Nová Škoda Fabia v obří galerii a videu: Vyfikla se na polskou misi, míříme za ní

Nová generace Škody Fabia se poprvé ukáže veřejnosti až koncem příštího týdne na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. Tou dobou už budete vědět, jak novinka z Boleslavi jezdí.

Nová Škoda Fabia se oficiálně představila teprve nedávno, avšak stále ještě v době přísných protiepidemických opatření. Zatímco za normálních okolností by automobilka uspořádala velkolepou světovou premiéru, během níž by si vůz mohli prohlédnout novináři a vybraní hosté, v květnu jsme si museli vystačit s virtuálním eventem. Na Autorevue.cz jste o první dojmy přesto nepřišli, a to díky focení, které jsme absolvovali týden před premiérou.

Nová Škoda Fabia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Poznámky o luxusu byly na místě

Nová Škoda Fabia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Poznámky o luxusu byly na místě

Zhruba měsíc od oficiálního spuštění výroby nové Škody Fabia v mateřském závodě automobilky v Mladé Boleslavi se poprvé posadíme za volant a vyrazíme sbírat jízdní dojmy. Místem první dynamické prezentace nové fabie se stalo polské město Gdaňsk a my tam brzy zamíříme také. Dle programu budeme jezdit od středečního rána (18. srpna) do zhruba 17. hodiny a střípky z testování můžete sledovat na našem instagramovém profilu.

Na nové Škodě Fabia je nové prakticky všechno. Platformu MQB A0 sdílí s modely Scala, Kamiq, nebo třeba Volkswagenem Polo a Seatem Ibiza. Oba koncernoví sourozenci už v současných generacích stihli projít modernizací. Nová fabia v porovnání s tou předchozí narostla do délky o 111 mm, je o 48 mm širší a rozvor se natáhnul o 94 mm. Zatímco dosud se všechny „krátké“ fabie vešly do 4 metrů, novinka tuto hranici výrazně překonává. I díky tomu vzrostl objem kufru, a sice z 330 na 380 litrů v základu a z 1150 na 1190 litrů po sklopení zadních opěradel.

Porovnání generací Škody Fabia
Model Fabia IV Fabia III Fabia II Fabia I
Délka [mm] 4108 3997 3992 3960
Šířka [mm] 1780 1732 1642 1646
Výška [mm] 1460 1467 1498 1451
Rozvor [mm] 2564 2470 2465 2462
Rozchod kol vpředu/vzadu [mm] 1525/1509 1463/1457 1433/1426 1419/1408
Objem kufru min/max [mm] 380/1190 330/1150 315/1180 260/1016*
* s rezervním kolem

Základ nabídky pohonných jednotek tvoří tříválec MPI Evo s výkonem 59 kW, paletu přeplňovaných agregátů otevírá litrové 1.0 TSI s výkonem 70 kW a na vrcholu tříválců najdeme motor 1.0 TSI s 81 kW. Zatímco první dva agregáty spolupracují s pětistupňovým manuálem, 81kW verze dává na výběr mezi manuálem se šesti a automatem DSG se sedmi stupni. Vrchol nabídky představuje čtyřválec 1.5 TSI s výkonem 110 kW a sedmistupňovým DSG ve standardu, tento motor však během prezentace v Polsku nevyzkoušíme. Zatím není homologovaný a v prodeji se objeví až koncem letošního roku.

Novou Škodu Fabia jsme vybavili skoro k prasknutí. Překonáte cenu tohoto vozu?

Novou Škodu Fabia jsme vybavili skoro k prasknutí. Překonáte cenu tohoto vozu?

Maximum o nových motorech nové Škody Fabia se dočtete v našem dřívějším článku, probírali jsme i aerodynamiku či pohled šéfdesignéra Škody Auto Olivera Stefaniho. V Polsku se budu snažit vyzkoušet maximum dostupných verzí a o jízdní dojmy se podělím ještě během tohoto týdne. Máte-li nějaké tipy, na co se během testování zaměřit, neváhejte je napsat do diskuse pod tímto článkem!

Motory nové Škody Fabia
Motor 1.0 MPI Evo 1.0 TSI Evo 1.5 TSI Evo
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4 4/4
Výkon [kW] 59 70 81 110
Točivý moment [Nm] 95 175 200 250
Převodovka 5M 5M 6M/7A 7A
Maximální rychlost [km/h]* 175 - 205 225
Zrychlení 0-100 km/h [s]* 15,0 - 9,7 7,9
Spotřeba dle WLTP [l/100 km]* 5,1 5,0 5,6
*předběžné údaje

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako poslední vůz své třídy nabízí i karoserii kombi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing. Čtvrtá generace modelu měla světovou premiéru 4. května 2021 prostřednictvím unikátní virtuální prezentace.

První jízdy s prototypy 4. generace • Ceny a výbava • Nejlevnější verze • Minitest Škoda Fabia III Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

včera | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků
Poprvé za volantem nové Dacie Duster: Opět se vyplatilo poslouchat zákazníky

Dacia Duster TCe 130 EDC

Nové funkce, automatická převodovka, lepší interiér. Facelift dokazuje, že skvělá Dacia Duster může být ještě lepší.

12.  9.  2021 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků