Nová Škoda Octavia kombi: žádné překvapení?

Současná Škoda Octavia kombi byla mnohými označována za nejhezčí kombi v segmentu. Naváže nová Octavia na úspěch svého předchůdce, nebo se zařadí mezi "obyčejné" kombíky bez nápadu? (fotografie, informace, srovnání)
Nová Škoda Octavia kombi: žádné překvapení?

V době, kdy se téměř celá výroba nové Octavie přesunula z pobočného závodu ve Vrchlabí do Mladé Boleslavi, pronikly na světlo světa první oficiální snímky nové Octavie Combi. Přestože nedošlo k dramatickým změnám (vše se odehrálo v konzervativním duchu), je možné na zádi kombi pozorovat různé vlivy a prvky z jiných modelů, a to nejen v rámci Škodovky nebo koncernu Volkswagen. Změny jsou patrné zejména u třetího sloupku karoserie, který je nyní více sklopený a vytváří dynamický dojem.

Inspirace Fabií

Na první pohled je patrná inspirace u modelu Fabia kombi, jež využívá podobného prvku. Octavia kombi může zadní částí trochu připomínat také Mercedes-Benz nebo Volvo. Podle některých ztratil nový "kombík" uhlazenost a eleganci předchůdce, jenž mnozí považovali za nejhezčí kombi v segmentu, podle někoho se novinka naopak velmi povedla. Zde samozřejmě záleží na osobním vkusu, nicméně je dobré mít na paměti, že reálné setkání s novinkou může názor na design zcela změnit.

Tip: stáhněte si plakáty nové Octavie kombi

Co se týče technických parametrů je seznam změn podobně "obsáhlý" jako v případě designu. Z roměrů zůstala proti liftbacku zachována délka 4572 mm i šířka 1769 mm. Změnila se pouze výška, zde kombi narostlo o 5 mm na 1467 mm. Velmi důležitou roli bude hrát objem zavazadlového prostoru. S tím naštěstí neměli ve Škodovce nikdy problém, takže úctyhodný základní objem 580 l vzroste po sklopení zadních sedadel dělených v poměru 1/3 a 2/3 na zajímavých 1620 l.

Žádná změna

Nabídka pohonných jednotek obsahuje známé motory, změna nenastala ani v případě základního agregátu. Tím zůstává zážehová 1.4 MPI s výkonem 55 kW a točivým momentem 126 Nm následovaná 1.6 MPI s výkonem 75 kW a točivým momentem 148 Nm. Z nejnovějších zážehových motorů koncernu bude k dispozici 1.6 FSI. Pro všechny příznivce nafty (a že jich nebude v čR málo) nachystal výrobce 1.9 TDI s výkonem 77 kW a 2.0 TDI s výkonem 103 kW.

Kromě základního motoru bude možné pořídit ke všem motorům šestistupňovou automatickou převodovku. U turbodieselů se bude jednat o dvouspojkovou převodovku DSG. Na konkrétní ceny nového kombi si budeme muset zatím počkat, nicméně podle současné praxe by mohla být Octavia Combi cca o 50 000 - 60 000 kč dražší než liftback.

Základní parametry

  Octavia kombi Nová Octavia kombi
Délka (mm) 4513 4572
Šířka (mm) 1731 1769
Výška (mm) 1457 1467
Rozvor (mm) 2513 2578
Objem zavazadlového prostoru (l)) 548/1512 580/1620
Palivová nádrž (l) 55 55

Nová vs. stará Octavia kombi

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Novinka má více zkosené zadní dveře než stará verze; zjevná inspirace Fabií kombi

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Stará Octavia vypadá oproti nové mně vyváženě 

Fabia kombi - pro srovnání

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kompletní informace o nové Octavii

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 51 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků