Nová Škoda Fabia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Poznámky o luxusu byly na místě

63 komentářů

Shimi
5. května • 17:23

A opět 1.5T pouze s automatem, proboha proč? K čemu mi je, že má pod sebou koncern xy automobilek, když potom v konečném důsledku nabízí všichni jedno a to samé? To se ku*va třeba zrovna Škoda nemůže odlišit a nabídnout 1.5T s manuálem? Já bych za tuhle "strategii" sekal ruce a věšel za koule do průvanu. Auto může být sebelepší, ale když nechci automat, tak mi v podstatě zbývá jediný použitelný motor 1.0T R3 a to je sakra chudá nabídka. Takže pro moje potřeby zase další zbytečně promarněná šance jedné z automobilek. Já tu svou Corsu 1.6T budu mít snad do důchodu :-D

petr r. (petrumr)
5. května • 18:39

Nová fabie nemá automat, je to dsg, dvouspojka a tu tam dávají pro lepší ekologii. Já bych raději se zeptal, proč ještě vyrábí 5kvalt.

moje jmeno
6. května • 5:21

Proč 5ikvalt? Někdo to prostě chce a je to výrobně jednodušší. Třeba bratr před 6i lety upřednostnil o rok starší modelový ročník právě kvůli 5ikvaltu. Nyní se mu výběr zúžil ještě víc, takže jediné co bylo zajímavé s 5ikvaltem je ASX, takže jde do toho. To je - co? :-D

Shimi
5. května • 19:27

https://cs.wikipedia.org/wiki/DSG_... (p%C5%99evodovka)5kvalt, když je dobře poskládaný, je lepší jak blbě poskládaný 6kvalt. Mně by dokonce stačil i dobře poskládaný 4kvalt, ale to už je mimo tvoje chápání.

moje jmeno
9. května • 19:59

Slušná pitomost. Očividně jsi nikdy nejel např. s O3 1,6TDI s 5istupńovou převodovkou. Záleží vždy na tom, jakou pružnost a výkon motor má, má-li dvouhmoťák a hlavně, jakou má dosažitelnou maximálku. Tahle převodovka se v tomto autě neměla nikdy objevit.

petr r. (petrumr)
5. května • 19:56

tak jsem to nemyslel, tys to nepochopil jak jsem napsal a máš předvídat a nepsat hned blbosti. Říká ti něco šetření ve výrobě? Je sakra rozdíl jestli vyrobí xx kusů stejné převodovky nebo stejný počet dvou rozdílných. Kdyby škoda nevyráběla tři druhy převodovek a tři motory pro fábii, tak stojí 280tkč.

Mirek
5. května • 20:19

To v tom máš trochu zmatek. Ekologii bych do toho netahal, ale rozhodně na tom Škoda vydělá více. Tedy není cena s DSG nějak pro zákazníka vyšší, než klasický manuál, cca o 50 000 Kč?
Podobnou hloupost udělal Ford u Focusu u 1,5 EB, jen automatická převodovka a samozřejmě cena pěkně nahoru.
Poslední věta je nesmysl, takto bys to mohl zahnat do extrému a nakonec napsat, že kdyby Škoda vyráběla jen jeden typ auta s jedním motorem, jedinou převodovkou, v jediné výbavě, jediné barvě....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
5. května • 20:38

poslední věta se týká nové fábii, stejně jak je článek o ní i diskuze. I je dobře, že jsi nastínil ten focus, aspoň se diskuze ubere tímto směrem, že ten prolis na dveřích a ten boční profil ford měl dříve jak fábia.

petr r. (petrumr)
5. května • 20:34

Ta 1,5 s dsg je nutnost pro ekologii, kdyby tam dali normální převodovku, tak by řidiči jezdili v otáčkách kde by to nepřipustilo vypnutí dvou válců a prostě zkouškama tu přímořazenou odmítli aby se vlezli do normy. Je divný, že nová fábia není jen hybrid.

Mirek
6. května • 6:01

To jsou hlouposti, co píšeš. Proč to tak tedy funguje například u Karoqu? Manuál a 1.5 tsi a motor přesto vypíná válce při ustálené rychlosti. Nedávno jsem s ním jezdil.

petr r. (petrumr)
6. května • 16:35

karoq je jiný váhový model a má jiné normy. Ano vypíná, ale řidič má horší CO2 na 100km než s DSG.

Mirek
6. května • 17:47

Podívej se, jak si neustále "odporuješ":

Nová fabie nemá automat, je to dsg....
Pro tvou informaci, DSG je typ automatické převodovky.

... tys to nepochopil jak jsem napsal a máš předvídat a nepsat hned blbosti. Říká ti něco šetření ve výrobě?
Co Shimi nepochopil, co má předvídat, že ty to nechápeš? Tady evidentně nechápeš ty a o výrobě v automobilkách toho moc nevíš. Zrovna DSG, oproti manuálu, není vůbec šetření ve výrobě, jak píšeš. DSG je výrobně náročnější a dražší, pokud tedy správně chápeš význam "šetření ve výrobě".

Ta 1,5 s dsg je nutnost pro ekologii, kdyby tam dali normální převodovku, tak by řidiči jezdili v otáčkách kde by to nepřipustilo vypnutí dvou válců....
Na to snad manuální převodovky jsou, aby mohl člověk jet dle svých představ a neplatil za něco, 50 000 Kč, když to nechce. Říká ti něco možnost volby? Pokud pojede plynule tak se válce vypínají i u manuálu. Ostatně, po mé zkušenosti, není o co stát, motor vydával, při jízdě na dva válce, zvuky trpícího zvířete.

karoq je jiný váhový model a má jiné normy. Ano vypíná, ale řidič má horší CO2 na 100km než s DSG.
Co to zase plácáš, jaké jiné normy má Karoq? Ono je někde stanoveno, kolik které auto může vyprodukovat CO2, nebo se počítá průměr na vyrobená, prodaná, auta v automobilce, flotilový průměr.

S tebou stále nemá smysl diskutovat, nic se nezměnilo.

petr r. (petrumr)
6. května • 19:28

ANO a o tom to vše je. Byls v komatu a probudil ses? že nevíš, že pro automobilky je výhodné dělat SUV než malá auta....... Mirku, kolik ti je let a kde žiješ? Kdybys neplácal na diskuzi a četls taky články, tak tohle bys už dávno pochopil...leda chceš prudit a čekáš až se k tobě připojí někdo, kdo to ví, ale chce stebou prudit. Pro jistotu si tě dávám na černou listinu.

Mirek
6. května • 22:06

Klasika, ještě začni vyhrožovat, jak máš ve zvyku, a jsme doma (černou listinou to začíná, to jsi tady již také používal). Nic nového u tebe. Já psal jen logické argumenty, ty začínáš tam, kde jsi nedávno skončil a za co tě tady hodně lidi nemělo rádo. Tvůj život, tvé problémy.
Kde jsi četl, kde hodnotím, co je pro automobilku výhodnější, které auto? Jsi věštec ze skleněné koule?
Já pro automobilky pracuji, pro Škodu také, já opravdu vůbec nic o výrobě nevím, jen jsem vzděláním strojař, automobilový průmysl. V této oblasti dělám asi 40 let a právě jsem se probudil. No nic, užij si to.

Shimi
7. května • 6:50

Mirek: Obdiv, že máš tu trpělivost mu na ty jeho konspirace odpovídat. Se divím, že se tě nezeptal na jeho již ikonické teplé večeře. To mě vždycky úplně rozseká :-D On je prostě regulérní blázen.

Vašek
5. května • 14:36

No nepřipadá mi, že je to auto, za které bych chtěl dát víc jak 300.000,-- Kč...a ta vyšší výbava je dnes běžný standard. Fabia je větší auto, tak nevím, kdo si bude kupovat Skalu...
Kdyby raději udělali pěkné MPV do kterého se vejdou dozadu tři dětské sedačky!!

Alík
5. května • 14:15

Docela pěkné, ale teprve čas ukáže, jak se "Česká vlajka" v zimě omlátí od kamínků.
Třeba ne. Uvidíme.

Alda
5. května • 13:07

První Fabia, která se mi líbí a to bez výhrad. Skoro to vypadá, že udělali novou definici zákazníka.

k22
5. května • 12:17

"avšak aktivní lamely, regulující vzduch k chlazení, jsou v segmentu B novinka", má je i nové Sandero..

Roll
5. května • 21:57

A to není novinka?

OnlyTruth
5. května • 11:23

Ako keby daju na vyber RS 1,5Tsi s 4x4 a dobru cenu , mohlo byt to byt ako odlahcena verzia yarisu gr (smamozrejme ze vieme yaris ma normalne diff) ... ale mali by sancu teraz dostat nieco z toho segmentu.. techniku na to maju

petr r. (petrumr)
5. května • 19:04

v čr se neprodává yaris gr, máme tady corollu gr nebo...... toyotu gr yaris a ten má dva torsen samo , že jsou samosvory.

Holeček
5. května • 11:00

Jo, to se bude dobře prodávat. Jen nechápu Škodovku, představovat auta půl roku dopředu, než se začnou prodávat... Takovou dobu udržovat lidi v čekání na nové auto, to mi přijde až nesmysl. Kdyby dva měsíce, ale půl roku je moc.

Jan Mička
5. května • 11:09 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Dobrý den,to je ještě v pohodě. Enyaq iV se poprvé ukázal 1. září a oficiální uvedení na český trh proběhne až 13. května...Hezký den,Honza

WRC Fabia R2 Twincharger
5. května • 10:38

Brutálně pěkné, moderní fáro. Nečekal jsem tak povedený design.. a těch 110kw ve čtyřválu bude taky libové ježděníčko.

5. května • 12:41

Asi jinej oddil. Za me pravy opak.

WRC Fabia R2 Twincharger
5. května • 12:52

Si předstřav to Monte Carlo v plné palbě. Hotová machrovinkaB-]

Pavel
5. května • 10:02

Kulaté výdechy uvnitř hranatého auta, odvážné tvary palubky, možná zamotá hlavu i zájemcům o francouze. Tvary uvnitř jsou odvážné, rozhodně není německy strohá, jako doposud. Palec nahoru, že se obešla bez hybridu.

fantomas
5. května • 9:40

Fascinující, jak dokážou redaktoři vtlačit rýpanec do hyundaie i v tomhle článku nehledě na úplně jinou třídu aut a fakt, že vzhled je extremně subjektivní. Bavo, kolik za to máte? :-D:-D
nemyslím si, že by H/K byly nějak krásný auta ale fabia je prostě takový Meh....ok a to je celé.

moje jmeno
5. května • 8:15

Nová Fabia se mi hodně líbí, ale vzhledem k tomu, že jsem stará konzerva a nepotřebuji komukoliv cokoliv dokazovat, bych mnohem radši zvolil celkem pohledný nový Stepway s LPG s nepřímovstřikovým motorem. Vzhledem k ceně a rel. jednoduchosti tohoto vozu, resp. příplatku za LPG, mi tento vůz dává na běžné pohrkávky zatím ten největší smysl ze všeho dnes dostupného.

homer
6. května • 16:20

Lpg na pohrkávky ? Stejná blbost jako nafta.

Moje jméno
6. května • 17:37

Aneb, vrcholný plk dne.... 😉

XYZ
5. května • 8:10

Tak nevypadá to špatně. Akorát už se zcela odvracejí od českého trhu a míří na Západ, kde doufají že uzmou pozici druhého-třetího auta do rodiny modelům jako je Polo, Toyota Auris, Peugeot 208, možná i Mini Cooper. Teoreticky to mladí zápaďáci budou kupovat ve stylové výbavě jako menší levnější Golf do města.

Lukáš Vopršal
5. května • 7:29

Opět nic moc jaký koliv japonec strčí evropské auta do kapsy .Evropskē značky začínají být povl a nekvalitní.Škoda navoňená bīda

Moje jméno
5. května • 12:42

Jmenuje prosím dva až tři ve stejné kategorii. Poprosil bych ty nejméně nehezké. Děkuji

Edas
9. května • 18:39

Toyota Yaris, Peugeot 208,Sandero Stepway

moje jmeno
9. května • 19:54

Tu Dacii a Peugeota dělají v Hirošimě, nebo v Nagasaki? :-D

Tabletka
5. května • 6:47

Tak zas nic,zustaneme u Pentastaru.

Petr
5. května • 0:41

Nová škoda Fabia je stejně hnusná jako nová Octavia. Po odchodu Jozefa Kabaně se ze Škodovek namísto elegantních aut staly asiatsky vyhlížející sra.čky. Jiné slovo proto není. Asi to je takový trend, devalvovat evropskou eleganci a kulturu podbízení se asiatským zákazníkům a jejich pokleslému vkusu, protože je jich mnoho... . BMW je dalším tragickým příkladem... .

moje jmeno
5. května • 8:17

Souhlasím s nepovedenou Octavií, ale tahle fabka je hezké auto. Design je věc hodně subjektivní.

Petr
5. května • 11:32

Dal jsem si záležet a všechny fotografie si prohlédl ještě jednou (netrpím nějakým osobním předsudkem proti Škodě, předchozí octa se mi líbila, zvlášť rodinné auto RS se samosvorem :) ale tohle... . Zezadu a z boku dobré, ale ten strašný asiatský čumák, podivné dvě tlamy nad sebou... . Vypadá jako zrůdička, něco mezi prasečím rypákem s velrybími kosticemi a chrobákem, spíš chrobák... . Člověk čeká, kdy to začne bzučet, chrochtat a mlaskat. Čumák této nové Fabie považuji za výsměch designu. Nevkusně tlusté, přechromované orámování předního grilu, nadměrná spousta různých prolisů, zalamování a prolamování, nečitelné, nesrozumitelné linie, nerytmické, rozbité... přeplácané a NAPROSTO NEVKUSNÉ. Opravdu tak odpudivý čumák u auta hned tak neuvididíte. Je to ještě mnohem horší, než ty strašlivé nové rypáky BMW... . Působí to na mne nějak čínsky... nebo co. To není nijak odvážné, to je mimořádně zbastlené... !

Petr
5. května • 11:38

Čím déle se na ten čumák dívám, tím větší averzi vůči tomu autu mám. Podívejte se na ten chaos a nelad a nenapojení konce horních světel, dolního spoileru a mlhovky... za tohle by musel každý student designu vyletět od klauzury... . Předsudky vůči domácí značce nemám, ale trochu vkus. Kdybych se na tohle musel každé ráno podívat v garáži, tak konečně zhubnu, protože bych vždy vyhodil snídani.

Edas
9. května • 18:45

Ten čumák je fakt strašný, celý predok mi pripomína Scalu. Hlavne že pol roka tomu robia reklamu, stále fotia polepené zamaskované auto a výsledok je znova hnus

michal121
5. května • 0:14

Skica skvělá, realita jako vždycky. Podle skici to mělo bejt krásný sportovní auto, realita je ale taková, že je to další variace na téma face lift staré generace. I když tentokrát se fakt odvázali a ten face lift se trochu větší. Snaha držet se limitující přední masky jako klíště je až směšná. Opět zaufalé motory se směšnými výkony a opět nejdůležitější parametr je velikost kufru. Litrovej tříválec s manuálem za bratru 350 litrů. Auto tisíceletí.

Famfula
4. května • 23:26

nestačil by dvouválec.Není to plýtvání?

k22
5. května • 7:56

To musíš počkat na 1.5 TSI, tam jedeš na dva válce neustále, jenom na dálnici na 4.

renda4
4. května • 23:21

To jako fakt 330000,- :-O to přidám pade a mám i30 ve výbavě Family Comfort za 379 990 Kč ani po lobotomii si to nelze koupit !

moje jmeno
5. května • 8:20

Ten kdo hledá vůz velikosti Fabie si snad proboha nepůjde koupit i30... :-O
Pro toho je i20, Sandero, Clio a pod.

Edas
9. května • 18:20

To myslíš vážne? I 20 a Clio? Veď to je pre trpaslíkov !😁

Mirda
9. května • 11:17

PŘESNĚ!!!

Pikus
5. května • 10:36

A hledáte přesně něco v nějaké velikosti a třídě a nebo podle toho co si můžete dovolit? Omezení na třídu a velikost je tak v hlavách produktaku a lidí co mají garáž že 70. let. Mít i30 s 4.3m proti fabce s 4.1m není být reálně takový rozdíl.

Moje jméno
5. května • 10:55

Tak ještě jednou. Někomu bohatě stačí Citigo. To už ale není. Tak je o trochu výš Fabie, která je ale zbytečně velká, takže i30 je prostě nesmysl. Asi tak.

Roll
5. května • 21:52

No tak si koupí Pandu. Lepší auto za lepší peníze a navíc nezničitelné. Však taky ze své kategorie většinu konkurence vyhnala.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
moje jmeno
6. května • 5:16

Nekoupí. Na rozdíl od vepředu prostorného Citiga se do Pandy nevejde kvůli tomu přiblblému plastu u nohou. Takže jsme zase u té Fobie. :-D

Pavel
9. května • 9:37

Pak je tady ještě čtyřválcový, atmosférický Suzuki Ignis. Kdo v něm neseděl, neuvěří kolik je uvnitř prostoru. Kdo chce malé auto, pořád jsou možnosti.

G
4. května • 23:11

Tak po takové adoraci vám už koukají jenom palečky.
Hlavně že to pořádně cinklo do kasičky.

Jan K.
4. května • 21:12

Po dlouhé době zase pohledná škodovka, čekal jsem, co po těch hranatých kozách KamiQ a EnyaQ přijde. Ale celkem to jde :-) Jen ten tablet pořád nedokázali zabudovat a musí aspoň trochu "trčet" :-)

moje jmeno
5. května • 8:21

Naprosto přesně napsáno. Ve všech autech jak modelínou přilepeno na palubku. Naprosto nechápu, proč to ještě nikdo nezakomponoval do palubky tak, aby to nebyl jeden velký hnus.

Mirek
5. května • 19:57

Včera jsem si článek dopoledne přečetl, ani odpoledne tady nikdo nic nenapsal. Všichni si odvykli.
Pravdou je, že výjimky potvrzují v současné době pravidlo. Tedy skoro všichni se zbláznili do vytrčených tabletů.
https://www.netcarshow.com/hyundai/2021-tucson/1600x... ...

Jan K.
5. května • 8:32

Díky. Napsali jsme reakci ve stejný čas :-)
Aspoň vím, že nejsem sám, komu to připadá jako přilepené lepidlem.

Famfula
4. května • 23:44

Známá má Toyotu,tablet tam taky trčí ale při jizdě se vůbec nevnímá

Jan K.
5. května • 8:30

Vím, že tyhle ztopořené tablety má Toyota, Mazda, BMW, Ford, Peugeot. Je to trendy a musíme pár let vydržet, než se to začne vracet zpět do přístrojovky. U škodovky zbývá "zničit" interiér modelu Kodiaq, Karoq a Superb. Pak bude muset šéf designu konečně přijít s něčím jiným.Jde mi spíš o to, jak ty placky mají modely Scala, Kamiq, Fabia 2022 "nehezky nalepené" na docela dobře vytvarovanou přístrojovku. Vypadá to, jako by jim na poslední chvíli vypadly dodávky od dodavatele a museli koupit standardní verzi pro traktory :-)))) Mezera na prach nahoře, mezera po stranách a ještě kvůli tomu celý design tým vymýšlí "plochu pro zápěstí" prošitou nitěmi, kterou nikdy nepoužiješ, protože by sis vykloubil ruku. Ale aspoň má designér Peter s designérkou Kateřinou o čem mluvit. p.s. Pro odlehčení.
Spousta holek při jízdě nevnímá nic :-) jen make-up zrcátko při čekání na zelenou :-)
Můžete stát vedle nich, za autem, vedle auta, nebo před čelním oknem na chodníku, mávat, blikat :-) Po příjezdu domů, na chatu, do kanceláře Ti řekne, že si nevšimla.

Boda70
5. května • 17:45

U některých značek aut opravdu ten "tablet" tak nehezky trčí. Mám kia xceed a myslím, že tam je to zrovna, tak akorát, aspoň tedy pro mě. Nepřekáží to ve výhledu a příjemně se na to kouká a vždy periferně krásně vidím i silnici. Je to určitě bezpečnější a praktičtější, než dole zabudované v přístrojovce. Ale zas to vypadá o něco lépe, no. To, jako, jo. Takže, asi tak můj názor. Pěkný zbytek dne, přeji.

Doporučujeme

Články odjinud