Dynamická prezentace nové generace Škody Fabia probíhá v Polsku. Vždycky je prioritní ujet co nejvíce kilometrů a nabrat co nejvíce dojmů, často ale vidíte i to, co je běžně skryto. | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Dynamická prezentace nové generace Škody Fabia probíhá v Polsku. Vždycky je prioritní ujet co nejvíce kilometrů a nabrat co nejvíce dojmů, často ale vidíte i to, co je běžně skryto. | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

S dynamickou prezentací to není jenom tak. Plánuje se dlouhé měsíce dopředu, v místě konání se postupně protočí ohromná kvanta motoristických, ekonomických, nebo i lifestylových novinářů a všechno musí být perfektně zorganizováno. | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

S dynamickou prezentací to není jenom tak. Plánuje se dlouhé měsíce dopředu, v místě konání se postupně protočí ohromná kvanta motoristických, ekonomických, nebo i lifestylových novinářů a všechno musí být perfektně zorganizováno. | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Zhruba rok a půl jsme se kvůli kovidu do zahraničí nepodívali (a když ano, tak jen za přísných podmínek), protože se ale situace konečně zlepšuje, prezentace se rychle vracejí do starých kolejí. A to je samozřejmě dobře. | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Zhruba rok a půl jsme se kvůli kovidu do zahraničí nepodívali (a když ano, tak jen za přísných podmínek), protože se ale situace konečně zlepšuje, prezentace se rychle vracejí do starých kolejí. A to je samozřejmě dobře. | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Prezentace bývají hlavně místem, kde si můžete popovídat s lidmi z vývoje motorů a podvozků, můžete sledovat designéry, kterak obhajují tu či onu linku na karoserii či uvnitř, ale také můžete nahlédnout do útrob techniky daného vozu | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Prezentace bývají hlavně místem, kde si můžete popovídat s lidmi z vývoje motorů a podvozků, můžete sledovat designéry, kterak obhajují tu či onu linku na karoserii či uvnitř, ale také můžete nahlédnout do útrob techniky daného vozu | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

V případě nové Škody Fabia jsme si mohli prohlédnout rozpad světlometů, motor 1.0 TSI či tlumiče v řezu, detaily litých kol s aerodynamickými poklicemi a tak dále | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

V případě nové Škody Fabia jsme si mohli prohlédnout rozpad světlometů, motor 1.0 TSI či tlumiče v řezu, detaily litých kol s aerodynamickými poklicemi a tak dále | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Češi byli třetí skupinou, v den našeho odjezdu dorazili kolegové ze Slovenska a tak to bude pokračovat ještě dlouho | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Češi byli třetí skupinou, v den našeho odjezdu dorazili kolegové ze Slovenska a tak to bude pokračovat ještě dlouho | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Na místě je 40 nových litrových fabií ve všemožných barvách a provedeních interiéru | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Na místě je 40 nových litrových fabií ve všemožných barvách a provedeních interiéru | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Po skončení prezentace se vozy vrátí do Česka a některé z nich budou k dispozici pro klasické týdenní testování | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Po skončení prezentace se vozy vrátí do Česka a některé z nich budou k dispozici pro klasické týdenní testování | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

S novou Škodou Fabia se ale na české půdě svezeme zhruba v polovině příštího měsíce, protože teprve 16. září dorazí k dealerům | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

S novou Škodou Fabia se ale na české půdě svezeme zhruba v polovině příštího měsíce, protože teprve 16. září dorazí k dealerům | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Prohlédnout si ji ale budete moci ještě v srpnu,  a sice na výstavě Světa motorů Auta na náplavce , která proběhne na obou březích Vltavy mezi Palackého a Železničním mostem ve dnech 26. – 29. srpna | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Prohlédnout si ji ale budete moci ještě v srpnu, a sice na výstavě Světa motorů Auta na náplavce, která proběhne na obou březích Vltavy mezi Palackého a Železničním mostem ve dnech 26. – 29. srpna | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Jiří Dytrych má projekt nové fabie kompletně na starosti | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Jiří Dytrych má projekt nové fabie kompletně na starosti | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Jens Katemann, vedoucí oddělení komunikace Škoda Auto| Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Jens Katemann, vedoucí oddělení komunikace Škoda Auto| Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Thomas Schäfer, předseda představenstva automobilky Škoda Auto | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Thomas Schäfer, předseda představenstva automobilky Škoda Auto | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Oliver Stefani, šéfdesignér automobilky Škoda Auto | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Oliver Stefani, šéfdesignér automobilky Škoda Auto | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Peter Olah, vedoucí oddělení designu interiéru, při prezentaci designu | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Peter Olah, vedoucí oddělení designu interiéru, při prezentaci designu | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Rozpad světlometů nové Škody Fabia | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Rozpad světlometů nové Škody Fabia | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Na místě bylo 40 vozů v nejrůznějších kombinacích motorů, převodovek, barev a interiérů. Zde před hotelem v Sopotech. | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Na místě bylo 40 vozů v nejrůznějších kombinacích motorů, převodovek, barev a interiérů. Zde před hotelem v Sopotech. | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

| Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

| Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

| Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

| Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Rozpad světlometů nové Škody Fabia  Foto: Škoda Auto

Rozpad světlometů nové Škody Fabia  | Foto: Škoda Auto

Prostory pro tiskovou konferenci | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Prostory pro tiskovou konferenci | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Prostory pro tiskovou konferenci | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Prostory pro tiskovou konferenci | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Peter Olah, vedoucí oddělení designu interiéru, při prezentaci designu | Škoda Fabia| Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Peter Olah, vedoucí oddělení designu interiéru, při prezentaci designu | Škoda Fabia| Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Škoda Fabia se ukázala také s originálním příslušenstvím| Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Škoda Fabia se ukázala také s originálním příslušenstvím| Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Na místě bylo 40 vozů v nejrůznějších kombinacích motorů, převodovek, barev a interiérů | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Na místě bylo 40 vozů v nejrůznějších kombinacích motorů, převodovek, barev a interiérů | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Na místě bylo 40 vozů v nejrůznějších kombinacích motorů, převodovek, barev a interiérů | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Na místě bylo 40 vozů v nejrůznějších kombinacích motorů, převodovek, barev a interiérů | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Na místě bylo 40 vozů v nejrůznějších kombinacích motorů, převodovek, barev a interiérů | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Na místě bylo 40 vozů v nejrůznějších kombinacích motorů, převodovek, barev a interiérů | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Škoda Fabia se ukázala také s originálním příslušenstvím| Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Škoda Fabia se ukázala také s originálním příslušenstvím| Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Škoda Fabia se ukázala také s originálním příslušenstvím| Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Škoda Fabia se ukázala také s originálním příslušenstvím| Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Thomas Schäfer, předseda představenstva automobilky Škoda Auto | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Thomas Schäfer, předseda představenstva automobilky Škoda Auto | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Motor 1.0 TSI v řezu | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Motor 1.0 TSI v řezu | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Litá kola s aerodynamickými kryty | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Litá kola s aerodynamickými kryty | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Litá kola s aerodynamickými kryty | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Litá kola s aerodynamickými kryty | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Srovnání tlumičů nové a staré Škody Fabia, zcela vlevo tlumič pro paket pro špatné cesty | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Srovnání tlumičů nové a staré Škody Fabia, zcela vlevo tlumič pro paket pro špatné cesty | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Rozpad předního světlometů Škody Fabia | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Rozpad předního světlometů Škody Fabia | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Rozpad zadního světlometů Škody Fabia | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Rozpad zadního světlometů Škody Fabia | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Technický koutek se světlomety | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Technický koutek se světlomety | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

| Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

| Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Jiří Dytrych má projekt nové fabie kompletně na starosti | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Jiří Dytrych má projekt nové fabie kompletně na starosti | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Jiří Dytrych má projekt nové fabie kompletně na starosti | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Jiří Dytrych má projekt nové fabie kompletně na starosti | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Christian Heubner, vedoucí oddělení produktorév komunikace automobilky Škoda Auto | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Christian Heubner, vedoucí oddělení produktorév komunikace automobilky Škoda Auto | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Jiří Maláček, šéf českého zastoupení automobilky Škoda Auto | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Jiří Maláček, šéf českého zastoupení automobilky Škoda Auto | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Peter Olah, vedoucí oddělení designu interiéru, při prezentaci designu | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Peter Olah, vedoucí oddělení designu interiéru, při prezentaci designu | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Peter Olah, vedoucí oddělení designu interiéru, při prezentaci designu | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Peter Olah, vedoucí oddělení designu interiéru, při prezentaci designu | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Peter Olah, vedoucí oddělení designu interiéru, při prezentaci designu | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Peter Olah, vedoucí oddělení designu interiéru, při prezentaci designu | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Peter Olah, vedoucí oddělení designu interiéru, při prezentaci designu | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Peter Olah, vedoucí oddělení designu interiéru, při prezentaci designu | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Peter Olah, vedoucí oddělení designu interiéru, při prezentaci designu | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Peter Olah, vedoucí oddělení designu interiéru, při prezentaci designu | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Peter Olah, vedoucí oddělení designu interiéru, při prezentaci designu | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto

Peter Olah, vedoucí oddělení designu interiéru, při prezentaci designu | Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

S dynamickou prezentací to není jenom tak. Plánuje se dlouhé měsíce dopředu, v místě konání se postupně protočí ohromná kvanta motoristických, ekonomických, nebo i lifestylových novinářů a všechno musí být perfektně zorganizováno. | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto
Zhruba rok a půl jsme se kvůli kovidu do zahraničí nepodívali (a když ano, tak jen za přísných podmínek), protože se ale situace konečně zlepšuje, prezentace se rychle vracejí do starých kolejí. A to je samozřejmě dobře. | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto
Prezentace bývají hlavně místem, kde si můžete popovídat s lidmi z vývoje motorů a podvozků, můžete sledovat designéry, kterak obhajují tu či onu linku na karoserii či uvnitř, ale také můžete nahlédnout do útrob techniky daného vozu | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto
V případě nové Škody Fabia jsme si mohli prohlédnout rozpad světlometů, motor 1.0 TSI či tlumiče v řezu, detaily litých kol s aerodynamickými poklicemi a tak dále | Škoda Fabia Foto: Škoda Auto
48
Fotogalerie

Zákulisí testování nové Škody Fabia: Jen o jízdách to nebylo. Toto běžně neuvidíte

Dynamická prezentace nové generace Škody Fabia probíhá v Polsku. Vždycky je prioritní ujet co nejvíce kilometrů a nabrat co nejvíce dojmů, často ale vidíte i to, co je běžně skryto.

S takovou dynamickou prezentací to není jenom tak. Plánuje se dlouhé měsíce dopředu, v místě konání se postupně protočí ohromná kvanta motoristických, ekonomických, nebo i lifestylových novinářů a všechno musí být perfektně zorganizováno. Zhruba rok a půl jsme se kvůli kovidu do zahraničí nepodívali (a když ano, tak jen za přísných podmínek), protože se ale situace konečně zlepšuje, prezentace se rychle vracejí do starých kolejí. A to je samozřejmě dobře.

Zatímco řada „pozorovatelů“ zvenčí vnímá automobilové prezentace jako nekonečné žranice, ve skutečnosti bývají hlavně místem, kde si můžete popovídat s lidmi z vývoje motorů a podvozků, můžete sledovat designéry, kterak obhajují tu či onu linku na karoserii či uvnitř, ale také můžete nahlédnout do útrob techniky daného vozu.

V případě nové Škody Fabia jsme si mohli prohlédnout rozpad světlometů, motor 1.0 TSI či tlumiče v řezu, detaily litých kol s aerodynamickými poklicemi a tak dále. Pokud nebylo něco jasné, byla na místě řada odborníků, kteří vše rádi vysvětlili a odhalili zajímavé souvislosti – třeba Vratislav Kozub, vedoucí oddělení vývoje podvozků, Jiří Dytrych, který má projekt nové fabie na starosti, o tvarech vozu jsme si mohli povídat s Peterem Olahem, vedoucím vývoje designu interiérů.

Jak to vypadalo na prezentaci nové generace Škody Fabia, uvidíte v přiložené galerii. Češi byli třetí skupinou, v den našeho odjezdu dorazili kolegové ze Slovenska a tak to bude pokračovat ještě dlouho. Na místě je 40 nových litrových fabií ve všemožných barvách a provedeních interiéru. Po skončení prezentace se vozy vrátí do Česka a některé z nich budou k dispozici pro klasické týdenní testování.

S novou Škodou Fabia se ale na české půdě svezeme zhruba v polovině příštího měsíce, protože teprve 16. září dorazí k dealerům. Prohlédnout si ji ale budete moci ještě v srpnu, a sice na výstavě Světa motorů Auta na náplavce, která proběhne na obou březích Vltavy mezi Palackého a Železničním mostem ve dnech 26. – 29. srpna.

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako poslední vůz své třídy nabízí i karoserii kombi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing. Čtvrtá generace modelu měla světovou premiéru 4. května 2021 prostřednictvím unikátní virtuální prezentace.

První jízdy s prototypy 4. generace • Ceny a výbava • Nejlevnější verze • Minitest Škoda Fabia III Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

Doporučujeme

Články odjinud