Nová Škoda Octavia: podrobné představení (aktualizováno)

Klíčový model automobilky Škoda má za sebou svou světovou premiéru. Nová Octavia se představila v mladoboleslavském muzeu.
Seznam kapitol
  1. Představení
  2. Kompletní tisková zpráva
  3. Škoda Octavia: čtěte také
  4. Fotogalerie

Po Volkswagenu Golf a Seatu Leon konečně přichází třetí dlouho očekávaný sourozenec. Nová Octavia je delší, širší a samozřejmě lehčí. Co se rozměrů týká, nabrala mladoboleslavská novinka celých 90 mm na délku a 45 mm na šířku. Především pak narostl rozvor, a to o 108 mm. Výsledkem má být podstatně prostornější interiér, který podle sov člena představenstva Škody Auto, Dr. Franka Welsche, je obvyklý spíše pro konkurenci z o třídu vyššího segmentu.

Údaj nejdůležitější, zavazadelník zvládne v základním uspořádání 590 l. Jak na tom bude provedení kombi, to zatím Škoda neupřesnila. Také Octavia stojí na platformě MQB, což mimo jiné přineslo úsporu až 102 kg.

Škoda Octavia třetí generace na prvních fotkách

Škoda Octavia třetí generace na prvních fotkách

Kromě větších rozměrů se mohou případní zájemci těšit také na větší bezpečnost. Octavia třetí generace nabídne systémy Front Assistant (funkce nouzového brzdění), Lane Assistant (asistent pro jízdu v pruzích), Crew Protect Assistant (příprava prostoru posádky na potencionální nehodu), nechybí aktivní kapota pro ochranu chodců nebo systém rozpoznávající únavu řidiče. Samozřejmostí je celá sada airbagů, a to včetně kolenního pro řidiče nebo bočních airbagů vzadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Strohý design označuje Škodovka jako nadčasově elegantní a dynamický.

Nabídka zahrnuje čtyři benzinové a čtyři vznětové motory, později dorazí také verze spalující stlačený zemní plyn. Přesná technická data automobilka zatím nezveřejnila, musíme se proto spokojit pouze s informací, že základem bude motor 1.2 TSI o výkonu 63 kW, naopak na prozatímní vrchol se postaví čtyřválec 1.8 TSI s maximem 132 kW. Těšit se máme také na pohon všech kol a ostré RS. Octavia Greenline s motorem 1.6 TDI (81 kW) nabídne spotřebu pouze 3,4 l/100 km.

Škoda představila novou Octavii... zde je první snímek

Škoda představila novou Octavii... zde je první snímek

Do výbavy nové Octavie se stěhují prvky, které jste zde dříve koupit nemohli. Řeč je například o adaptivním tempomatu, novém asistentu dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek a díky systému Driving Mode Selection bude možné do jisté míry měnit nastavení automobilu. Spolu s mladoboleslavskou novinkou přichází také nová generace navigačních systémů (snad nebude tak snadné je ukradnout). Jak je v poslední době moderní, součástí dotykové obrazovky je senzor přiblížení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ceník zatím neznáme, ale není tak těžké odhadnout, kde bude Octavia začínat. Očekává se, že první cena bude pod Golfem, ovšem bude vyšší než Seat Leon. Golf startuje od 339 900 Kč, Leon začíná na 299 900 Kč. Další informace, fotografie a videa budeme postupně doplňovat. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představení
  2. Kompletní tisková zpráva
  3. Škoda Octavia: čtěte také
  4. Fotogalerie
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků