Nová Škoda Octavia odhalena. Omylem ukázala jednu z budoucích konfigurací

Nová generace Škody Octavia se ještě hodně skrývá. Už nyní o ní ale víme dost, včetně toho, jak bude vypadat zvenku i uvnitř.

O dlouho očekávané nové generaci Škody Octavia toho už bylo napsáno dost. Nyní již bezpečně víme, že se poprvé ukáže 11. listopadu v Národní galerii v Praze, sériová výroba praktičtější verze kombi bude spuštěna o dva týdny později (48. kalendářní týden) a liftback čeká totéž na začátku března příštího roku. V Praze budou k vidění obě karosářské verze, přestože v rámci uvedení na trh dostane přednost kombi.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Poblíž Prahy, Mladé Boleslavi či Hradce Králové už dlouho můžete potkávat liftbacky i kombíky, jenže ty jsou tak dobře maskované, že si jenom stěží dokážeme představit sériový vzhled některých partií. Především záď zůstává velkou neznámou, přestože v minulosti zaznívaly názory, že se bude podobat vlajkové lodi Superb. S tím můžete buď souhlasit, nebo ne, po dnešku už ale budeme nové Octavii zase o něco blíže.

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Na stránkách německého diskusního fóra, které se zabývá vozy Škoda, se totiž objevil snímek Octavie z předobočního pohledu. Jde o vizualizaci z oficiálního konfigurátoru, v tom českém ji ale nenajdete a v německém Octavia liftback chybí úplně. Tak či tak vidíme to, co bylo s trochou představivosti patrné už z testovacích prototypů.

Nová Škoda Octavia na prvních skicách! Naplno se představí už příští měsíc

Nová Škoda Octavia na prvních skicách! Naplno se představí už příští měsíc

Nová Škoda Octavia přebírá designový styl modelu Scala, který nakreslil Jozef Kabaň před odchodem do BMW. Má úzké světlomety navazující na nízkou a širokou masku chladiče a „mušlovitou" kapotu, která má za úkol příď opticky snížit a vyhovět vysokým nárokům na ochranu chodců. Aerodynamická kola měla už Scala a najdete je i v nabídce Superbu iV, ta tedy zase tak překvapivá nejsou.

Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE: V čem vězí ten cenový rozdíl 250.000 Kč?

Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE: V čem vězí ten cenový rozdíl 250.000 Kč?

Vizualizace zádi a interiéru nejsou k dispozici, avšak pro představu toho, co nás čeká uvnitř, nemusíme jít zase tak moc daleko. Kolegové z Auto.cz totiž před časem zveřejnili špionážní snímky, z nichž je patrný atypický dvouramenný volant a volně stojící displej infotainmentu. Výdechy ventilace budou umístěny pod hlavním displejem a je jisté, že zmizí i většina hardwarových tlačítek. Posoudit to můžete v naší galerii. Klasickou ruční brzdu pak nahradí modernější elektricky ovládaná.

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Jak to bude vypadat s nabídkou pohonných jednotek po uvedení na trh, jsme zmiňovali již před časem. Nová Octavia by měla být až do 25. kalendářního týdne příštího roku dostupná s motory 1.5 TSI DSG, 2.0 TDI/110 kW DSG a 2.0 TDI/85 kW. V případě 2.0 TDI se bavíme o verzi Evo, která nahradí i dříve používanou šestnáctistovku TDI/85 kW.

Později nabídku doplní základní litrový tříválec 1.0 TSI, blíže nespecifikovaný plug-in hybrid a v 36. kalendářním týdnu příštího roku nastoupí deriváty RS (2.0 TDI/180 kW a 2.0 TDI/147 kW) a Scout. Dočkáme se také verze G-Tec na zemní plyn.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 80 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků