Nová Škoda Fabia je dražší než ta stará. Přímé srovnání však ukazuje pravý opak

Všichni autorizovaní partneři značky Škoda již začali přijímat objednávky na čtvrtou generaci modelu Fabia. Na kolik novinka vyjde?

Společně s představením čtvrté generace Škody Fabia jsme se dozvěděli i první české ceny. Bez otálení tedy jdeme rovnou na vstupní výbavu, kterou je na našem trhu nově až úroveň Ambition. Základní cena za tuto vstupní výbavu a atmosférický motor 1.0 MPI Evo/59 kW činí 329.900 Kč.

Ve standardu najdete hlavní LED světlomety (dálkové H7), přední mlhovky, dekorační fólii na sloupcích B karoserie, bluetooth připojení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuální klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo řidiče či základní 6,5palcový infotainment Swing, který komunikuje skrze čtyři reproduktory.

Nová Škoda Fabia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Poznámky o luxusu byly na místě

Nová Škoda Fabia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Poznámky o luxusu byly na místě

Vyšší provedení Style vozu přidá litá kola, volant čalouněný kůží, ambientní osvětlení, světelný a dešťový senzor, zadní parkovací senzory, startování tlačítkem, tempomat, vyhřívaná přední sedadla i 8palcový infotainment, se kterým se počet reproduktorů ve voze zvýší na šest. Základní cena za tuto výbavu činí 359.900 Kč. V průběhu příštího roku očekáváme ještě příchod varianty Monte Carlo.

Kompletní ceník zatím není k dispozici. Škoda ale vedle zveřejnění prvních cen udělala i porovnání s předchozí generací, kde nám ukazuje, že novinka je i přes zdražení cenově výhodnější. Třetí generace byla k mání už jen s motorem 1.0 TSI o výkonu 70 kW, která v základní výbavě Active vyšla na 314.900 Kč. Nová Škoda Fabia s tím samým motorem stojí 349.900 Kč.

Premiéra nové Škody Fabia nebude mít obdoby! Už i upoutávka je toho důkazem

Premiéra nové Škody Fabia nebude mít obdoby! Už i upoutávka je toho důkazem

Novinka je tedy o 35.000 Kč dražší, ale jak bylo řečeno, novou základní výbavou je teď až vyšší Ambition s prvky, za které zákazníci nejčastěji připláceli. Celkově Škoda přidala do vozu položky za 39.700 Kč a nová fabia je ve výsledku o 4700 Kč výhodnější. Linie Ambition Plus je o 15.000 Kč dražší, dostala však výbavu navíc za 28.900 Kč a oproti minulé generaci je do srovnání nutné přidat litá kola za 12.500 Kč. Celkově je tedy novinka výhodnější o 1400 Kč.

Výbava, kterou má nová Škoda Fabia standardně oproti minulé generaci
Výbavové prvky (Ambition 1.0 TSI 70 kW) Cena v Kč
Front Assist 5600
Lane Assist 9000
Rozpoznání únavy řidiče 1500
MaxiDot 4000
Bluetooth 2400
SmartLink 3500
Výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce 2000
Schránka na brýle 500
LED hlavní světlomety (H7 dálkové) 6000
Přední mlhové světlomety 4100
Proaktivní servis 1100
Fabia III vs. IV = + 35.000 Kč Výbava navíc celkem: 39.700 Kč
 
Výbavové prvky (Ambition Plus 1.0 TSI 70 kW) Cena v Kč
Lane Assist 9000
Rozpoznání únavy řidiče 1500
SmartLink 3500
Proaktivní servis 1100
Výškově nastavitelné sedadlo řidiče 2000
LED hlavní světlomety (H7 dálkové) 6000
Vyhřívání předních sedadel a ostřikovačů 5800
Chybějící výbava: litá kola -12.500
Fabia III vs. IV = + 15.000 Kč Výbava navíc celkem: 16.400 Kč

Všichni autorizovaní partneři značky Škoda již začali přijímat objednávky. Souběžně s novou generací hatchbacku bude pokračovat i doprodej předchozí generace ve variantě kombi pod označením Tour. S motorem 1.0 TSI o výkonu 70 kW bude startuje na částce 329.900 Kč. Předprodej nové generace Škody Fabia začně v létě a první vozy se u dealerů objeví v průběhu podzimu.

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako poslední vůz své třídy nabízí i karoserii kombi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing. Čtvrtá generace modelu měla světovou premiéru 4. května 2021 prostřednictvím unikátní virtuální prezentace.

První jízdy s prototypy 4. generace • Ceny a výbava • Nejlevnější verze • Minitest Škoda Fabia III Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky