Nová Škoda Fabia oficiálně představena

Konec všem spekulacím a nekvalitním špionážním snímkům. Nová Škoda Fabia je tady. Máme první kvalitní foto a detailni info.
Nová Škoda Fabia oficiálně představena

Škoda Fabia nové generace zůstává i nadále malým kompaktem v pravém slova smyslu. Délka nepřekročila po vzoru konkurentů čtyři metry. Fabia II nyní bude měřit na délku 3 992 mm (+ 22 mm proti Fabii I), což z ní udělá jednoho z nejmenších představitelů tohoto segmentu. Na šířku bude nová Fabia měřit 1 642 mm (- 4 mm) a na výšku 1 495 (+ 47 mm). Rozvor prozatím není znám.

Jak je vidět z prostých čísel, Fabia bude o něco delší, o něco užší a o něco vyšší. Jak budou tyto změny působit v reálu, uvidíme za pár měsíců.

Větší změny se odehrály pod pátými dveřmi. Zde se nachází zavazadlový prostor se základním objemem 300 l, který lze zvětšit až na solidních 1 163 l. Tyto parametry znamenají, že Fabia nově nabídne o 40 l více zavazadelníku v základním provedení a až o 147 l více při sklopení zadních sedaček.

Motory

Pod kapotou se rovněž neodehrála žádná revoluce. Část motorů prošla jen mírnými inovacemi a k tomu byly přidány některé zcela nové.

Benzínové jednotky začínají se třemi válci, objemem 1,2 l a výkonem 44 kW (60 k). Silnější varianta HTP bude disponovat výkonem 51 kW (70 k). Poté již nastupuje známý čtyřválec 1,4 16V o výkonu 63 kW (86 k). Vrcholem v benzínové nabídce bude čtyřválec 1,6 16V o výkonu 77 kW (105 k).

Všechny motory budou vybaveny pětistupňovou manuální převodovku, která pošle výkon na přední kola. Pouze nejsilnější benzínový motor bude alternativně vybaven i šestistupňovým automatem.

Nabídka naftových motorů pak zůstala beze změn. Škoda vypustila jen nejsilnější čtyřválec 1,9 TDI z verze RS a ponechala tříválcové TDI o objemu 1,4 l s výkony 51 a 59 kW, 70, resp. 80 k. K tomu přidala i čtyřválec 1,9 TDI o výkonu 77 kW (105 k).

Naftové motory budou vybaveny opět pětistupňovým manuálem, bez možnosti přikoupit si automat. Ten se sice do nabídky dostane, ale až později. Dva nejsilnější nafťáky zato bude možné pořídit s filtrem pevných částic.

Výbavy

S novou generací Fabie přináší Škoda i nové prvky výbavy. Ty sice nejsou tak pokročilé, jako nabízí konkurenti, přesto si zaslouží pozornost. Fabia bude nově, na přání, vybavena automatickou převodovkou Tiptronic, automatickou klimatizací Climatronic, přípravou pro telefon s podporou Bluetooth a audiosystémem, který umožní připojení externích zařízení.

Nová Fabia se oficiálně představí na březnovém autosalonu v Ženevě a poté bude bez prodlení uvedena do prodeje. Do té doby Škoda jistě přinese další upřesňující informace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Škoda Fabia

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 276 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků