Nová generace Škody Fabia se poprvé ukáže veřejnosti až koncem příštího týdne na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. Tou dobou už budete vědět, jak novinka z Boleslavi jezdí.
Nová Škoda Fabia se oficiálně představila teprve nedávno, avšak stále ještě v době přísných protiepidemických opatření. Zatímco za normálních okolností by automobilka uspořádala velkolepou světovou premiéru, během níž by si vůz mohli prohlédnout novináři a vybraní hosté, v květnu jsme si museli vystačit s virtuálním eventem. Na Autorevue.cz jste o první dojmy přesto nepřišli, a to díky focení, které jsme absolvovali týden před premiérou.
Zhruba měsíc od oficiálního spuštění výroby nové Škody Fabia v mateřském závodě automobilky v Mladé Boleslavi se poprvé posadíme za volant a vyrazíme sbírat jízdní dojmy. Místem první dynamické prezentace nové fabie se stalo polské město Gdaňsk a my tam brzy zamíříme také. Dle programu budeme jezdit od středečního rána (18. srpna) do zhruba 17. hodiny a střípky z testování můžete sledovat na našem instagramovém profilu.
Na nové Škodě Fabia je nové prakticky všechno. Platformu MQB A0 sdílí s modely Scala, Kamiq, nebo třeba Volkswagenem Polo a Seatem Ibiza. Oba koncernoví sourozenci už v současných generacích stihli projít modernizací. Nová fabia v porovnání s tou předchozí narostla do délky o 111 mm, je o 48 mm širší a rozvor se natáhnul o 94 mm. Zatímco dosud se všechny „krátké“ fabie vešly do 4 metrů, novinka tuto hranici výrazně překonává. I díky tomu vzrostl objem kufru, a sice z 330 na 380 litrů v základu a z 1150 na 1190 litrů po sklopení zadních opěradel.
Porovnání generací Škody Fabia |
Model |
Fabia IV |
Fabia III |
Fabia II |
Fabia I |
Délka [mm] |
4108 |
3997 |
3992 |
3960 |
Šířka [mm] |
1780 |
1732 |
1642 |
1646 |
Výška [mm] |
1460 |
1467 |
1498 |
1451 |
Rozvor [mm] |
2564 |
2470 |
2465 |
2462 |
Rozchod kol vpředu/vzadu [mm] |
1525/1509 |
1463/1457 |
1433/1426 |
1419/1408 |
Objem kufru min/max [mm] |
380/1190 |
330/1150 |
315/1180 |
260/1016* |
* s rezervním kolem |
Základ nabídky pohonných jednotek tvoří tříválec MPI Evo s výkonem 59 kW, paletu přeplňovaných agregátů otevírá litrové 1.0 TSI s výkonem 70 kW a na vrcholu tříválců najdeme motor 1.0 TSI s 81 kW. Zatímco první dva agregáty spolupracují s pětistupňovým manuálem, 81kW verze dává na výběr mezi manuálem se šesti a automatem DSG se sedmi stupni. Vrchol nabídky představuje čtyřválec 1.5 TSI s výkonem 110 kW a sedmistupňovým DSG ve standardu, tento motor však během prezentace v Polsku nevyzkoušíme. Zatím není homologovaný a v prodeji se objeví až koncem letošního roku.
Maximum o nových motorech nové Škody Fabia se dočtete v našem dřívějším článku, probírali jsme i aerodynamiku či pohled šéfdesignéra Škody Auto Olivera Stefaniho. V Polsku se budu snažit vyzkoušet maximum dostupných verzí a o jízdní dojmy se podělím ještě během tohoto týdne. Máte-li nějaké tipy, na co se během testování zaměřit, neváhejte je napsat do diskuse pod tímto článkem!
Motory nové Škody Fabia |
Motor |
1.0 MPI Evo |
1.0 TSI Evo |
1.5 TSI Evo |
Válce/ventily |
3/4 |
3/4 |
3/4 |
4/4 |
Výkon [kW] |
59 |
70 |
81 |
110 |
Točivý moment [Nm] |
95 |
175 |
200 |
250 |
Převodovka |
5M |
5M |
6M/7A |
7A |
Maximální rychlost [km/h]* |
175 |
- |
205 |
225 |
Zrychlení 0-100 km/h [s]* |
15,0 |
- |
9,7 |
7,9 |
Spotřeba dle WLTP [l/100 km]* |
5,1 |
5,0 |
5,6 |
*předběžné údaje |