Nová Škoda Fabia III konečně odhalena. Podívejte se na první fotky celého auta

Po týdnech špionážních fotek, skic a tajemných upoutávek odhaluje konečně automobilka Škoda finální podobu nové Fabie.

Čekání je u konce, Škoda oficiálně odhaluje vzhled třetí generace modelu Fabia. Výroba začne už koncem srpna, světová premiéra se uskuteční na autosalonu v Paříži a auto dorazí k prvním zákazníkům ještě před koncem roku.

Automobilka při odhalování nového modelu pokračuje v tradičně pozvolném uvolňování informací a fotografií, takže kompletní technické údaje ani velkou galerii oficiálních snímků ještě dnes nečekejte. Leccos podstatného o nové Fabii už ale víme.

Nižší, širší, lehčí

Nová Škoda Fabia III bude o kousek kratší (- 8 mm), nižší (- 31 mm) a širší (+ 90 mm), bude mít i větší rozvor (+ 5 mm) a má být prý i lehčí. Podle dostupných informací má nová Fabia v základním provedení vážit o 65 kg méně než dosavadní model.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekPrvní dvě fotografie celého vozu ukazují slibovaný posun v proporcích i ostře řezané linie; designér Kabaň hovoří o „krystalických prvcích“

I základní tříválec 1.0 MPI o výkonu 44 KW (60 k) by tak mohl do města stačit, silnější provedení o výkonu 55 kW (75 k) pak už bude vyložený sportovec. Ale teď vážně, čeká se i modernizovaný motor 1.2 TSI o výkonu 66 až 81 kW (90 až 110 koní). Sedmistupňový automat DSG bude k dispozici pro motory 1.2 TSI (81 kW) a 1.4 TDI (66 kW), jinak dostanete standardně pětistupňový manuál.

Do roka i Greenline

Diesely zastoupí nový celohliníkový tříválec 1.4 TDI o výkonech od 55 do 77 kW (75 až 105 koní). Verze Greenline, která dorazí přibližně za rok, má spotřebovat jen 3,1 l/100 km. Pravdivost této hodnoty velmi rádi ověříme v redakčním testu.

Škoda Fabia HTP předvedla, že umí jezdit za 2,6 l/100 km

Škoda Fabia HTP předvedla, že umí jezdit za 2,6 l/100 km

Nová Fabia chce být zajímavější pro mladé zákazníky. Proto nabídne širší možnosti individualizace, než bylo dosud zvykem. Zákazníci budou vybírat z 15 odstínů karoserie a k tomu různé barevné provedení střechy, kol a zrcátek. Vyšší verze výbavy dostanou mimo jiné systém MirrorLink, který umožní „zrcadlit“ displej chytrého mobilu na displeji palubního systému. 

Ačkoli základní verze nebude mít klimatizaci ani elektrické ovládání oken, Škoda prý připraví výhodný paket, který tyto dnes už samozřejmé položky přidá za velmi akceptovatelný příplatek. Na čtenářském fóru autorevue.cz už ale mají jasno v tom, jestli Fabia III bude mít škrabku. Otázkou teď zůstává klíčová položka „cena od...“, ale na její zveřejnění si musíme ještě počkat.

Škoda Fabia RS: Jak by mohlo vypadat to, co nikdy nevznikne

Škoda Fabia RS: Jak by mohlo vypadat to, co nikdy nevznikne

Automobilka doprovodila první fotografie tiskovou zprávou ve formě rozhovoru s Jozefem Kabaněm. Šéfdesignér Škody v něm vysvětluje, proč chtěl dát designu nové Fabie více emocí a jaké výrazové prostředky k tomu použil:

Zobrazit tiskovou zprávu
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Již dříve zveřejnila Škoda skicu nové Fabie; pod designem je podepsaný šéfdesignér značky Jozef Kabaň

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků