Nová Škoda Fabia oficiálně: Diesel je mrtev, zůstaly jen litrové tříválce

Jsou tomu tři týdny, co Škoda zveřejnila skicu modernizované Fabie. Dnes již máme k dispozici první reálné snímky vozu, který se dostane do prodeje v druhé polovině roku.

Že v případě modernizace třetí generace Fabie nepůjde o zvlášť zásadní přepracování, se dalo tušit už podle první skici, kterou Škoda Auto před pár týdny vydala jako upoutávku k ženevské premiéře vozu. Dnes, necelý měsíc před otevřením bran výstaviště Palexpo, máme k dispozici reálné snímky vozu jak v provedení hatchback, tak kombi.

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Spíše než na drastické změny designu se modernizovaná Škoda Fabia zaměřuje na techniku. Přední světlomety nově využijí diodový zdroj, jsou výrazně užší a jejich spodní linie stoupá k ostřeji tvarované masce chladiče. Diody se poprvé objeví i vzadu, kde je znát snaha vyprofilovat nejenom samotné svítilny s charakteristickým světelným podpisem ve tvaru písmene C, ale také nárazník. Nově bude možné si objednat osmnáctipalcová kola, o palec větší, než tomu bylo doposud, avšak pouze pro hatchback.

Uvnitř se zapracovalo na přístrojovém štítu, dekoračních prvcích, potahových látkách čalounění sedadel, a infotainment Swing má 6,5palcový displej namísto pětipalcového. Navigační systém umí informovat o dopravní situaci v reálném čase, snímek interiéru nám zatím Škoda neposkytla, v přiložené galerii jej však přesto najdete.

Škoda zdražila Fabii, Rapid, Octavii i Kodiaq. Nejvíce to odnesly turbodiesely

Škoda zdražila Fabii, Rapid, Octavii i Kodiaq. Nejvíce to odnesly turbodiesely

Jak jsme avizovali už dříve, s naftovým motorem, konkrétně čtrnáctistovkou TDI, je konec. V nabídce zůstávají pouze zážehové tříválce MPI (44 a 55 kW) a TSI (70 a 81 kW), přičemž automatická převodovka bude volitelně dostupná pouze u nejsilnějšího agregátu. Novinkou jsou filtry pevných částic pro přeplňované verze.


Prostřednictvím této animace si můžete modernizovanou Škodu Fabia "vybalit" z krabice a prohlédnout si ji hezky dokola!

Facelift třetí generace Fabie se dále zaměřil na bezpečnost. Soubor bezpečnostních a asistenčních systémů byl rozšířen o monitorování slepého úhlu včetně detekce zezadu rychle se přibližujících vozidel na víceproudých silnicích, Rear Traffic Allert vás upozorní na možnou kolizi při couvání, a přibylo i automatické přepínání dálkových světel.

Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI: Problém tam, kde byste ho nečekali

Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI: Problém tam, kde byste ho nečekali

Souhrn změn uzavírá informace o rozšíření „Simply clever“ řešení. Škrabka na sníh na led, která je už tradičně schovaná pod víčkem nádrže, nově umí měřit i hloubku dezénu pneumatik. Kombi má v boční přihrádce zavazadelníku vyjímatelnou diodovou svítilnu a zadní cestující mohou mít k dispozici dva USB porty pro nabíjení externích zařízení. Ryze praktickým prvkem je oboustranný koberec do zavazadelníku.

ZOH 2018: Vše o olympijských hrách v Koreji najdete na isport.cz

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Nová Škoda Fabia | Kia Ceed | Hyundai Santa Fe | Citroën Berlingo

Toyota Supra | BMW X4 | Mercedes-Benz G | Jeep Wrangler | PAL-V

McLaren Senna | Lamborghini Urus | Jaguar I-Pace | Ford Ka+

Morgan Aero GT | Polestar 1 | Porsche 911 GT3 RS | Cupra

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků