Nová Škoda Fabia bude jezdit se spotřebou 3,1 l/100 km

56 komentářů

ampersand
14. srpna • 20:05

Potvrzuju, že stará (naftová) Volva kouzlí. Moje V70 2,5 TDI váží prázdná 1560 kg. Palubák jsem už několik tisíc kilometrů nenuloval, douhodobá spotřeba na něm je 3,5 l. Na "své" rovinaté trase 76 km jsem docílil minimum 3,1 l.Shodou okolností jsem včera spočítal ujeté km a natankovanou naftu za posledních 12 930 km. Vyšla mi spotřeba 4,48 l. Bez popojížděk, občasné Prahy a dojížděných zimáků by to mohlo být i méně.Pokud to někdo chce zpochybňovat, klidně. Nemám ale zájem psát někam zadarmo bludy nepodložené nezpochybnitelnými čísly.

Fakt nekecaj...
10. srpna • 0:04

Mám nové polo s novým motorem TSI, který se bude dávat i do fábií a skutečně spotřeba se nechá stlačit hodně nízko! Mám najeto momentálně 563km a na 50km jsem dosáhl průměru 3,1l /100 takže já věřím! :-D Pro nevěřící mám dokonce foto :-O

Jozef Kostelansky
8. srpna • 12:29

Bracho nedávno kúpil ojazdenú jednotkovú fabiu kombi s jedna štvorkou benzínom 140.000 km (55 alebo 59 kW). Bol vo Švajčiarsku, jedna cesta spotreba 6 litrov, späť 5,6 - 4 ľudia v aute + batožina.
Hovorí, že paradoxne pri vyššej rýchlosti - 130 a viac - je spotreba lepšia - hlavne v kopcoch. Motor je v otáčkach, nemusí sa tak často radiť.
Tento motor by mali dávať do Fabie...

Markus
10. srpna • 0:00

A když tedy všichni jezdíte za pohádkové spotřeby - většinou kolem 4 litrů, naložení a nevlečete se, proč tolik rozruchu, když se mají zdražovat pohonné hmoty o padesátník na litru...?
Nestačilo by začít jezdit více rozumně, méně naložení, a dostat spotřebu pod 3 litry? :-D:-D:-D

Jozef Kostelansky
10. srpna • 0:45

To mi pripomenulo starý ošúchaný vtip z čias komunizmu: "Mne je jedno, že benzín zdražel. Ja aj tak tankujem vždy za stovku."

Antiautomat
10. srpna • 9:55

Socializmu. Komunizmus u nas nikdy nebol, aj ked zasa chapem ze nase 'nestranne' media sa nas znamou goebbelsovskou metodou o stokrat opakovanej lzi, ktora ma nakoniec stat pravdou, snazia presvedcit o tom, co vyhovuje tomu, co ich zivi a dovoli im existovat. Problemy su tu dva a to nekontrolovana nenazranost po zisku /s prichodom eko-sr.ciek sa on navyse moze rozdelit vacsia skupina nenazrancov/, no a jedna
mala a nepodstatna vec a to, ze sa zabuda na to, co do toho lejeme. Tam by sa s ekologiou dalo spravit ovela viac, lenze to by akosi zase nevyhovovalo dalsej nenazranej velkokapitalovej bande. A tak na to svorne a jednotne doplacame my.

Antiautomat
8. srpna • 13:45

Samozrejme, ten motor v nizkych otackach len dunel, vibroval a netahal, mali sme ho v sluzobnom pole. Po studenom starte sa triaslo vsetko, od pedalov az po siber, clovek mal pocit ze sedi na zbijacke v plnom nasadeni. Aby nie, bol to amputat stvorvalca, na vrodene nepravidelnosti behu a maly objem potreboval dve veci a to vzduch a otacky. Inak to neslo vobec, ale zase ked v tom sedel niekto, kto nemal obe ruky lave (vedel naco to ma tam vpravo dolu) a masina sa zohriala, jazdila bezne za 5 priemer. V meste to bolo utrpenie, na okreske vyborne, ale na dlhej ceste to uz liezlo na nervy.

John
10. srpna • 21:49

Je rok 2014 a ten trojvalec je uz o inom. Pokrok Antiautomat nezastavis. Treba vyskusat az potom pisat.B-]B-]

Wikidy
9. srpna • 11:58

Panko to asi poplietol, ty vravis o trojhrnku nafte, ten pred tebou o 1.4 benzine... inac mas ale pravdu, 1.4 TDi je strasny traktor, na volnobeh sa klepe cele auto, staci pri volnobehu otvorit kapotu alebo dvere a uvidis :)

Antiautomat
9. srpna • 15:33

Mal som na mysli samozrejme diesel, prehliadol som. Dik za upozornenie.

Michael
8. srpna • 7:09

Tak to je bomba, já jel z Ořechu do Kbel Fordem B-MAX Eco Boost za 3,4l. Ukažte lepší zpracování, o hodně proti Focusu lepší podvozek

Antiautomat
7. srpna • 15:57

Hm, pochvala za to, ze si konecne niekto uvedomil holy fakt ze znizovanie objemu valca (a tym aj pracovneho objemu, pablba zakladna fyzika) ma svoje hranice. V tomto smere aj pochopitelna stavka na trojvalec, snad to nebude mat vsetky neduhy prvej 1.4 TDi, coby amputovaneho stvorvalca. Problem vidim v tom, ze to bude najpravdepodobnejsie (v duchu tradicie, na to pokojne stavim) nemozne predrazene, cim ho lahsi, lacnejsi a vykonnejsi benzinak (navyse stvorvalec) odsuva nabok ako volbu mimo misu.A este jedna vec> na systeme start-stop ma (a nie som sam) zaujima v podstate jedine a to je ako sa to da trvale vypnut - keby toto dali do katalogu, stopercentne by to pritiahlo viac zakaznikov ako nejake nerealne marketingove eko-pablb fantazmagoricke vyplody. Motor vypinam pred zeleznicnym priecestim, pripadne v kolone, ktora sa nehybe ale krucinal nie na kazdom semafore.

js
7. srpna • 21:24

A proč by se nemohl vypínat před každým semaforem? Důvod?

Johny_111
8. srpna • 11:07

Třeba proto, že při každém startu se ti roztáčí hřídele BEZ mazání, bez tlaku oleje. Čímž dochází k dřívějšímu opotřebení a dřívější výměně kliky, vačkové hř. ..., ale ušetříš na palivu! :-DJinak jedničková Fóbie byla peklo, o dvojkovej ani nemluvě. V tomto vývoji ( k horšímu) trojkovou ani náhodou.
Jízdu s F3 vidim to asi jako s Fábií 1 Junior plně naloženou při jízdě do pěknýho kopce. :-D:-D

Antiautomat
8. srpna • 13:32

sedi vec, ono je toho ovela viac, ako napriklad zotrvacne sily, prenos tepla atd.
To, co sa minutovym odstavenym motorom usetri sa hned aj zmari. Tak ale hlavne ze je na com oholit zakaznika uplnym nezmyslom, ktorym takyto system jednoznacne je. Nepoviem pokial sa motor vypne po trebars 1o minutach, proti tomu nemam nic a tak by to malo byt. Ale nie z ludi robit uz totalne vymetene opice.

palo
9. srpna • 19:56

no tak asi to maju zmerane ci sa to oplati alebo nie nie? ak je spotreba so start/stop systemom nizsia, tak proste uspora je vyssia ako strany na zotrvacnosti. a pochybujem ze sa zivotnost motora a spol vyrazne znizi. ak sa znizi o percento, nikoho to realne trapit nebude.

Antiautomat
8. srpna • 7:53

uz spominana pablba zakladna fyzika?

tatar
7. srpna • 14:31

to sou starosti ja jezdim za 15..ale ne se super koncernem tj jasny :-) ale mam AUTO a ne.......

host
7. srpna • 15:26

tak, tak, když trochu pohoním moji benzinovou turbinu 2,8V6 tak si klidně polkne 17l, v klídku se to nechá mezi osmi, devíti ... ale když potkám na silnici nějaký šicí stroj, tak si ho vždycky rád vychutnám ... docela by mě zajímalo, co by vyšlo v testech, kdyby páni redaktoři vzali tyhle moderní motorečky někam do běžného provozu na německé dálnici a dali si třeba nějakou noční jízdu např. Rozvadov - Norimberk - Rozvadov a to auto drželi pěkne pod krkem a snažili se nepolevit pod 170km v hodině ... to by asi všichni koukali - pokud by to teda ten motor vůbec vydržel ... já to jedu na tempomat 180km/h za 12l. Jenomže takového testu se asi nikdy nedočkáme ... všichni tušíme proč.

Kik
7. srpna • 16:34

Už jste si někdo uvědomili proč to výrobci dělají? Kvůli EU6, to vaše starší velkoobjemové vozy asi nedají.

ssrgis
7. srpna • 15:51

Podľa motoru tipujem Insigniu.

Saj
7. srpna • 15:35

Možná proto že nikdo nechce jezdit za 12litrů na stop. To radši pojedu 130km/h

radon
7. srpna • 18:47

Nebo ze vetsina lidi nedela rychle nocni presuny po nemeckych dalnicich ;-) Dokonce si troufnu vyslovit kacirskou myslenku - vetsine Cechu bohate staci ten sici stroj ... soudim nikoliv podle nemeckych dalnic, ale podle svych rannich presunu priskokem vpred ;-)

Milan
7. srpna • 12:42

Myslím, že je v článku chyba. Fabia bude mít určitě spotřebu jen 1,9 l/100 km :-D

WinDiesel
7. srpna • 13:38

To si pleteš s plug-in hybridem, ten má psáno 0,4 l/100 km .... :-D. Příští generace již pojede za 0,0.

Markus
9. srpna • 23:48

A po faceliftu to bude vyrábět elektřinu, kterou to bude přes Wi-Fi posílat majiteli domů, kde na ni pojede lednička, pračka a televize. :-D

LOL
7. srpna • 13:43

Všichni jste na omylu, příští generace bude benzín i naftu vyrábět, nikoli spotřebovávat. A to prosím najednou. Vot éto těchnika! Škoda simply never!

Jiří Kokoška
7. srpna • 12:25

Sci-fi!!! :-D

martin155
15. srpna • 12:28

a přemýšlel už nekdo nad tím, že tachometr běžně ukazuje až o10% víc, takže i ujetých kilometrů je ve skutečnocti o 10% míň, takže spotřeba je o 10 %vyšší?

palo
9. srpna • 19:42

15r stare 1.9tdi v 1.4 tonovom aute pri kludnej jazde pytalo tolko... takze lahsie auto so start/stop systemom by take veci scifi byt nemali

tito
7. srpna • 12:42

Tím bych si nebyl jistý. Už současný Golf 1,6TDI je schopný s duševně způsobilým řidičem jezdit v běžném provozu pod 4l/100km a je to větší a těžší auto s významně výkonnějším čtyřválcem.

David
7. srpna • 15:09

Mám oktávku s 1.6TDI výkon 77kW, je to ta předchozí generace.
Já jezdím cca za 4,5l/100km, manželka má jemnější nožku a ta dává i pod 4l/100km.
Uznávám, že jsem se s tímhle autem a motorem musel naučit jezdit. Ctím předepsané rychlosti a jezdím s rozumem. Ale za tu spotřebu a klid při jízdě to stojí. Stejně když se pak kouknete na průměrnou rychlost, bude se pohybovat mez 65km/hod až 70km/hod. Takže extra spěchat nemá moc cenu...

Vedelín
7. srpna • 13:18

Mám Volvo v70II rok 2005, Auto má skoro 2 tuny. Obrovskej kufr, prostor pro cestující, jistej pocit bezpečí atd. Nafta 2,4 -163 koníků, valí to bez přemlouvání 240km/k naložený. Spotřeba při naprosto normální jízdě (50, 110, 140 km/h) je reálnejch 4,5l nafty na 100km !!!! Když s tím člověk valí po dálnici naloženej konstantně 160 tak si to veme třeba 5,5l. Nechápu proč by si měl člověk koupit nějakou podělanou fábii která bude žrát asi dost podobně, nic se od ni nevejde, naložená i nenaložená nejde a když do tebe hvízdne děda v 10 let starym volvu tak už neni co zachraňovat... :D

Markus
9. srpna • 23:42

Prosím vás, lidi, neblbněte. Chápu, že spočítat kolik energie lze spalováním dostat z litru benzinu nebo nafty, kalkulovat se ztrátami, přepočítat na kilowatty, a porovnat to s reálnou potřebou výkonu ve vztahu k veličinám konkrétního vozu, nebude nikdo z nás dělat. Navíc já bych to ani nezvládnul. Přesto nějak "cítím", že současná technika - byť sebemodernější, neumožňuje komfortní jízdu se spotřebou pod 4 litry. Kašlu vám na příklady, "když jedu konstantní rychlostí na dálnici". Já jezdím i po městě, brzdím, rozjíždím se, převážím děti a další věci, předjíždím - prostě užívám auto, a nenechávám se jím zneužívat k rádoby ekologickému přístupu.
Mám BMW třílitr naftu. Jezdím ze 70% dálnici, ostatní je město, a palubní počítač mi ukazuje 5,7 litrů průměrná, absolutní 5,6 litrů. Jenže já si měřím spotřebu na Spritmotor.de, kam zadávám údaje z účtenky za tankování, a skutečně najeté kilometry. Potom mi spotřeba ukazuje hodnotu 7,68 litrů na sto, což ten zázrak palubního počítače deklasuje na pěknou kravinu. A takhle to mají všechna auta, takže tu přestaňte hájit hodnoty vašich palubních počítačů, a přiznejte si, že vaše auto není perpetuum mobile.

Moje Jméno
8. srpna • 7:57

Odpověď pro nechápavého : Třeba proto, že ne každý člověk se chce "valit" ve velkém (a jistě kvalitním) starém Volvu s drahým povinným ručením, drahými ND a málo dostupným servisem.

Jiří Kokoška
8. srpna • 8:38

Tak to jsi trochu mimo mísu, povinné ručení na 2,5t platím 2104,-Kč, náhradní díly lacinější jak na koncern! A servis záleží kam zavítáš, ale krom spotřebáku je minimální!:-D

radon
7. srpna • 18:39

No ja zase nevim proc bych si pro svych 70 kg prevazenych prevazne ve meste mel porizovat dvou tunovou obludu ... tyhle lehky auta maji smysl

Antiautomat
9. srpna • 15:58

Hm lenze pokial nemas nieco predrazene a velke, riesis automaticky tazky problém a to ze nemozes ukazat ze si dostatocne ´in´ a ze na to mas. Dalej, kazda ako najsilnejsia motorizacia je sr.cka, vsetko ostatne je socka. Na krizovatke musis tomu, co stoji vedla teba, ukazat ako uzasne Ti to zrychluje (obzvlast v pripade by sa chcel zaradit, nesmies ho pustit, on v podstate na ceste nema co hladat). Nevadi ze za dalsich 100m budes panicky brzdit a stat na cervenej, dolezite je ukazat kazdemu ze urcujes pravidla, si proste ten alfa samec. Dalej, velke auto je extremne dolezite pri jazde na dialnici, napriklad v situacii ked kolona aut predbieha kamion - musis sa tam dorutit ako sa na takeho dokonaleho tvora ako Ty patri, ono SUV obluda lepsie rastie v spataku ako sa blizi a rodinka vo fabii v spomenutej situacii je Ti neosobne vzdialena a je to nizsi druh zivocisstva. Musis im ukazat jako jazdia ti pravi sefi, ze aj ked nemoze ist rychlejsie, to Ta ako spravneho drsnaka nezaujima a naco k.rva vobec lezu na cestu. Nehovorac o tom, ze ked niekam prides, musí to mat tu pravu stavu: nejake velkoplosne zrkadlovky (si predsa tazky profik), daj si zuvacku, kus do nej poriadne a s frekvenciu 100/min (to je strasne in, si spravny ´zapadak´), vytiahni svoj ajfoun, odstav to sikmo cez minimalne tri parkovacie miesta a az potom pride ten okamih ked sa Tvoja lavacka nenapodobitelne dotkne tej ubohej zeme, po ktorom chodi ostatny plebs a cas okolo sa zastavi.
Kazdy Ta uplne zere, si stredobodom pzoornosti, je Ta dostatocne vidiet, si skratka sef.

x
7. srpna • 15:26

Jsi vtipálek a nebo věříš svému neseřízenému palubnímu pc ...

Lumpo
7. srpna • 13:50

Sorry, ale při 160ti to fakt za 5,5 nejede...

Lumpo
7. srpna • 13:49

Sorry, ale při 160ti to fakt za 5,5 nejede... :-D

kejsy rajbek
7. srpna • 13:49

Vendelin ty curak takych tu bolo

Jiří Kokoška
7. srpna • 13:27

Tak to malinko přitlač a pokud už máš 2005 s DPF filtrem, tak cca 6l minimum! Máme S60 D5 120kw 2004 a tam se pod 5,5 v žádném případě nedostaneš! Navíc to potvrzují i testy! Chorvatsko dle palubního počítače 4,5l, ale skutečnost při dotankování 5,5l!!! :-/

Vedelín
7. srpna • 14:18

Jo je to ještě stará poctivá bez DPF, pak máme nvoější D5 s 136kw a tam je spotřeba okolo 8 litrů, takže tak. Jinak cesta přes Německo spotřeba 5,5l dle tankování, dva lidi v autě a zavazadla na týden. Téměř jen po dálnici a upalovačka 150-160. Nemám k tomu co říct. V Čehách při běžném provozu palubák klesne dlouhodobě i na 4,1 ale reál je 4,7-5l delší cesty po čr 4,5 no problem. To auto má nalítáno 400tis. Ale tyhle moderní tříválce budou jistě taky trvanlivý a navíc ta spotřeba :DDDDD

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Saj
7. srpna • 15:29

:-D:-Dale co teprve takove volvo v 3.0 dieselu? To pri 190 zere 2.7 litrů. Volva jsou svou úsporností při vysokých rychlostech a vysokých objemech známá :-D:-D

Vedelín
7. srpna • 16:31

Trochu trapnej pokus o vtip. Pominu-li, že 3.0 diesel volvo nedělá, pak tady ani nikdo nevyzdvihuje úspornost volva ve vysokých rychlostech. Jen jsem zmínil, že velký těžký a relativně silný (proti tý eco fabii) auto umí jezdit za né o příliš vyšší spotřebu než tahle novinka. Potenciál auta je taky úplně někde jinde. Když šlápneš bude žrát, ale pojede. Čož u tříválcovýho ecomotoru nehrozí :D Docela bych chtěl vidět, jak by dopadla spotřeba u srovnání obou, "plně" obsazených aut (4 dospělí + zavazadla na týden) při cestě třeba do švícarskejch Alp, kdy nesmějí zdržovat provoz :D

Jiří Kokoška
7. srpna • 14:43

OK, tak s tím souhlasím, máme stejné zkušenosti, jen tu rychlost po dálnicí tu bych viděl o něco nižší zvláště při tom náběhu!? Osobně mám S60 154Kw benzín a jezdím dlouhodobě při dodržování rychlostních limitů + 10% za 8l/100km v benzínu 98° a v LPG 9-10l dle ročního období! Osobně předpokládám že ty tříválce TSI 1.0 a TDI 1,4 tak maximálně 150t Km, ale výjimka potvrzuje pravidlo, i když o tom dost pochybuji po současných zkušenostech s TSI 1,2!? !? V žádném případě těch minimálních 500t jako pětiválce Volvo je dnes již utopii i pro další dnes používané nízko objemové motory bez rozdílu značky!?:-/

Jiří Kokoška
7. srpna • 17:34

Pochopitelně plní jen EU4, ale jak na tom je v porovnání naftový motor plnící EU6 po odborné demontáži filtru DPF!? :-/

WinDiesel
7. srpna • 19:46

EU6 na tom bude výrazně lépe protože jsou tam vyšší vstřikovací tlaky a částic je mnohem méně.
Ale hlavně je velmi naivní představa, že ze systému, kde jsou všechny snímače mezi sebou provázány a propojeny s řídící jednotkou, se bude něco dát "odborně odmontovat". Navíc EU chystá novou legislativu, demontáž už nikomu neprojde.

Milan
7. srpna • 13:27

Já mám rok staré BMW X1, 2,0 TDI, 142 koní. Jezdím normálně, žádné honění a nahánění se. Najeto mám cca 23.000 km a průměrná spotřeba je 6,9 l/100km. Katalogová spotřeba je utopie.

Jiří Kokoška
7. srpna • 13:06

Ty jsi s ním za ty 4l/100km jezdil???:-/

tito
7. srpna • 13:49

Ano. r.v. 2011. 125000km.

st
7. srpna • 14:49

Za 4 litry nafty se dá s obrovskou dávkou sebezapření i trochou štěstí jet i se Škodou Octavií 1,9 TDI nehledě že v Golfu jde to ještě o něco lépe.
Takže jezdit za 4 litry není zas takové sci-fi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Šakal
8. srpna • 13:19

Jezdit a jezdit je rozdíl ...ono tahnout se jak smrad za 4 l. ....:-D

st
8. srpna • 14:42

Tak to s Vámi souhlasím. :-)) Pokud člověk jede po rovince neakceleruje ani nebrzdí a jede konstantní rychlostí okolo 70-80 km/h tak se opravdu dostane na zajímavá čísla spotřeby a to nejen podle PP. Jenže stačí se dostat do města, nebo nechtít být brzdou na dálnici, tak tak se hned průměrná, skutečná spotřeba na hony vzdálí té tabulkové.

sarusian
7. srpna • 17:08

sice nemam diesel, ale logam mcv II 1,2 55kw, tovarenske lpg, a dnes som si pocital spotrebu lpg na poslednu nadrz - na 25,5l lpg som urobil 427 km - tankovane na rovnakej pumpe do plna, cize je to cca 5,97 l lpg/100 km + asi tak 0,5l benzinu na starty a ak to prepocitam na naftu, tak to podla dnesnej priemernej ceny cca 3,47l nafty, alebo 3,13l benzinu, ale je to uz naozajstna prevadzka, nie vysledky v laboratornych podmienkach

Doporučujeme

Články odjinud