Nová Škoda Octavia: podrobné představení (aktualizováno)

Klíčový model automobilky Škoda má za sebou svou světovou premiéru. Nová Octavia se představila v mladoboleslavském muzeu.
Seznam kapitol
  1. Představení
  2. Kompletní tisková zpráva
  3. Škoda Octavia: čtěte také
  4. Fotogalerie

Po Volkswagenu Golf a Seatu Leon konečně přichází třetí dlouho očekávaný sourozenec. Nová Octavia je delší, širší a samozřejmě lehčí. Co se rozměrů týká, nabrala mladoboleslavská novinka celých 90 mm na délku a 45 mm na šířku. Především pak narostl rozvor, a to o 108 mm. Výsledkem má být podstatně prostornější interiér, který podle sov člena představenstva Škody Auto, Dr. Franka Welsche, je obvyklý spíše pro konkurenci z o třídu vyššího segmentu.

Údaj nejdůležitější, zavazadelník zvládne v základním uspořádání 590 l. Jak na tom bude provedení kombi, to zatím Škoda neupřesnila. Také Octavia stojí na platformě MQB, což mimo jiné přineslo úsporu až 102 kg.

Škoda Octavia třetí generace na prvních fotkách

Škoda Octavia třetí generace na prvních fotkách

Kromě větších rozměrů se mohou případní zájemci těšit také na větší bezpečnost. Octavia třetí generace nabídne systémy Front Assistant (funkce nouzového brzdění), Lane Assistant (asistent pro jízdu v pruzích), Crew Protect Assistant (příprava prostoru posádky na potencionální nehodu), nechybí aktivní kapota pro ochranu chodců nebo systém rozpoznávající únavu řidiče. Samozřejmostí je celá sada airbagů, a to včetně kolenního pro řidiče nebo bočních airbagů vzadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Strohý design označuje Škodovka jako nadčasově elegantní a dynamický.

Nabídka zahrnuje čtyři benzinové a čtyři vznětové motory, později dorazí také verze spalující stlačený zemní plyn. Přesná technická data automobilka zatím nezveřejnila, musíme se proto spokojit pouze s informací, že základem bude motor 1.2 TSI o výkonu 63 kW, naopak na prozatímní vrchol se postaví čtyřválec 1.8 TSI s maximem 132 kW. Těšit se máme také na pohon všech kol a ostré RS. Octavia Greenline s motorem 1.6 TDI (81 kW) nabídne spotřebu pouze 3,4 l/100 km.

Škoda představila novou Octavii... zde je první snímek

Škoda představila novou Octavii... zde je první snímek

Do výbavy nové Octavie se stěhují prvky, které jste zde dříve koupit nemohli. Řeč je například o adaptivním tempomatu, novém asistentu dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek a díky systému Driving Mode Selection bude možné do jisté míry měnit nastavení automobilu. Spolu s mladoboleslavskou novinkou přichází také nová generace navigačních systémů (snad nebude tak snadné je ukradnout). Jak je v poslední době moderní, součástí dotykové obrazovky je senzor přiblížení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ceník zatím neznáme, ale není tak těžké odhadnout, kde bude Octavia začínat. Očekává se, že první cena bude pod Golfem, ovšem bude vyšší než Seat Leon. Golf startuje od 339 900 Kč, Leon začíná na 299 900 Kč. Další informace, fotografie a videa budeme postupně doplňovat. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představení
  2. Kompletní tisková zpráva
  3. Škoda Octavia: čtěte také
  4. Fotogalerie

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2010
Stav: 136 095 km
Cena: 274 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků