Nová Škoda Fabia ukázala originální příslušenství. Teď už vyhoví lyžařům i lovcům

13 komentářů

petr r. (petrumr)
8. prosince • 16:12

má schválený vůbec závěs nebo pro ekologii sním se vůbec nepočítá. Kupoval jsem nosič kol za 9000kč na kulu a tak jsem čekal kolik stojí u škodovky.

Q
8. prosince • 16:49

Jediná Škodovka bez možnosti tažného zařízení bylo Citigo. U některých modelů Škodovka zkoušela, co všechno si může vůči zákazníkům dovolit a zapisovala do TP do kolonky povolená hmotnost přívěsu 0 kg , pokud si nepřiplatili za "Přípravu pro tažné zařízení". Ale tažné za účelem instalace nosiče kol šlo legálně dát.

Mirek
8. prosince • 19:48

Pokud ho tam dáš přes ten zápis 0kg, nezapíšou ti to do techničáku a neprojdeš technickou kontrolou, jedině snad uplacenou technickou.

Q
9. prosince • 8:39

A proč ne?
Třeba elektromobil VW ID.3 přívěs tahat nemůže, hmotnost přívěsu má uvedenou 0 kg. Ale tažné zařízení na něj namontovat jde (jak originální od VW, tak druhovýrobní), protože výrobce tam dal montážní body a počítá s možností svislého zatížení tažného zařízení (například nosič na kola).

Mirek
10. prosince • 17:08

Že to tam jde namontovat nikdo nerozporuje, problém je, že ti to nikdo neschválí a neprojdeš technickou.

petr r. (petrumr)
9. prosince • 16:18

je to kula ISO 50?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
9. prosince • 16:17

a kdo ti tohle nakukal, on může dát nosič na páté dveře, kulu tam nesmí mět a nesmí jezdit na červenou, nesmí zastavit na zastávce a v zákazu zastavení........To může taky, vlastně koncern má vyjímky.....

petr r. (petrumr)
8. prosince • 18:57

tak jsem to našel, tažný stojí 17900kč a příprava tam není v nabídce a tak asi nebude problém to namontovat i na ojetý, ale nevidíme TP a novináři mlčí.

petr r. (petrumr)
8. prosince • 18:45

Ne nemáš pravdu. V kolonce nosnost 0kg značí, že ti nikdo do OTP nic neschválí. Když škodovka nemá přípravu, tu kulu tam nenamontuješ, nemáš kde a vrtat do karoserie v záruce díry? Vynásob gramy co2 co umí auto s kulou a bez, fabriky musí šetřit každým gramem.

Q
8. prosince • 19:51

Tzv. příprava u Škodovky znamenají "nesmysly" typu větší chladič nebo alternátor. Montážní body tam jsou i bez přípravy a tažné tam jde namontovat. Akorát se na něm nesmí nic táhnout. Ale svisle zatížit ho lze.

Q
8. prosince • 19:57

Mají to takto i některé elektromobily. Nesmí nic táhnout, ale výrobce umožňuje montáž tažného zařízení z důvodu možnosti montáže nosiče kol.

Q
8. prosince • 9:54

Je to docela úsměvné, místo aby se řešil problém v jeho podstatě, řeší se to dodatečně příslušenstvím.
Wolfsburg nám zakázal kombíka a zákazníci si stěžují, že ho chtějí... tak uděláme větší střešní boxy.
Do auta jsme dali jen USB-C zdířky a zákazníci si stěžují, že většina nabíjecích kabelů počítá na straně nabíječky s USB-A ... tak nabídneme širokou škálu redukcí na USB-A zdířku.
Všude propagujeme, že na Fabii si všichni majít dát 16" a 17" kola a zákazníci si stěžují, že na ně nelze dát sněhové řetezy ... tak na příští nebo přespříští zimu nabídneme řetězy alespoň pro ta 16" kola.

Doporučujeme

Články odjinud