Nová Škoda Fabia III: Bude takhle vypadat?

Palebná příprava před odhalením nové generace populárního modelu Fabia začíná špionážními fotkami a skicami finálního designu.
Nová Škoda Fabia III: Bude takhle vypadat?

Odhalení každého nového modelu značky Škoda bývá v českých médiích ostře sledovaným tématem. I letos „budeme mít o čem psát“, neboť na podzimní autosalon v Paříži se chystá premiéra nové generace vozu Škoda Fabia.

Koncern si vždycky dává s maskováním prototypů spoustu práce a jen málokdy se stane, že finální design unikne na veřejnost dříve než pár dní před oficiální premiérou.

Škoda Octavia Combi 1.4 TSI vs. Seat Leon ST 1.4 TSI

Škoda Octavia Combi 1.4 TSI vs. Seat Leon ST 1.4 TSI

Kolegové ze stránek Indianautosblog.com si třetí generaci Fabie představují tak, jak vidíte na titulním obrázku. Jejich skica vychází především ze snímků maskovaných prototypů, které jste mohli vidět i v českých médiích. My se ale domníváme, že Škoda kamufláží záměrně mate veřejnost, stejně jako se jí to povedlo před premiérou nové Octavie.

Už z dřívějších zpráv totiž vyplývá, že design nových škodovek má být výraznější a osobitější. I náš zdroj z automobilky, který chce logicky zůstat v anonymitě, popisuje předek Fabie jako „úplně jiný než na Rapidu“. 

Co prozatím víme?

Volkswagen potvrdil, že nová Škoda Fabia III nevyjede na nové modulární platformě MQB, což by prý zvedlo náklady na vývoj a tedy i cenu. Nová Fabia tak bude jezdit na upravené platformě PQ25, kterou používá třeba Volkswagen Polo a jejíž modifikovanou verzi najdete i pod kapotou evropské Škody Rapid.

Zůstanou také dvě karosářské varianty - pětidveřový hatchback a pětidveřový kombík. Model Roomster zřejmě nástupce nedostane, ovšem o zachování jména se spekuluje v souvislosti s plánovaným MPV, které by mělo být příbuzné s Volkswagenem Caddy.

Ohledně motorizací panuje shoda především v tom, že nebude ostrá verze RS, která se neprodávala dostatečně dobře. Z běžných motorizací se mluví o tříválci 1,0 l, ale také přeplňovaném tříválci a upraveném motoru 1.2 TSI. Naftu má zastoupit tříválec 1.2 TDI a čtyřválec 1.6 TDI.

zdroj: indianautosblog.com

bazar

Seat Cordoba 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 162 370 km
Cena: 36 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 179 079 km
Cena: 56 000 Kč
Seat Leon 2
Rok výroby: 2006
Stav: 120 925 km
Cena: 180 000 Kč
Seat Ibiza 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 98 682 km
Cena: 146 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2003
Stav: 276 050 km
Cena: 30 000 Kč
Seat Toledo 1,9
Rok výroby: 2002
Stav: 153 141 km
Cena: 70 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků