Nová Škoda Fabia oficiálně: Diesel je mrtev, zůstaly jen litrové tříválce

Jsou tomu tři týdny, co Škoda zveřejnila skicu modernizované Fabie. Dnes již máme k dispozici první reálné snímky vozu, který se dostane do prodeje v druhé polovině roku.

Že v případě modernizace třetí generace Fabie nepůjde o zvlášť zásadní přepracování, se dalo tušit už podle první skici, kterou Škoda Auto před pár týdny vydala jako upoutávku k ženevské premiéře vozu. Dnes, necelý měsíc před otevřením bran výstaviště Palexpo, máme k dispozici reálné snímky vozu jak v provedení hatchback, tak kombi.

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Spíše než na drastické změny designu se modernizovaná Škoda Fabia zaměřuje na techniku. Přední světlomety nově využijí diodový zdroj, jsou výrazně užší a jejich spodní linie stoupá k ostřeji tvarované masce chladiče. Diody se poprvé objeví i vzadu, kde je znát snaha vyprofilovat nejenom samotné svítilny s charakteristickým světelným podpisem ve tvaru písmene C, ale také nárazník. Nově bude možné si objednat osmnáctipalcová kola, o palec větší, než tomu bylo doposud, avšak pouze pro hatchback.

Uvnitř se zapracovalo na přístrojovém štítu, dekoračních prvcích, potahových látkách čalounění sedadel, a infotainment Swing má 6,5palcový displej namísto pětipalcového. Navigační systém umí informovat o dopravní situaci v reálném čase, snímek interiéru nám zatím Škoda neposkytla, v přiložené galerii jej však přesto najdete.

Škoda zdražila Fabii, Rapid, Octavii i Kodiaq. Nejvíce to odnesly turbodiesely

Škoda zdražila Fabii, Rapid, Octavii i Kodiaq. Nejvíce to odnesly turbodiesely

Jak jsme avizovali už dříve, s naftovým motorem, konkrétně čtrnáctistovkou TDI, je konec. V nabídce zůstávají pouze zážehové tříválce MPI (44 a 55 kW) a TSI (70 a 81 kW), přičemž automatická převodovka bude volitelně dostupná pouze u nejsilnějšího agregátu. Novinkou jsou filtry pevných částic pro přeplňované verze.


Prostřednictvím této animace si můžete modernizovanou Škodu Fabia "vybalit" z krabice a prohlédnout si ji hezky dokola!

Facelift třetí generace Fabie se dále zaměřil na bezpečnost. Soubor bezpečnostních a asistenčních systémů byl rozšířen o monitorování slepého úhlu včetně detekce zezadu rychle se přibližujících vozidel na víceproudých silnicích, Rear Traffic Allert vás upozorní na možnou kolizi při couvání, a přibylo i automatické přepínání dálkových světel.

Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI: Problém tam, kde byste ho nečekali

Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI: Problém tam, kde byste ho nečekali

Souhrn změn uzavírá informace o rozšíření „Simply clever“ řešení. Škrabka na sníh na led, která je už tradičně schovaná pod víčkem nádrže, nově umí měřit i hloubku dezénu pneumatik. Kombi má v boční přihrádce zavazadelníku vyjímatelnou diodovou svítilnu a zadní cestující mohou mít k dispozici dva USB porty pro nabíjení externích zařízení. Ryze praktickým prvkem je oboustranný koberec do zavazadelníku.

ZOH 2018: Vše o olympijských hrách v Koreji najdete na isport.cz

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako jeden z mála vozů své třídy nabízí i karoserii Combi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing.

Ceny a výbava • První jízda po faceliftu • Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 65 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků