Nová Škoda Fabia oficiálně: Diesel je mrtev, zůstaly jen litrové tříválce

85 komentářů

Dacia
10. února • 13:16

Škoda peněz za trapný facelift fobie od hi-t-lerwagenu. B-]

Kvicala
9. února • 20:02

Tato zbrusu nová Fabie bude hvězdou detroitského autosalonu 2018! Již před cca 9 lety mi toto vyčetla kartářka z kávové sedliny, a mně nezbývá, než jí dodatečně složit tu nejvyšší poklonu. Prosím redakci, aby neprodleně vyvinula maximální aktivitu ve smyslu dalších článků o této legendě automobilové historie, kterou se Š. Fábia již dávno stala. Moc díky!

Georgis1
10. února • 20:13

Debilové pokud Vám je 15 let tak nepište příspěvky

Marex
9. února • 0:42

70 léta Škoda 100 s obsahem necelého litru a výkonem od 35 kW, rok 2018 Škoda Fabia litr s výkonem od 44kW, tak o celých 9kW za skoro 50 let, tomu říkám pokrok :-D Ještě by to chtělo stejně drsnou změnu, jako u těch motorizací a to třeba přejmenovat Fabia na Fabiaq.a bude to dokonalé :-D

Aladin
9. února • 13:43

Jak dlouho se na vůz 35kw šetřilo v 70s a jak dlouho teď? Tady jde o to co ti trh nabídne za x násobek mzdy. K mzdovým poměrům máš vozy násobně silnější.

puk123
9. února • 7:55

:Mareq
Být stejné emisní normy jako tehdy, vyždímali by z toho litru více. Na to, že princip, konstrukce a palivo jsou v podstatě stále stejné, to není špatný výsledek.

baron
8. února • 21:49

To by mne zajímalo co je nového na té Fabií krom světel. Žádná změna jen výsměch s třívalci a uvnitř stejná zastaralá krabice. Předražená starotina.

Antiautomat
8. února • 19:38

Takze budu po vyrobnej, logistickej a planovacej stranke, len 2 (rozumej 2) motory. Nejako mi to pripomina nieco, tak zhruba niekde pred r.1989...
Inak diesel do takehoto auta je nezmysel, co kvitujem. Ak sa takto (zbytocne vyhodene) peniaze usetria na to, aby auta v beznej konfiske boli lepsie, potom je to racionalizacia vyroby. V spojeni so stavebnicovym principom sa dostavame niekde do doby pred polstorocim. Zaujimave ze ten isty princip sa uplatnuje dnes.
A tak nutne a logicky - bud ten pred polstorocim u nas bol tak neskutocne nadcasovy, alebo ten sucasny je este horsie zaostaly : prave o to polstorocie. Vyberte si.

puk123
9. února • 8:00

Ale v podstaě proč ne? Více výrobců se snaží mít podobný model. Mně je spíše divné, proč má Škoda rovnou dva: Fabia a Rapid. No, dlouho už tomu tak asi nebude.

Antiautomat
9. února • 20:28

S motormi nesluhlasim (napriklad Rapid 1.6, predava sa v Rusku a navyse pekna HockeyEdition), ale co sa tyka modelov, je to prehustene a tu absolutne suhlas. Rapid je podla mna omyl, hoci Rapid 1,2 je ZAKAZNICKY velmi dobre a jednoduche auto.
Zakaznik vs spotrebitel.

Jim
8. února • 16:00

Diesel je mrtev a Fabia vlastně taky. Hlavně, že se "zaměřili na techniku". S těma třema hrnkama už spadají do kategorie aut jako je Kia Picanto nebo Hyundai i10.

Antiautomat
8. února • 20:43

Fabia diesel 0.4 TDi.

Kuk Vykuk
8. února • 14:55

Tako by jsme měli, za dehtovým rakovinometem už zaklapla rakev a benzíňaku už zubatá amputovala jeden válec. Ještě pořad věříte tomu, že nejste na pohřbu spalováků? B-]:-D;-)

Antiautomat
8. února • 20:45

No, tak si to skratka NEKUPTE. A je to.

Kuk Vykuk
9. února • 19:10

Jdi radši nakrmit prasata, tomu rozumíš líp.

Antiautomat
9. února • 20:23

Rad by som, ale zatial vlastnu farmu nemam a bohuzial toto je dnes neisty podnik.
Ak by nahodou temou neboli prasata ako produkt zivocisnej vyroby ale nieco ine (napriklad vzdelavanie prasiat, alternativny pristup k vychove prasiat, nutnost oslovenia prasata pred vstupom do chlieva apod), mam za to ze mate Vami netuseny a neobjaveny potencial. Porozmyslajte o tom.

Kuk Vykuk
15. února • 12:16

Prober se z diskotéky, ty taky žádnou vlastní farmu nikdy mít nebudeš protože umíš jen kydat hnůj a to ještě blbě.

Aladin
8. února • 13:56

Facelift se mi líbí. Ovšem nejzajímavější věc na tomto voze je, že už je jen o zanedbatelných 10tis levnější než zhruba porovnatelné Polo. A to jak v atmo, tak přeplňovaném motoru.

MOJE JMÉNO
8. února • 14:18

Polo je dražší Fabie. Tak to snad má být - ne ?

Aladin
8. února • 14:45

:-D ano, požadavek splněn, Fabka je stále levnější.

Kaa
8. února • 13:41

Ale důchodci to stejně koupí. Jsou to titíž co jezdili Š120, nebo Favorit. Pro ně je to dělo.

MOJE JMÉNO
8. února • 14:19

No - 81kW s 200Nm v takto malém voze rozhodně není lenochod. Já vím- Váš Mustang je lepší... :-D

Stan
8. února • 13:17

1.0, tříválec, turbo, no to je ale kauf... Stará dobrá jedničková Fábia s 1.9 tdi nebo 1.4 Mpi

Marex
9. února • 0:59

Omyl, Fabia byl shit už v jedničkové verzi. Natož pak další generace se zázrakem TSI. Dvě v rodině stačili až nad hlavu a nikdy více.

Vaclav
8. února • 19:14

Presne. Fabii si casto kupovaly mlade rodiny, nejak se tam naskladaly, auto bylo pouzitelne. Pres tyden poskakovani kolem skol, o vikendu sem tam vylet, nebo dovolena. Tenhle rezim pro turbo neni moc vhodny a 1.0 atmo asi nebude uplne dostatecny motor na ty vikendy. Myslim, ze 1.4 atmo by byla zlata. Tahle paleta motoru zdaleka vsechny nenadchne.

MrWebsky
9. února • 11:08

Fiat mógł dać doTipo 0.9 TwinAir, a dał 1.4 Fire. Żeby było w miarę uniwersalnie i do miasta i na trasę.

čech
8. února • 12:58

Designera Fábie vyhodit. Pokud to nebyl ještě Kaban.

Dix_
8. února • 13:06

Facelift Fabie navrhl Kabaň.A to i facelift Superbu.

puk123
9. února • 8:11

Vyhodit! ;-)

Mates
8. února • 12:21

Boze to je zase hejtu,holt na netu neni problem tshat si anonymne xandy tak hlavne ze to nese.... me osobne se tahle mala uprava libi,sam mam F3 jeste s 1,2 81,najeto 50 tisic a spokojenost,nemam problem ji opet vymenit za novou.

Karel.
8. února • 11:59

Tak a je po škodivce. Tohle si nikdo normální nekoupí.

Joe Doe
8. února • 15:04

Mas pravdu. Ved uvidis, ako dobre sa bude v Cesku a na SK predavat ;)

Bob
8. února • 11:53

V roce 2002 jste mohli mít Fabii ve 2.0 a v plný palbě měla všechno, co člověk skutečně potřebuje - topení, klimatizaci, vyhřívání sedaček, rádio, rezervu... Dneska místo 2.0 je 1.0 místo 4 válců 3, nemůžete si vybrat manuál... No nevím kam automobilový průmysl spěje, ale tímhle stylem se určitě omlazení vozového parku v ČR nedočkáme...

Dr.Iver
8. února • 10:38

Vyborne. Udrnceny hlucny trivalce nejedeto-zereto zustaly. Tak snad aspoň poladili, mlatici zadni torzku, papundeklovy vyplne dveri, zatekani do zadnich svetel, problémy s razenim zpátečky (převodovka je vůbec dilo), vrzani a spary v pristrojovce, samovolne sjizdeni zadnich manuálních oken a doplnili dojezdy do prednich elektrických oken…

Dix_
8. února • 12:55

El zrcátka od výbavy Active a dojezdy budou u všech oken.Padání zadních manuálních oken dělalo už od dob FI.U elektrických to nedělá.

petr r. (petrumr)
8. února • 17:56

mě padaly okna u škody 1000mb

Lojza
8. února • 10:27

Zatím nikdo nic na novou chuťovku ve formě DPF filtru pro motory TSI!??? Pro cesty kolem komína naprostá bomba!!!!: -D:-D:-D

qwertz
8. února • 10:33

TSI produkuje o několik řádů méně sazi než TDI (pokud si vzpomínám tak asi 1000x). Navíc cena filtru se má být okolo 50EUR, mnohem později se zaplní, a výrazně snadněji regeneruje - vzhledem vyšší teplotě výfukových plynů.

JO
9. února • 18:16

Benzinové motory dnes špiní víc než diesely. https://auto.idnes.cz/benzin-motor-filtr-pevnyc... ...

Lojza
8. února • 10:39

Nech se překvapit a nechval noc před večerem!!!! Těch průserů s motory TSI už bylo hoodně a ještě není všem konec!!! B-]B-]B-]

qwertz
8. února • 12:08

Ty průsery s TSI motory jsou hlavně nafouknuté v kinderdiskuzi. Je bez diskuze, že problémy s řetězy a pístními kroužky v minulé generaci byly. Ale z diskuzí čtenář nabyde pocit, že to je největší motorový problém všech dob, což je blbost. Daleko horší prušvih s řetězy bylo 1.6THP od PSA používané také v koncernu BMW, ale děcka o tom neblijou v diskuzzích, protože to není dost cool jako zvracet na VAG.Třeba motory EA111 1.2TSI a 1.4TSI v poslední revizi jsou velmi spolehlivé (dodnes se prodává v Rapidu) a žádné problémy s nimi nejsou. O tom, že aktuální generace EA211 1.2TSI, 1.4TSI a EA888 gen3 1.8TSI a 2.0TSI jsou úplně jiné motory a zcela bez problémů už děcka nechápou vůbec.

Q
9. února • 14:00

Rapid má od roku 2015 taky motory EA211. Myslím si, že EA111 v tom roce 2015 úplně skončily.

Marex
9. února • 0:54

Typický škodafan, vše je vyřešeno, problémy neexistují a nikdy pořádně ani neexistovali a tihle budou pokrytecky říkat, že jiný měli větší průsery. ono si to chce ale zamést nejdříve před vlastním prahem. Asi by ti, co jim TSI papá olej jako prokopnuté nesouhlasili a nebo si už na tuto bonusovou vlastnost zvykli, když jsou tak supr motory a ještě lepší káry :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Georgis1
10. února • 20:08

A že Toyoty Yaris 3-válce žerou od 80tis. km olej nikdo neříká. Pánové máme v rodině 3ks 1,4 tsi-škodovky všichni DSG. včetně té první generace a ono nic, prostě nic. žádný probném z řetězem. Super motory. Zeptal jsem se cca před 4 roky v servisech na problematiku těchto motorů a nikdo se s tímto ve skutečnosti neshledal. Takže s motory mají problém ti co jezdí jak hovada. Tečka

qwertz
9. února • 9:29

Znáte někoho, s aktuální generací TSI (mám obavu, že to nejste schopen rozlišit), komu žere motor olej? Jste vlastníkem aktuální generace TSI? Na základě čeho to všechno hodnotíte? Kinderdiskuze na internetu?Nikdo nerozporuje, že 1.8TSI žere olej. Jenže to je motor naposledy použitý v Superbu 2, (Octavia 3 a Superb 3 používají úplně jiný motor) a rozhodně se to nestává každému kusu. Nikdo nerozporuje, že 1.2TSI a 1.4TSI EA111 měly ostudné problémy se řetězy. Jenže ten problém byl vyřešen ještě během výroby a aktuálně s nimi problémy nejsou (máme v rodině 1.2TSI EA111, za ty roky toho najezdil hodně a je to zcela bezproblémové a spolehlivé auto - mění se jen spotřební materiál)Zkuste jít do bazaru prodat škodovku s tím vaším strašně problémovým 1.2TSI/1.4TSI, koupí vám ji v prvním do kterého vlezete. Pak zkuste udělat totéž s Peugeotem 1.6THP. Ve 20 z 20 autobazarů vám řeknou, že to mají na shit-listu a koupí to jen idiot. (zkušenost z praxe)

Antiautomat
9. února • 20:33

1.8 Tsi zmizne z portfolia. Za olej mohli obratene piestne pruzky a specifikacia.
Inak pozor, aj stara jednoducha 1.6 8v tymto trpi. Pretoze do nej naliali to, co tam nema byt - riedky longlajf.

MOJE JMÉNO
8. února • 14:16

Rozumný názor! B-]

audax
8. února • 10:10

takže fabiaQ už nebude diesliaQ a len litrový trojvalciaQ,ale ako som čítal inde,bude mať LED a dva usb porty,ale mašinka je to vcelku pekná,určite sa bude predávať....

MrWebsky
8. února • 11:55

Ale bude ChudaQ a pod kapotou bude DvuvalcaQ rady JIP.

Kvicala
8. února • 10:00

Neuvěřitelná bomba!Prosím redakci o větší zaměření na články o značce Škoda,3 denně je zatraceně málo!Tato atraktivní,ale opomijena značka si rozhodnězaslouží více pozornosti,než je jí zde a na auto.cz věnováno.

David
8. února • 9:21

Nová Fabia je krásná, ale už se těším až tu začne oxidovat Vošického banda se svými pisálky z PR oddělení Tfujdé. :-)

Joe Doe
8. února • 15:02

Krasna?Beauty is in the eye of the... beerholder. Inymi slovami, jeden musi mat v sebe mnozstvo piv, aby bol schopny toto auto oznacit za krasne - najma v situacii, ked je v danom segmente mnozstvo objektivne esteticky pritazlivejsich aut.Tvar Fabie splna poziadavky na prepravny box pre Mazdu 2, ale to na oznacenie 'krasny' nestaci.

qwertz
8. února • 15:08

moc piv jste vypil vy. Označit estetické vnímání jako objektivní hodnocení, svědčí o tom, že jste buď přebral, nebo nerozumíte významům slov "estetický či pritažlivy" a "objektivní". Objektivní je především to, co můžete exaktně změřit.A jen pro vaši informaci, Mazda/Kodo je podle mě totální hnus. (což svědčí jen a pouze o tom, že je to hodnocení čistě subjektivní)

k22
8. února • 10:40

Zdravím Bolku :-D
Je to krása, škoda že nemá 4voči ;-)

qwertz
8. února • 9:23

Myslíte, že v PR oddělení hnujdaje umí někdo psát?:-D

David
8. února • 9:28

Ten Vošický mi přijde jak největší kámoš Kim-Čong-Una. Třeba mu dělá PR články jeho propagandistické oddělení z KLDR... Korea sem Korea tam... člověk mnohdy neví kdo je kdo. Prostě Hnojdé :-)))

qwertz
8. února • 9:43

Od určité úrovně managementu je úplně jedno jaké máte výsledky a metody. Myslíte si, že manažeři co způsobili hospodářskou krizi 2008 skončili na pracáku? I přes svoje diletantství dostali zlatý padák a skvěle placené mésto jinde.Kde myslíte, že pan řiditel Hujdaje pracoval před tím? Správně - ve Fordu. A jak dneska Ford vypadá....?

bzzz
8. února • 9:49

Myslis si, ze za hospodarskou krizi mohou jen manazeri? Co ty miliony lidi, kteri chteji (mnohem) vice nez na co maji penize, mozek, potencial?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
8. února • 10:00

To si samozrejme nemyslim. Jen si racte povsimnout, ze ty miliony lidi zpravidla prisly (temer) o vsechno, zatim co manazeri prinejhorsim nezchudli, rada z nich zbohatla. Tzv. US kapitalismus je totiz kapitalismus pro chude a socialismus pro bohate. Zisky berou banky, manazeri, firmy, ale ztraty, ty se hradi z verejnych rozpoctu:-D

bzzz
8. února • 10:55

Rada obyc lidi v tom US kapitalismu pohadkove zbohatla, protoze neco umeli/dokazali (stesti samozrejme hraje taky roli). Kapitalismus je ekonomicky princip/system. Co popisujes je spise spolecensky/politicky problem/jev (nenazranost, vycuranost, regulace, dotace atp).

qwertz
8. února • 12:15

US kapitalismus ve spojení s American Dream je mýtus. Income inequality je v USA jedno z největších ve vyspělých zemích a social mobility jedno z nejhorších. To znamená především to, že na to jak budete v USA úspěšný má největší vliv zejména bohatství vašich rodičů a nikoliv vaše schopnosti. V takovém Dánsku máte 2x větší šanci se vypracovat vlastní pílí a schopnostmi bez ohledu na váš sociální status než v USA. Jedna z nejlepších univerzit na světě Princeton na 40 leté studii dokázala, že v USA není demokracie, ale oligarchie (což je totéž co na Ukrajině) protože legislativu za posledních 40 let určovaly především 1% nejbohatších. Dokonce i američtí držitele nobelovy ceny za ekonomii označují US kapitalismus za rozbitý na vrhují inspirovat se v Německu (teda pokud z něho Mutti Makrela neudělá do té doby chalífát)

Antiautomat
9. února • 20:18

Dokonale napisane.

chytrak
8. února • 9:19

To sedí dva designéři a přemýšlí o FL Fabie. A první říká - to auto je fakt hezký, jak to uděláme.
A druhý na to - No nevím ale fecelift být musí!
- Vylepšit to moc nejde, co kdybychom to teda pořádně zprznili.
- Super a úkol splněn.
:-O:-O:-O:-O

qwertz
8. února • 8:51

Mám takový pocit, že Kabaň nakreslil skvěle O3 a F3 (zejména u Fabie by vzhledem k předchozímu designu bylo zlepšení asi cokoliv), ale všechny další auta jsou změna k horšímu. Pak už to začali s těmi hranatými tvary přehánět, a Superb, Kodiaq a Karoq patří k tomu škaredšímu, co VAG vyrábí. Stačí kouknout na Passat, Tiguan a Atecu

MOJE JMÉNO
8. února • 14:14

Superb 3 a původní Yeti je to nejhezčí a nezaměnitelné, co kdy ŠKODOVKA za posledních 20 let vyprodukovala.

Kuk Vykuk
8. února • 14:49

Superb 3 souhlas, ale to Yeti vidím jen jako nezaměnitelný avšak ne nejhezčí.

bzzz
8. února • 15:43

Yeti nezamenitelny a svym zpusobem nadcasovy, vypada ook i po letech.

qwertz
8. února • 8:52

a O3 faceliftem taky pěkně doprasil.

Shimi
8. února • 9:11

Mně se celkem líbí současná Fábka, tak nějak to všechno ladí. Tenhle FL je krok zpět, ostatně jako skoro všechny FL. Až mi to někdy připadá, že je to cílený. Octavia se mi též líbila před FL, čtyřočko je ultra kekel. A Superb je za mě momentálně nejpovedenější Škoda současnosti.

qwertz
8. února • 9:15

Vám se líbí ta extrémně ostře řezaná zadní světla Superbu, Kodiaqu a Karoqu?Mě přijde, že škodovka opustila svůj konzervativní design, který sice někomu připadá nudný, ale alespoň se na auto dá koukat i za 5 let.

Shimi
8. února • 9:30

O Kodiaqu a Karoqu jsem nepsal, ale když už jsi je zmínil, tak za mě hodně špatné, designový fail. Zadní světla Superbu se mi líbí a to moc. Hlavně to, že otočili skosení z horní vnitřní strany, což vypadalo naprosto katastrofálně, na dolní vnitřní stranu, jako to má Audi. Do budoucna se u Supa děsím FL.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
8. února • 9:40

Chápu. Za mě jasný downgrade od výrazného C u Octavie nebo Yetiho. Když už mít takto podlouhlá světla, Volkswagen je umí taleko hezčí, jen už tam nenacpete to písmeno C, o což se škoda zjevně pokouší.

JJ
8. února • 8:48

Nasadili vyšší pneu - na fotkách je 215/45 R17 (jako u Pola), takže rozměr osmnáctek bude 215/40 R18

Luooo
8. února • 17:17

18" kolesá na fóbiu ma fakt význam na našich cestách

JJ
9. února • 9:13

On se zvětšil průměr i těch základních na 185/65 R15

Gašpo
8. února • 8:27

No, možno budem jediný, ale posun k lepšiemu tam nevidím. Majiteľ súčasnej Fabie možno pozná rozdieľ vzadu, ja bez porovnania nie. Predné svetlá ma moc neoslovujú. Čakal som že užšie svetlomety dajú autu modernejší a agresívnejší kukuč, ale pretože sa ku krajom rozširujú, trochu mi to evokuje návrat k odkazu dvojkovej Fábie, ktorá bola hodne škaredá.

Milhaus
8. února • 9:26

Změna minimální ale za mě ne k lepšímu. Předtím se mi líbila víc.

zmrzley
8. února • 8:50

Já souhlasím. Před FL to auto bylo celé tak nějak hranaté a ladilo to. Tím zakulacením přídě to přiblížili hnusu druhé generace. A ty přední světla tomu taky nepomáhají. Takže po vzoru O3 eklhaftní facelift.

jiri
8. února • 8:43

V zadni části ani rozdíl nepoznám. Ale předek a světla současné fábky jsou velice povedené. Tímhle to dodrbali, umělci. Ten to vypadá jak citygo

Verny
8. února • 9:12

Přesně, Citygo mě napadlo když jsem to uviděl poprvé. Nějak se jim ty facelifty v poslední době nedaří.

puk123
8. února • 8:25

Jo, lepší. Jen ty trojúhelníky vzadu bych oželel a černý rámeček zadních světel mi taky nevadil. Nakonec nechápu, proč prezentují kombík zrovna v bílé. Mohli najít hezčí barvu, jako kratší Fabce.

zuizi
8. února • 20:39

Taj jim poraď jak na prezentaci. Oni tam určitě nikoho nemaji a nemaji zjištěno jaká barva se lidem líbí. Třeba se jim díky tobě zvýší prodeje a dostaneš akcije jako zachránce škodovky.

puk123
9. února • 8:08

Ke zjištění, jaká barva aut se momentálně lidem líbí, není třeba mnoha schopností. Pak už je jen věcí dobrého odhadu a odvahy, zda jít v duchu momentální módy nebo se pokusit trefit následující módní trend či dokonce ho zákazníkům lehce podsunout. I mistři tesaři se někdy utnou.

nathan
8. února • 10:26

Nechápu proč ztrácíš čas hodnocením sračky jménem Fabia.

stealth01
8. února • 13:46

Já zase nechápu, proč ztrácíš čas dýcháním.

Doporučujeme

Články odjinud