Nová Škoda Octavia představena: větší ve všech ohledech (oficiálně)

169 komentářů

Ender
6. února • 9:34

Mno ta cena se mi zdá trošku nadsazená... 420 za takovou holoverzi (tam určitě nebude absolutně nic) s "chcíplákem" 55 kW pod kapotou - trošku lepší výbava bude snad ještě dražší než Alfa 156 v plné palbě :). Osobně mě tenhle produkt česko-německého přátelství moc nezaujal... Mnohem víc se těším na nové Daewoo Lacetti (http://www.daewoo-ostrava.cz/lacetti.asp), což je sporťák s větším rozvorem než Koktávka, motory od 70 do 90 kW, italský design - Giugiaro, podvozek navrhoval stejný tým jako Vectru. Se základní cenou (cca 340 za 1.4 16 V / 70 kW, centrál, elektrika, kola 15'', 4 x ABG, ABS, kotouče na všech kolech) to myslím bude celkem trhák, tohle auto v plné palbě, s kůží a automatem dostanu za cenu základní koktávky... Větší auto - Nubiru s designem od Pininfariny - dostanu za 420 i s automatickou klimatizací.... A s tříletou zárukou, na což si ti "odborníci" v MB netroufají.

realista
6. února • 15:51

Tak si to Lacetti kup a říkej si jaký máš skvělý auto... 
postamble();

Petr Broža
6. února • 14:01

Věřte tomu, že základ Octavie bude slušný; 4 airbagy, ABS, centrál... Podobně jako Golf V.

Hansel
4. února • 20:34

Je škoda, že se Škoda snaží přizpůsobit trendům a Octavii, co se designu týče, trochu pokazila. Ta nynější byla dokonalá a náhradník mohl být o mnoho hezčí než toto.

Petrik
3. února • 15:35

napisal som zopar kritickych prispevkov, ale cim dalej na tu Octavku pozeram a zvazujem moznosti konkurencie tak mi je jasne, ze ono to take zle nebude :) Vezmite si fakt, ze vzhlad je trochu nudny, ale vyzera to po vsetkych strankach lepsie ako Golf V a neokuka sa... Octavka vzdy ponukne viac priestoru ako konkurencia v nizsej strednej... Podvozok je jednym z najpokrokovejsich v triede.. Co sa tyka ceny, u minuleho modelu vzdy platilo, ze cena bola najlepsia u verzie Elegance. Znie to paradoxne ale jednoducho za tu cenu ste konkurencne auto v tej vybave nekupili. Konkurencia vlastne neponuka adekvatnu odpoved.. P307 a R Megane su hlavne podvozkovo trosku pozadu, Astra zvolila klasicku koncepciu tiez, priame porovnanie asi povie viac... Ford je trosku mimo hru uz davnejsie..novy Focus hm.. Novou podvozkovou platformou sa Skoda vo velkej miere zbavuje svojho stareho problemu rozvor Vs dlzka a taktiez jazdne vlastnosti by uz nemali byt druhotriedne ako u Oct. I. Interier sa mi zda pekny.

Petr
3. února • 19:02

S tím Peugeotem jsem moc nevěřil, ale když jsem porovnal Octavii 1.6 Elegance s Peugeotem 1.6 XT, vyšel mi Peugeot cca o 50 tisíc dráž. Octavia sice má boční airbagy za příplatek, ale má navíc např. tempomat, vyhřívání předních sedaček. A taky ASR. Prostě pohoda.

Filip Dokládal
2. února • 13:59

Podle mně se sebe moc nevitáhne, špatný tvar, výkon motoru, počet válců.

 

Být to wrc tak by byla lepší.                  Internet      http://www.wrc.com/

Z
2. února • 23:20

Holt tomu budeš muset udělat drsnej tuning. Hodit nějakou detroitskou 427 V8 za přední nápravu, vyhodit zadní sedačky, přední posunout dozadu, něco udělat s dveřima aby ses tam vůbec dostal, převodovku třeba z Vetty dát k zadní nápravě abys ty sedačky měl kam dát, trochu posílit nápravy, posadit to na kola z Vipera a budeš z toho mít muscle jak vyšitej, kterýmu se nebude moct nic rovnat.

dup
2. února • 13:21

uz 'ste videli interier?

 

Taranakki
1. února • 21:14

VIP
1. února • 14:02



Peta
1. února • 14:20

Albertus
1. února • 11:41

Starého psa novým kouskům nenaučíš. Bída Česi, bída.

Honzanator
31. ledna • 21:19

Známý včera viděl i nějaký fotky interiéru, nevíte o nich někdo? Zapomněl sem se zeptat na jejich zdroj a teď se mi snim nedaří spojit. Můžete mi je někdo poslat na e-mail nebo dat odkaz? Díky

Petr Broža
31. ledna • 21:50

Viz auto.centrum.cz

Honzanator
31. ledna • 22:04

To je ono. Fakt díky.

elipsoid
31. ledna • 19:13

Trošku jsem si s tou fotkou pohrál - odstranil jsem boční a přední lišty a zvětšil kola. A najednou na mě kouká Audi A4... Nebo alespoň mi ho připomíná.

Foto:
http://eps.hanenberg.info/Octavia_styling.jpg

Petr
31. ledna • 19:44

Mě to furt připomíná Octávku II ;)

elipsoid
31. ledna • 19:14

Prosím, nevkládajete velké obrázky do diskuse, alespoň do doby, než budeme mít pumpovací design. Děkujeme. Redakce

Carline
31. ledna • 15:49

Pri pohledu na tuhle zrudicku je mi vas Cechu vazne lito...

deerhunter
31. ledna • 17:43

...a me je lito tebe pri cteni tveho prispevku.

ace3
31. ledna • 13:34

Nevite nekdo jak je to s tema FSIckama s poctem ventilu? V nemecku (mozna ze i v Cechach, ale to fakt nevim) se prodava polo s motorem 1,4FSI (mam pocit ze 63KW nebo tak nak) pak 1,6 FSI 85KW a 2,0 FSI 110KW..Nikde sem nevidel kolik maji ty motory ventilu.. 8 nebo 16? A este bych se chtel zeptat jestli nemate nekdo zkusenosti s temito motory? Nejlepe ten dvoulitr..

Petr Broža
31. ledna • 15:52

4V na válec, tedy 16V, a to jak 1.4, tak 1.6 a 2.0 FSI.

igor
31. ledna • 12:37

Peťo, vedel by si vyzistiť u PR oddelenia Škody, čo je to za ten motor?

Podľa výkonu by to mohol byť jedine koncernový 1.4 16V55kw, ale prečo je tam potom to MPI... Nebodaj vyladili staré škodovácke MPIčko 44/50kw? To sa mi ale nezdá, veď ich už hodne dlho nerobia. Alebo spravili chybu v tlačovej správe? To asi skôr

Petr Broža
31. ledna • 13:16

Je to skutečně 1.4 16V 55 kW, MPI je označení pro vícebodový vstřik paliva a Škoda tento motor tak označuje i u současné Octavie, ačkoliv je to klasický 16V s rozvodem OHC, co nemá se starším "ohavou" nic společného. Oproti motoru ve Fabii tu je ale rozdíl: max. točivý moment dosahuje motor už ve 3300 ot., max. výkon v 5000 ot.

Časem by se mohl v Octavii stejně jako v Golfu měl objevit i 1.4 FSI, přičemž by mohlo jít o základní motorizaci pro kombi.

kami
31. ledna • 12:17

Každý tady hodnotí Octávii II, hlavně dost lidí tady říká jak je špatná. Přitom jste ji nikdo na vlastní oči neviděl a neseděl v ní!! Na nějaký fotce může vypadat nějak a ve skutečnosti jinak.

Stejní je to s FSičkama! Každej tady mluví jen o tom že musí jezdit na BA98, přitom může i na BA 95 dokonce i na BA91! ale to už nikdo neřekne. Navíc Nat 98 má předepsanejch daleko víc motorů jen se o tom tolik nemluví. Takže kdybych neměl vlastní hlavu tak odejdu s tim že FSI jsou nejhorší mot. na světě. 

Jsem zvědvej. Počkejme si na srovnávací testy jak dopadne Octávie a motory FSI a TDI

Petr Broža
31. ledna • 13:03

Je to tak, BA98 má předepsáno většina víceválcových motorů VW, stejně jako 1.6 77 kW, 2.0 96 kW apod. V testu A8 4.2 V8 jsem zkusil jezdit na BA95 a rozdíl v dynamice vozu a ve spotřebě jsem nepostřehnul. Je možné, že u méně výkonných motorů (4.2 V8 má 250 kW) bude rozdíl výraznější.

igor
31. ledna • 12:35

Tak tak, zdieľam tvoj názor - 99,9% žvástajúcich ľudí ju ani nevidelo, ale prejavujú fundované názory ako keby ňou nalietali státisíce  Je pravda, že dizajn je čisto subjektívna vec - Honzovi sa môže páčiť, ale Pepíkovi nemusí...

Ja som sa na vlastné oči presvedčil, že fotka veľmi často klame - napr. Mégane Grandtour na fotke vyzerá dobre, ale naživo už nie; Golf 5 je na fotkách otrasný, no naživo je nádherný...

S tými FSI máš aj nemáš pravdu - predpísaný benzín je BA98, v prípade nutnosti sa môže natankovať BA95. Raz som skúšal natankovať 95 namiesto 98, nebolo to ono, bolo citeľne poznať iné správanie sa motora. BA91 do FSI by som nikdy nedal, to by bola vražda - rozdiel medzi benzínmi je nielen v počte oktánov, ale aj v detonančnom čísle (či ako sa to volá, môžem zistiť presnejšie) - z nejakého dôvodu je proste predpísaná 98, nemyslím si že len kvôli o niečo vyššiemu výkonu

Zvuk a kultúra chodu FSI motorov sú rozdielne v porovnaní s klasickými 8 alebo 16V, to je fakt (najmä za studena). Nevravel by som však, že je to niečo tragické - takmer denno denne presedám s Fabie MPI do Pola FSI a prvých pár minút sa mi zdá, že ten motor nejak divne šlape

kami
31. ledna • 12:57

Upřesním detonační číslo nebo-li odolnost proti samovznícení udává oktanové číslo.

Moderní motory se vstřikováním mají detonační čidlo, nebo-li snímač klepání a ten se stará o to aby se směs nezvnítila moc brzo a taky ne zbytečně pozdě.

Z vlastní zkušenosti mám 1.416V 74KW. Předepsanej mam 98. Leju tam pouze 95 a žádný rozdíl ve výkonu. Dokonce jsem tam několikrát nalil 91 a výkon byl také stejnej, nebo ten rozdíl je tak malej že se to nepozná. Vlastně možná při 91 jsou na volnoběh trošinku větší vybrace.

Honza
31. ledna • 5:12

Je to tak,neco na prelomu mezi Fabii a SuperB - to je Octavia.Zatim vidite jen jeden obrazek a neurcite popisy.Zarovky H7 u zakladnich verzi pujdou vymenovat prinejmensim stejne snadno,jako u Fabie,drazsi verze Vam nedovoli zasahnout do vybojky(nemuseli by jste to rozdejchat). Petiprvkovy zavesy zadnich kol,velmi "jedovaty" brzdy,inteligentni system palubniho pocitace,zcela prepracovany system klimatizace,posilovac rizeni systemu "Fabia" a k tomu treba motor 2.0 TDI-PD/103 kW,bez efektu (sezeru vic paliva,jako je tomu u PD rady VW bohuzel ve srovnani s drivejsi normou).
Takkhle mi to u nekterych z Vas pripada,ze kupujete auta jako zenske - podle barvy a mozna emotivniho prozitku.Nikoli jako,chlapi,kteri uz neco najeli,potrebuji spolehlivost a vykon.
K cemu je Vam Japonec,kdyz uz potrebujete investovat do opravy a zjistite,ze levnejsi je to slavne auto prodat.
Kupodivu Pojistovny uz dnes maji pripravene ceny na novou Octavii,ono totiz stale plati,ze domaci vuz je zakonite v provozu levnejsi. Platite navic jen za extra veci.
Rozhodne nebude extra veci bezklicovy system odemykani vozu(snad mimo zakl.radu),a toto je vse pripraveno pro novou Octavii.
Autor clanku jen odhadoval jizdni vlastnosti Octavie II podle Golfu,ale nemylil se.

Petr Broža
31. ledna • 10:45

Věřím tomu, že jízdní vlastnosti budou špičkové, nový podvozek jsem si osahal v testu Touranu a A3 a je skutečně špičkový. Vzhled podle jedné fotografie příliš soudit nelze, věřím tomu, že ve skutečnosti bude Octavia II ještě hezčí, než na obrázku. Zpočátku jsem byl trochu "zaražený", ale čím déle se na tu masku dívám, tím více se mi líbí. Jen ty mlhovky se mi zdají příliš velké...

Asi o nové Octavii víte více, než ostatní. Nechcete nám říct, jaká bude výbava základního modelu a přibližnou cenu?

Šumík
31. ledna • 11:18

No přesně doufám, že takový velký mlhovky nedájí do finálního(výrobního) modelu. Nějak mi to nesedí. Ale jestli to nebude moc dražší než stávající verze, tak možná bych ji bral (vždyť je tak trochu jako Passat, který se mi ostatně moc líbí) 

Petr
31. ledna • 12:16

I kdyby stála jako Golf, furt se vyplatí, protože má o 200 l větší kufr.

Šumík
31. ledna • 14:04

Což jistě nebude. Ale já o ní už tak jednoznačně neuvažuji. Sám ji mám a už mě jaksi nebaví když na každým rohu potkávám jednu za druhou. Takže teď ještě zvažuji nějakýho japonce, asi Nissan....  

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Michal
31. ledna • 15:56

Také jsem zvažoval japonce, který nahradí moji stávající Octavii, jenže mi vadí, že mají pitomej způsob příplatkové výbavy. Do Accordu prakticky neexistuje, Mazda6 nemá loketní opěrku v základní výbavě a kupovat kvůli tomu dvoulitr za 700 tisíc se mi nechce, Mazda3 nemá loketní opěrku raději vůbec a navíc má malej kufr... atd. Octavia II je ideální - dost místa, velkej kufr, dobrý jízdní vlastnosti a celkem slušný motory, na 1.6 FSI se těším; slušná spotřeba, docela dobře jede, tichý...

Šumík
31. ledna • 18:21

Ty příplatkový výbavy jsou hrozná slabina japonců, možná, že to jim část zákazníků odrazuje. Třeba u Mazdy 6 diesel výbava Touring nemůžu normálně dokoupit xenony, ale musím vzít Touring plus, kde je ale navíc audiousouprava se subwooferem - k čemu, mě stačí normální audio s CD a cena rázem poskočí o 50 000tis. Já osobně preferuji diesely, benzin je pro mě slabota, pokud nemá alespoň turbo nebo objem alespoň 2.5. Proto by se mi líbila Amlera 2.2dCi 100Kw v plné palbě za necelých 600tis. A hlavně ji nepotkám na každým rohu, zájem zlodějů je malý, 3-letá záruka, co si víc člověk může přát.....jo a xenony bych koupil někde v obchodě později..... Jinak, jaký máte zkušenosti s vaší Octavii, jaký model, atd.

Niemand
4. února • 15:43

No tak auto je to sice dobre, ale co je u Nissanu nejhorsi, ze na ne neznam dobry servis. Napriklad jeden nejmenovany servis v Brne byl zvolen servisem roku (interne) a jeho sluzby jsem opustil s velkou radosti. Ten druhy je jeste horsi. U Skody je take mnoho spatnych servisu, ale porad je kam jit. Nissan ma v lepsim pripade v dosahu 2, v horsim pripade zadny servis. Auto jsou to jinak velmi kvalitni, sam jednim jezdim velmi casto.

Šumík
4. února • 19:12

A jakým Typem Nissanu jezdíte a motor. Můj favorit je vedle nové Octávky také Almera 2.2dCi....

Michal
31. ledna • 19:48

1.8T SLX, podobná jako tady psal kdysi pan Broža, ale bez tempomatu a střešního okna, jen s manuální klimou, prostě základ. Zatím spokojenost, proto spíše vyčkávám a vybírám dopředu. Uvidím, jaký ceny bude Oktávka II mít a pak se rozhodnu.

Šumík
31. ledna • 23:17

Taky jako vy "vyčkávám"......a pak se rozhodnu...

Honzig
31. ledna • 0:26

Zda se mi to nebo ma nova Octa bocni blinkry ve zpetnych zrcatkach,treba jako Mercedes?

nopopups();

david
31. ledna • 10:31

a take blinkry ma este dalsich 10 vyrobcou.

o com sa to bavime?

VIP
31. ledna • 9:42

Jo jo, skodovka zase krade a kopiruje kde se da... vlastni napad zadny.

Niemand
4. února • 15:35

Pane VIP, proc zase ta silna slova. Pokud tento prvek prispeje k vyssi bezpecnosti, snadnejsimu servisu, lepsimu image, tak proc ho nepouzit. Ostatne Skoda neni samotna, kdo tento prvek pouzil. Ostatne i jine automobilky vyuzivaji "vymyslu" jinych ku prospechu nas vsech.

Peta
1. února • 1:02

a neni to potom osvetleni Comming Home pri vystupovani? Nema neco takovyho superb?

Jirka
30. ledna • 23:17

Vzhledově se mi teda moc nelíbí. Zadek je docela hezkej, ale předek je hroznej. Designově jí trumfne Megan, Astra, 307, a další. Technicky na tom bude určitě dobře už proto, že je to od vw. Už kvůli tomu vzhledu bych si jí nekoupil. Ale třeba bude opravdu v reálu vypadat líp.

No stejně si jí spousta lidí v Čechách koupí hlavně kvůli tomu, že je to škodovka.

Petrik
30. ledna • 23:16

Napriek tomu ze som ocakaval vacsie zmeny zvonku, nevyzera to zle. Mechanika bude asi tiez vydarena. Dufam, ze si autorevue zachova objektivitu pri buducich testoch, tak ako tomu bolo doposial. Jeden nemenovany (ten s najdlhsim nazvom) slovensky casopis vynasal jazdne vlastnosti Octavie I uplne do nebies...vsetci dobre vieme ze mala rezervy na zlepsovanie... Myslim ze by bolo optimalne znizit cenu Oct. I. a cenu II. dat na uroven sucasneho modelu :) Ak daju cenu vyssie, budu mat problem s konkurenciou...

Slavek
31. ledna • 13:04

Osobne bych zakladni cenu tipoval na 399.900,-  Protoze pokud prekroci tuto "magickou" hranici 400tis., tak by to byla marketingova chyba.

Peta
1. února • 1:03

hahaha, a soucasna jedina nejlevnejsi a uplne nejlevnejsi Octavia pod 400.000 s tim motorem 1.4 pujde do kopru nebo kdo si ji pak koupi, co?

VIP
30. ledna • 22:50

Hm, zajimavy facelift stavajici Octavie. A kdy teda bude ten slibovany novy model?

david
31. ledna • 10:36

Poukaz aspon na jeden diel na karoserii, ktory je taky ako ne predchadzajucej generacii...Velice tazko odhalis co i len jeden kus

pedro
30. ledna • 19:27

škoda, že se ve škodovce trošku neodvázali, podívejte se na mazdu, či hondu, to se škodovkou nejde srovnávat, škoda. Ale škoda jede na jistotu, bohužel. Kdyby nebyla škodovka české auto, v prodejnosti v ČR by na tom byla stejně jako třeba seat, tedy nic moc. Rčení škodováků, že IQ+srdce se rovná škoda je podle mně hloupost. Design nic moc, cena vysoká, jen to, že je to "naše" této značce nahrává. Srovnejte třeba cenu japonských vozů s touto škodovkou ve stejné výbavě a budeme se divit. Jsem opravdu zvědavý jaká ta cena bude, ale půjde proti octavii I dost nahoru. Pro mně je prostě IQ+srdce jiná značka

pedro
30. ledna • 19:31

ale je pravda, že ve skutečnosti bude přece jen vypadat o trošku lépe než na fotce. Snad ten interiér už nebude tak fádní,

Petr
31. ledna • 10:51

Interiér bude o dost lepší a pod kapotou nové technologie, zkrátka boží autíčko po všech směrech. A konečně normální motory jako 2.0 FSI či 1.6 FSi. Jen mi chybí nějaká 1.8 FSI s výkonem okolo 96 kW. Ty bych bral díky lepšímu povinnýmu ručení. Jsem zvědavej na výbavy.

Franta
30. ledna • 15:06

Nevim jestli sem sam, ale cim dele se na ty fotky divam tim mene se mi to auto libi. Mne je primo do place nad tim nemoznym designem predku. Modleme se aby to v realu vypadalo lip, protoze podle tech fotek bych za to moc nedal. Ledaze by dostali 5 hvezdicek v NCAPu

Petr Broža
30. ledna • 15:13

Věřím tomu, že v reálu bude Octavia II vypadat lépe. Osobně mi z nových aut VW líbí nejvíce nová generace A3.

Jaroslav
30. ledna • 14:53

"Je patrné, že Octavia II je širší než Superb, což ocení cestující zejména v místě ramen "

Pane Broža,

to myslíte vážně ? Ty 4 milimetry, kterou jsou tím rozdílem ? Podívejte se na pravítko kolik je 4 milimetry, a uznáte, že ten rozdíl je tak zanedbatelný, že to nemá absolutně cenu se o tom zmiňovat zavádějícíma větama, které mají čtenáři nabulíkovat na nos, že tam bude oproti Superbu bůhvíjakmoc více prostoru v oblasti ramen....

Petrxyz
30. ledna • 15:06

Ale když si sundáte svetr, tak to bude 1 cm...

Petr Broža
30. ledna • 15:06

Máte pravdu, 4 mm jsou zanedbatelné; špatně jsem si to spočítal.

Honza
30. ledna • 13:10

jinak vypadá pěkně, trochu mi připomíná ten vystouplej chladič volvo, ale já si jí stejně nekoupím to by mi radši ruka upadla než bych dal za auto půl milionu.

Pepík
30. ledna • 16:21

tak to si chlapče nekoupíš hodně aut.......

Petr
30. ledna • 14:26

Ještě tu máme ojetiny

tibor
30. ledna • 11:47

TAk me se vazne nelibi!TA verze z autocaru byla odost hezci,podobna petkovymu bmw.Ale tohle je nuda,sed.To auto je jaksi divny az osklivy.A to kulhanek kecal,ze kdyz videl novou astru nema se oktavka ceho bat,to snad nemyslel vazne,nova astra je super inovativni design,dynamicka a nabita technickymi novinkami o ktery se oktavce muze jen tise zdatVazne jsem cekal,ze oktavka bude vypadat jak ukazovali v autocaru,ale tohle je zklamani.I to novy volvo s40 vypada lip a co teprve v50

jimi
30. ledna • 20:24

tahle nova skodovka ma smulu v tom, ze byla pribrzdena nabehem noveho golfa a ze je prakticky min. 1 rok stara...a trochu si to odnesla konzervativnejsim designem...(mne se zda povedeny)...nektere drivejsi kreace byly vskutku povedene...

na druhou stranu, golf se i tak moc neprodava, tak si myslim, ze to v prodeji urcite dozene a to nemluvim o interieru o tridu vys a zname prakticnosti(v dobrym)...

Lada
30. ledna • 18:33

No počkejme si na srovnávací testy Octávie II s novou Astrou. Jsem si jist že ji Octávia II "o prsa" porazí. Rozhodně bude mít lepší motory. 

Nic méně první fotky mě trošku zklamaly, ale počkejme si až ji uvidíme ve skutečnosti. Jsem si jist že se zalíbí ještě hodně lidem!!!

P.S ná fotkách vypadá vše trochu jinak...

Co si o tom myslíte Vy pane Broža?

Storm
31. ledna • 9:47

A ktere lepsi motory mate na mysli? treba zakladni, ktery bude u Octavie 1,4, u Astry taky? No tak porovnejte jejich parametry :)) Myslim ze na benziny od Opelu VW nema, s dieselama to je trosicku horsi, ale nemyslim si ze uz je to tak dramaticky rozdil jako v minulosti

Lada
31. ledna • 11:24

Nojo, ale kdo si kupuje Octávie se základním motorem? Octávii jedna čtyřek jsem viděl za celej živat že bych je spočital na jedné ruce. Nejvíce podle mě lidí kupují s motorem 1.9 TDI, nebo 1.6kou. Dost je taky  1.8 Turbo. Na jaký benzínáky od Opelu VW nemá? Já si myslím že je to naprosto srovnatelný! (muj názor).

 

Petr
31. ledna • 12:26

Nejvíc vidím na autech 1.9 TDI (66 kW), pak 1.6, vůbec ale 1.4, minimálně 1.8T a 2.0... Věřím tomu, že lidi budou v nové Octavii nejvíc kupovat 1.9 TDI 77 kW.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Šumík
31. ledna • 13:58

Ano, motory TDI 66Kw jsou jednoznačně nejprodávanější v liftbacku a v kombíku je nejprodávanější TDI 81Kw. Motory SDI a 1.4 výjimečně a 1.8T a 2.0 sem tam potkám.... 

Michal
31. ledna • 15:58

Co máte za motor v Octavii?

Šumík
31. ledna • 18:10

Právě, že tu 66Kw. Hmmmm....svým výkonem už zaostává, jo spotřeba je supr. Ale před třemi lety jsem měl trochu hlouběji do kapsy, tudíž připlatit 55 000 Kč za 81Kw verzi bylo trochu moc. Ale letos to napravím.......

Petrxyz
31. ledna • 21:58

Kupodivu jsem byl překvapen, že TDI 66 kW v Octavii má skoro stejnou spotřebu jako Superb v TDI 96 kW. Ve čtvrtek jsme s kolegou jeli z Ostravy do Prahy a on měl na Octavii spotřebu 6,0 a já na Superbu 6,1. Do Prahy jsme jeli za sebou a na tempomat, takže způsob jízdy byl naprosto stejný.

Alespoň pro mě zajímavý test a hodně překvapivý výsledek, čekal bych že Octavie bude mít alespoň o 0,5 litru menší spotřebu

Petr Broža
1. února • 8:50

Je to celkem logické, slabší motor potřebuje více "síly" na překonání kopce, zatímco silnější má rezervu. TDI 66 kW jelo do kopce na plné pecky a to samozřejmě "žere". Měl jsem dříve Fabii 1.4 50 kW a z Brna do Olomouce jsem na tempomat 140 km/h jezdil za 7,9 l. S Octavií 1.8T to při 140 km/h zvládám za 7,8-8 l.

Petr Broža
31. ledna • 18:32

A co takhle chiptuning?

Šumík
31. ledna • 19:43

Taky jsem jej zvažoval, ale tenkrát mě mechanik v servise "strašil" s tím co všechno se bude dít s motorem atd. Měl jsem se holt víc informovat a ne dát jen na něj. Nyní už chci nový auto a cpát do starýho už fakt nemá smysl. A v bazaru nevím jak by se tvářil případný kupec, na to že je čipnutý (aha, asi s tím jel jak dobytek....děkuji nechci).

Jirka
30. ledna • 12:04

Uprime receno, ja jsem taky zklamany, ikdyz jsem fanousek Skodovky. Ze zadu dobry, ze strany velmi dobre, ale ten predek...! Ty mlhovky tak velky a ta maska uz neni ten peknej elegantni ramecek, ale po korejsku rozplaclej=Fuj

Petr
30. ledna • 13:32

Mlhovky se fakt nepovedly.

deerhunter
30. ledna • 11:44

a bude se opravdu oficialne jmenovat Octavia II ?? nebude mit nejaky uplne jiny nazev tak jako to zatim vzdy u Skodovky bylo ? ( Favorit-->Felicia-->Fabia )

Z
1. února • 20:34

Favorit - Felicia - Fabia byly svým způsobem revoluce - velké kvalitativní skoky na cestě Škodovky zpátky mezi "normální" automobilky. Octavia a Fabia jsou už ve svých třídách plně srovnatelné s konkurencí a v duchu "konzervativní" větve VW koncernu budou jejich nástupci s malými změnami vzhledu pokračovat v budování už zavedených jmen.

Petr Broža
30. ledna • 11:55

Auto se bude jmenovat jako nyní, tedy Octavia. Starší verze se bude prodávat možná pod názvem s přídomkem, např. Octavia Classic; uvidíme. Octavia II je pouze naše pracovní označení, stejně jako Golf V; římská číslice označuje generaci vozu.

Franta
30. ledna • 11:12

Ne, na Octavku II uz po dnesku necekam. Koupim neco jineho, at je to novy Golf, Astra nebo Megane. Timhle nudnym a bezcilnym designem mi novou oktavku zprotivili

Petr
30. ledna • 12:06

Počkej si na Astru, bude goood!

mrazik
30. ledna • 10:31

Pane Broza, kdy je pro vas jako novinare nejaka akce od Skody Auto, spojena s predstavenim nove Octavie ? Kdy se muzeme tesit na prvni dojmy atd. ?

Petr Broža
30. ledna • 12:01

Na přelomu března a dubna, tedy za dva měsíce  

Nicméně vzhledem k tomu, že Octavia má podvozek Golfu/A3, budou jízdní vlastnosti vpravdě špičkové...

Šumík
31. ledna • 11:13

Tak to pane Brožo dokonale prostuduje 2.0 TDI, já o ní uvažuji, ale pořád nevím....Dobře vím, že už pohání A3, ale není auto jako auto....

Petr Broža
31. ledna • 12:47

2.0 TDI: velmi tvrdý chod, poměrně hlučný; oproti 1.9 TDI 74/96 kW (rovněž PD) je to zkrátka větší "traktor". Startuje ale okamžitě i za -10 st., není nutné téměř žhavit. Dobře táhne cca od 1800 ot., nepolevuje až do cca 4000 ot., po 4500 zcela zvadne. Nemá typický "kopanec do zad" jako 1.9 TDI 96/110 kW, točivý moment má v nízkých otáčkách optimálnější průběh. V A3 je poměrně krátké odstupňování, jsou kratší než u 1.9TDI v Octavii, takže když jedu na šestku po dálnici cca 150 km/h, je uvnitř dost hluku. Motor má ale díky tomu lepší pružnost. Spotřeba cca 6,5 l.

Peta
1. února • 0:55

... i za -12 stacilo u TDIPD 1,9 otocit klickem a nezhavit

TDI A3 je hlucnejsi nez Octavia? Ze by to tak spatne odhlucnili?

A copak vite o nove prevodovce pro Fabie RS, kdy to prubnete? Slibuji zleps. pruzneho zrychl. o 7 sekund.

Šumík
31. ledna • 13:55

To je zajímavý, já myslel že bude mít díky 16ventilové technice tišší chod. V jistém časopisu je test A3 s 2.0TDI, kde testující chválí postatné ztišení motoru oproti 1.9 TDI PD. Takže jsem skutečně překvapen. Není to třeba tím, že je v A3 lepé utlumen kvalitnějšími materiály, aby nekazil image značky? S pružností máte oba pravdu, je tu skutečně plynulejší náběh krouticího momentu.... 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
31. ledna • 16:02

No právě v A3 utlumen moc dobře není, protože právě v A3 ho testuji  Ten zvuk je opravdu hodně tvrdý a dost nahlas. Pravda je, že jeho naladění je jiné než u 1.9 TDI-PD, dvoulitr je takový hlubší a v nižších otáčkách trochu duní.

Šumík
31. ledna • 18:05

A kdy už budete mít otestovaný A3 a zveřejníte článek??

kami
31. ledna • 13:03

Tak doufám že ho dobře odhlučněj jako v superbu. 6.5 na 100km? Jak je to možný když má Golf s 2,0 TDi 5.4l na 100km?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
31. ledna • 16:05

Udávaná kombinová spotřeba v Golfu je tuším 5,4 l, v A3 5,6 l. Nicméně v reálu jezdím s tímto motorem v A3 za 6,5 l, pravda, žádná lehká noha.

Lucky
30. ledna • 10:27

Ano a mame tady ceskou odnoz automobilky Kia

Karel Opletal
30. ledna • 10:15

Pane Broža, až zas budete mluvit s mluvčím p.Krauskopfotem, řekněte mu ať se přimluví u Kulhánka aby tam dal motor 1,8T/110kW.

xxxl
30. ledna • 12:56

Plný souhlas s Vašim názorem. Bez motoru 1,8T není Octavia tím pravým svezením .

Chci znám důvod, proč se z toto motorizací nepočítá. Příjdu na pivo také.

Petr Broža
30. ledna • 13:08

Motor má zkrátka svoje léta, vývoj jde dopředu. Místo 1.8T bude 2.0 FSI se stejným max. výkonem, ale horší pružností (nemá turbo...). Časem se ale objeví 2.0T, nicméně počítá se s ním jen do RS.

Hufnágl
1. února • 19:25

Když má už svá léta, tak proč ho má nová A4, která je rozhodně prestižnější než oktávka? Některé motory prostě můžou mít klidně 10let a pořád budou lepší, než jiné zbrusu nové

20V turbo 140 a 165kW jsou fakt solidni.

Z
1. února • 20:20

Některé motory jdou i padesát let a jsou lepší než zbrusu nové. Třeba Small block

Petr Broža
1. února • 19:57

Do nových modelů se většinou dávají jen motory, co by měly vydržet po celou životnost daného modelu. Proto 1.8T není ani v Golfu, ani A3 či Octavii. Současná A6 ho také má  a nová generace už ne.

Ale netvrdím, že 1.8T není dobrý motor, naopak, ale 2.0T bude větší nářez. Vývoj jde dál.

Petr Broža
30. ledna • 10:19

Jasně, půjdeme spolu na pivo a já mu domluvím

Karel Opletal
30. ledna • 9:56

Doufam, že to není jenom sedan, ale že bude i liftback.Jinak jsem toho půl roku, který na to auto čekám promarnil a koupím konečně tu mazdu6.

Petr Broža
30. ledna • 9:59

Octavia II bude pouze liftback a kombi, potvrzeno přímo od Škodovky...

Radek
30. ledna • 11:30

Já jsem zase od lidí, kteří se upsali mlčenlivostí a pohybovali se u nové oktávky slyšel, že sedana viděli, tak uvidíme. A ještě jedna malá poznámka k článku: ještě jsem neviděl Superba, který by měl mlhovky dole ve spojleru...

Petr Broža
30. ledna • 12:09

K mlhovkám: nevím proč jsem měl zafixováno, že Superb má mlhovky ve spoileru... Už jsem to opravil.

Petr Broža
30. ledna • 11:59

Kdybych to neslyšel přímo od p. Krauskopfa, také bych si dle fotek myslel, že jde o sedan... Zdání klame.

Radek
30. ledna • 12:13

To ano, tohle je liftback, ale prý v Česaně viděli i sedana. Necháme se překvapit...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
fotr
30. ledna • 14:37

To, že to možná mají v Česaně, je věc jedna. A co se bude opravdu vyrábět je věc jiná.

Ostatně by bylo velmi nepravděpodobné, aby neměli studie na všechny možné varianty Octavie II. 

mirkec
30. ledna • 9:52

Vyzera to ako spojenie vw passatu a toyoty corolly. Nieje to zla kombinacia.

mirkec
30. ledna • 9:52

Vyzera to ako spojenie vw passatu a toyoty corolly. Nieje to zla kombinacia.

Flipper-Tom
30. ledna • 9:47

Podívali jste se dobře na obrázek toho čumáku? a není vám na tý haupně něco divnýho ?

jestli je todle real tak potěš klobás... to vypadá že kůli výměně žárovky v blinkru bude muset jít motor ven

ace3
30. ledna • 15:49

S tema zarovkama je to fakt bezny.. Mel sem od kamose pujcenyho passata a v navodu pisou: V pripade praskle zarovky jedte do servisu" a to fakt neni sranda...

Peta
1. února • 0:46

a neni to nahodou tak, ze vyrobci takto vypomahaji servisum pri shaneni prace? Kdo vi.

Niemand
4. února • 15:19

Ale prosim Vas, to uz zavani zcela absurdnimi spekulacemi. Umisteni svetlometu a jejich montaz je bohuzel pod diktatem designu (kdyby tomu bylo jinak, sneslo by se kritiky jiste vice). Ted nema cenu spekulovat, pockejme az si vuz nekdo prohledne a rekne jak tezke to je.

Flipper-Tom
30. ledna • 23:28

no jenže tohle zavání

Fakturujeme vám  požadovanou výměnu žárovky LP světlometu:

demontáž krytu mototu
demontáž motoru
demontáž nádobky ostřikovače
demontáž pumpy ostřikovače
demontáž baterie
demontáž ŘJ
demontáž stavítka světlometu
vyměna žárovky
montáž stavítka světlometu
montáž ŘJ
montáž baterie
montáž pumpy ostřikovače
montáž nádobky ostřikovače
montáž motoru
montáž krytu mototu

celkem....... hrozně moc, moc peněz

?!!:/

Lada
31. ledna • 1:45

Tak horký to nebude. Nebo si myslíte že se vyvíjeli s novym autem a nevymysleli jak vyměnit žárovku? ten světlomet se třeba jen někde odcvakne a pujde vysunout dopředu.

Viktor LONEK
31. ledna • 9:24

Moc se tesim na "vycvakavaci" svetlomety. To bude mit pojistovna radost..... Asi si zaridim zastavarny ukradenejch svetlometu, rekl bych ze to ma budoucnost

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Peta
1. února • 0:50

u Felicie/Octavie to je naprosto v pohode, u Fabie s xenonama uz je to horsi, podle me by uplne stacilo, kdyby tam dali delsi kabely, aby to slo snadneji vyndat.

Tlustoch
3. února • 10:27

Pockej, az bude i zarovka "vymenny dil". Kazda zarovka se posle do Boleslavi, tam ji "opravi" a prodaji ti ji zpatky za cca 70% ceny. "Oprava" zarovky pouze ve znackovem servisu, vymenuje se kus za kus, takze auto tyden v servisu. Kurva.

Presne tohle mi ted chteji udelat se starterem (atmosfericky diesel 1.9). Novy za dvanact, "oprava" spocivajici ve vymene takoveho hlinikoveho nesmyslu za devet litru. Je to svinstvo, davat na extreme namahane misto hlinikove dily....

Dusan
30. ledna • 23:04

Jo a nejvetsi prca je v tom, ze v servisu dostanete jen "kvalitni" originalni nahradni dil. Coz v praxi probiha tak, ze normalni clovek si koupi nejakou lepsi zarovku za 500kc/kus a vydrzi mu tam leta, tak v servisu (nekde mozna i za stejnou cenu) vam tam daji zarovku co normalne stoji 70Kc, takze tam budete jezdit co pulrok. : - (

Peta
1. února • 0:49

Hele, jen co jsem slysel od lidi z oboru, zivotnost zarovky se udava v hodinach sviceni, obycejna H4 ma zivotnost udajne okolo 150 hodin, H4 55/60 se zvysenym svetelnym efektem +50% apod. pak pry polovic.

Po teto dobe zarovka nemusi prestat svitit, ale postupne slabne. Zarovka umre z 90% pri rozsveceni.

Ale presto bych si do servisu donesl svoji, jednak ji koupim za podobnou cenu co mi prodaji tu "znackovou" a druhak bezpecnost za tech par kacek navic stoji.

aj
30. ledna • 10:20

Obavam se, ze dobrodruzna vymena zarovek se dnes u mnoha aut stava standardem, takze je mozne, ze tomu bude i tady. Jenom to jen takova mensi obet za design.

mrazik
30. ledna • 9:43

Je to sedan nebo hatchback ? Ja myslim, ze sedan, ale podle fotek z auto.idnes.cz ta linie kufru vypada jako od sedana. Mozna je to tak dobre slicovane, ze to neni videt.

Škoda Octavia II

Dotaz na redakci. Fotky na auto.idnes.cz zezadu jsou take od skody nebo si nekdo hral na pocitaci ?

Petrxyz
30. ledna • 9:46

Bohužel sedan, což na praktičnosti opravdu nepřidá. Jedině si počkat na kombíka...

Petr Broža
30. ledna • 9:57

Je to skutečně liftback, jak mi právě potvrdil p. Krauskopf z tiskového oddělení. Na trhu se Octavia II objeví někdy během června.

Peta
1. února • 0:44

v salonech ma byt pry uz od dubna (vystavena), s povolenim prodeje (tech vystavenych kusu) od kvetna

Petr Broža
30. ledna • 9:45

Na mediaserveru Škody tato fotka není... Ale vypadá skutečně reálně.

VIP
30. ledna • 22:44

No, jestli to je realna fotka "zadku" a to auto tam skutecne bude mit ten obdelnikovy plech pod svetlem a nebude tam az ke svetlu protazeny naraznik, aby tam nebyly zbytecne spary, jak je to dnes naprosto standardni, tak to bude hodne ubohe... ze by si ve Skudce nevsimli, ze uz nemame osmdesata leta?

mrazik
30. ledna • 9:44

Jy myslim, ze hatchback jsem chtel napsat. Pardon

asimov
30. ledna • 9:40

oooooo, ooooo nové víčko nádrže, .....cvrk.......

Marek
30. ledna • 9:37

Z vonku celkom prijemny dizajn, aj ked velka zmena oproti starej Octavke to nie je, ale to zrejme ani nebolo cielom. Na mna ten predok posobi dynamickejsie. Este by ma zaujimal interier, pristrojovka a tak. Tam by som tipoval vacsie zmeny.

Al Bunda
30. ledna • 9:32

Teda opravdu výrazná změna

Petr Broža
30. ledna • 9:39

Stejně jako Golf V versus IV je i Octavia II spíše větší facelift; na druhou stranu hodně novinek nás čeká uvnitř...

Karel
30. ledna • 10:19

Ten facelift Škodovky mi přijde ale daleko větši, než-li u nové Audi A3 nebo nového Golfu...... V porovnání s těmito vozy se Škodovka odvázala daleko víc. Viz. přední kapota. Jenom jsem zvědav, o kolik bude problémovější práce v motorovém prostoru - např. výměna žárovek.

Petr Broža
30. ledna • 10:23

Mně to přijde stejné jako u "faceliftu" mezi generacemi A3... Když se člověk podívá pozorně, na A3 se toho změnilo docela dost... Podle fotek se mi to nezdálo, ale realita jiná. Tak to bude i u Octavie, ve skutečnosti bude vypadat lépe než na fotkách.

Karel
30. ledna • 10:25

Souhlasím, až to auto člověk celé obejde, tak bude dojem určitě jiný, než z jednoho úhlu pohledu na fotografii.

Pane Broža, psal jsem Vám 2x na Váš mail a vždy se mi to vrátilo s tím, že to není možné adresátovi doručit. Je na Vás nějaké jiné spojení? Rád bych se přeptal na pár věcí ohledně 1.8T..... :))

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
30. ledna • 11:53

Klidně se ptejte  

Karel
30. ledna • 12:23










OK :)  Koncem minuleho roku jsme spolu "komunikovali na dalku" v clanu "Skoda Octavia 1.8T SLX po pul roce (zkusenosti)" - (jezdim se Superbem s tim samym motorem). Jelikoz neznam v soucasne dobe nikoho, kdo by mel tento motor v tomto vykonostnim provedeni, rad bych se Vas zeptal, s jakou prumernou spotrebou jezdite v tomto zimnim obdobi po meste. V soucasne dobe mam na palubnim pocitaci prumer 9.3 litru a souhlasi to i podle vypoctu pri tankovani. Faktem je, ze zalezi jaky je prujezd mestem a take asi hraje roli fakt, ze do prace to mam cca. 9 km - takze motor mam zahraty az tesne pred koncem cesty.
Budete-li mit chut se se mnou podelit o nejake informace na toto tema, budu rad.

Martin
26. září • 5:14

s A4 jezdim za 8,5 L

Petr Broža
30. ledna • 12:37

Poslední dobou mám dost testovacích aut, tak toho Octavií moc nenajezdím; a když už do ní sednu, tak si to chci "užít". Na poslední nádrž jsem měl tuším 8,6 l... Po městě jezdím cca za 10, mimo město za 7,5. Když "řádím", tak 12. Dřív jsem jezdil více s lehkou nohou, dnes už na to nehledím.

Karel
30. ledna • 12:45

Tak to nemám na to město zas tak děsnou spotřebu. Díky moc za informaci.

Funcarver
30. ledna • 12:53

TO nemáš, já se se stejným motorem v A4 předchozí generace pod 9lit. nedostanu ani při meziměstu (a dost často se nedostanu ani pod 10 ) - je to quattro, takže + 1lit. na 100km... Ve městě se raději nedívám....

Niemand
4. února • 15:07

Tak to bude moje spotreba jak z rise snu. Octavia combi 1.8T, standardni pneu Barum 15ky, mesto 7,7 l mimo mesto klidne i 5,8 l (muj kamarad jel s timto vozem dokonce z Jihlavy do Brna za 5,2 l). Je pravda, ze styl jizdy je vylozene pohodovy az usporny. Pri svizne jizde po meste 18 litru, mimo mesto 14.

Karel
30. ledna • 13:00

Tak jasně, záleží hodně na stylu jízdy a na podmínkách. Když bude město ucpaný, tak v koloně na mě vesele svítí 13-14 litrů. Na druhou stranu, když se nikam neženu, tak na okresce při předpisový rychlosti to dokáže jet za 7. Jinak je jasný, že to guattro si vezme něco víc, ale jízdní vlastnosti máš super. Jak jsi jinak spokojen s tím motorem - byly nějaké problémy?

Radek
30. ledna • 13:22

Ja mam 1.8T v Octavii RS a jezdi se mi s timto autem a motorem velmi dobre. Zadne problemy od roku 2001 - v servisech jen dolevani kapalin + 1x svicky.

Mam to 12km do prace, ted v zime jezdim asi za 9,5 - 10. Jinak s tempomatem na dlouhych trasach se v lete dostanu i na 6.5 - 7. Pocitac mi po trase Ostrava - Mala Fatra a Ostrava, tedy celkem 292 km ukazal spotrebu 5.0, pricemz je asi o 0.5-0.7 optimistectejsi nez realita.

Pro rypaly: nejsem male decko, abych si neco z vyse uvedeneho vymyslel. Ostatne na prani poslu fotku palubky s temito hodnotami, i kdyz se i pak najdou slabe hlavy, ktere to budou povazovat za podvrh.

 

Karel
30. ledna • 13:27

To je slušný na RSo. Nemám důvod nevěřit. Superb má taky trochu nevýhodu v pohotovostní hmotnosti - 1440kg. Největší rozdíl bývá v řidiči, když tu samou trasu projede 10 lidí se stejným vozem, každý bude mít také jinou spotřebu. Po kolika km ti měnily ty svíčky?

Petr Broza
30. ledna • 13:48

Ono RS nemá o moc větší spotřebu než Octavia 1.8T; má sice výkonnější motor, ale delší převody, takže spotřeba je při shodném stylu jízdy plus minus stejná. Já bych měl také raději RS než běžnou 1.8T, ale teď už vím, že si počkám na 2.0T

Karel
30. ledna • 14:44

Mě by docela zajímalo porovnání 1.8T a 2.0FSI. Co jsem různě po testech četl, tak zas tak úsporný FSI nebylo, když, tak pouze s velmi lehkou nohou na plynu. Při využívání maxima v tom není rozdíl. A navíc FSI vyžaduje (alespoň v tom testu) 98 oktanů. Vezmu-li v úvahu i sazbu podle kubatury, tak se mi zatím stále jeví 1.8T lepší. Jak to vidíte?

 

Funcarver
30. ledna • 15:12

Já jsem s 1,8T spokojen téměř maximálně. Turbo si nemůžu vynachválit, lituju jen, že není víc středněobjemových turbomotorů... Problém byl jeden, kdy motor začal mít zvuk jak kdyby jel na 3 válce a lehce se snížil výkon. V servisu sem s tím pak ale nebyl já, takže nevím, co konkrétně s tím dělali, jen vím, že to bylo něco s řídící jednotkou- snad výměna čipu, nebo jen pojistka, kdyby měnili celou řídící jednotku, asi bych si všiml pálky. S určitostí to ale neřeknu, vím jen, že auto bylo ten den zase zpátky Quattro si veme, jak jsem psal 1litr na 100km navíc.. Spotřebu mám takovou jakou mám, protože po dálnici se mi s tím nechce loudat míň než 160, když si ten motor pořád říká o víc ..Spíš často atakuju 200km/h. Tachometrových 250 už taky zvládl a ještě by asi šel....

Já jsem hodně zvědavý na FSI 2.0T  - zatím ho dost přiškrtili - 136kW, ale později 150kW určitě uvedou... Jednou jsem zkusil turbo a zalíbilo se mi, a ten průběh točivýho momentu to je prostě parádička ...  POkud budu mít možnost asi budu turbomotory preferovat... Nicméně v budoucnu budu asi konvertovat k TDI - ty výhody tam fakt jsou... Třeba v novýmm Passatu bych se těžce rozhodoval mezi 2.0T a 2,5TDI

Lada
30. ledna • 18:19

Souhlasim. Ty noví 2.016V TDIčka jsou super (ne že by ty starý byli špatný). Hlavně jsem zvědavej na ten 2.016V TDI 132KW co bude v RSce.

Viktor LONEK
31. ledna • 9:19

Mam Hatchback RS a moje prumerna spotreba na nadrz po prazske periferii je 11,8l/100km Naturalu 98. RS nema v navodu NATURAL 95 jako povolene palivo, je to asi vyssi kompresi, a je to sakra znat kdyz chcete usetrit a date ho tam. Motor se pri akceleraci klepe jako osika, i ja cejtim ze mu to nedela dobre. Mame i COMBI TDI 81kW, takze casto srovnavam. Fascinuje me obrovskej rozdi spotreby u TDI podle stylu jizdy ( obzvlaste pote co presedam z RS mu davam po zahrati docela zahulit ). Mesto mezi 6,2 az 8,6l. Naopak u RS je po meste rozdil tak nicotnej, ze to setreni nestoji za to, mezi 10,5 a 12,5l. Rekl bych ze benzin strasne zere na volnobech (pri stani na svetlech), zato TDI nezere na volnobech skoro nic (malo zahratej TDI motor dokonce vychlada pri behu na volnobech, nechapu to...?)

Peta
1. února • 0:42

Ale notak, 1.8 20V Turbo 132 kW ma samozrejme 95 povolene, s poznamkou, ze se muze snizit vykon. Ja mam 110kW s upravenymi mapami a nejak jsem si nevsimnul, ze by to jezdilo na 99 Shell a 95 Shell jinak, a ani spotrebu jsem pri kratkodobe prujezdni trase na tempomat nepozoroval odlisnou (dle PP).

Teplota - ottomotor ma vice odpadniho tepla, naftovy motor byl puv. vyvynut za ucelem uspory a velkych krouticich momentu.

Ale ze by byly nejak vyrazne odlisny spotreby pri prumerny jizde, to ne, ale u benzinu to jde rychle nahoru to mas rech, ovsem to je i temi otackami k 7000, TDI nad 4500 uz tezko nekdo bude honit.

Petr Broža
30. ledna • 15:11

FSI je úsporné jen tehdy, když jedete s lehkou nohou. Přímovstřik se postará o spalování chudé směsi. Pokud ale jedete svižně, běží motor v normálním režimu, takže jeho spotřeba může být vyšší než u 1.8T. Osobně mi na spotřebě příliš nezáleží, důležité je, aby motor jel, tak ja chci. A 1.8T je přesně tím motorem, co jede, jak chci  Na srovnání s 2.0T si ještě počkáme, neboť tento motor se dřív jak koncem roku neobjeví.

PS. FSI umí jezdit i na BA95, ale troch use sníží výkon a zvýší spotřeba. Hodně lidí, co má předepsáno jezdit na BA98, jezdí stejně na BA95. BA98 nechce jen FSI, ale také 1.6 77 kW či 2.0 20V 96 kW, také šestiválce (3.0 V6 a 2.8 V6) a skoro všechny výkonnější motory VW (4.2 V8...). Ale v manuálech většinou píšou, že lze použít i BA95 (ale ne často).

Petr Broža
30. ledna • 12:56

Quattro si bere fakt hodně. Také si myslím, že 9 l ve městě je s 1.8T velmi dobrá spotřeba, když Škodovka uvádí 11

back
30. ledna • 9:19

Ale zase na druhou stranu, již jsme byli zhýčkáni Roomstarem. A ty rozměry ve srovnání s Pasatem. Délka -131 mm, šířka + 23mm, výška shodná  A cena. Bude to patrně velmi drahé auto, když vynecháme základní motor, který s tak rozměrným autem moc nehne.

Petr Broža
30. ledna • 9:21

Stačí se podívat na Golf V; ten bude mít základní cenu okolo 440 tisíc za motorizaci 1.4 55 kW. Octavia patrně nebude o moc levnější. Na druhou stranu Golf bude mít v základu 6 airbagů a ABS, což současná Octavia Classic 1.4 za 380 tisíc nemá.

Karel
30. ledna • 10:16

Já bych si dokonce tipnul, že se stejným motorem bude Oktávka dražší než Golf.....

back
30. ledna • 9:39

I když si kupuji téměř základní verze automobilů, tak zrovna u Octavie 2 bych do základního motoru 1.4 55 kW nešel. Toto nemohu říci o jiných autech v nižší střední třídě, ale sem již Octavia 2 asi nepatří. Možná by nebyla špatná s motorem 1,4 FSI, ale ta cena s ním povyskočí.

Petr Broža
30. ledna • 9:41

Stačí se podívat na Fabii: 1.4 55 kW je dražší o 30 tisíc než 1.2 47 kW. 1.4 FSI tedy bude dražší než 1.4 55 kW cca o 40 tisíc, což není pro českého zákazníka právě málo.

RR
30. ledna • 23:32

A zkuste tedy být odvážní a odhadnout cenu!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
31. ledna • 12:38

Tipuji 430 tisíc za 1.4 v základu, 460 tisíc za 1.6 75 kW v základu, 500 za 1.6 FSI v základu a 540 tisíc za 2.0 FSI v základu... Další výbavy pak o 50 tisíc dražší.

Mozek
30. ledna • 9:03

A nebyl by tedy ten origo obrazek ?

Petr Broža
30. ledna • 9:04

Už je tam...

Mozek
30. ledna • 9:12

Dik. Pěkné, pěkné

Petrxyz
30. ledna • 9:02

Petr Broža
30. ledna • 9:05

To víte, když někdo pracuje do noci, nemůže vstát v šest ráno  Na druhou stranu jsme jako první zveřejnili nejvíce "spy" informací ještě před loňskými Vánocemi.

Petrxyz
30. ledna • 9:11

Jenže ti snímky byly k dispozici přesně od půlnoci .

 

Petr Broža
30. ledna • 9:17

Však já netvrdím, že vždy sedím po půlnoci u počítače; jsou i příjemnější činnosti, jak trávit načaté večery...

Petrxyz
30. ledna • 9:24

..........ale čert nikdy nespí a Škodovka taky ne  

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lada
30. ledna • 18:07

Není to jedno????

Doporučujeme

Články odjinud