Nová Škoda Fabia se ukazuje na dalších fotkách a také s karoserií sedan

65 komentářů

michal
11. září • 16:14

fabia vzdáleně připomíná fiat stilo

exd
2. října • 8:22

popravdě nechápu co s tím stilem všichni mají. Stilo mám a nepřijde mi na něm stejnýho nic

honza
3. září • 19:05

Jsem zvědavý, jak bude vypadat běžná verze na max. patnáctkách, s černými klikami a zrcátky, bez chromu na masce atd. Škoda může propustit designéry - všechny nové modely vypadají stejně. Ten hranatý a agresivní design mi není po chuti. Starší modely jsou pěkné a zajímavé i po letech, tohle je slabota. O novém golfu ani nemluvím, to je úplná designová tragédie.

radon
3. září • 22:49

To by mne zajimalo, ktere auta v tehle kategorii povazujes za povedena :-)

honza
4. září • 8:32

Těžká otázka. Automobilky podlehly trendu, ve kterém musí všechno vypadat dynamicky, agresivně a nasraně. A čím víc prolisů, tím lépe. Proto se mi překvapivě líbí Dacie, Sandero není vůbec škaredé, takové normální. I ten favorit nebyl sice bůhví jaký krasavec, ale měl jednoduchý a nezaměnitelný styl, který nedráždil a nevypadal jako hvězdolet. Ještě jednou jsem si prohlížel novou fabku, proporce má pěkné, což o to, ale ty prolisy jsou všude - uprostřed kapoty, ostrá hrana na kraji, na dveřích dole, nahoře, o zadku ani nemluvím. Takové pomačkané. A ty světla k tomu vůbec nepasují. Nevím, proč auto za 300 tis. musí působit stejně agresivně jako audi RS6 za desetinásobek ceny s podobným rozdílem ve výkonu?

radon
4. září • 19:11

Aha, mas rad mekkci linie, no to mas tezky, musis pockat, az se vrati do mody. Ja mam take nejradeji minisukne, jenze se vraceji co 10 let :-(
Ale i to Sandero vypada dost nastvane
http://www.dacia.cz/central/media/nouvelle-sa... ...

honza
5. září • 8:12

A koukáš na minisukně nebo nohy? ....

Tomm
3. září • 21:34

Bezna verze bude vypadat uplne stejne jako vsechny bezne verze ostatnich znacek. Tj. Podstatne hur, nez ty vrcholne. To je logicky pristup vsech vyrobcu, aby donutili kupujiciho utratit vice... Dulezite je, ze ve slusne vybave vypada dobre, dost dobre. Taky ji budeme nejaky ten rok dnes a denne ve stovkach exemplaru potkavat na silnici ;-)

Fantasy
3. září • 19:10

Když k tomuhle popisu přidají pár plastových lišt za tučný příplatek, možná to budou časem nabízet jako Fabia Scout ? ;-)

dj.brouk
3. září • 18:56

No moc se mi nelíbí,ale pořád lepší než F ll. Ikdyž to tu nepatří-je tu jeden mini indický test nové H I 20 - https://www.youtube.com/watch...

ironik
3. září • 13:27

Kdypak se asi objeví první fotky nové Fabie s karoserií Combi anebo třeba Pickup? ;-)

revan_21
3. září • 17:52

Fotky zamaskovaného kombiku už jsou... Není ale moc těžké si domyslet... Jak bude kombajn vypadat

AAA
3. září • 11:41

Pěkný auto B-]

asdf
3. září • 11:40

Z Fabie by se sedan neměl nikdy dělat, vždycky to dopadne blbě.

Karel
4. září • 10:54

Nebylo to vždycky, ale jen jednou!
Tento nový sedan je ale (na rozdíl od jedničkové) elegantní.

Ales Beseda
3. září • 10:43

Značka Škoda se chytila konceptu VW spočívajícím v důrazu na velmi nudný a konfekční vzhled. Úspěšně se tak trefuje do vkusu šedivých spotřebitelských mas. Nic proti tomu, jen mi občas připadá humbuk kolem nových verzí toho samého poněkud nepřiměřený. Jásejte, udělali jsme krabici. Oproti té minulé má ostřejší hrany. To je, co?! Příště je zas trochu zakulatíme. Škoda - simply nuda. :-/

palo
3. září • 20:47

100 ludi, 100 chuti. ja napr mam rad jednoduche nadcasove dizajny a preto aj VW a aj skodovku. naopak vobec sa mi nepaci azijska produkcia, hlavne palubovky.

JA-NE
8. září • 15:09

nadčasovy dizajn Škodovky a VW?? :-O To snad nemyslis vazne.. :-O

stealth
3. září • 15:27

Souhlasím. Otázka taky zní, kolik módních výstřelku by matka VW povolila. Chci říct, ze VW ma nějakou strategii, designérsky směr a ten musi odpovídat. A to o filozofii koncernu jako takového.

Toper
3. září • 11:08

Divíš se stokrát opakovanému a známému zaměření Škody. Škoda nemá dělat kupé ani sportovní auta. Dělá pořád to samé a musím uznat, že to dělá úspěšně. Zákazníci to chtějí, kupují, proč je za tento přístup kritizovat?

Ales Beseda
3. září • 11:31

Proč je nemá dělat? Někdo to Škodě k naší škodě zakázal? Za socialismu měli aspoň trochu snahu. 110 R Coupe, nebo Felicie kabriolet, Škoda Garde. Jasně, snažili se, protože u nás neexistovala reálná konkurence a lidé neměli možnost koupit si běžně jinou značku. Dnes už se nesnaží, otevřeně přiznávají, že dělají jen to, co vynáší. Tento způsob kapitalismu zdá se mi být poněkud nešťastným. Nebo je tu snad někdo na krabici jménem Fabia hrdý? Když chce někdo krásné auto, koupí si třeba italské. Nebo francouzské, španělské, japonské, ale nikdy české. Vám to není líto?

Toper
3. září • 12:07

Zaspal jsi dobu, o osudu a zaměření Škody již nerozhodují Češi, ale vlastníci z Německa.
A ti ji naordinovali ve svém koncernu jasnou úlohu. Masové auta bez výstřelků a okrajových modelů.
A upřímně, nejsem si jistý, kolik evropských zákazníků by akceptovalo třeba kabriolet nebo kupé se znakem Škody, která dříve byla spíše terčem posměchu, než respektovaným výrobcem kupátek či kabrioletů s dlouholetou tradicí. Na druhou stranu, pokud máš zájem zrovna o kupé/kabriolet, můžeš si jej koupit. Nabídka tu existuje od jiných značek. Jako nevýhodu to rozhodně nevnímám. A jestli jsem hrdý na Fabii? Do jisté míry ano. Škoda dokáže auta vyrábět, prodávat, daří se jí, zaměstnává spousty lidí, dodavatelů. Raději pět Škodovek než jeden SAAB.

Ales Beseda
3. září • 12:32

Článek je zařazen v rubrice o názvu Design. Všichni víme, že žijeme v německé provincii a naše hospodářství plní podřízenou roli. Opakuji, řeč je o tvarech. Škoda je mimochodem odedávna terčem posměchu také kvůli nim. Nezapomenu na jeden z dílů Top Gearu, kde se Jeremy Clarkson zeptal náhodné divačky, jestli se jí líbí Fabia. Odpověděla, že jde o ohavné auto. Přesně to vystihla.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rad
3. září • 12:56

Top Gear, no to je opravdu berná mince. Taky tam říkali, že Superb je lepší než Mercedes. A Taky se ptali náhodné kolemjdoucí, co si myslí, že je ten Superb se zalepeným znakem šípu s křídlem zač. Odpověděla, že BMW. Asi nemá smysl se hádat, že to tak není, a že by BMW mělo v designu přidat, že ?
Je to jen šou, člověk se u toho zasměje, ale s tím je taky potřeba přistupovat k podávným informacím.

abc
3. září • 17:34

Až na to že to nebylo v top gearu ale ve fifth gearu.

ctrl
4. září • 18:30

Ano máte pravdu. V TG se pouze letmo objevil S2 jakožto tahač karavanu. Na S1 TG vyzdvihl jedinou pozitivní věc. A tou byl deštník ;-).

Toper
3. září • 12:40

TopGear je velká show. A ta se nejlépe dělá na zveličování něčeho. Jako bernou minci bych ji nebral. Stejně jako např. v TopGearu zabodoval na plné čáře Yeti. Taky ho nepovažuji za nejlepší SUV.
Design Škodovek je přesně takový, jaký má být. Jde o masovou značku, musí se líbit co největšímu počtu potenciálních zákazníků. Ničím nikoho nenaštvat, ani neohromit. To je jejím klíčem k úspěchu. A značka Škoda úspěšná je. ;-)

Ales Beseda
3. září • 13:06

Testem, jímž podrobil Jeremy Yeti, by prošlo mnoho podobných SUV. Byla z něj cítit slabá ironie: Ti zpropadení Češi to zkrátka zkoušet nepřestanou... Škoda je v Británii populární, i tam existuje velká šedivá spotřebitelská masa. Tvary Fabie jsou kompromisní, musí posloužit všem myslitelným účelům, proto vypadá jako přepravní kontejner. Jenže Peugeot 206 tak nikdy nevypadal a přesto dokázal posloužit velmi podobně. U nás dlouho nebylo běžné mít dvě auta, jedno na nákupy a druhé na cestování. Fabia je toho následkem, je do velké míry anachronismem. Začíná být poněkud nadbytečná. Kdo by dnes nesáhl raději po Rapidu? ;-)

Rad
3. září • 13:51

Nastolil jste zajímavou otázku, kam bude Fabie patřit po uvedení Rapida, který se vklínil mezi Fabii a Octavii. Na Octavii je vidět, že si Škoda pořešila dilema s velkým pokrytím místa trhu, který vyšel na Octavi a spodní konec cenové hladiny přenechala Rapidu. Počítám, že stejně dopadne Fabie, ta zase Rapidu nechá svůj původně horní cenový / výbavový konec. To ale také znamená, že laciné verze Fabie se přiblíží k Citigo, kterému se bůhvíjak nedaří a tímhle se to ještě vyostří. Uvidíme, jak se ustaví prodejní počty po řekněme 2 letech.
P 206 byl udělán s důrazem na hezký design, kompromisy jsou ve využitelnosti. Škoda měla v "zadání" jiné priority. Možná po vyhodnocení soužití 3. generace s Rapidem a posílenou pozicí na trhu dostane Škoda prostor pro větší důraz na design. Ale to je hudba budoucnosti.

Toper
3. září • 13:18

Vidíš, ty z toho testu Yetiho cítíš slabou ironii, ale divil by ses, kolik lidí to bralo naprosto vážně. Sám jsem se s tímto názorem dvakrát setkal. Naproti tomu zase naproto vážně bereš to, že se jim na ulici (bůhví po kolikátém oslovení kolemjdoucího a střihu) podařilo narazit na onen jednoznačně negativní názor, se kterým si se ihned stoprocentně ztotožnil a nabyl dojmu, že se Fabia nikomu nemůže líbit.Pokud se ti líbí Peugot 206, jdi si ho koupit, pořádníky ani omezená nabídka modelů v Mototechně, je již naštěstí dávno minulostí. Sám bych stejně nechtěl, aby Fabia vypadala jako 206/7/8. ;-)

Ales Beseda
3. září • 13:59

206 je spíše pro holky, já už mám vybráno. Byla to láska na první pohled:
http://galerie.autorevue.cz/showphoto.php...

Tomm
3. září • 21:25

Rozhodne se neda souhlasit s tim, ze by skodovka aktualne nedelala krasna auta. Rapis Spaceback je paradni a Octavia Combi je podle me jedno z nejhezcich aut v nizsi stredni obecne. Jasne, nekdo ma rad hali gali kyc typu Citroen DS, nekdo radeji strohou eleganci VW, tisic lidi tisic chuti, ale Octavia Combi je obecne vnimana jako velmi podarena. Fabia pujde ve stejnych slepejich, kombi je velmi vydarene.

Ales Beseda
4. září • 10:03

Postavte vedle sebe nové Clio a Fabii. Rozdíl je propastný. Kráska a zvíře. Den a noc. Clio vypadá jako auto z jednadvacátého století, Fabia z devatenáctého. Nebo nová Mazda 2. Podívám se na "novou" Fabii a vidím Ladu Samaru. Designérský pravěk. Proč Škodovka vlastně nedělá koňské povozy? Ty byly rovněž praktické. A mnohdy vypadaly líp...

Tomm
4. září • 22:28

Clio i Mazda2 vypadaji dobre, Clio ma ale absolutne tragicky interier a Mazda je good. Nikde neuvadim, ze je Fabia jedine krasne auto ve tride, ale rozhodne je paradni. Bila s cernou strechou... Hmmm... Navic se mi na skodovce libi jeji styl, ktery nekopiruje soucasnou zrudnou modu maxi svetel od SPZ az po sterace... byt bych si i na nove Fabii dokazal predstavit mensi svetla.

radon
3. září • 22:39

Vnimani krasy je fakt hodne individualni zalezitost, ja osobne to mam presne opacne, nez Beseda. Tzn. poradi Skoda, VW a Mazda, zbytek daleko vzadu (nepocitaje premie).

Toper
3. září • 14:04

Moc pěkné auto, já viděl nedávno bílou mutaci Bocanegra a ta se moc líbila i mně.

volvo111
3. září • 11:16

Jen jsem zvědavý cca za rok po uvedení motoru TSI 1.0 81kw tříválec na trh, jaký to bude trhák a hlavně držák, zvláště až to namontují do Octávie a Golfu!? Mám pocit že to bude zase super kabaret!?:-D

Toper
3. září • 12:09

Důležitý bude projev. 110 koní není zrovna málo. Sám pamatuji Octavii (i Golfa) s motorem 1.4 44kW (59kW) a to byla teprve hrůza.

volvo111
3. září • 12:14

Výkon ale není všechno! To už tady také byla v minulosti 4válcová Honda 50ccm s podobným výkonem!!!:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Toper
3. září • 12:19

Jde o moderní turbomotor, dá se tedy předpokládat poměrně vyhlazená křivka kroutícího momentu. Auto rozhodně pojede lépe, než staré octavie s 1.4 či 1.6 MPI. Projev předpokládám podobný, jako u motoru Ford Ecoboost 1.0. Ten má sice o 15 koní více, ale výkon je zase dostupný ve vyšších otáčkách.

Antiautomat
3. září • 13:30

...no ja by som skor uvital, keby sa nerozsypal...osobne ovela radsej by som tam videl klasicku atmosfericku jednasestku, trebars taku aku ma kia v gdi, naco to k.rvit nejakym minivysavacom?Co sa tyka dizajnu, je to urcite posun k lepsiemu, az teda na tie naburane dvere, ktore zakaznik ziskava hned od vyroby. Klasika, treba pockat dva roky, kym sa odstrania nedorobky, dizajnove a vyrobne chyby - ''predseriu'' nech testuje na sebe Helmut.

volvo111
3. září • 11:01

Fabie sedan nic proti a pokud by byla cena kolem 70000,- Kč, tak by si mohli Revani nakonec koupit i něco novějšího!B-]:-D

Milda
3. září • 10:29

Proti předchozí generaci je to designový skvost (prosím trochu nadhledu). Obávám se ale, že kola na fotografiích jsou "vypodložkovaná" a profil gum je na našich silnicích nepoužitelný.

jehoVista
3. září • 9:28

Nevim proc, ale vsechny fabie sedany vypadaji priserne.

anna
3. září • 11:23

já jí mám......je pěknoucká....

Lex DRUID
4. září • 4:39

Rád věřím, ale bavíme se tady ještě o autech? :-D ;-)

Karlos
4. září • 11:39

Vypadá to, že jsme přešli k anatomii.

pepa
3. září • 9:44

A tvoje mati taky.

Ludek_II
3. září • 20:08

...řekl pepa ze zkumavky :-P

Mrdokvas
3. září • 10:28

3-[ co mu rejpeš do rodiny ty chcípáku

Kubik
3. září • 8:59

Škoda Fabia Sedan? Oh, Škoda RAPID :-D

Jozef Kostelansky
3. září • 11:42

Sedan jednotkovej Fabie nevyzeral zle. A tento vyzerá ešte lepšie. Navyše klasický sedan Škodovke chýba.
Určite by som si ho nekúpil, ale s výnimkou Európy všade za plnohodnotné auto považujú len sedan. Hatchback ani kombík ním mimo EÚ nie je.

Rad
3. září • 12:40

Máte pravdu, všude ve světě to tak je. Ale praktické to není ani trochu. Měl jsem tu čest s několika sedany v USA, auta na naše poměry obrovská, ale v kufru se i s blbým nákupem v igelitce manipuluje hůř, než v autě typu Golf / krátká Fabia hatchback. Nemluvě o tom, že do sedanu se nic nenaloží "do výšky" a u některých ani "na knap", protože do prostoru pro zavazadla při zavření zasahují ramena, která drží kufr. Já tomu teda na chuť nepřišel. Nevím, co v té Evropě všichni děláme tak odlišně od zbytku světa,
že se tak lišíme.Někde jsem četl, že sedany používají v zemích, kde je potřeba hodně klimatizovat nebo hodně topit. Důvod byl ten, že při otevření kufru se u sedanu okamžitě nevyfouká "tepelná pohoda" z ineriéru ven. Ale to má velký význam tak možná u taxi. Tak nevím.A co se týká estetiky, skoro všechny sedany vypadají tak nějak normálně, krom 2 aut, které se mi opravdu nelíbí - Fabia I sedan a Renault Thalie. U Fabie je znát původ v golfovité verzi, u Thalie si nejsem jistý, jestli taky nešlo o klon z Clia, skoro mi to tak připadá. Výsledek aspoň za mě není dobrý.+

Michal
3. září • 23:11

Žiju v USA a můžu potvrdit, že sedany jsou tady mnohem oblíbenější právě kvůli tepelné pohodě. Když je venku 45°C a v autě máš 20°C, tak je hatchback prostě nepraktickej.

tomas
4. září • 17:00

mam sedana (ne fabii:), nevozim lednice a podobne veci (to si necham privezt vzdy dodavkou) a nikdy jsem nepocitil zadnou nevyhodu sedanu, pouze vyhody:
- nespini se zadni okno
- karoserie je tuzsi nez u HB/combi, nic nevrze
- jizda je tissi nez u HB/combi
- kdyz jedu na hory a otevru kufr, nefici zezadu lidem na hlavu snih
- dost blbe by se dal kufr vykrast, pres sklo se tam neda dostat a sedacky se oteviraji z kufru

stealth
3. září • 15:16

Myslím ze se tady nezminila největší výhoda sedanu a tou je daleko vyšší tuhost cele karoserie. Proste je to znat, kdyz cele zadní dveře nejsou s autem napevno spojeny.

Jozef Kostelansky
3. září • 20:06

Súhlasím, ale to sa prejavuje len v extrémnych situáciách. Raz či dva krát sa mi stalo, že keď som moju šestkovú mazdu odparkoval na nerovnej poľnej ceste, nemohol som zatvoriť zadné dvere. :-))
V 99,99 % používania auta rozdiel v tuhosti nepoznať.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rad
3. září • 20:22

Teď na úplné odlehčení. My měli Wartburga kombi a ten se nezkroutil ani když stál jedním kolem ve vzduchu. Jeden z posledních mohykánů s rámem pod karoserií. Jízdní vlastnosti výborné na to naučit se jezdit s autem. Každé jiné bylo už jen lepší.;-)

Fireman
5. září • 14:00

...posledních v Evropě... :-P

Rad
3. září • 20:00

Po technické stránce máte úplnou pravdu. Příčka pod zadním oknem tuhosti pomáhá opravdu hodně. Ale to je právě ta věc, kterou proklejete, když v sedanu sklopíte zadní opěradla a něco vyššího a delšího tam budete chtít nacpat. Prostě tahle auta jsou dobrá co se týká některých vlastností a slabá co se týká všestrannosti využití.
Já takhle pomádal nějakým lidem naložit starou pračku do VW Bora a dalo to dost práce, bez úhony to úplně nebylo. S Golfem by to šlo snáz. Ale to je coby kdyby. Američani na to mají pikapa a jinde na světě stěhováky. Asi jen v té Evropě se snažíme pomoci si vždycky sami...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Řidič
4. září • 9:29

Myslím, že tím posledním odstavcem jste odpověděl za celé marketingové oddělení...
:-))

Jozef Kostelansky
3. září • 14:21

Súhlasím. Sedany tiež považujem za nepraktické - ja som tiež zaťažený na kombíky. Ale pokiaľ ľudia v iných krajinách sedany chcú, tak prečo im ich nepredávať?

Tomáš Marný
3. září • 13:04

Ano, u Thalie o Clio šlo - proto se jí také přezdívá "Clio s báglem"...

mex
3. září • 11:54

Coze? Sedan z jednickovy Fabie ze nevypadal spatne? Vzdyt to byla zrůda všech zrud!

Mino
4. září • 12:35

No, zrůdu si představuju podstatně jinak. Nemůžu říct, že by Fabie sedan byla krasavec, ale ve své třídě sedanů rozhodně jedno z těch hezčích aut (ona ta konkurence se také moc nepředřela s designem :-)). Tahle nová verze vypadá v sedanu výborně, řekl bych, že lépe než výchozí hatchback.

Doporučujeme

Články odjinud