Nová Škoda Fabia oficiálně představena

Konec všem spekulacím a nekvalitním špionážním snímkům. Nová Škoda Fabia je tady. Máme první kvalitní foto a detailni info.
Nová Škoda Fabia oficiálně představena

Škoda Fabia nové generace zůstává i nadále malým kompaktem v pravém slova smyslu. Délka nepřekročila po vzoru konkurentů čtyři metry. Fabia II nyní bude měřit na délku 3 992 mm (+ 22 mm proti Fabii I), což z ní udělá jednoho z nejmenších představitelů tohoto segmentu. Na šířku bude nová Fabia měřit 1 642 mm (- 4 mm) a na výšku 1 495 (+ 47 mm). Rozvor prozatím není znám.

Jak je vidět z prostých čísel, Fabia bude o něco delší, o něco užší a o něco vyšší. Jak budou tyto změny působit v reálu, uvidíme za pár měsíců.

Větší změny se odehrály pod pátými dveřmi. Zde se nachází zavazadlový prostor se základním objemem 300 l, který lze zvětšit až na solidních 1 163 l. Tyto parametry znamenají, že Fabia nově nabídne o 40 l více zavazadelníku v základním provedení a až o 147 l více při sklopení zadních sedaček.

Motory

Pod kapotou se rovněž neodehrála žádná revoluce. Část motorů prošla jen mírnými inovacemi a k tomu byly přidány některé zcela nové.

Benzínové jednotky začínají se třemi válci, objemem 1,2 l a výkonem 44 kW (60 k). Silnější varianta HTP bude disponovat výkonem 51 kW (70 k). Poté již nastupuje známý čtyřválec 1,4 16V o výkonu 63 kW (86 k). Vrcholem v benzínové nabídce bude čtyřválec 1,6 16V o výkonu 77 kW (105 k).

Všechny motory budou vybaveny pětistupňovou manuální převodovku, která pošle výkon na přední kola. Pouze nejsilnější benzínový motor bude alternativně vybaven i šestistupňovým automatem.

Nabídka naftových motorů pak zůstala beze změn. Škoda vypustila jen nejsilnější čtyřválec 1,9 TDI z verze RS a ponechala tříválcové TDI o objemu 1,4 l s výkony 51 a 59 kW, 70, resp. 80 k. K tomu přidala i čtyřválec 1,9 TDI o výkonu 77 kW (105 k).

Naftové motory budou vybaveny opět pětistupňovým manuálem, bez možnosti přikoupit si automat. Ten se sice do nabídky dostane, ale až později. Dva nejsilnější nafťáky zato bude možné pořídit s filtrem pevných částic.

Výbavy

S novou generací Fabie přináší Škoda i nové prvky výbavy. Ty sice nejsou tak pokročilé, jako nabízí konkurenti, přesto si zaslouží pozornost. Fabia bude nově, na přání, vybavena automatickou převodovkou Tiptronic, automatickou klimatizací Climatronic, přípravou pro telefon s podporou Bluetooth a audiosystémem, který umožní připojení externích zařízení.

Nová Fabia se oficiálně představí na březnovém autosalonu v Ženevě a poté bude bez prodlení uvedena do prodeje. Do té doby Škoda jistě přinese další upřesňující informace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Škoda Fabia
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků