Nová Škoda Octavia obrazem (120 fotografií)

Ještě před testem zveřejňujeme rozsáhlou komentovanou fotogalerii nové Octavie, která by se do článku s testem v celé své šíři nedokázala vejít. Zaměřili jsme se na velkou většinu detailů exteriéru a interiéru. Na obrázcích uvidíte model 1.9 TDI Ambiente.
Nová Škoda Octavia obrazem (120 fotografií)
Seznam kapitol
  1. Vnější vzhled z mnoha úhlů
  2. Stará versus nová, zavazadlový prostor
  3. Motorový prostor, palubní deska
  4. Přední sedačky, odkládací prostory, místo vzadu

Bohužel se nám nepodařilo zajistit novou Octavii na regulerní test tak rychle jako jiným médiím, proto jsme využili nabídky jednoho z prodejců (otrokovický autosalon Zlín-Car), který nám vůz zapůjčil na jedno odpoledne. Jednalo se o novotou vonící model s motorem 1.9 TDI ve výbavě Ambiente. V příplatkové výbavě byla 15" kola 205/60, dálkově ovládané centrální zamykání se sklopným klíčem, rádio s CD přehrávačem a stříbrná metalíza. V této výbavě stojí Octavia 549 tisíc a má mimo jiné klimatizaci, přední mlhovky, centrální zamykání, el. ovládaná přední a okna a zrcátka apod. Podle prodejce je právě o tuto variantu největší zájem, příděl na červen je už dokonce beznadějně vyprodán.


Tip: Stáhněte si plakáty, podívejte se na video z Ženevy, omrkněte výbavy a ceny v Českupřečtěte si podrobné představení nové Octavie a jízdní dojmy z Atén.

Ostatně není se čemu divit, motor 1.9 TDI stojí jen o deset tisíc víc než jediná slušná benzínová varianta 1.6 FSI s výkonem 85 kW. Nabídka benzínů je totiž v Octavii poměrně slabá, 1.4 55 kW je skutečně jen pro šetřílky, motor 1.6 75 kW je už konstrukčně poněkud zastaralý, chybí mu šestka, kvůli čemuž hodně točí na dálnici a je hlučný ve vysokých otáčkách. Dvoulitr FSI 110 kW zatím chybí, stejně jako motor 1.4 FSi. Naopak motor 1.9 TDI táhne dobře odspodu, je poměrně dobře odhlučněn, i když konkurence (Mégane) jsou na tom ještě lépe, a má nízkou spotřebu. Za dobu testu spálil 6,7 litru nafty - vzhledem k tomu, že byl zcela syrový (vůz měl najeto jen 47 km) a že jsme ho docela trápili hodně v městském provozu, to není špatné. Více ale v článku, který chystáme.

Vnější vzhled

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední maska je velmi výrazná a jde dále než u Superbu. Celý předek je zakulacený, světlomety jsou oproti mřížce chladiče menší a zasahují více do kapoty

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Z tohoto úhlu je velmi dobře vidět zakulacená příď --- Přední světlomety vypadají „nebojácně a majestátně“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Výrazný prolis na kapotě směřuje k přední masce. Otvírá se právě tato část, nikoliv celá kapota, což je dobře vidět na průběhu linky sledující prolis

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední mlhovky jsou součástí výbavy Ambiente a jsou oddělené od hlavních světlometů. Jsou však hodně výrazné. Spodní nasávací otvor je oproti staré generaci v celku. Octavii nechybí ani otěrové lišty, a sice v černé barvě

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Na fotkách nevypadá nová Octavia tak dobře jako ve skutečnosti, i když z profilu hodně připomíná starou generaci ve stylu „najděte deset rozdílů“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Záď je po nové přídi dalším poznávacím znakem nové Octavie. I když hodně prvků zachovala ze staré generace, nové světlomety jsou jasným důkazem toho, že máte čest s novinkou

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Záď z poněkud neobvyklého úhlu --- Páté dveře mají nepatrný výstupek, který opticky záď vylepšuje; z tohoto úhlu jsou velmi dobře vidět výrazná zadní světla --- Štítek ukazuje, s jakým motorem máme čest

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zadní světlo z více úhlů: je patrné, že zasahuje jak do horní části kapoty, tak do boční. Výrazné je rovněž tvarování v podobě písmene C.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pod nárazníkem se nachází plastový kryt --- Výfuk je u motoru TDI dvojitý a ohnutý k zemi, zatímco u benzínových motorů je pouze jedna rovná koncovka. Oproti staré Octavii je výfuk vystaven na odiv, u staré byl skryt

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Z tohoto pohledu je dobře vidět, že zadní nárazník příliš „nepřečuhuje“ --- Zadní stěrač je za příplatek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tvar zrcátka je velmi hezký a skrývá směrové blikače (mimochodem, Octavii nechybí „trojklik“) --- Madlo dveří je u Ambiente standardně v barvě karoserie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
15" kola z lehkých slitin jsou za příplatek --- Vlevo přední kolo, vpravo zadní. Na obou nápravách jsou kotoučové brzdy

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vnější vzhled z mnoha úhlů
  2. Stará versus nová, zavazadlový prostor
  3. Motorový prostor, palubní deska
  4. Přední sedačky, odkládací prostory, místo vzadu

bazar

Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků