má schválený vůbec závěs nebo pro ekologii sním se vůbec nepočítá. Kupoval jsem nosič kol za 9000kč na kulu a tak jsem čekal kolik stojí u škodovky.
Jediná Škodovka bez možnosti tažného zařízení bylo Citigo. U některých modelů Škodovka zkoušela, co všechno si může vůči zákazníkům dovolit a zapisovala do TP do kolonky povolená hmotnost přívěsu 0 kg , pokud si nepřiplatili za "Přípravu pro tažné zařízení". Ale tažné za účelem instalace nosiče kol šlo legálně dát.
Pokud ho tam dáš přes ten zápis 0kg, nezapíšou ti to do techničáku a neprojdeš technickou kontrolou, jedině snad uplacenou technickou.
A proč ne? Třeba elektromobil VW ID.3 přívěs tahat nemůže, hmotnost přívěsu má uvedenou 0 kg. Ale tažné zařízení na něj namontovat jde (jak originální od VW, tak druhovýrobní), protože výrobce tam dal montážní body a počítá s možností svislého zatížení tažného zařízení (například nosič na kola).
Že to tam jde namontovat nikdo nerozporuje, problém je, že ti to nikdo neschválí a neprojdeš technickou.
je to kula ISO 50?
https://www.tazne.cz/tazne-zarizeni-volkswagen... ...
a kdo ti tohle nakukal, on může dát nosič na páté dveře, kulu tam nesmí mět a nesmí jezdit na červenou, nesmí zastavit na zastávce a v zákazu zastavení........To může taky, vlastně koncern má vyjímky.....
tak jsem to našel, tažný stojí 17900kč a příprava tam není v nabídce a tak asi nebude problém to namontovat i na ojetý, ale nevidíme TP a novináři mlčí.
Ne nemáš pravdu. V kolonce nosnost 0kg značí, že ti nikdo do OTP nic neschválí. Když škodovka nemá přípravu, tu kulu tam nenamontuješ, nemáš kde a vrtat do karoserie v záruce díry? Vynásob gramy co2 co umí auto s kulou a bez, fabriky musí šetřit každým gramem.
Tzv. příprava u Škodovky znamenají "nesmysly" typu větší chladič nebo alternátor. Montážní body tam jsou i bez přípravy a tažné tam jde namontovat. Akorát se na něm nesmí nic táhnout. Ale svisle zatížit ho lze.
Mají to takto i některé elektromobily. Nesmí nic táhnout, ale výrobce umožňuje montáž tažného zařízení z důvodu možnosti montáže nosiče kol.
Je to docela úsměvné, místo aby se řešil problém v jeho podstatě, řeší se to dodatečně příslušenstvím.Wolfsburg nám zakázal kombíka a zákazníci si stěžují, že ho chtějí... tak uděláme větší střešní boxy.Do auta jsme dali jen USB-C zdířky a zákazníci si stěžují, že většina nabíjecích kabelů počítá na straně nabíječky s USB-A ... tak nabídneme širokou škálu redukcí na USB-A zdířku.Všude propagujeme, že na Fabii si všichni majít dát 16" a 17" kola a zákazníci si stěžují, že na ně nelze dát sněhové řetezy ... tak na příští nebo přespříští zimu nabídneme řetězy alespoň pro ta 16" kola.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.