Kapitoly článku:
Stará versus nová
Pokud se na novou Octavii díváte z profilu, máte jen málo šancí poznat, o kterou generaci se vlastně jedná. Poznávacím znakem nové Octavie je vyšší kapota, odlišně tvarované zadní dveře a trochu jinak tvarované svažování skla pátých dveří. Jiný je i zadní nárazník, který není tak výrazný jako u staré Octavie. Zepředu a zezadu pak oba modely rozeznáte celkem snadno, odlišovacích prvků je celá řada.
Starší černá Octavia je ještě ve verzí před facelitfem, tedy bez čirých světlometů a s menší mřížkou chladiče. Hlavní linky ale zůstaly zachovány, proto jsou rozdíly mezi generacemi velmi dobře vidět. Maska nové Oktávky je výraznější, má jiný tvar, kapota je mohutnější, světlomety více zaoblené
Zádi dominují světlomety s odlišným tvarem, které jsou posazené výše a zasahují do horní a boční části dveří. --- Z profilu jsou obě Octavie hodně podobné, odlišuje je v podstatě jen tvar pátých dveří (dvě fotografie vpravo, první je stará Octavia po faceliftu)
Na těchto fotografiích jsou dobře vidět jinak tvarované zadní dveře
Přední maska je dominantním poznávacím znakem nové Octavie; je zaoblená, má výraznější masku chladiče a jiné světlomety. Kapota má prolis sbíhající se k mřížce chladiče
Nová Octavia má oproti staré oddělené mlhové světloměty, které jsou možná až příliš výrazné
Tvar zadních světlometů a hrana pátých dveří jsou nejvýraznějším rozdílem mezi generacemi. Nová Octavia má navíc plastovou spodní část nárazníku, což je praktické, ale méně elegantní
Rozdíl mezi světlomety; nová Octavia bezesporu vede
Zavazadlový prostor
Octavia je klasický liftback, místo víka má tedy výklopné zadní dveře. Ty se otvírají v dostatečném úhlu. Přístup do „kufru“ je tedy bezproblémový
Kryt zavazadlového prostoru je dělený, což usnadňuje jeho uskladnění po vyjmutí; stará Octavia má kryt jednodílný
Velikost zavazadlového prostoru je úchvatná, oproti první generaci narostla na 560 l. Po straně se nachází malé prostory, které lze přehradit síťkou, aby malé předměty necestovaly po dně celého zavzadelníku. Nechybí ani háček pro zavěšení tašky
Srovnání výšky otevření pátých dveří u nové a staré Octavie; nová se otvírá nepatrně výše
Sklopení zadních sedaček je prosté: stačí je odjistit a položit. Oproti staré Octavii se nemusí vyndávat sedáky, opěradlo se zkrátka jen spustí dolů. Sedáky jsou kvůli tomuto řešení ale níže, proto dlouhým osobám nemusí nabízet dostatečnou oporu stehen
Po sklopení vznikne stejně jako u staré Octavie schodek