Nová ŠKODA Fabia: Úspornější až o 17 %

Třetí generace modelu ŠKODA Fabia se naplno představí počátkem října 2014 na mezinárodním autosalonu v Paříži. Již nyní se však odhaluje jako vůz, který hodlá definovat nová měřítka spotřeby a emisí: v porovnání s předchůdcem bude až o 17 % úspornější. Novinka se tak stane nejekologičtějším a nejúspornějším členem rodiny modelů Fabia všech dob. Zcela nově vyvinutá paleta čtyř benzinových a tří naftových motorů plní emisní normu EU 6.
Nová ŠKODA Fabia: Úspornější až o 17 %

Nová ŠKODA Fabia bude mít pouze nové, mimořádně úsporné motory nové generace. Včetně varianty GreenLine zahrnuje nabídka pro země EU čtyři benzinové a tři naftové motory. Všechny jednotky plní novou emisní normu EU 6 a jsou sériově vybaveny systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Převodovky mohou být ručně řazené, samočinnou variantu představuje dvouspojkové ústrojí DSG.

Paleta nových benzinových motorů, vycházející z techniky MQB, zahrnuje jednotky se třemi a čtyřmi válci. Tříválce 1,0 MPI mají nepřímé vstřikování paliva; čtyřválce 1,2 TSI jsou vybaveny přímým vstřikováním paliva a jsou přeplňovány turbodmychadlem. Výkonové spektrum sahá od 44 kW (60 k) do 81 kW (110 k).

Zájemci o naftový motor mohou zvolit jednu ze tří výkonových variant nového tříválce 1,4 TDI s blokem motoru z hliníkové slitiny. Ve všech případech se jedná o agregát o objemu 1,4 litru s přímým vstřikováním paliva Common Rail a přeplňováním turbodmychadlem. Stejně jako u předchozí generace, která nabízela čtyřválce o objemu 1,6 litru, jsou k dispozici výkony od 55 kW do 77 kW; u novinky je však těchto parametrů dosaženo při nižším zdvihovém objemu.

Nejekologičtějším provedením v řadě Fabia bude varianta GreenLine s motorizací 1,4 TDI/55 kW (75 k), která na trh přijde koncem roku 2015. Díky kombinaci systému Start-Stop, rekuperace brzdné energie, pneumatik se sníženým valivým odporem a cílených úprav aerodynamiky bude nová ŠKODA Fabia GreenLine dosahovat spotřeby pouhých 3,1 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 ve výši pouhých 82 g/km.

Nová ŠKODA Fabia GreenLine se tak od roku 2015 stane nejekologičtějším vozem značky ŠKODA s pohonem na konvenční paliva; před ní bude už jen ŠKODA Citigo G-TEC na stlačený zemní plyn. 

V závislosti na konkrétní výbavě a motorizaci bude nová Fabia až o 65 kg lehčí než předchozí generace (při zohlednění vyššího standardu sériové výbavy v nové generaci). Základní verze s tříválcovým motorem 1,0 MPI má pohotovostní hmotnost (bez řidiče) pouhých 980 kg.

S třetí generací modelu Fabia mladoboleslavská automobilka posiluje svou kompetenci výrobce vozů šetrných k životnímu prostředí. Filozofie společnosti ŠKODA AUTO je jasně definovaná: ekologická mobilita musí být cenově dostupná – se zřejmým přínosem pro zákazníky i životní prostředí. To symbolizují zejména modely ŠKODA GreenLine, Green tec a G-TEC, které jsou v nabídce napříč všemi modelovými řadami značky. 

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků