Nová Škoda Fabia bude jezdit se spotřebou 3,1 l/100 km

Nová Škoda Fabia bude jezdit se spotřebou 3,1 l/100 km

Odhalování třetí generace Škody Fabia pokračuje. Automobilka zveřejnila další informace týkající se převážně motorů. Novinka má být až o 17 % úspornější než odstupující verze. Nejnižší spotřebou je 3,1 l/100 km udávaných pro provedení GreenLine, které dorazí na trh koncem příštího roku.

Nová Škoda Fabia se začne vyrábět koncem srpna

Nová Škoda Fabia se začne vyrábět koncem srpna

Všechny motory plní normu Euro 6, standardem je systém Start/Stop a rekuperace brzdné energie. Základem jsou dvě verze tříválce 1.0 MPI. Slabší nabídne 44 kW (60k), výkonnější 55 kW (75 k). Alternativou je pak čtyřválec 1.2 TSI (66 kW nebo 81 kW).

U dieselu budou v nabídce figurovat tři varianty motoru 1.4 TDI. Jde o tříválec s blokem válců vyrobeným z hliníkové slitiny. Nejslabší provedení s výkonem 55 kW (75 k) je určeno pro GreenLine. Nad ním budou stát verze s maximem 66 kW (90 k) a 77 kW (105 k).

To je ona! Nová Škoda Fabia III se odhaluje na prvním obrázku

To je ona! Nová Škoda Fabia III se odhaluje na prvním obrázku

GreenLine bude používat kromě nejslabšího dieselu také pneumatiky se sníženým valivým odporem a upravenou aerodynamiku. Dostat se má na spotřebu 3,1 l/100 km, respektive produkce emisí CO2 by měla dosáhnout na 82 g/km.

Škoda Fabia třetí generace vsadí taktéž na nízkou hmotnost. Rozdíl bude činit až 65 kg. Základní provedení osazené tříválcem 1.0 MPI nabídne pohotovostní hmotnost pouhých 980 kg.

Zobrazit tiskovou zprávu
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků