Nová Škoda Octavia: podrobné představení (aktualizováno)

Klíčový model automobilky Škoda má za sebou svou světovou premiéru. Nová Octavia se představila v mladoboleslavském muzeu.
Seznam kapitol
  1. Představení
  2. Kompletní tisková zpráva
  3. Škoda Octavia: čtěte také
  4. Fotogalerie

Po Volkswagenu Golf a Seatu Leon konečně přichází třetí dlouho očekávaný sourozenec. Nová Octavia je delší, širší a samozřejmě lehčí. Co se rozměrů týká, nabrala mladoboleslavská novinka celých 90 mm na délku a 45 mm na šířku. Především pak narostl rozvor, a to o 108 mm. Výsledkem má být podstatně prostornější interiér, který podle sov člena představenstva Škody Auto, Dr. Franka Welsche, je obvyklý spíše pro konkurenci z o třídu vyššího segmentu.

Údaj nejdůležitější, zavazadelník zvládne v základním uspořádání 590 l. Jak na tom bude provedení kombi, to zatím Škoda neupřesnila. Také Octavia stojí na platformě MQB, což mimo jiné přineslo úsporu až 102 kg.

Škoda Octavia třetí generace na prvních fotkách

Škoda Octavia třetí generace na prvních fotkách

Kromě větších rozměrů se mohou případní zájemci těšit také na větší bezpečnost. Octavia třetí generace nabídne systémy Front Assistant (funkce nouzového brzdění), Lane Assistant (asistent pro jízdu v pruzích), Crew Protect Assistant (příprava prostoru posádky na potencionální nehodu), nechybí aktivní kapota pro ochranu chodců nebo systém rozpoznávající únavu řidiče. Samozřejmostí je celá sada airbagů, a to včetně kolenního pro řidiče nebo bočních airbagů vzadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Strohý design označuje Škodovka jako nadčasově elegantní a dynamický.

Nabídka zahrnuje čtyři benzinové a čtyři vznětové motory, později dorazí také verze spalující stlačený zemní plyn. Přesná technická data automobilka zatím nezveřejnila, musíme se proto spokojit pouze s informací, že základem bude motor 1.2 TSI o výkonu 63 kW, naopak na prozatímní vrchol se postaví čtyřválec 1.8 TSI s maximem 132 kW. Těšit se máme také na pohon všech kol a ostré RS. Octavia Greenline s motorem 1.6 TDI (81 kW) nabídne spotřebu pouze 3,4 l/100 km.

Škoda představila novou Octavii... zde je první snímek

Škoda představila novou Octavii... zde je první snímek

Do výbavy nové Octavie se stěhují prvky, které jste zde dříve koupit nemohli. Řeč je například o adaptivním tempomatu, novém asistentu dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek a díky systému Driving Mode Selection bude možné do jisté míry měnit nastavení automobilu. Spolu s mladoboleslavskou novinkou přichází také nová generace navigačních systémů (snad nebude tak snadné je ukradnout). Jak je v poslední době moderní, součástí dotykové obrazovky je senzor přiblížení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ceník zatím neznáme, ale není tak těžké odhadnout, kde bude Octavia začínat. Očekává se, že první cena bude pod Golfem, ovšem bude vyšší než Seat Leon. Golf startuje od 339 900 Kč, Leon začíná na 299 900 Kč. Další informace, fotografie a videa budeme postupně doplňovat. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představení
  2. Kompletní tisková zpráva
  3. Škoda Octavia: čtěte také
  4. Fotogalerie

bazar

Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 697 km
Cena: 290 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 773 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Octavia 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 108 423 km
Cena: 194 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků