Nová Škoda Fabia III: Bude takhle vypadat?

Palebná příprava před odhalením nové generace populárního modelu Fabia začíná špionážními fotkami a skicami finálního designu.
Nová Škoda Fabia III: Bude takhle vypadat?

Odhalení každého nového modelu značky Škoda bývá v českých médiích ostře sledovaným tématem. I letos „budeme mít o čem psát“, neboť na podzimní autosalon v Paříži se chystá premiéra nové generace vozu Škoda Fabia.

Koncern si vždycky dává s maskováním prototypů spoustu práce a jen málokdy se stane, že finální design unikne na veřejnost dříve než pár dní před oficiální premiérou.

Škoda Octavia Combi 1.4 TSI vs. Seat Leon ST 1.4 TSI

Škoda Octavia Combi 1.4 TSI vs. Seat Leon ST 1.4 TSI

Kolegové ze stránek Indianautosblog.com si třetí generaci Fabie představují tak, jak vidíte na titulním obrázku. Jejich skica vychází především ze snímků maskovaných prototypů, které jste mohli vidět i v českých médiích. My se ale domníváme, že Škoda kamufláží záměrně mate veřejnost, stejně jako se jí to povedlo před premiérou nové Octavie.

Už z dřívějších zpráv totiž vyplývá, že design nových škodovek má být výraznější a osobitější. I náš zdroj z automobilky, který chce logicky zůstat v anonymitě, popisuje předek Fabie jako „úplně jiný než na Rapidu“. 

Co prozatím víme?

Volkswagen potvrdil, že nová Škoda Fabia III nevyjede na nové modulární platformě MQB, což by prý zvedlo náklady na vývoj a tedy i cenu. Nová Fabia tak bude jezdit na upravené platformě PQ25, kterou používá třeba Volkswagen Polo a jejíž modifikovanou verzi najdete i pod kapotou evropské Škody Rapid.

Zůstanou také dvě karosářské varianty - pětidveřový hatchback a pětidveřový kombík. Model Roomster zřejmě nástupce nedostane, ovšem o zachování jména se spekuluje v souvislosti s plánovaným MPV, které by mělo být příbuzné s Volkswagenem Caddy.

Ohledně motorizací panuje shoda především v tom, že nebude ostrá verze RS, která se neprodávala dostatečně dobře. Z běžných motorizací se mluví o tříválci 1,0 l, ale také přeplňovaném tříválci a upraveném motoru 1.2 TSI. Naftu má zastoupit tříválec 1.2 TDI a čtyřválec 1.6 TDI.

zdroj: indianautosblog.com

bazar

Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 19 943 km
Cena: 193 000 Kč
Seat Cordoba 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 162 370 km
Cena: 40 000 Kč
Seat Ibiza 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 117 477 km
Cena: 65 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 179 079 km
Cena: 60 000 Kč
Seat Leon 2
Rok výroby: 2006
Stav: 120 925 km
Cena: 183 000 Kč
Seat Ibiza 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 59 369 km
Cena: 137 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků