Nová Škoda Fabia: definitivně jako Roomster (+foto, oživeno)

Článek byl doplněn o podrobnější popis a dojmy Tomáše Zámostného, který se s novou Fabií osobně setkal.
 
O tom, že nástupce současné Škody Fabia musí být hotov, není nejmenších pochyb. Škodovka letos ukončí výrobu současného modelu a tězko by tak učinila, aniž by stačila připravit jeho nástupce. České automobilce se obvykle daří udržet své novinky v tajnosti až do poslední chvíle, ale u Fabie tomu bylo jinak. První špionážní snímky se objevily v médiích již před mnoha měsíci, ale proto, že vůz vypadal jako zmenšený Roomster, málokdo věřil jejich autenticitě. Nyní již víme, že starší špionážní foto byly reálné, nová Fabia bude Roomsterem více než inspirována.
 
Jeden z našich spolupracovníků se s několika testovacími Fabiemi prakticky bez maskování setkal tento týden, bohužel, než stačil "tasit" fotoaparát, nebylo co vyfotit. V dnešním vydání deníku Blesk se ale objevila fotografie nové Fabie zřejmě přímo z výrobních prostor a to bez jakéhokoli maskování. O její autenticitě nemáme pochyb, přesně reflektuje kolegův popis, který lze ve stručnosti shrnout slovy: předek přesně jako Roomster, horní část zádě jako stará Fabia a spodní část připomíná zdeforomovanou Hondu Civic.
 
Více napoví přiložená fotografie, která neskrývá zhola nic.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Škoda Fabia, Zdroj: Blesk --- Další foto Blesk.cz

Doplněno 0:27: Při svých pracovních toulkách republikou jsem předvčírem kolem půlnoci doputoval až k severočeskému městu, kde jsem si na obchvatu všiml – jak již několikrát – celkem nápadné kolony stříbrných testovacích vozidel Škoda. V noci je potkávám celkem často, tentokrát mě ale něčím zaujaly. Mezi dvěma Octaviemi vpředu a dvěma Fabiemi vzadu byly schované tři Fabie nové generace. Pořídit fotodokumentaci se mi tentokrát nepovedlo (sotva jsem vylezl z auta tak už se ke mně seběhli všichni řidiči a statečně mi clonili), ale své estetické zážitky se pokusím vyjádřit alespoň slovy.

V přední části je nová Fabie téměř identická jako vozy Roomster. Na první pohled (byť již byla tma) jsem takřka nepoznal rozdíl a nevšimnout si „divného zadku,“ ani bych nepostřehl že přede mnou stojí něco zvláštního. Z Roomsteru zůstaly zachovány i přední mlhovky, které mají i funkci rozsvěcení při zatáčení. Podstatným rozdílem od předchozího modelu jsou přední okna, která mají tvar lichoběžníku. Sama o sobě přední část nové Fabie působí velice dynamicky a stejně esteticky jako Roomster. Tím ale (alespoň pro mě) veškerá krása nového modelu bohužel končí.

Vršek zadní části totiž nezaznamenal žádných tvarových změn, a tak je na zaoblený předek doslova připlácnuta hranatá záď předchozí Fabie. Aby šoků nebylo málo, hranatý vršek opět střídá zakulacení v oblasti zadních světel, ale bohužel zdaleka ne tak podařené jako předek vozu. Křivky na mě působily spíše než cokoliv jiného jako nabouraný Swift, či podobné auto.

Celkově mě tedy designéři Škodovky s novým modelem vůbec nepotěšili. Alespon prozatím. Fabie na mě působí dojmem, jako by ji každou část měl na starosti jiný pracovník a ve finále se daly jejich návrhy dohromady. Abych řekl pravdu, tak ani nechápu proč mezi Roomsterem a Joysterem vzniklo to, co jsem viděl. Uvidím, zda si na nevšední design časem zvyknu, jak tomu bylo třeba i u zmiňovaného Swiftu.

Fotografie Blesku zřejmě nezobrazuje poslední vývojovou verzi konceptu (vozidla, která jsem zahlédl, měla jiné přední mlhovky), popř. budou i u Fabie nabídnuta dvě možná provedení přídě. Na starší prototyp poukazuje i barva. Všechny testovací předprodukční škodovky, které jsem kdy viděl, byly stříbrné a ani nelze předpokládat, že by byl nenádpadný testovací vůz oděn do té nejkřiklavější barvy...
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků