Nová Škoda Kodiaq: Vše, co zatím víme o novém SUV značky Škoda

Na autosalonu v Ženevě se představí dlouho očekávané druhé SUV automobilky Škoda. Nebude to nástupce modelu Yeti, ale větší model. Škoda tradičně drží informace pečlivě pod pokličkou, ale něco o novém SUV přece jen víme.
Nová Škoda Kodiaq: Vše, co zatím víme o novém SUV značky Škoda

Škoda Kodiak, nebo Škoda Kodiaq?

Ačkoliv Škoda se při hledání jména pro svůj nový model nechala inspirovat medvědem kodiakem (podle Wikipedie je největší poddruh medvěda hnědého rozšířený pouze na ostrově Kodiak u jižního pobřeží Aljašky), zvolila zápis s písmenem Q na konci. Nové SUV tedy ponese název Škoda Kodiaq. Podle automobilky to bude velké...

Nové SUV Škoda Kodiaq: Mohlo by vypadat nějak takhle?

Nové SUV Škoda Kodiaq: Mohlo by vypadat nějak takhle?

Škoda Kodiaq: výroba a technika

Výroba bude probíhat v České republice spolu s novým SUV automobilky Seat. Obě auta použijí stejný technický základ, tedy upravenou modulární platformu MQB. Na této platformě stojí třeba nová generace SUV Volkswagen Tiguan.

Platforma MQB naznačuje jednu zásadní věc. Motor bude uložen vpředu napříč a technicky se bude jednat o předokolku s elektrohydraulicky ovládanou mezinápravovou spojkou Haldex. Nebude to tedy, jak se původně spekulovalo, auto postavené na starém Touaregu s motorem podélně.

Koncepty značky Škoda, na které se už zapomnělo

Koncepty značky Škoda, na které se už zapomnělo

Škoda Kodiaq: první sedmimístná Škoda

Na rozdíl od Tiguanu nebo „sportovně“ pojatého SUV Seat bude Škoda Kodiaq větší a praktičtěji zaměřená. Nabídne více vnitřního prostoru a samozřejmě objemnější zavazadelník. Díky tomu bude k dispozici také sedmimístné provedení, vůbec poprvé v novodobé historii automobilky Škoda. Prozatím jste si vždycky mohli koupit maximálně pětimístnou škodovku.

Škoda Kodiaq: Motory

Pod kapotou očekáváme známou nabídku koncernových pohonných jednotek, především turbodiesely 2.0 TDI plnící emisní normu Euro 6. K dispozici budou jak s manuální šestistupňovou převodovkou, tak s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Z benzínových motorů pravděpodobně dostanete na výběr motory 1.4 TSI a 2.0 TSI s vrcholným provedením o výkonu až 155 kW (211 k). Základní verze budou k dispozici s pohonem předních kol, jinak bude Škoda Kodiaq jako čtyřkolka. Hybridní provedení dorazí až později.

Škoda Kodiaq: Ceny

Ještě je těžké spekulovat o ceně. Volkswagen ale v Německu prodává nový Tiguan s motorem 2.0 TDI (110 kW) za 30 000 eur (810 000 korun). Podobně konfigurovaná Škoda Kodiaq s tímto motorem by tedy mohla stát přibližně stejně, ale v Německu jsou nová auta obecně dražší než u nás.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků