Nová Škoda Fabia oficiálně: Diesel je mrtev, zůstaly jen litrové tříválce

Jsou tomu tři týdny, co Škoda zveřejnila skicu modernizované Fabie. Dnes již máme k dispozici první reálné snímky vozu, který se dostane do prodeje v druhé polovině roku.

Že v případě modernizace třetí generace Fabie nepůjde o zvlášť zásadní přepracování, se dalo tušit už podle první skici, kterou Škoda Auto před pár týdny vydala jako upoutávku k ženevské premiéře vozu. Dnes, necelý měsíc před otevřením bran výstaviště Palexpo, máme k dispozici reálné snímky vozu jak v provedení hatchback, tak kombi.

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Spíše než na drastické změny designu se modernizovaná Škoda Fabia zaměřuje na techniku. Přední světlomety nově využijí diodový zdroj, jsou výrazně užší a jejich spodní linie stoupá k ostřeji tvarované masce chladiče. Diody se poprvé objeví i vzadu, kde je znát snaha vyprofilovat nejenom samotné svítilny s charakteristickým světelným podpisem ve tvaru písmene C, ale také nárazník. Nově bude možné si objednat osmnáctipalcová kola, o palec větší, než tomu bylo doposud, avšak pouze pro hatchback.

Uvnitř se zapracovalo na přístrojovém štítu, dekoračních prvcích, potahových látkách čalounění sedadel, a infotainment Swing má 6,5palcový displej namísto pětipalcového. Navigační systém umí informovat o dopravní situaci v reálném čase, snímek interiéru nám zatím Škoda neposkytla, v přiložené galerii jej však přesto najdete.

Škoda zdražila Fabii, Rapid, Octavii i Kodiaq. Nejvíce to odnesly turbodiesely

Škoda zdražila Fabii, Rapid, Octavii i Kodiaq. Nejvíce to odnesly turbodiesely

Jak jsme avizovali už dříve, s naftovým motorem, konkrétně čtrnáctistovkou TDI, je konec. V nabídce zůstávají pouze zážehové tříválce MPI (44 a 55 kW) a TSI (70 a 81 kW), přičemž automatická převodovka bude volitelně dostupná pouze u nejsilnějšího agregátu. Novinkou jsou filtry pevných částic pro přeplňované verze.


Prostřednictvím této animace si můžete modernizovanou Škodu Fabia "vybalit" z krabice a prohlédnout si ji hezky dokola!

Facelift třetí generace Fabie se dále zaměřil na bezpečnost. Soubor bezpečnostních a asistenčních systémů byl rozšířen o monitorování slepého úhlu včetně detekce zezadu rychle se přibližujících vozidel na víceproudých silnicích, Rear Traffic Allert vás upozorní na možnou kolizi při couvání, a přibylo i automatické přepínání dálkových světel.

Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI: Problém tam, kde byste ho nečekali

Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI: Problém tam, kde byste ho nečekali

Souhrn změn uzavírá informace o rozšíření „Simply clever“ řešení. Škrabka na sníh na led, která je už tradičně schovaná pod víčkem nádrže, nově umí měřit i hloubku dezénu pneumatik. Kombi má v boční přihrádce zavazadelníku vyjímatelnou diodovou svítilnu a zadní cestující mohou mít k dispozici dva USB porty pro nabíjení externích zařízení. Ryze praktickým prvkem je oboustranný koberec do zavazadelníku.

ZOH 2018: Vše o olympijských hrách v Koreji najdete na isport.cz

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 69 příspěvků
Minitest Lexus RC 300h F Sport: Mohl být skvělý, ale doplatil na zvrácenost doby

Lexus RC 300h F Sport

Nejkratší cesta do srdce chlapa nevede mezi žebry, ale skrze krásné auto. A tohle si vás prostě získá!

11.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 147 příspěvků