Nová Škoda Fabia: definitivně jako Roomster (+foto, oživeno)

Článek byl doplněn o podrobnější popis a dojmy Tomáše Zámostného, který se s novou Fabií osobně setkal.
 
O tom, že nástupce současné Škody Fabia musí být hotov, není nejmenších pochyb. Škodovka letos ukončí výrobu současného modelu a tězko by tak učinila, aniž by stačila připravit jeho nástupce. České automobilce se obvykle daří udržet své novinky v tajnosti až do poslední chvíle, ale u Fabie tomu bylo jinak. První špionážní snímky se objevily v médiích již před mnoha měsíci, ale proto, že vůz vypadal jako zmenšený Roomster, málokdo věřil jejich autenticitě. Nyní již víme, že starší špionážní foto byly reálné, nová Fabia bude Roomsterem více než inspirována.
 
Jeden z našich spolupracovníků se s několika testovacími Fabiemi prakticky bez maskování setkal tento týden, bohužel, než stačil "tasit" fotoaparát, nebylo co vyfotit. V dnešním vydání deníku Blesk se ale objevila fotografie nové Fabie zřejmě přímo z výrobních prostor a to bez jakéhokoli maskování. O její autenticitě nemáme pochyb, přesně reflektuje kolegův popis, který lze ve stručnosti shrnout slovy: předek přesně jako Roomster, horní část zádě jako stará Fabia a spodní část připomíná zdeforomovanou Hondu Civic.
 
Více napoví přiložená fotografie, která neskrývá zhola nic.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Škoda Fabia, Zdroj: Blesk --- Další foto Blesk.cz

Doplněno 0:27: Při svých pracovních toulkách republikou jsem předvčírem kolem půlnoci doputoval až k severočeskému městu, kde jsem si na obchvatu všiml – jak již několikrát – celkem nápadné kolony stříbrných testovacích vozidel Škoda. V noci je potkávám celkem často, tentokrát mě ale něčím zaujaly. Mezi dvěma Octaviemi vpředu a dvěma Fabiemi vzadu byly schované tři Fabie nové generace. Pořídit fotodokumentaci se mi tentokrát nepovedlo (sotva jsem vylezl z auta tak už se ke mně seběhli všichni řidiči a statečně mi clonili), ale své estetické zážitky se pokusím vyjádřit alespoň slovy.

V přední části je nová Fabie téměř identická jako vozy Roomster. Na první pohled (byť již byla tma) jsem takřka nepoznal rozdíl a nevšimnout si „divného zadku,“ ani bych nepostřehl že přede mnou stojí něco zvláštního. Z Roomsteru zůstaly zachovány i přední mlhovky, které mají i funkci rozsvěcení při zatáčení. Podstatným rozdílem od předchozího modelu jsou přední okna, která mají tvar lichoběžníku. Sama o sobě přední část nové Fabie působí velice dynamicky a stejně esteticky jako Roomster. Tím ale (alespoň pro mě) veškerá krása nového modelu bohužel končí.

Vršek zadní části totiž nezaznamenal žádných tvarových změn, a tak je na zaoblený předek doslova připlácnuta hranatá záď předchozí Fabie. Aby šoků nebylo málo, hranatý vršek opět střídá zakulacení v oblasti zadních světel, ale bohužel zdaleka ne tak podařené jako předek vozu. Křivky na mě působily spíše než cokoliv jiného jako nabouraný Swift, či podobné auto.

Celkově mě tedy designéři Škodovky s novým modelem vůbec nepotěšili. Alespon prozatím. Fabie na mě působí dojmem, jako by ji každou část měl na starosti jiný pracovník a ve finále se daly jejich návrhy dohromady. Abych řekl pravdu, tak ani nechápu proč mezi Roomsterem a Joysterem vzniklo to, co jsem viděl. Uvidím, zda si na nevšední design časem zvyknu, jak tomu bylo třeba i u zmiňovaného Swiftu.

Fotografie Blesku zřejmě nezobrazuje poslední vývojovou verzi konceptu (vozidla, která jsem zahlédl, měla jiné přední mlhovky), popř. budou i u Fabie nabídnuta dvě možná provedení přídě. Na starší prototyp poukazuje i barva. Všechny testovací předprodukční škodovky, které jsem kdy viděl, byly stříbrné a ani nelze předpokládat, že by byl nenádpadný testovací vůz oděn do té nejkřiklavější barvy...
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků