Nová Škoda Fabia může vypadat i takto. Prodejní trhák vykreslil nezávislý grafik

Nová Škoda Fabia bude jedna z nejdůležitějších premiér příštího roku. Novinkové ticho před bouří z grafického oddělení dává prostor nezávislým designérům.

Thomas Schäfer, nový šéf automobilky Škoda, se předminulý týden rozpovídal o plánech do budoucna. Mimo jiné zmínil, že se v příštím roce dočkáme čtvrté generace modelu Fabia, který stále platí za jeden z nejoblíbenějších vozů domácí značky. Jen v prvních devíti měsících tohoto roku bylo podle SDA registrováno 12.280 kousků třetí generace.

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Příjezd novinky je však ještě za dlouho. Technické informace a první upoutávky na nás tedy Škoda teprve vybalí. Nevíme tedy zatím, zdali se ukáže praktičtější prodloužená verze či ostře řezané RS. Plány na vzkříšení sportovního hatchbacku však Škoda naznačila již před dvěma lety. Nová Fabia by byla ideální kandidát.

Nejhůře parkující auta v Česku: Drzost těchto řidičů nezná hranic!

Nejhůře parkující auta v Česku: Drzost těchto řidičů nezná hranic!

Schäfer také již uvedl, že nástupce modelu Fabia je plánovaný pouze se zážehovými motory. Turbodiesel tak v nabídce nebude. Stejně tak to nemá jisté ani elektrifikace. Minimálně mild-hybridní tříválec 1.0 TSI, který je i v nové Octavii, by se ale do nabídky dostat mohl. Podobně jako Scala a Kamiq, se i nová Fabia přezbrojí na modulární platformu MQB A0, která je určená pro malé vozy.

Ticho z grafického oddělení automobilky momentálně dává prostor lidské představivosti. Můžeme se podívat na první grafický render, který vychází z modelu Scala, již viděných testovacích mul a očividně i z dvojice Polo/Ibiza. Pokračování v designovém jazyce scaly a nové octavie se vyloženě nabízí.

Potvrzeno: Nová Škoda Fabia se ukáže příští rok! Bude skvělá, říká Schäfer

Potvrzeno: Nová Škoda Fabia se ukáže příští rok! Bude skvělá, říká Schäfer

Jak moc se designové rendery liší od skutečnosti se tedy dozvíme až v průběhu příštího roku, nebo minimálně v první ukázce. Design vozu v galerii vytvořil nezávislý automobilový designér Kleber Silva z Brazílie.

Galerie doplněna o aktuální Škodu Fabia.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 65 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků