Ideální česká Škoda Fabia vypadá zhruba takto. Škaredá není, je tu ale jeden háček

Ve čtvrtek 16. září v Česku oficiálně začal prodej nové generace Škody Fabia. Podívejte se, jak zhruba vypadá ideální verze podle českých zákazníků.

Nová generace Škody Fabia měla světovou premiéru v květnu letošního roku a souběžně s ní byl spuštěn předprodej na českém trhu. V oficiální tiskové zprávě, kterou Škoda vydala ve čtvrtek 16. září při příležitosti uvedení vozu na český trh, je uvedeno, že si vůz v předprodeji závazně rezervovalo více než 4700 zákazníků a největší zájem byl o prozatím nejvyšší výbavu Style.

Nová Škoda Fabia míří do prodeje. Zájem o Style je obrovský, s příplatky se nešetří

Nová Škoda Fabia míří do prodeje. Zájem o Style je obrovský, s příplatky se nešetří

Škoda uvedla i procentuální podíl jednotlivých motorů, nejžádanějších barev i nejčastěji vybíraných příplatkových prvků, což nám vnuklo nápad sestavit Škodu Fabia podle českých zákazníků. Kdo by čekal holátko, bude zklamán, je ale pravděpodobné, že se bude „ideální“ česká konfigurace ještě časem měnit. Do hry totiž ve vetší míře vstoupí firemní zákazníci, kteří mohou mít jiné požadavky něž srdcaři, kterým nevadilo na novou fabii čekat více než čtyři měsíce a zároveň si chtěli dopřát výbavu navíc.

Ideální česká Škoda Fabia má výbavu Style, motor 1.0 TSI/70 kW, pětistupňový manuál (od 379.900 Kč), šedou metalízu Graphite (13.900 Kč), paket Style Plus za 20.000 Kč, který zahrnuje Bi-LED světlomety, bezklíčové odemykání a startování, Sunset a dvouzónovou klimatizaci Climatronic, dále kontrastní lakování střechy a vnějších zpětných zrcátek (Color Concept za 6000 Kč), zadní parkovací kameru za 7500 Kč či vyhřívané čelní sklo za 5900 Kč.

První jízda s novou Škodou Fabia: Projeli jsme všechny litry! Měla by se Scala bát?

První jízda s novou Škodou Fabia: Projeli jsme všechny litry! Měla by se Scala bát?

Sečtením výše uvedených cen dojdeme k částce 433.200 Kč. V rámci standardu výbavy Style dále počítejme s 15palcovými stříbrnými litými koly Rotare, infotainmentem Bolero s 8palcovým dotykovým displejem, multifunkčním volantem, parkovacími senzory vzadu, světelným a dešťovým senzorem, vnitřním zpětným zrcátkem s automatickým stmíváním, asistentem rozjezdu do kopce, elektrickým ovládáním předních i zadních oken, startovacím tlačítkem, tempomatem s omezovačem rychlosti či vyhřívanými předními sedadly a tryskami ostřikovačů.

Zákulisí testování nové Škody Fabia: Jen o jízdách to nebylo. Toto běžně neuvidíte

Zákulisí testování nové Škody Fabia: Jen o jízdách to nebylo. Toto běžně neuvidíte

Jak taková ideální česká Škoda Fabia vypadá, si můžete prohlédnout v přiložené galerii. Sluší se dodat, že kontrastní střechy a vnější zpětná zrcátka mohou být buď v šedé, nebo černé barvě. Pro výbavu Style se v rámci předprodeje rozhodlo 71 % zákazníků a motor 1.0 TSI/70 kW byl zastoupen 35 %, zajímavé však je, že jen o něco méně zákazníků předobjednalo vrcholnou verzi 1.0 TSI/81 kW v kombinaci s převodovkou DSG (28 %). Fabia Style s automatem vychází na nejméně 439.900 Kč, v nižší výbavě Ambition je o 30.000 Kč levnější.

Nová Škoda Fabia se poprvé ukázala v Praze. Okamžitě byla středem pozornosti

Nová Škoda Fabia se poprvé ukázala v Praze. Okamžitě byla středem pozornosti

Jedním z důvodů, proč je třeba brát výslednou konfiguraci trochu s nadhledem, je její vyrobitelnost. Z ceníku to sice nepoznáte, ale chcete-li kombinovat volitelnou barvu karoserie a Color Concept, musíte k tomu alespoň podle konfigurátoru vybrat i 16palcová kola Proxima s aero kryty (13.000 Kč) či sedmnáctky Procyon (24.000 Kč). I proto vůz na fotkách nemá kontrastní střechu. Při výběru zadní parkovací kamery nás zase konfigurátor vyzývá, abychom přidali LED zadní svítilny za 3500 Kč. Ideální fabii podle českých zákazníků si můžeme představit, vyrobit ji ale podle všeho nelze.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

TEST VW Caddy Maxi California 2.0 TDI: Boží chatka na kolech za super peníze

VW Caddy Maxi California 2.0 TDI DSG

Základními lidskými potřebami je mít kde se vyspat, zůstat v teple a najíst se. S Californií to jde snadno a každý den jinde.

24.  10.  2021 | Richard Herbich | 16 příspěvků
Za volantem Chevrolet Corvette C1: Je to kousavá mrcha, nebo pohodlné GT?

Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette 1. generace je skutečná kráska. Po nastartování ale vymění něžnost za získání respektu širokého okolí. Je třeba se této nespoutané elegance bát?

23.  10.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Mercedes-Benz EQA 250: Zlatíčko do zásuvky jen pro holky? Tak to pozor!

Mercedes-Benz EQA 250

Nejlevnější model rodiny EQ automobilky Mercedes-Benz působí spíše jako auto pro holky. Byla by ale škoda ho takhle povrchně škatulkovat. Obzvláště, když jeho vlastnosti ocení i chlapáci.

22.  10.  2021 | Jan Mička | 6 příspěvků