Nová Škoda Fabia III: Bude takhle vypadat?

Palebná příprava před odhalením nové generace populárního modelu Fabia začíná špionážními fotkami a skicami finálního designu.
Nová Škoda Fabia III: Bude takhle vypadat?

Odhalení každého nového modelu značky Škoda bývá v českých médiích ostře sledovaným tématem. I letos „budeme mít o čem psát“, neboť na podzimní autosalon v Paříži se chystá premiéra nové generace vozu Škoda Fabia.

Koncern si vždycky dává s maskováním prototypů spoustu práce a jen málokdy se stane, že finální design unikne na veřejnost dříve než pár dní před oficiální premiérou.

Škoda Octavia Combi 1.4 TSI vs. Seat Leon ST 1.4 TSI

Škoda Octavia Combi 1.4 TSI vs. Seat Leon ST 1.4 TSI

Kolegové ze stránek Indianautosblog.com si třetí generaci Fabie představují tak, jak vidíte na titulním obrázku. Jejich skica vychází především ze snímků maskovaných prototypů, které jste mohli vidět i v českých médiích. My se ale domníváme, že Škoda kamufláží záměrně mate veřejnost, stejně jako se jí to povedlo před premiérou nové Octavie.

Už z dřívějších zpráv totiž vyplývá, že design nových škodovek má být výraznější a osobitější. I náš zdroj z automobilky, který chce logicky zůstat v anonymitě, popisuje předek Fabie jako „úplně jiný než na Rapidu“. 

Co prozatím víme?

Volkswagen potvrdil, že nová Škoda Fabia III nevyjede na nové modulární platformě MQB, což by prý zvedlo náklady na vývoj a tedy i cenu. Nová Fabia tak bude jezdit na upravené platformě PQ25, kterou používá třeba Volkswagen Polo a jejíž modifikovanou verzi najdete i pod kapotou evropské Škody Rapid.

Zůstanou také dvě karosářské varianty - pětidveřový hatchback a pětidveřový kombík. Model Roomster zřejmě nástupce nedostane, ovšem o zachování jména se spekuluje v souvislosti s plánovaným MPV, které by mělo být příbuzné s Volkswagenem Caddy.

Ohledně motorizací panuje shoda především v tom, že nebude ostrá verze RS, která se neprodávala dostatečně dobře. Z běžných motorizací se mluví o tříválci 1,0 l, ale také přeplňovaném tříválci a upraveném motoru 1.2 TSI. Naftu má zastoupit tříválec 1.2 TDI a čtyřválec 1.6 TDI.

zdroj: indianautosblog.com

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků