Současná Škoda Octavia kombi byla mnohými označována za nejhezčí kombi v segmentu. Naváže nová Octavia na úspěch svého předchůdce, nebo se zařadí mezi "obyčejné" kombíky bez nápadu? (fotografie, informace, srovnání)
V době, kdy se téměř celá výroba nové Octavie přesunula z pobočného závodu ve Vrchlabí do Mladé Boleslavi, pronikly na světlo světa první oficiální snímky nové Octavie Combi. Přestože nedošlo k dramatickým změnám (vše se odehrálo v konzervativním duchu), je možné na zádi kombi pozorovat různé vlivy a prvky z jiných modelů, a to nejen v rámci Škodovky nebo koncernu Volkswagen. Změny jsou patrné zejména u třetího sloupku karoserie, který je nyní více sklopený a vytváří dynamický dojem.
Inspirace Fabií
Na první pohled je patrná inspirace u modelu Fabia kombi, jež využívá podobného prvku. Octavia kombi může zadní částí trochu připomínat také Mercedes-Benz nebo Volvo. Podle některých ztratil nový "kombík" uhlazenost a eleganci předchůdce, jenž mnozí považovali za nejhezčí kombi v segmentu, podle někoho se novinka naopak velmi povedla. Zde samozřejmě záleží na osobním vkusu, nicméně je dobré mít na paměti, že reálné setkání s novinkou může názor na design zcela změnit.
Tip: stáhněte si plakáty nové Octavie kombi
Co se týče technických parametrů je seznam změn podobně "obsáhlý" jako v případě designu. Z roměrů zůstala proti liftbacku zachována délka 4572 mm i šířka 1769 mm. Změnila se pouze výška, zde kombi narostlo o 5 mm na 1467 mm. Velmi důležitou roli bude hrát objem zavazadlového prostoru. S tím naštěstí neměli ve Škodovce nikdy problém, takže úctyhodný základní objem 580 l vzroste po sklopení zadních sedadel dělených v poměru 1/3 a 2/3 na zajímavých 1620 l.
Žádná změna
Nabídka pohonných jednotek obsahuje známé motory, změna nenastala ani v případě základního agregátu. Tím zůstává zážehová 1.4 MPI s výkonem 55 kW a točivým momentem 126 Nm následovaná 1.6 MPI s výkonem 75 kW a točivým momentem 148 Nm. Z nejnovějších zážehových motorů koncernu bude k dispozici 1.6 FSI. Pro všechny příznivce nafty (a že jich nebude v čR málo) nachystal výrobce 1.9 TDI s výkonem 77 kW a 2.0 TDI s výkonem 103 kW.
Kromě základního motoru bude možné pořídit ke všem motorům šestistupňovou automatickou převodovku. U turbodieselů se bude jednat o dvouspojkovou převodovku DSG. Na konkrétní ceny nového kombi si budeme muset zatím počkat, nicméně podle současné praxe by mohla být Octavia Combi cca o 50 000 - 60 000 kč dražší než liftback.
Základní parametry
|
Octavia kombi |
Nová Octavia kombi |
Délka (mm) |
4513 |
4572 |
Šířka (mm) |
1731 |
1769 |
Výška (mm) |
1457 |
1467 |
Rozvor (mm) |
2513 |
2578 |
Objem zavazadlového prostoru (l)) |
548/1512 |
580/1620 |
Palivová nádrž (l) |
55 |
55 |
Nová vs. stará Octavia kombi
Novinka má více zkosené zadní dveře než stará verze; zjevná inspirace Fabií kombi
Stará Octavia vypadá oproti nové mně vyváženě
Fabia kombi - pro srovnání
Kompletní informace o nové Octavii