Nová Škoda Octavia představena: větší ve všech ohledech (oficiálně)

První oficiální snímky Octavie nové generace. Octavia II je větší ve všech směrech, narostla do délky, šířky i výšky, zvětšil se zavazadlový prostor i rozvor. Změny jsou spíše decentní, nečekejte nic ve stylu Roomsteru. (foto exteriéru a interiéru)
Nová Škoda Octavia představena: větší ve všech ohledech (oficiálně)

Šestice motorů, větší po všech stránkách

Je konec dohadům, Škoda zveřejnila první snímky a infomace o nové Škodě Octavii. Podle výrobce je Octavia II po „konstrukční stránce zcela nový automobil využívající moderní technologie. Délka vozu je 4572 mm, šířka 1769 mm a výška 1462 mm. Základní objem zavazadlového prostoru představuje 560 l. Pro pohon nového vozu Škoda Octavia jsou připraveny zážehové motory 1.4 MPI/55 kW a 1.6 MPI/75 kW. K dispozici budou také zážehové agregáty 1.6 FSI/85 kW a 2.0 FSI/110 kW s přímým vstřikováním paliva. Nabídku vznětových motorů tvoří dva moderní úsporné čtyřválce 1.9 TDI-PD/77 kW a 2.0 TDI-PD/103 kW. Veřejnosti se nová Škoda Octavia poprvé představí na letošní mezinárodní automobilové výstavě v Ženevě.“ (tisková zpráva Škody)

Tip: Kompletní přehled technických parametrů motorů

Poznámka: Informace o motorech, které jsem zveřejnil v dřívějším speciálu, se tedy potvrdily. Stejně tak jako "kapota do lichoběžníku a blatníky díky tomu vpředu zasahují do míst, kde byla u minulého modelu kapota" či "oproti Octavii mnoho změn zvnějšku není, spíše bych to označil za větší facelift".

Nová maska, podobná záď

Přední maska nakonec není podobná studii Roomsteru, ale spíše mixem mezi maskou Superbu a současné Octavie. Daleko výraznější je střední část kapoty, zvýšený klín se sbíhá k přední masce. Celý předek Octavie tak působí velmi mohutně. Mlhovky se po vzoru Fabie přesunuly do spoileru, současná Octavie je má integrované ve světlometech (což je dle mého názoru lepší). Novinkou je také obdélníkový kryt víčka nádrže, na současné Octavii je kruhový, či blinkry itegrované ve zpětných zrcátkách. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
První oficiální snímek přímo od Škodovky --- Detail na přední masku --- Pohled na záď vozu

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Foto interiéru (iDNES.cz), fotomontáž kombi (VIP)

Tip: Srovnání vzhledu se první generací Octavie 

Kromě výše uvedených rozměrů se zvětšil také rozvor, Octavia stojí na koncernové podvozkové platfformě Golfu a A3 s rozvorem 2578 mm. Octavia se tak částečně zbaví svého největšího neduhu, nedostatku místa na zadních sedačkách. Nový podvozek má také podstatně lepší jízdní vlastnosti díky nezávislému zavěšesní kol zadní nápravy. Kvalitu jsme si zkusili v novém Touranu a A3 a musíme uznat, že tento podvozek zkrátka nemá chybu.

Tip: Stáhněte si plakát nové Octavie ve všech rozlišeních!

Do prodeje začátkem léta

Nová Octavia se představí veřejnosti na ženevském autosalonu, do prodeje pak půjde během června tohoto roku. Až do konce roku 2005 se pak bude vyrábět současná Octavia, a to především pro nenáročné východní trhy. Octavia II je určena naopak pro trhy západní a střední Evropy. Na některých trzích (např. na našem) budou dostupné oba modely. Cena nové Octavie bude vyšší než cena současné, na druhou stranu bude mít vyšší základní výbavu; po vzoru Golfu předpokládáme alespoň čtyři airbagy a ABS. S motorizací 1.4 55 kW by se měla pohybovat okolo 420 tisíc korun.

Srovnání se starou generací Octavie a Superbem:

Rozměry (mm) Délka Šířka Výška Rozvor Kufr

Škoda Octavia

4507

1731

1431

2513

528

Škoda Octavia II

4572

1769

1462

2578

560

Škoda Superb

4803

1765

1469

2803

462

Je patrné, že Octavia II je nepatrně širší než Superb

Starší špionážní fotky: byla to skutečná Octavia?

Tyto fotografie se objevily před loňskými Vánocemi a zdá se, že na nich je zachycena skutečně nová Octavia. Napovídá tomu blinkr ve zpětných zrcátkách, klínovitý profil karoserie a tvar zadních dveří.

Tip: Přečtěte si starší článek s předfinálními informaci o Škodě Octavii!

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Skica Petra Baráka podle výše uvedených špionážních fotografií

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků