Na schválení výroby měly údajně zapůsobit i negativní ohlasy české veřejnosti na ukončení praktičtější Fabie.
Příchod nové generace Škody Fabia už sice oficiálně potvrdil i šéf mladoboleslavské automobilky Thomas Schäfer, a to s premiérou během roku 2021, o zachování praktičtější varianty kombi nové generace se však stále spekulovalo. Určité potvrzení výroby nového kombíku přinesl nedávno zdroj ČTK, teď už je nicméně na sto procent jasné, že Fabia Combi opravdu z nabídky Škody nezmizí.
V posledním vydání Škodováckého odboráře se objevuje potvrzení výroby kombíku. „Pan Schäfer mi sdělil, že výroba modelu Fabia Combi byla schválena,“ uvedl předseda Podnikové rady Jaroslav Povšík. Právě diskutovaný přesun výroby Superbu na Slovensko má přitom v závodě v Kvasinách zajistit místo rovněž i novému kombi.
V odboráři stojí, že koncern VW výrobu kombi původně odmítal z kapacitních a nákladových důvodů. Pozastaven byl proto i vývoj tohoto modelu. To vyvolalo kritické ohlasy hlavně u české veřejnosti a zákazníků, kteří si toto rodinné kombi – pěkné, praktické, dobře vybavené a za rozumnou cenu – oblíbili.
A právě rozumná cena má obecně u nové generace Fabie hrát klíčovou roli. Právě proto nemá dle informací britského Autocaru přijet ani s mild-hybridní technikou, aby si udržela co nejnižší cenovku. S pokračujícím vývojem elektrifikovaných pohonů a s jejich postupným snižováním ceny však není vyloučeno, že se v nabídce neobjeví později.
Nabídku přeplňovaných benzinových tříválců si Fabia nepochybně udrží. S dieselem nepočítejte. Po vzoru sesterských koncernových modelů se nová generace přesune na platformu MQB A0, již používanou u VW Polo, Seatu Ibiza a Audi A1. V interiéru se očekávají lepší materiály, jiné rozhraní, větší displeje, zatímco exteriérový design se má přiblížit současnému crossoveru Kamiq.