Nová Škoda Fabia III konečně odhalena. Podívejte se na první fotky celého auta

Po týdnech špionážních fotek, skic a tajemných upoutávek odhaluje konečně automobilka Škoda finální podobu nové Fabie.

Čekání je u konce, Škoda oficiálně odhaluje vzhled třetí generace modelu Fabia. Výroba začne už koncem srpna, světová premiéra se uskuteční na autosalonu v Paříži a auto dorazí k prvním zákazníkům ještě před koncem roku.

Automobilka při odhalování nového modelu pokračuje v tradičně pozvolném uvolňování informací a fotografií, takže kompletní technické údaje ani velkou galerii oficiálních snímků ještě dnes nečekejte. Leccos podstatného o nové Fabii už ale víme.

Nižší, širší, lehčí

Nová Škoda Fabia III bude o kousek kratší (- 8 mm), nižší (- 31 mm) a širší (+ 90 mm), bude mít i větší rozvor (+ 5 mm) a má být prý i lehčí. Podle dostupných informací má nová Fabia v základním provedení vážit o 65 kg méně než dosavadní model.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekPrvní dvě fotografie celého vozu ukazují slibovaný posun v proporcích i ostře řezané linie; designér Kabaň hovoří o „krystalických prvcích“

I základní tříválec 1.0 MPI o výkonu 44 KW (60 k) by tak mohl do města stačit, silnější provedení o výkonu 55 kW (75 k) pak už bude vyložený sportovec. Ale teď vážně, čeká se i modernizovaný motor 1.2 TSI o výkonu 66 až 81 kW (90 až 110 koní). Sedmistupňový automat DSG bude k dispozici pro motory 1.2 TSI (81 kW) a 1.4 TDI (66 kW), jinak dostanete standardně pětistupňový manuál.

Do roka i Greenline

Diesely zastoupí nový celohliníkový tříválec 1.4 TDI o výkonech od 55 do 77 kW (75 až 105 koní). Verze Greenline, která dorazí přibližně za rok, má spotřebovat jen 3,1 l/100 km. Pravdivost této hodnoty velmi rádi ověříme v redakčním testu.

Škoda Fabia HTP předvedla, že umí jezdit za 2,6 l/100 km

Škoda Fabia HTP předvedla, že umí jezdit za 2,6 l/100 km

Nová Fabia chce být zajímavější pro mladé zákazníky. Proto nabídne širší možnosti individualizace, než bylo dosud zvykem. Zákazníci budou vybírat z 15 odstínů karoserie a k tomu různé barevné provedení střechy, kol a zrcátek. Vyšší verze výbavy dostanou mimo jiné systém MirrorLink, který umožní „zrcadlit“ displej chytrého mobilu na displeji palubního systému. 

Ačkoli základní verze nebude mít klimatizaci ani elektrické ovládání oken, Škoda prý připraví výhodný paket, který tyto dnes už samozřejmé položky přidá za velmi akceptovatelný příplatek. Na čtenářském fóru autorevue.cz už ale mají jasno v tom, jestli Fabia III bude mít škrabku. Otázkou teď zůstává klíčová položka „cena od...“, ale na její zveřejnění si musíme ještě počkat.

Škoda Fabia RS: Jak by mohlo vypadat to, co nikdy nevznikne

Škoda Fabia RS: Jak by mohlo vypadat to, co nikdy nevznikne

Automobilka doprovodila první fotografie tiskovou zprávou ve formě rozhovoru s Jozefem Kabaněm. Šéfdesignér Škody v něm vysvětluje, proč chtěl dát designu nové Fabie více emocí a jaké výrazové prostředky k tomu použil:

Zobrazit tiskovou zprávu
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Již dříve zveřejnila Škoda skicu nové Fabie; pod designem je podepsaný šéfdesignér značky Jozef Kabaň
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků