovědnost. A k tomu všemu nové Toyotě Yaris přibyl další úkol: sloužit po dobu šesti měsíců v naší redakci. Nyní přišel čas na první report.

20.  6.  2021 | Jan Mička | 42 příspěvků
TEST Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line: Šetříme, teď už implicitně

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD

V této chvíli už Cé-Er-Véčko ve vlastní konfiguraci koupíte jenom jako hybrid. Absence možnosti výběru starosvětského pohonného ústrojí sice zamrzí, ale budoucím majitelům to díky dobrému fungování zřejmě vadit nebude.

18.  6.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků