Nová Škoda Fabia oficiálně představena

Konec všem spekulacím a nekvalitním špionážním snímkům. Nová Škoda Fabia je tady. Máme první kvalitní foto a detailni info.
Nová Škoda Fabia oficiálně představena

Škoda Fabia nové generace zůstává i nadále malým kompaktem v pravém slova smyslu. Délka nepřekročila po vzoru konkurentů čtyři metry. Fabia II nyní bude měřit na délku 3 992 mm (+ 22 mm proti Fabii I), což z ní udělá jednoho z nejmenších představitelů tohoto segmentu. Na šířku bude nová Fabia měřit 1 642 mm (- 4 mm) a na výšku 1 495 (+ 47 mm). Rozvor prozatím není znám.

Jak je vidět z prostých čísel, Fabia bude o něco delší, o něco užší a o něco vyšší. Jak budou tyto změny působit v reálu, uvidíme za pár měsíců.

Větší změny se odehrály pod pátými dveřmi. Zde se nachází zavazadlový prostor se základním objemem 300 l, který lze zvětšit až na solidních 1 163 l. Tyto parametry znamenají, že Fabia nově nabídne o 40 l více zavazadelníku v základním provedení a až o 147 l více při sklopení zadních sedaček.

Motory

Pod kapotou se rovněž neodehrála žádná revoluce. Část motorů prošla jen mírnými inovacemi a k tomu byly přidány některé zcela nové.

Benzínové jednotky začínají se třemi válci, objemem 1,2 l a výkonem 44 kW (60 k). Silnější varianta HTP bude disponovat výkonem 51 kW (70 k). Poté již nastupuje známý čtyřválec 1,4 16V o výkonu 63 kW (86 k). Vrcholem v benzínové nabídce bude čtyřválec 1,6 16V o výkonu 77 kW (105 k).

Všechny motory budou vybaveny pětistupňovou manuální převodovku, která pošle výkon na přední kola. Pouze nejsilnější benzínový motor bude alternativně vybaven i šestistupňovým automatem.

Nabídka naftových motorů pak zůstala beze změn. Škoda vypustila jen nejsilnější čtyřválec 1,9 TDI z verze RS a ponechala tříválcové TDI o objemu 1,4 l s výkony 51 a 59 kW, 70, resp. 80 k. K tomu přidala i čtyřválec 1,9 TDI o výkonu 77 kW (105 k).

Naftové motory budou vybaveny opět pětistupňovým manuálem, bez možnosti přikoupit si automat. Ten se sice do nabídky dostane, ale až později. Dva nejsilnější nafťáky zato bude možné pořídit s filtrem pevných částic.

Výbavy

S novou generací Fabie přináší Škoda i nové prvky výbavy. Ty sice nejsou tak pokročilé, jako nabízí konkurenti, přesto si zaslouží pozornost. Fabia bude nově, na přání, vybavena automatickou převodovkou Tiptronic, automatickou klimatizací Climatronic, přípravou pro telefon s podporou Bluetooth a audiosystémem, který umožní připojení externích zařízení.

Nová Fabia se oficiálně představí na březnovém autosalonu v Ženevě a poté bude bez prodlení uvedena do prodeje. Do té doby Škoda jistě přinese další upřesňující informace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Škoda Fabia
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků