Na novou Fabii Combi si počkáte do roku 2023. Tu starou nechá Škoda ve výrobě

Současný kombík zůstane v prodeji po boku nové generace hatchbacku.

Informace o příchodu nové generace Škody Fabia se začínají kupit. Klasický hatchback už máme potvrzený s uvedením na příští rok a na silnicích se objevují první maskované prototypy. Zatímco se ale mnozí radovali z oficiálního potvrzení příchodu verze kombi, jejíž budoucnost byla dlouho ohrožena, toto nadšení částečně klidní sám šéf Škody Auto Thomas Schäfer.

Nová Škoda Fabia na prvních fotkách a videu! Skrývala hodně, měla i doprovod

Nová Škoda Fabia na prvních fotkách a videu! Skrývala hodně, měla i doprovod

V novém rozhovoru pro německý magazín Auto Motor und Sport totiž Schäfer dodává, že na očekávanou novou generaci Fabie Combi si zájemci celkem počkají. Dosavadní kombi chce totiž automobilka vyrábět až do konce roku 2022, teprve poté by nabídku doplnila její nová verze. Znamená to, že by Škoda vyráběla novou generaci hatchbacku Fabia a starý kombík souběžně.

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Situace trochu připomíná ponechání první generace Octavie v produkci pod označením Tour, zatímco do produkce v roce 2004 už mířila druhá generace liftbacku. Uvedení nové generace Fabie Combi tedy vidí Schäfer až na začátek roku 2023. A lze očekávat, že do té doby starému kombíku Škoda ořeže nabídku výbav a postaví jej do pozice nejdostupnější verze Fabie v prodeji.

Nová Fabia Combi vypadá fakt dobře, říká šéf Škody. Levnější vozy jsou ve hře

Nová Fabia Combi vypadá fakt dobře, říká šéf Škody. Levnější vozy jsou ve hře

Jak už víme, po vzoru sesterských koncernových modelů se nová generace Fabie přesune na platformu MQB A0, již používanou u VW Polo, Seatu Ibiza a Audi A1. V interiéru se očekávají lepší materiály, jiné rozhraní, větší displeje, zatímco exteriérový design se má přiblížit současnému crossoveru Kamiq. Nabídku přeplňovaných benzinových tříválců si Fabia nepochybně udrží.

Na nástupce Citigoe iV si ještě počkáme. Škoda chce nejdřív bráchu pro Enyaq iV

Na nástupce Citigoe iV si ještě počkáme. Škoda chce nejdřív bráchu pro Enyaq iV

Ve stejném rozhovoru dále Schäfer odhalil, že pro nástupce městského Citigo by značka chtěla opět nabídnout i spalovací motor, nejen tedy elektrickou variantu využívající základ chystaného VW ID.1. I tady ale mluvíme o místě na časové ose kolem roku 2023. Nakonec šéf Škody potvrdil pro rok 2021 uvedení již očekávané SUV-kupé varianty elektrického Enyaqu iV.

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako jeden z mála vozů své třídy nabízí i karoserii Combi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing.

Ceny a výbava • První jízda po faceliftu • Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

dnes | Jan Mička
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 25 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků