| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

Teď již Škoda oznamuje, že výroba nového malého SUV nadobro odstartovala v závodě Chakan v Púně. Celou událost označil Thomas Schäfer, šéf mladoboleslavské automobilky, za začátek nové éry.

Teď již Škoda oznamuje, že výroba nového malého SUV nadobro odstartovala v závodě Chakan v Púně. Celou událost označil Thomas Schäfer, šéf mladoboleslavské automobilky, za začátek nové éry.

Škoda Kushaq Zdroj: Škoda Auto

Škoda Kushaq | Zdroj: Škoda Auto

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

Nyní proběhl Media Launch Škoda nám tak přináší zbrusu novou sérii fotek, na kterých si můžeme novinku konečně pořádně prohlédnout na denním světle. Zdroj: Škoda Auto

Nyní proběhl Media Launch Škoda nám tak přináší zbrusu novou sérii fotek, na kterých si můžeme novinku konečně pořádně prohlédnout na denním světle. | Zdroj: Škoda Auto

Slavia vznikla v rámci projektu Indie 2.0, ze kterého  vzešel i crossover Kushaq , který jsme si představili v březnu minulého roku a o tři měsíce později zamířil do výroby. Zdroj: Škoda Auto

Slavia vznikla v rámci projektu Indie 2.0, ze kterého vzešel i crossover Kushaq, který jsme si představili v březnu minulého roku a o tři měsíce později zamířil do výroby. | Zdroj: Škoda Auto

Ani jeden z těchto modelů se nebude oficiálně prodávat v Evropě. Zájemci se tak musí obrátit pouze na individuální dovoz. Zdroj: Škoda Auto

Ani jeden z těchto modelů se nebude oficiálně prodávat v Evropě. Zájemci se tak musí obrátit pouze na individuální dovoz. | Zdroj: Škoda Auto

Motorovou nabídku modelu Slavia otevírá základní litrový tříválec TSI s výkonem 85 kW a točivým momentem 175 N.m. Standardně má šestistupňovou manuální převodovku, automat je na přání. Zdroj: Škoda Auto

Motorovou nabídku modelu Slavia otevírá základní litrový tříválec TSI s výkonem 85 kW a točivým momentem 175 N.m. Standardně má šestistupňovou manuální převodovku, automat je na přání. | Zdroj: Škoda Auto

 Zdroj: Škoda Auto

| Zdroj: Škoda Auto

Zájemci o pružnější dynamiku mohou sáhnout po čtyřválcové patnáctistovce TSI Evo s výkonem 110 kW a točivým momentem 250 N.m. Zdroj: Škoda Auto

Zájemci o pružnější dynamiku mohou sáhnout po čtyřválcové patnáctistovce TSI Evo s výkonem 110 kW a točivým momentem 250 N.m. | Zdroj: Škoda Auto

I tu je možné spárovat s šestistupňovým manuálem i automatem. Oba motory nicméně splňují indickou emisní normu BS6 a nejsou elektrifikovány. Zdroj: Škoda Auto

I tu je možné spárovat s šestistupňovým manuálem i automatem. Oba motory nicméně splňují indickou emisní normu BS6 a nejsou elektrifikovány. | Zdroj: Škoda Auto

 Zdroj: Škoda Auto

| Zdroj: Škoda Auto

Škoda Slavia  debutovala v loňském listopadu  jako model výhradně pro indický trh. Tamním zákazníkům přináší do modelové nabídky prémiové auto jakožto náhradu za indický model Rapid. Zdroj: Škoda Auto

Škoda Slavia debutovala v loňském listopadu jako model výhradně pro indický trh. Tamním zákazníkům přináší do modelové nabídky prémiové auto jakožto náhradu za indický model Rapid. | Zdroj: Škoda Auto

 Zdroj: Škoda Auto

| Zdroj: Škoda Auto

 Zdroj: Škoda Auto

| Zdroj: Škoda Auto

 Zdroj: Škoda Auto

| Zdroj: Škoda Auto

 Zdroj: Škoda Auto

| Zdroj: Škoda Auto

 Zdroj: Škoda Auto

| Zdroj: Škoda Auto

 Zdroj: Škoda Auto

| Zdroj: Škoda Auto

 Zdroj: Škoda Auto

| Zdroj: Škoda Auto

 Zdroj: Škoda Auto

| Zdroj: Škoda Auto

Čtyři a půl metru dlouhý sedan Slavia je specifický třeba světlou výškou 179 mm, vysokými pneumatikami a výše umístěným sáním motoru. Zdroj: Škoda Auto

Čtyři a půl metru dlouhý sedan Slavia je specifický třeba světlou výškou 179 mm, vysokými pneumatikami a výše umístěným sáním motoru. | Zdroj: Škoda Auto

 | Škoda Slavia Foto: Škoda Auto

 | Škoda Slavia | Foto: Škoda Auto

 | Škoda Slavia Foto: Škoda Auto

 | Škoda Slavia | Foto: Škoda Auto

 | Škoda Slavia Foto: Škoda Auto

 | Škoda Slavia | Foto: Škoda Auto

Slavia odhaluje nákresy své kabiny. Dostupný sedan pro Indii nepřekvapuje, uvnitř pokračuje ve stylu posledních moderních škodovek. | Škoda Slavia Zdroj: Škoda

Slavia odhaluje nákresy své kabiny. Dostupný sedan pro Indii nepřekvapuje, uvnitř pokračuje ve stylu posledních moderních škodovek. | Škoda Slavia | Zdroj: Škoda

 | Škoda Slavia Foto: Škoda Auto

 | Škoda Slavia | Foto: Škoda Auto

Škoda nebude z designového směru svých modelů ani tentokrát nějak uhýbat. Novinka má taktéž šestiúhelníkovou přední masku s navazujícími světlomety, které mají denní svícení do tvaru písmene L. Zdroj: Škoda

Škoda nebude z designového směru svých modelů ani tentokrát nějak uhýbat. Novinka má taktéž šestiúhelníkovou přední masku s navazujícími světlomety, které mají denní svícení do tvaru písmene L. | Zdroj: Škoda

 | Škoda Slavia Zdroj: Škoda

 | Škoda Slavia | Zdroj: Škoda

 | Škoda Slavia Zdroj: Škoda

 | Škoda Slavia | Zdroj: Škoda

 | Škoda Slavia Foto: Škoda Auto

 | Škoda Slavia | Foto: Škoda Auto

 | Škoda Slavia Foto: Škoda Auto

 | Škoda Slavia | Foto: Škoda Auto

 | Škoda Slavia Zdroj: Škoda

 | Škoda Slavia | Zdroj: Škoda

 | Škoda Slavia Zdroj: Škoda

 | Škoda Slavia | Zdroj: Škoda

 | Škoda Slavia Foto: Škoda Auto

 | Škoda Slavia | Foto: Škoda Auto

 | Škoda Slavia Zdroj: Škoda

 | Škoda Slavia | Zdroj: Škoda

 | Škoda Slavia Zdroj: Škoda

 | Škoda Slavia | Zdroj: Škoda

 | Škoda Slavia Zdroj: Škoda

 | Škoda Slavia | Zdroj: Škoda

 | Škoda Slavia Zdroj: Škoda

 | Škoda Slavia | Zdroj: Škoda

 | Škoda Slavia Zdroj: Škoda

 | Škoda Slavia | Zdroj: Škoda

 | Škoda Slavia Zdroj: Škoda

 | Škoda Slavia | Zdroj: Škoda

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik
55
Fotogalerie

Nová Škoda Kylaq oficiálně: Odolné SUV stojí jen 220 tisíc korun, jméno vybrali fanoušci

Třetí specifický model pro indický trh je menší než náš Kamiq, dostává nový design značky a prověřenou techniku.

Po crossoveru Kushaq a sedanu Slavia se představuje další vůz určený pro indický trh a tamtéž vyráběný. Jmenuje se Kylaq, tento název vzešel z ankety mezi příznivci a zákazníky Škodovky na indickém trhu – ve hře byly mimochodem i názvy Kwiq, Kymaq, Kariq nebo Kyroq. Využívá platformu MQB-A0-IN, stejně jako další již zmíněné vozy, ta byla vyvinuta specificky pro tamní trh.

Drsné indické podmínky by novinka měla zvládat mimo jiné díky důkladnému testování, prototypy najezdily více než 800.000 kilometrů v teplotách od -10 do +85 stupňů a v nadmořské výšce až 3000 metrů. Vybrané díly byly vystaveny povětrnostním podmínkám pod širým nebem po dlouhé dva roky, důkladně testována byla také voděodolnost, a to při přísunu 25 až 30 litrů vody za minutu – vůz by tak měl spolehlivé zvládnout drsné monzuny.

Na délku měří 3995 mm, široký je 1783 mm a vysoký 1619 mm, to vše na rozvoru 2566 mm. Vozidla s délkou do čtyř metrů jsou pro Indii specifický a velmi populární segment, drží zde padesátiprocentní podíl v prodejích. Exteriér je navržen podle zcela nového designového jazyka Modern Solid, který u nás nedávno dostala nová elektrická Škoda Elroq, všechny verze mají výhradně LED osvětlení, vpředu s novou interpretací aktuálního „čtyřokého“ designu. Na bocích a vzadu pak najdeme šestiúhelníkový vzor. K dispozici bude v pěti barvách laku, včetně nové výrazné zlaté Olive.

Pohonem Kylaq nepřekvapí, podobně jako v dalších modelech pro indický trh pod kapotou najdeme litrové TSI s výkonem 85 kW a se 178 N.m točivého momentu, síla jde na přední kola skrze šestistupňový manuál nebo automat. Na 100 km/h se dostane za 10,5 sekundy, maximální rychlost činí 188 km/h. Díky světlé výšce 189 mm by novinka měla zvládat všechny specifické nástrahy indických cest a silnic.

Vnitřek se vyznačuje jednoduchostí a prostorností, dle preferencí tamních zákazníků je osazen velkým 10,1palcovým displejem infotainmentu s podporou bezdrátového Apple CarPlay a Android Auto a také 8palcovým digitálním přístrojovým štítem. Do zavazadlového prostoru se vejde 446 až 1265 litrů, uvnitř najdeme také zajímavé praktické prvky typu úložného prostoru pro odkládací plato, držáků na lahve Smart Grip, nebo háčků na tašky.

Příjemné prostředí na palubě zajistí chlazená přední sedadla a automatická klimatizace Climatronic, která si poradí s teplotními extrémy napříč Indií. Zákazníci si mohou na přání dopřát například střešní okno, pádla řazení pod volantem, dvoubarevný interiér nebo tempomat. Standardně má Kylaq 25 prvků aktivní a pasivní bezpečnosti, například multikolizní brzdu, elektronickou „uzávěrku diferenciálu,“ ochranu proti převrácení nebo šest airbagů – ve vyšších výbavách jde dokonce o 35 prvků. Základní cena činí 789.000 rupií, což je v přepočtu zhruba 220.000 Kč.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud