Nová Škoda Fabia RS Rally2 oficiálně: Má skoro 300 koní a zvládne 200 km/h, uvnitř jsou desítky metrů trubek

Divize Škoda Motorsport představuje novinku pro zákaznické týmy. Fabia RS Rally2 chce navázat na úspěšného předchůdce Rally2 evo.

Po dlouhém vývoji a ročním testování představuje Škoda svůj nejnovější soutěžní speciál založený na čtvrté generaci modelu Fabia. Novinka s označením RS Rally2 nahradí stávající Rally2 evo. Vůz je postavený zcela od základu. Jeho bezpečnostní rám je vytvořený z 35,8 metrů ocelových trubek. Tlumiče mají delší zdvih a zavěšení náprav McPherson je pevnější. Díky delšímu rozvoru náprav je pak vůz čitelnější a záď stabilnější.

Zajímavá je také pohonná jednotka, Škoda zvolila přepracovaný dvoulitrový agregát EA888 známý z ostrých koncernových modelů. Výsledná jednotka o objemu 1,6 litru má nově tvarované sací a výfukové kanály a zcela přepracovaný systém mazání. Motor má nové turbodmychadlo, mezichladič a samozřejmě software. Předpisy také vyžadují restriktor sání o průměru 32 mm. Výsledný výkon motoru se pohybuje někde okolo 214 kW (289 koní) a dosahuje hodnoty 430 N.m točivého momentu.

Vozy RS Rally2 mají pětistupňovou sekvenční převodovku, manuální spojka se používá pouze na rozjezdy. Převodové poměry jsou tradičně velmi krátké, takže maximální rychlost činí 200 km/h. Další novinkou v podvozku je hydraulicky ovládaná mezinápravová spojka, která se aktivuje při zatažení ruční brzdy. Technické předpisy FIA pak zakazují jakoukoliv elektronickou asistenci pro zlepšení trakce.

Nový aerodynamický kit vozu mu dává téměř dvojnásobnou hodnotu přítlaku oproti předchůdci. Zajímavostí je, že si závodní vůz ponechal ze sériové fabie žaluzie Air Curtains v předním nárazníku, kterými se usměrňuje proudění vzduchu kolem předních kol a boku karoserie. Proudění vzduchu je ale samozřejmě propracovanější. Třeba brzdové třmeny se chladí dvěma vstupy v předním nárazníku. Další dva velké vstupy pouští vzduch do horní části motorového prostoru.

Vedle bezpečnostního rámu pak posádku chrání také struktura pohlcující energii při nárazu mezi vnějším pláštěm dveří a interiérem, která se skládá z absorpční pěny a dveřních panelů z kompozitních materiálů (uhlíkový kompozit a kevlar). Samozřejmostí jsou šestibodové bezpečnostní pásy v závodních skořepinách a automatický hasicí systém s tryskami v kokpitu a motorovém prostoru.

„Obzvláště v motoristickém sportu znamená stát na místě vždy cestu zpět. Proto jsme při vývoji nového modelu Fabia RS Rally2 využili zkušenosti, kterých jsme dosáhli s předchozím modelem a dále jsme optimalizovali cíleně každý detail, abychom ještě více vylepšili nejúspěšnější závodní vůz posledních let. Jsem hrdý na celý tým ve Škoda Motorsport, který šel za tímto cílem s velkým nasazením. Rád bych také poděkoval našim kolegům z vývojového oddělení sériových vozů, kteří nám vozem Fabia čtvrté generace poskytli skvělý základ pro model Fabia RS Rally2,“ říká na adresu novinky Michal Hrabánek, šéf Škoda Motorsport.

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako poslední vůz své třídy nabízí i karoserii kombi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing. Čtvrtá generace modelu měla světovou premiéru 4. května 2021 prostřednictvím unikátní virtuální prezentace.

První jízdy s prototypy 4. generace • Ceny a výbava • Nejlevnější verze • Minitest Škoda Fabia III Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

Diskuze (17) Další článek: Nový SsangYong Torres oficiálně: Tohle auto rozhodně nepřehlédnete! Nápady si půjčilo z celého světa

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , Škoda Fabia na Heureka.cz