Nová Škoda Fabia vzniká i jako ryzí závoďák. Máme první záběry z testování

Škoda nelení a nová Fabia zanedlouho přijede taky v závodní variantě pro kategorii Rally2.

Zatímco nová generace Škody Fabia už míří na světové trhy – a konečně jsme ji taky mohli poprvé projet – u mladoboleslavské automobilky se pokračuje ve vývoji, především tedy u závodního oddělení. Na základě nové Fabie už totiž Škoda testuje první prototypy závodní rallye varianty pro kategorii Rally2.

Na testování na asfaltových a šotolinových tratích v České republice, Francii a ve Španělsku odkazuje i první video upoutávka, ve které se novinka ukazuje prozatím maskovaná. S pohledem na odchozí generaci Fabie Rally2 evo však máme jistou představu, co od závodní škodovky čekat. Komentáře pilotů včetně Jana Kopeckého ve videu pak zní samozřejmě pozitivně.

„Naši technici naštěstí mohou stavět na rozsáhlém know-how a zkušenostech z probíhajícího projektu Škody Fabia Rally2 evo, který je stále velmi úspěšný po celém světě,“ komentuje situaci Michal Hrabánek, vedoucí Škoda Motorsport.

Čísla mluví za vše. Od dubna 2015 získala závodní Škoda Fabia více rallyových trofejí než kterýkoliv jiný vůz této kategorie. Počínaje verzí označovanou R5, která byla později přejmenována na Rally2, nasbíral český rallyový vůz do dnešního dne devět titulů v podpůrných kategoriích FIA Mistrovství světa v rallye, zvítězil v mnoha regionálních a národních mistrovstvích, získal téměř 1400 vítězství v absolutním pořadí i ve své třídě a téměř 3300 umístění na stupních vítězů po celém světě.

Rallyová Fabia je nakonec pro Škodu úspěšná i z obchodního hlediska. Závodní divize už prodala více než 400 kusů variant R5, Rally2 a Rally2 evo. Naposledy mířila k zákazníkům i speciální edice Fabie Rally2 evo oslavující 120 let Škody v motorsportu s extra výbavou včetně LED světlené rampy či zeleně lakovaných hořčíkových kol.

O technice nové generace Fabie Rally2 zatím Škoda mnohé neupřesňuje. Dle předpisů kategorie FIA však bude i nový závoďák poháněn zážehovým přeplňovaným motorem o objemu 1,6 litru, a to ve spojení s pětistupňovou sekvenční převodovkou a pohonem všech kol s mechanickými diferenciály. Uvedení novinky máme čekat v roce 2022.

Galerie doplněna o odchozí generaci Škody Fabia Rally2 evo.

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako poslední vůz své třídy nabízí i karoserii kombi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing. Čtvrtá generace modelu měla světovou premiéru 4. května 2021 prostřednictvím unikátní virtuální prezentace.

První jízdy s prototypy 4. generace • Ceny a výbava • Nejlevnější verze • Minitest Škoda Fabia III Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

Váš názor Další článek: Sága Rychle a zběsile míří ke konci. Díly 10 a 11 budou nejspíše vznikat společně

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Nová Škoda Octavia na Heureka.cz