Nová Škoda Octavia ukazuje kompletní nabídku motorů. Vybere si snad každý

53 komentářů

Kuk Vykuk
19. září • 0:40

To není kompletní, chybí tam čistý elektro.

.
19. září • 10:02

Stavět čisté EV na platformě pro spalováky je těžká chyba resp. z nouze ctnost a VW si tento omyl vyzkoušel u minulé generace Golfu, takže nyní má pro EV samostatnou platformu a samostatné modely. A má to i praktickou výhodu, že člověk ty postižené hned pozná a ví kdo se potáhne na dálnici 90 za kamiony.

Kuk Vykuk
20. září • 2:32

Omyl to rozhodně nebyl, prodalo se jich spousta a skoro vedl žebříčky.Naposledy jsem jel na Hradec tak se za kaminy plížili je samí spalovací popelnice, elektro ani jedno. Takže kec. B-]

Thomas
18. září • 21:42

Ale notak, redaktore nemel sračky :-D

Josef-původní-první
18. září • 21:13

Co k článku - tématu napsat? Kdo chce, tak si Octavii koupí a kdo ne, tak si koupí něco jiného. U Škodovky si lze vybrat auto, má celkem slušnou nabídku. Jenže na trhu není naštěstí sama, tím je možnost širokého výběru. Každému podle jeho gusta - přání, vkusu, pocitů a potřeb.
U fleetu je to též jasné - Škoda to má v Česku obšlápnuté stejně jako Hyundai/KIA. Jo a cena Octavie bude vždy taková, jakou budou zákazníci ochotni zaplatit.

Josef-původní-první
18. září • 22:03

Ještě doplním informaci k plug-in hybrid a mild "hybrid" pohonům/motorizacím - zajímavý článek je ve Světě motorů číslo 38/2020 na str.6, 7 a 8. Jsou to celkem odvážné informace, jsem překvapen, že to prošlo až do tisku. Jsou to problémy, o kterých se vědělo a přesto se mlčelo (a mlčí). Já vím o baterkách a jejich nabíjení své a už jsem se opakovaně zmiňoval, že osobně experimentovat s těmito "pohony" nebudu a zůstanu u klasiky dokud to půjde. Nepotřebuji být "průkopníkem" "ekologického" pohonu a rozhodně "to" nechci dobíjet doma v garáži přes noc...

p 22
19. září • 8:29

Pokiaľ to bude možné tak vždy pri výbere nového auta budem preferovať klasický spalovací motor.A čisto elektrické auto je pre mna úplná blbosť pretože hneď cena je dosť vysoká a potom aby som počas jazdy sledoval dojazd /rozmýšlal či si pustím klímu,rádio alebo napr .stierače / a kalkuloval na ktorej nabíjačke si to odstojím a či tam nebude náhodou fronta tak to určite nechcem zažívať.Po pár rokoch mi nakoniec tie baterky odídu a keď mi zahlásia cenu nových tak to bude asi na porážku.Takže tieto elektrifikované autá nechám pre tých ktorý sa chystajú zachrániť planétu.Ideál pre mna je benzínový turbomotor so solídnym výkonom a spotrebou ktorý som si pred dvoma rokmi doprial som s ním max spokojný .Mne to už je trochu na smiech ako pomaly v každom novom článku o autách ti redaktori a to je jedno na ktorom webe podsúvajú aké sú hybridy,plug-in hybridy a elektrické autá super.Blbosť sú drahé,ťažké a pre bežného vodiča zbytočne komplikované.

Karel.
18. září • 23:30

To se netýká jen plug-in hybridů, ale jakýchkoliv EV kde je baterka, čím větší kapacita a čím většími proudy se může baterka nabíjet a vybíjet tím větší rizika a trable ohledně zahoření a následných problémů s hašením. A odvážného na tom uveřejní v SM nic není, trable s hašením Tesel nebo Priusů jsou v tisku každou chvíli už řadu let a v poslední době se k nim přidaly i ostatní baterkáče bez ohledu jestli jsou německé, korejské nebo třeba čínské. A že si s tím čeští hasiči neví moc rady, no ti američtí také ne. V podstatě jediná metoda je ponořit auto na dva tři dny do bazénu s vodou nebo odstavit v dostatečně velké vzdálenosti od jakýchkoliv hořlavých předmětů na velké dvoře, protože zdánlivě uhašené baterie mohou díky chemickým procesům, které v nich probíhají po požáru kdykoliv znovu blafnout.
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...

Josef-původní-první
19. září • 10:21

To "poněkud odvážné" vyplývá z celého obsahu článku, nejenom z problematiky hašení. Zjednodušeně - problematika "elektro" není systémově vyřešena a homologční-certifikační orgány elektroaut selhaly podobně jako FAA v případě Boeing 737MAX. Technické problémy spojení s baterkami jsou stále nevyřešené, podobně je to s hašením - účinnou hasící látkou, dostupností techniky a její přístup při zásahu (v podzemních garážích, na parkovištích, v husté zástavbě městských aglomerací,...). V případě hybridů se jedná o komplikované systémy, kdy auto má v podstatě dva pohony a v případě vnějšího nabíjení vstupuje ještě otázka externích nabíječek - jejich technického stavu apod. Potom ještě bezpečnostní zóna okolo nabíjeného auta (zejména v případě rychlonabíjení). Též problematika výše pojistného je zajímavá - pojistné plnění znamená většinou náhradu za celé auto, je otázkou jak se bude chovat zákazník, který zaplatí dvakrát vyšší pojistné plnění než v případě klasiky (pojišťovny se tím už zabývají). Otázku parkování (nabíjení) v podzemních grážích jsem už připomněl. Přitom auta s LPG se stále nepustí na všechna parkoviště a do garáží...
K tomu hašení - v článku je krásně popsáno, že nestačí výjezd jediného hasícího vozu a zásah netrvá jen hodinu. Soustavné chlazení vodou do okamžiku příjezdu auta s kontejnerem (v Česku zatím jediný kontejner), do kterého se auto následně ponoří, vyžaduje zásobování -přivážení velkého množství vody.
Zjednodušeně - do doby, než bude vyřešena otázka efektivního a účinného hašení požárů takových aut, neměl by být jejich provoz povolen. A je toho k řešení více....
Z mého hlediska to ale mám jasné - kategorie všech možných a nemožných "elektroaut" mne nezajímá a budu se držet klasiky. Vím, že v Česku s klasikou vydržím ještě nejméně 20 let. Co bude potom, to stejně dnes nikdo neví.

EL2020
18. září • 18:06

Za mě by byl ideál něco jako ještě trochu víc zvýšený Scout PHEV AWD (zadek mi stačí elektrický). To ale asi musím počkat na Octavii 5, jestli teda nějaká bude, až Škoda projde tou daciizací.

Jindra F.
18. září • 16:32

Tak já si osobně nevyberu vůbec. Až tam bude normální motor (atmosférák),tak pak není problém ;-)
Ale to se bohužel už nikdy nestane :-(

Milan MID
18. září • 12:40

To si raději koupím pořádný dvoulitr od Mazdy než nějaký jednoválec za 600 000 !!!! Nebo Škodu 110 !!!!!!!

Michal2
19. září • 12:27

Mazda základ 2litr 120koní 520 a 150koní už 650tisíc.To za stejnou cenu můžeš vzít i octu s 1.5tsi style a teď vybírej.Pěknou Mazdu nebo praktickou octu nebo skoro Hyundai N30.V té ceně je víc konkurentů samozřejmě.

.
18. září • 19:52

Kup, ale pospěš si, protože jinak to Mazda v Evropě brzy zabalí, její prodeje jsou katastrofální a padají volným pádem.

Shimi
18. září • 13:49

Faktem je, že když nebudeme brát v úvahu základ na plecháčích, což je mimochodem za 0.5M věc hraničící s drzostí, tak za 550t. mi Škoda nabídne malorážku v podobě 1.0 R3? To jako vážně? Tvl kam jsme se to dostali? Za těchto okolností se i ten výběhový Outlander s atmo 2.0 R4 110 kW jeví za stejnou cenu jako super kauf.

Polo
18. září • 12:23

Škoda sází na to, že u nás je hodně zákazníků, kteří jsou Škodovkám věrniˇ a budou je kupovat vždycky. Otázkou je, zda budou i ti entuziasti ochotni přistoupit na tyhle zlodějské ceny. To už je opravdu do nebe volající.

moje jmeno
18. září • 12:01

Osobně spíš nechápu, proč se Škodovka nacpala do CNG a nevyužila možnosti většího rozšíření díky rozsáhlé síti stanic LPG. To CNG má oproti LPG v podstatě jen samé nevýhody....

Kosanovič
18. září • 12:13

Odpověď je primitivně primitivní. Emise. V první řadě emise CO2, Octa kombi G-Tec má emise CO2 95 g/km, tedy výrazně méně něž benzínové nebo naftové varianty a právě tolik aby se vešla do limitu EU, který je právě těch 95 g. LPG verze by na tom byla naopak hůř než benzín nebo diesel. A v druhé řadě ostatní emise (pevné částice, NOx etc.) ty má opět LPG daleko nižší než benzin, diesel nemluvě o LPG.

Q
18. září • 14:30

LPG verze by měla emise CO2 plus minus na úrovni dieselu a emise škodlivých látek pod úrovní benzínu i dieselu. CNG je v těchto disciplínách lepší, ale nevýhodou je cena a použitelná infrastruktura jen v několika málo evropských zemích. Ve výsledku jde o politiku. Škoda patří do koncernu VW a Němci všeobecně prosazují zemní plyn.

Kosanovič
18. září • 19:35

CO2 u LPG na úrovni dieselu? Klidně sem hoď pár příkladů stejně výkonných LPG a dieselů ve stejném typu auta, kde jsou stejné normované emise CO2.

Q
19. září • 13:14

Dacia Duster. Tce 74 kW LPG. Emise CO2 111-112 g/km. Blue dCi 70 kW. Emise CO2 110-112 g/km.

Joe Doe
18. září • 9:17

Este prosim fotku vsetkych farebnych odtienov pre kazdy motor. Alebo to bude clanok na pondelok rano? "Octavia ukazuje kompletni nabidku barev. Kazdy fleet manager vybere bilou"

ACE
18. září • 8:59

U škody si vždycky vybral každý, kdo ji chtěl a bude to tak i do budoucna, i kdyby motor neměla.

Joe Doe
18. září • 9:15

Skodu nafasoval kazdy, aku mu dali :)

k22
18. září • 8:46

Vybere si každý fleetový manažer, pokud si tedy nevybere třeba Hyundai..B-]

Pikus
18. září • 8:55

Spíš místo těch levnějších Octavii půjde do Scaly a u těch drahsich je konkurenci Superb, kde jsou vzhledem k životnímu cyklu trochu jiné slevy. Škoda konce nafty ve Scale.

Michal2
18. září • 8:52

I to je možné.Pokud chce ale šetřit tak veme novou Dacii sandero a ne drahý Hyundai/Kia.

iPace
18. září • 11:11

no ono je to tak ze u Dacie moc slevy davat nechtej, zato u toho Hyundai jim to celkem jde, takze s i30 se da celkem solidne dostat az k te cene toho tveho Sandera ;-) aktualne mame ve firme jako servisni auta I40 kombi s 2 litrem benzin s automatem ktery byl za silenych 449 tisic - cca 180 tisic za Sonatu na protiucet, dvojici aktualnich i30 kombi Nline s benzinem a automatem za 329 tisic kus (mesic stara auta) a jednoho Tucsona Nline benzin, automat, 4x4 za 449 tisic , take mesic stary, auta v pohode pocitam preckaji zaruku 5 let a pak pujdou dal do sveta, jen pro predstavu ta i40 ma jiz najezd lehce nad pul milionem km

Pepa
18. září • 8:11

Základní varianta za 494tis.? Základní Golf je o 15tis. levnější. Tady něco nehraje...

Majkl
18. září • 9:50

Proboha koho zajímá kolik je ceníková cena základu? Tahle auta se berou na leasing, cca 10tczk měsíčně ustojí v nákladech jakákoliv OSVČ o firmách nemluvě, jenom totální trubci si kupují nová auta za hotové a za ceníkové ceny..

Auto sem, auto tam
18. září • 10:09

Podívej, vše je otázkou finanční gramotnosti. KDYŽ je OSVČ, tak není důvod, aby si nevzal za hotové Golfa, jezdil s ním 4-8let, 15-30tis ročně a pak ho prodal. Místo toho máš pak větší mzdu, dražší pracovní pomůcky (notebooky, nářadí) apod. Pochopitelně, jestli je někdo ve vatě, ať si udělá radost, ale je to stále o penězích, jako u všech. Firmy preferují menší mzdy zaměstnanců a dražší auta, pravidelně měněna. Je to takový háček pro zaměstance, aby nechtěl dát výpověď, protože za své by se k takovému vozu nedostal. Tyhle snobské kecy svědčí akorát o tvé utrženosti od reality. To mi připomnělo v jedné reality show mladou slečnu "managerku", která nevycházela s penězi. Pak ji někdo napsal na tabuli, že jen za ranní kafíčka v nejmenovaném velmi cool stánku dá skoro 3tis měsíčně. Ty jsi ten stejný případ, akorát s vozy.

Majkl
18. září • 10:30

Klidně sem dej rozbor TCO když OSVČ vezme novou octu třeba od Porsche, Klokočky nebo auto Jarov na leasing, 4 roky, 20 tkm roční nájezd a vedle toho stejný model, stejná výbava, stejná pojistka, nákup za hotové, nájezd stejných 20 tkm a prodej po 4 letech. Jo a nezapomeň zakalkulovat cenu peněz, které umrtvíš jednorázovým nákupem za hotové.

Q
18. září • 18:18

Jenže Octa je v tomhle specifická, protože leasingovky a velkoodběratelé dostanou vysokou slevu, zatímco jednotlivý zákazník nikoliv. Jenže na trhu jsou i jiné značky, včetně koncernu VW, kde i pro jednotlivé zákazníky mívají zajímavé nabídky. A pak je TCO někde jinde. V nižší střední třídě se pak dá dostat na nějakých 6 tisíc měsíčně se vším všudy. Operáky ale vycházejí víc. A když se vrátíme na začátek vlákna, tak běžný jednotlivý zákazník si řekne "ty jo, ta Octa je hodně drahá" a jde k prodejci jiné značky, případně k tomu samému prodejci, který prodává i jiné značky.
BTW Co se týče ceny peněz, to se těžko započítává, já jsem třeba mám financování 50 % na 3 roky bez navýšení, takže ono to není zase tak zlé.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Majkl
18. září • 19:11

OSVČ dostane vždycky slevu i když kupuje jedno auto (bez ohledu jestli je na leasing nebo za hotové). Nevyplatí se kupovat auto na fyzickou osobu, ta skutečně dostane leda tak koberečky a lekarničku.

Auto sem, auto tam
18. září • 19:41

Velký odběratel může na některé modely vw dostat slevu 30%, na Škodu tuším méně, ale při odběru 1kusu ne více než 10%. A o tom je řeč.

10w60
19. září • 1:04

super, někdo má a někdo ne;-)

iPace
18. září • 10:57

no popravde neznam z okoli zadneho OSVC co by si vzal Octu na operak :-O sem asi teda na pomery tve divnej, ale ja si vsechny nova auta mimo tahace kupuju za hotove, proc bych mel chtit platit mesicne nejakou sumu ze ktere je placeno jeste dalsich 3-5 lidi, kdys si muzu koupit za hotove a sam rekneme po roce prodat jak je me libo? i firemni auta krom tahacu bereme za hotove a nejlip s protiuctem predchoziho auta, prodejci pak radi davaj slevy podobne jako u vetsich flotil, protoze se jim tocej auta ktera maj jasne majitele a ne leasingovku ktera autu dopreje jen nutny zaklad aby fungovalao a nic dalsihoa zakaznici ojetin to pak zrejme slusne ocenujou, protoze operakova auta v bazarech stoji i 2-3x dele za nizsi ceny nez auta s danym majitelem, a to mam za poslednich 6 let ozkousene hned na nekolika autech, neb prvni 2 roky jsem se taky nechal utahnout na operak, a sledoval pak jak jim tam auto stoji asi 4 mesice a jak mu jde cena dolu a dolu a dolu, a kdys vidim jak se nekteri k autum na operak chovaj, tak bych takove auto nechtelkazdy mame jine priority, tak at si kazdy utracime svoje penize za co nam libo ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
homer
21. září • 7:53

uplne vidim nadseni prodejce aut kdyz se objevis ve vratech - prodej za hotovy je v nejlepsim pripade nula ne-li ztrata, protoze ho dotlacis ke sleve za flotilu, protiucet atp.

Majkl
18. září • 11:19

Odpověď je jednoduchá, cena peněz je dnes tak nízká (úroky z úvěrů dtto leasing), že prakticky jakékoliv podnikání vynáší víc než půjčování peněz. Takže je lepší vzít dva miliony a vrazit je do nákladů své činnosti třeba jako lékař, právník, projektant, architekt nebo obyčejný instalatér a vydělat miliony čtyři (a ano zaplatit třeba 200tczk ročně "darmožroutům" v bance nebo v leasingovce) a vydělal 2 mega mínus 200tczk než podnikat jenom s milionem (protože jsem druhý milion umrtvil v autě) a vydělat jenom 1 mio (a neplatit darmožroutům nic), jenom hlupák si neumí spočítat, která varianta je výhodnější.

iPace
18. září • 16:21

profese ktere popisujes vesmes nejsou bezne OSVC, ale jako jak to popisujes tak to zni jako uzasne PR pro nejakou leasingovku :-D neopsal jsi to z nejakeho letaku?

Majkl
18. září • 19:08

Na profesi nezáleží, podmínky leasingu jsou stejné pro právníka jako pro hostinského. Místo řečí zkus argumenty proč je lepší propálit třeba mega za auto místo investování do vlastního podnikání.

Auto sem, auto tam
18. září • 19:43

Ale on psal o něčem jiném. Nechci rýpat, každý máme své, ale teorie a nepolíbení praxí z tebe jen stříká.

iPace
18. září • 16:23

jako uplne v tom textu vidim slova jisteho pana z Partners :-D

bill
18. září • 12:29

vždy, když někdo o někom píše, že je hlupák, by se měl zamyslet, zda nepíše o sobě. mluvíš, jak nějaký finanční rádce jezdící černou limuzínou s nápisem na dveřích. sám píšeš o levných penězích, ale to platí i obráceně. než je mít na účtě, nakoupí majetek. proč by se o ně měl dělit. peníze se půjčují, jen protože je nemáš.

Auto sem, auto tam
18. září • 10:40

Do 4let asi ano, ale jsou tací, kterým vydrží auto v pohodě 8let. Po dojetí leasingu není ostuda si vůz nechat a ještě s ním pár let dát. U drobných živnostníků je pak další záležitost, je lepší mít auto zaplacené, protože v případě špatného období nemáš platební povinnost.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Joe Doe
19. září • 20:50

Obavam sa, ze tvoj scenar je okrajovy pripad v situacii, ked je auto kupene s primarnym cielom podnikania, dlhodobeho zisk a prosperity.V tychto koncinach je kupa auta na ICO motivovana predovsetkym mat 'dobry pocit', ze som vybabral zo systemom a obral stat o par korun na dani :)

Majkl
18. září • 11:05

Tak si udělej kalkulaci TCO na 8 let a klidně tak, že ty budeš jezdit 8 let starým autem koupeným za hotové a já si po 4 letech vezmu nový leasing a dál budu platit 10 tczk měsíčně. Tady vůbec nejde o to jestli auto vydrží 8 let, ano vydrží klidně 15 let, ale vždy je lepší kapitál vrazit do podnikání, které mi nese nějaké výnosy než jej umrtvit v autě, které jenom ztrácí na ceně. Řekněme, že mám 2 mio. vstupní kapitál do podnikání, jen blbec půlku vezme a umrtví ji v autě, protože pak podniká jenom s milionem, normální podnikavý člověk použije ty 2 mega na podnikání a zhodnotí je ročně třeba 25% (ano a navýší si měsíční náklady o 10 tczk za leasing) a navíc, když podnikání krachne, tak se prostě leasingového auta jednoduše zbaví. Na druhé straně ten, co z těch 2 mio. koupil za 1 mio auto, tak podniká jenom s polovičním kapitálem a vydělává tedy jen polovinu a když když si auto koupil do majetku, tak při krachu podnikání má jedině možnost auto prodat se ztrátou.

petr r. (petrumr)
18. září • 18:56

MAJKL, čteš FLEET firemní automobily? Dražší auto znamená pro zaměstnance co to používají i doma větší měsíční daň.

Josef-původní-první
18. září • 21:05

petříku, tak už i zde jsi přišel zaneřádit diskusi svými projevy debility? Tak ať se ti daří a ať mají s tebe ostatní radost!

petr r. (petrumr)
19. září • 9:40

ááá pán používá služební škodovku a neplatí zní daň a podle tebe jsou to debility? Píši ihned na FU ať si tebe proklepnou, na toho co používal fotky k pomlouvání taky klekli a dal pokoj. Na stránkách máš aji odkaz a když bude o jednoho hnupa méně na silnici, tak paráda pro druhé, tys ses neměl frajeřit, že máš služební škodovku a neplatíš daň pro svoje ježdění.

.
19. září • 10:42

Předvedené abstraktní myšlení pana petra r. je důkazem jeho mentální redardace. Objevil se vedle v diskusi názor, že není jenom debil s IQ 50, ale že se jedná v jeho případě o reálný omyl přírody a o nezvratitelný důkaz, že hloupost (a omezenost) je nezničitelná. On se měl asi narodit jako dešťovka. Pán Bůh si to ale na poslední chvíli rozmyslel. Bohužel hodnota IQ té dešťovky u pana petra r. zůstala zachována.

Auto sem, auto tam
18. září • 11:22

To je obecná teorie. Jiné nároky bude mít ten, kdo přeprodává zboží nebo staví domy a jiné ten, kdo jako živnostník navrhuje webové stránky. Ten kvůli rezervě financí nevydělá více. Vše je o individuálním přístupu. A pro většinu drobných živnostníků není leasing nějaká výhoda. Je to jen alternativa.

Michal2
18. září • 8:27

Základní golf má i lepší výbavu mimo ten drát pod kapotou.Octa má ale verzi 125let a ta je levnější.Ceny nových aut chápu-spalovák musí prodražit aby elektro vozy stály jen milión.

Doporučujeme

Články odjinud