Příchod nové generace Škody Fabia už sice oficiálně potvrdil i šéf mladoboleslavské automobilky Thomas Schäfer, a to s premiérou během roku 2021, o zachování praktičtější varianty kombi nové generace se však stále spekulovalo. Určité potvrzení výroby nového kombíku přinesl nedávno zdroj ČTK, teď už je nicméně na sto procent jasné, že Fabia Combi opravdu z nabídky Škody nezmizí.
Takto si Tatra představovala kancelář na kolech. Verzi Mobicom ale nikdo nechtěl
V posledním vydání Škodováckého odboráře se objevuje potvrzení výroby kombíku. „Pan Schäfer mi sdělil, že výroba modelu Fabia Combi byla schválena,“ uvedl předseda Podnikové rady Jaroslav Povšík. Právě diskutovaný přesun výroby Superbu na Slovensko má přitom v závodě v Kvasinách zajistit místo rovněž i novému kombi.
Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností
V odboráři stojí, že koncern VW výrobu kombi původně odmítal z kapacitních a nákladových důvodů. Pozastaven byl proto i vývoj tohoto modelu. To vyvolalo kritické ohlasy hlavně u české veřejnosti a zákazníků, kteří si toto rodinné kombi – pěkné, praktické, dobře vybavené a za rozumnou cenu – oblíbili.
Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava
A právě rozumná cena má obecně u nové generace Fabie hrát klíčovou roli. Právě proto nemá dle informací britského Autocaru přijet ani s mild-hybridní technikou, aby si udržela co nejnižší cenovku. S pokračujícím vývojem elektrifikovaných pohonů a s jejich postupným snižováním ceny však není vyloučeno, že se v nabídce neobjeví později.
Škoda 742 Oficiál: Pokus o luxusní stodvacítku pro papaláše. Nevyšel...
Nabídku přeplňovaných benzinových tříválců si Fabia nepochybně udrží. S dieselem nepočítejte. Po vzoru sesterských koncernových modelů se nová generace přesune na platformu MQB A0, již používanou u VW Polo, Seatu Ibiza a Audi A1. V interiéru se očekávají lepší materiály, jiné rozhraní, větší displeje, zatímco exteriérový design se má přiblížit současnému crossoveru Kamiq.