Nová Škoda Fabia na prozatím nejlepších ilustracích. Může z ní být krásné auto!

Premiéra nové generace Škody Fabia je na spadnutí. Grafik Nikita Chuicko zveřejnil nejnovější ilustrace založené na posledních upoutávkách a z fabie může být opravdu krásné auto!

Čtvrtá generace Škody Fabia se poprvé ukáže už za pár dnů. Premiéra hatchbacku, s jehož maskovaným prototypem jsme měli možnost jezdit už na konci února, je naplánována na 4. května a je pravděpodobné, že nám Škoda do té doby naservíruje ještě pár upoutávek. Zatím nejlepší oficiální skici zveřejnila mladoboleslavská značka minulý týden a odpověď grafiků na sebe nechala dlouho čekat. A jak se v minulosti ukázalo, ne vždy jsou takové rendery daleko od reality.

Tato Škoda Octavia byla po nehodě na odpis. V Rusku z ní udělali nové auto

Tato Škoda Octavia byla po nehodě na odpis. V Rusku z ní udělali nové auto

Za nejnovějšími návrhy stojí grafik Nikita Chuicko, který své práce publikuje na serveru Kolesa.ru. Citlivě do nich zapracoval všechny dostupné indicie. Nová fabie v porovnání se současnou generací naroste a stane se největším malým autem na trhu. Příď se nese v duchu čtvrté generace octavie, zatímco vzadu se poprvé objeví dělené svítilny, jejichž světelný podpis se odklání od pro vozy Škoda typického „céčka“ a připomíná spíše šipky směřující do stran.

Nová Škoda Fabia využije platformu MQB A0, na níž už jezdí současný Volkswagen Polo, Seat Ibiza, nebo třeba i Škoda Scala a crossover Škoda Kamiq. Podle prvních dojmů z jízdy s prototypem má nová fabia vzdušnější interiér, více místa je v loktech a především pak vzadu před koleny. Škodovka se chystá nabídnout „kus auta navíc“, což napovídá i objem kufru – 380 litrů v základu je totiž teritorium Volkswagenu Golf, tedy vozu z vyššího segmentu.

Porovnání  generací  Škody Fabia
Model Fabia IV Fabia III Fabia II Fabia I
Délka [mm] 4107 3997 4000 3960
Šířka [mm] 1780 1732 1642 1646
Výška [mm] 1460 1467 1498 1451
Rozvor [mm] 2564 2470 2465 2462
Rozchod kol vpředu/vzadu [mm] 1525/1509 1463/1457 1433/1426 1419/1408
Objem kufru min/max [mm] 380/1190 330/1150 315/1180 260/1016*
* s rezervním kolem

Nabídku motorů nové fabie jsme podrobně probrali již dříve. Zahrne tříválcové jednotky 1.0 MPi Evo (48 a 59 kW), 1.0 TSI Evo (70 a 81 kW), a konečně dorazí také na daný segment docela silná čtyřválcová patnáctistovka TSI Evo s výkonem 110 kW. Hatchback bude vznikat po boku stávajícího kombíku, Škoda Fabia Combi 4. generace by měla dorazit přibližně za dva roky.

Speciál: Škoda Kamiq

Škoda Kamiq je městské SUV (tzv. B-SUV) automobilky Škoda Auto. Vůz byl oficiálně představen 26. 2. 2019, světová premiéra připadla na Autosalon Ženeva 2019. Kamiq stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

Cena, výbava, motoryPrvní test 1.0 TSIKamiq vs. ScalaNejlevnější verzePrvní dojmyČínská Škoda KamiqStudie Vision X

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M3 Competition: Nekouše, ale stejně ho budete šťourat klackem

BMW M3 Competition

Šestiválec, dvě turba, pohon zadních kol a rozměry a hmotnost dvacet let staré M5. Nové BMW M3 Competition je tady a brousí si zuby na to nejlepší, co se dnes dá koupit.

včera | Vladimír Kadera
TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků