Nová Škoda Fabia oficiálně představena

Konec všem spekulacím a nekvalitním špionážním snímkům. Nová Škoda Fabia je tady. Máme první kvalitní foto a detailni info.
Nová Škoda Fabia oficiálně představena

Škoda Fabia nové generace zůstává i nadále malým kompaktem v pravém slova smyslu. Délka nepřekročila po vzoru konkurentů čtyři metry. Fabia II nyní bude měřit na délku 3 992 mm (+ 22 mm proti Fabii I), což z ní udělá jednoho z nejmenších představitelů tohoto segmentu. Na šířku bude nová Fabia měřit 1 642 mm (- 4 mm) a na výšku 1 495 (+ 47 mm). Rozvor prozatím není znám.

Jak je vidět z prostých čísel, Fabia bude o něco delší, o něco užší a o něco vyšší. Jak budou tyto změny působit v reálu, uvidíme za pár měsíců.

Větší změny se odehrály pod pátými dveřmi. Zde se nachází zavazadlový prostor se základním objemem 300 l, který lze zvětšit až na solidních 1 163 l. Tyto parametry znamenají, že Fabia nově nabídne o 40 l více zavazadelníku v základním provedení a až o 147 l více při sklopení zadních sedaček.

Motory

Pod kapotou se rovněž neodehrála žádná revoluce. Část motorů prošla jen mírnými inovacemi a k tomu byly přidány některé zcela nové.

Benzínové jednotky začínají se třemi válci, objemem 1,2 l a výkonem 44 kW (60 k). Silnější varianta HTP bude disponovat výkonem 51 kW (70 k). Poté již nastupuje známý čtyřválec 1,4 16V o výkonu 63 kW (86 k). Vrcholem v benzínové nabídce bude čtyřválec 1,6 16V o výkonu 77 kW (105 k).

Všechny motory budou vybaveny pětistupňovou manuální převodovku, která pošle výkon na přední kola. Pouze nejsilnější benzínový motor bude alternativně vybaven i šestistupňovým automatem.

Nabídka naftových motorů pak zůstala beze změn. Škoda vypustila jen nejsilnější čtyřválec 1,9 TDI z verze RS a ponechala tříválcové TDI o objemu 1,4 l s výkony 51 a 59 kW, 70, resp. 80 k. K tomu přidala i čtyřválec 1,9 TDI o výkonu 77 kW (105 k).

Naftové motory budou vybaveny opět pětistupňovým manuálem, bez možnosti přikoupit si automat. Ten se sice do nabídky dostane, ale až později. Dva nejsilnější nafťáky zato bude možné pořídit s filtrem pevných částic.

Výbavy

S novou generací Fabie přináší Škoda i nové prvky výbavy. Ty sice nejsou tak pokročilé, jako nabízí konkurenti, přesto si zaslouží pozornost. Fabia bude nově, na přání, vybavena automatickou převodovkou Tiptronic, automatickou klimatizací Climatronic, přípravou pro telefon s podporou Bluetooth a audiosystémem, který umožní připojení externích zařízení.

Nová Fabia se oficiálně představí na březnovém autosalonu v Ženevě a poté bude bez prodlení uvedena do prodeje. Do té doby Škoda jistě přinese další upřesňující informace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Škoda Fabia
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Kde je problém?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků