V mrazivých podmínkách tým Škoda Motorsport ladil chování na kluzkém povrchu s hřebovými pneumatikami. Zdroj: Škoda

V mrazivých podmínkách tým Škoda Motorsport ladil chování na kluzkém povrchu s hřebovými pneumatikami. | Zdroj: Škoda

Za volant se usadilo trio zkušených pilotů – dvojnásobný šampion Intercontinental Rally Challenge Andreas Mikkelsen, mistr Finska Emil Lindholm a Kris Meeke. Zdroj: Škoda

Za volant se usadilo trio zkušených pilotů – dvojnásobný šampion Intercontinental Rally Challenge Andreas Mikkelsen, mistr Finska Emil Lindholm a Kris Meeke. | Zdroj: Škoda

Všichni jezdcu si nový vůz na sněhu velmi pochvalovali. „Celý test šel hladce, neměli jsme tu žádný vážný zádrhel," prohlásil Meeke. Zdroj: Škoda

Všichni jezdcu si nový vůz na sněhu velmi pochvalovali. „Celý test šel hladce, neměli jsme tu žádný vážný zádrhel," prohlásil Meeke. | Zdroj: Škoda

Nová Fabia ve verzi Rally2 je podle předpisů FIA opět poháněna zážehovým přeplňovaným motorem o objemu 1,6 litru, který je spojen s pětistupňovou sekvenční převodovkou a pohonem všech kol s mechanickými diferenciály. Zdroj: Škoda

Nová Fabia ve verzi Rally2 je podle předpisů FIA opět poháněna zážehovým přeplňovaným motorem o objemu 1,6 litru, který je spojen s pětistupňovou sekvenční převodovkou a pohonem všech kol s mechanickými diferenciály. | Zdroj: Škoda

Škoda Fabia Rally2 Zdroj: Škoda

Škoda Fabia Rally2 | Zdroj: Škoda

Škoda Fabia Rally2 Zdroj: Škoda

Škoda Fabia Rally2 | Zdroj: Škoda

Škoda Fabia Rally2 Zdroj: Škoda

Škoda Fabia Rally2 | Zdroj: Škoda

Škoda Fabia Rally2 Zdroj: Škoda

Škoda Fabia Rally2 | Zdroj: Škoda

Škoda Fabia Rally2 Zdroj: Škoda

Škoda Fabia Rally2 | Zdroj: Škoda

Škoda Fabia Rally2 Zdroj: Škoda

Škoda Fabia Rally2 | Zdroj: Škoda

Škoda Fabia Rally2 Zdroj: Škoda

Škoda Fabia Rally2 | Zdroj: Škoda

Škoda Fabia Rally2 Zdroj: Škoda

Škoda Fabia Rally2 | Zdroj: Škoda

Škoda Fabia Rally2 Zdroj: Škoda

Škoda Fabia Rally2 | Zdroj: Škoda

Za volant se usadilo trio zkušených pilotů – dvojnásobný šampion Intercontinental Rally Challenge Andreas Mikkelsen, mistr Finska Emil Lindholm a Kris Meeke. Zdroj: Škoda
Všichni jezdcu si nový vůz na sněhu velmi pochvalovali. „Celý test šel hladce, neměli jsme tu žádný vážný zádrhel," prohlásil Meeke. Zdroj: Škoda
Nová Fabia ve verzi Rally2 je podle předpisů FIA opět poháněna zážehovým přeplňovaným motorem o objemu 1,6 litru, který je spojen s pětistupňovou sekvenční převodovkou a pohonem všech kol s mechanickými diferenciály. Zdroj: Škoda
Škoda Fabia Rally2 Zdroj: Škoda
13
Fotogalerie

Nová Škoda Fabia Rally2 prošla dalším testováním. Maskovaný závoďák řádil za polárním kruhem

Po Španělsku, Francii a Korsice dorazila výprava Škoda Motosport do Skandinávie. Cíl: Důkladně prověřit chování nového speciálu na sněhu a ledu.

Další generace rallyového závodního speciálu z Boleslavi opět trénovala před prvním ostrým nasazením. V mrazivých podmínkách tým Škoda Motorsport ladil chování na kluzkém povrchu s hřebovými pneumatikami. Za volant se usadilo trio zkušených pilotů – dvojnásobný šampion Intercontinental Rally Challenge Andreas Mikkelsen, mistr Finska Emil Lindholm a Kris Meeke.

Dle vyjádření jezdců probíhalo vše hladce. „Už na asfaltu i šotolině jsem měl z vozu velmi dobrý pocit a to samé můžu teď říci i na sněhu. V autě se cítím opravdu velmi, velmi dobře. Z pohledu řidiče není mezi sněhem a šotolinou zas tak velký rozdíl, ale i tak musíte sebe i auto adaptovat. Myslím, že vývoj jde dobrým směrem a mám radost z pokroků, které auto dělá,“ zhodnotil nejen kilometry na sněhu a ledu Mikkelsen.

Pochvalně o nové Fabii Rally2 hovořil i Meeke: „Celý test šel hladce, neměli jsme tu žádný vážný zádrhel. Inženýři zkoušeli na autě různé věci a myslím, že se nám podařilo otestovat všechno, co bylo v plánu. Musím říct, že jsem se za volantem nového auta opravdu bavil.“ Vedoucí projektu nové generace závodní Fabie Jan Krasula na konci testování konstatoval, že tým měl pro své aktivity dobré podmínky a bylo možné zvládnout mnoho ostrých kilometrů bez vážnějších technických problémů.

Připomeňme si, že nová Fabia ve verzi Rally2 je podle předpisů FIA opět poháněna zážehovým přeplňovaným motorem o objemu 1,6 litru, který je spojen s pětistupňovou sekvenční převodovkou a pohonem všech kol s mechanickými diferenciály.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud